Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 december 2021, 11:57   #21
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Larie: de Britten hebben in Hong Kong NOOIT democratie ingevoerd. Tu quoque Brute, fili mi Hahaha! Make my day.
Ge laat u vangen door een paar (finaal gezien) onbelangrijke opsmuk aktietjes in laatste paar jaar voor 1997.

P.S. Mijn mening verduidelijkt:
Los van appreciatie of niet jegens de Britten vind ik dat Hong Kong destijds opgeven zowat de grootste stommiteit was in de Britse na-oorlogse geschiedenis van Z.-O. Asia. Met dank aan Madam T.
Zeker weten!

Maar hadden ze eigenlijk wel de keuze met de Chinezen?
Oud 21 december 2021, 12:30   #22
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Fascinerend, die wederkerende verdedigende reflex tav China!

Ik ga niet eens proberen de discussie aan te gaan, want vermoedelijke zinloos. Enfin, zinloos, ik wil zeker wel een opening laten en het nog eens proberen, maar ik koester weinig hoop voor een zinvolle discussie. Jij zal mij wsk wegzetten als blind schaap voor de negatieve Westerse invloeden, murw geslagen door "westerse propaganda van de MSM" en ik zal concluderen dat je helemaal in de ban bent van twijfelachtige frinche-websites als Greyzone, die een echte kritische reflex fnuiken. Kortom, een stellingenoorlog. Misschien eens op café (aanbod blijft...)

Maar neemt niet weg, fascinerend hoe het merendeel van jouw reacties op dit forum verdedigend zijn voor totalitaire regimes (Rusland, China). Ge zou bijna gaan denken dat je het in opdracht doet!
Discussies aangaan met ideologisch verblinden is een hopeloze opgave.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2021, 12:35   #23
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Graag 1 voorbeeld van wat ik hierboven gezegd heb dat niet waar zou zijn.

Mij lijkt dat de 'ideologische verblinding' minstens evenzeer diegenen kenmerkt die het democratie tegenover autoritaire regimes en mensenrechten discours van westerse mogendheden overnemen. Dat past namelijk als een tang op het varken genaamd 'realiteit'.

Zelfs een land als België heeft militairen ontplooid in verschillende landen. Overlaatst nog 400 naar Mali gestuurd. Zogezegd om tegen 'het terrorisme' te vechten zegt het nieuws kortweg. Niets van debat daar zelfs over. Het neokolonialisme zit er diep ingebakken denk ik dan.

Of neem de mensenrechten crisis bij uitstek van dit moment. Jemen.... We blijven wapens leveren aan onze vrienden in Saoudi Arabië. Of neem Ethiopië waar de VS betrapt werd (audios) een opstand te financieren. Of de Solomon eilanden. Of.... Enfin. Allemaal niet nieuwswaardig in het westen. Natuurlijk denkt de gemiddelde westerling dan dat hij in een strijd van goeden tegen slechten zit. De sukkelaar weet niet beter.

Het zijn de omstandigheden die de mens maken. Er is geen morele superioriteit te rapen. Dát beseffen en zich pluralistisch informeren is de discussie waarlijk ontdoen van ideologische prietpraat.

Laatst gewijzigd door Bach : 21 december 2021 om 12:46.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2021, 12:37   #24
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Discussies aangaan met ideologisch verblinden is een hopeloze opgave.
Maar, dat denkt Bach ook van mij.

Het is mijn persoonlijke overtuiging dat zodra we ons neerleggen dat discussie, veranderen van mening, niet meer mogelijk is, hoe klein die hoop ook is, dan is't gedaan.
Oud 21 december 2021, 12:53   #25
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Zeker weten!

Maar hadden ze eigenlijk wel de keuze met de Chinezen?
Een imperialisten onderonsje precies.
Oud 21 december 2021, 13:10   #26
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Deze Hongkonger kan er nog mee lachen hoe de westerse media tekeer gaan mbt deze verkiezingen.

https://m.youtube.com/watch?v=7rYVpfqqrEo
Oud 21 december 2021, 13:12   #27
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Maar, dat denkt Bach ook van mij.

Het is mijn persoonlijke overtuiging dat zodra we ons neerleggen dat discussie, veranderen van mening, niet meer mogelijk is, hoe klein die hoop ook is, dan is't gedaan.
Hoe nobel. Ik stel voor ons meer pluralistisch te informeren. Binnen de bubbel van westerse media blijven garandeert een eenzijdig wereldbeeld.
Oud 26 december 2021, 19:13   #28
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Voor wie inzicht wil verwerven in hoe de poging tot kleurenrevolutie in Hong Kong georganiseerd werd is dit een interessant relaas met inside informatie.

https://www.qiaocollective.com/en/ar...lor-revolution

Gelijkaardige pogingen tot regime change gebeuren op andere plaatsen in de wereld.

Laatst gewijzigd door Bach : 26 december 2021 om 19:13.
Oud 27 december 2021, 00:38   #29
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Dat ge dit allemaal zomaar slikt, kritiekloos. Dit is niet “pluralistisch informeren”, dit is confirmation bias.

Daily Apple?…

Het is gewoon open en bloot.
Ik meen me te herinneren dat je het aanvaardbaar vond dat die krant dicht moest. Vind je dat nog altijd? Dat was geen aanval op persvrijheid?

Overigens, voor zover ik kan inschatten, geeft de auteur van dat artikel geen accurate weergave van het sentiment bij de bevolking. Die is gewoon bang…
Oud 28 december 2021, 04:32   #30
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Live and let die
(Hoe luidop commie-vrijers zowel als westerse hypocriete oogkleppers ook mogen kankeren.)

Hong Kong blijft voor mij een fascinerende lekker kapitalistische entiteit met een pleiade mogelijkheden voor werkwilligen en met meer reële vrijheid dan Euroland of Ameirikontjesland.
Kortom een plaats voor levensgenieters: werk hard & feest hard.

Daarenboven een veiliger grootstad dan de meeste die ik ken, zeker nu de lokale snotneus en-pisdoek democraten terug in 't gareel geplaatst werden.
Niks verkeerd met correcte autoriteit zoals die ik tijdens de 2019 rellen met eigen ogen toegepast zag.

(en neen Bach, dat is geen toegeving aan azijnpissers en jullie gekoesterde haat tegen gezond kapitalisme, integendeel.)
Oud 28 december 2021, 05:11   #31
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard Zwaar gekleurd, die revolutie...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Voor wie inzicht wil verwerven in hoe de poging tot kleurenrevolutie in Hong Kong georganiseerd werd is dit een interessant relaas met inside informatie.
https://www.qiaocollective.com/en/ar...lor-revolution
Gelijkaardige pogingen tot regime change gebeuren op andere plaatsen in de wereld.
Artikel gelezen en gewaardeerd op zijn/haar niveau.
Inzicht verwerven via pure negatieve houding is wat mij betreft eenzijdige propaganda.
Kleurenrevolutie? correct: de naam zegt het ondubbelzinnig.
Dat soort inzicht is serieus gekleurd.

Voor het overige kan ik alleen mijn voorgaande post herhalen:
Live and let die

(Hoe luidop commie-vrijers zowel als westerse hypocriete oogkleppers ook mogen kankeren.)

Hong Kong blijft voor mij een fascinerende lekker kapitalistische entiteit met een pleiade mogelijkheden voor werkwilligen en met meer reële vrijheid dan Euroland of Ameirikontjesland.

Daarenboven een veiliger grootstad dan de meeste die ik ken, zeker nu de lokale snotneus en-pisdoek democraten terug in 't gareel geplaatst werden.
Niks verkeerd met correcte autoriteit zoals die ik tijdens de 2019 rellen met eigen ogen toegepast zag.

(en neen Bach, dat is geen toegeving aan azijnpissers en jullie gekoesterde haat tegen gezond kapitalisme, integendeel.)

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 28 december 2021 om 05:14.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2021, 06:25   #32
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
In opdracht van mijn geweten en niet van een of andere entiteit. Zelfs niet vrijwillig.

Ik denk dat u niet goed beseft wat er allemaal gebeurd in de wereld door die zogezegde 'democratische' landen. De framing van democratische tegenover autoritaire landen is koude oorlogs newspeak.
Dat westerse landen die ooit een vleugje vrijheid kenden ondertussen ook veranderd zijn in totalitaire regimes, is ondertussen juist gebleken, maar ik begrijp niet goed in welke mate evident totalitaire regimes daardoor in een "beter" daglicht komen. Het enige wat na te streven is, is individuele vrijheid, he. Het is niet omdat die hier nu ook volledig is opgedoekt, dat gebieden waar die nooit echt bestaan hebben, en waar we dus ondertussen zelf op gelijk niveau mee aan het komen zijn, daarom verdedigbaar zijn, nee ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2021, 06:27   #33
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De eerste vrijheid is toch niet de kapitalistische, maar de vrijheid tot moord he. Enkel daar waar men vrij anderen kan afmaken, is vrijheid volledig. "veilige" gebieden zijn dus altijd een beetje verdacht.
Oud 28 december 2021, 07:35   #34
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De eerste vrijheid is toch niet de kapitalistische, maar de vrijheid tot moord he. Enkel daar waar men vrij anderen kan afmaken, is vrijheid volledig. "veilige" gebieden zijn dus altijd een beetje verdacht.
Te serieus hoog kanselgehalte om ernstig te nemen, die gedanken van jou, Patrick.
Al geven ze me exact hetzelfde gevoel van eenzame eentonigheid als de zoveelste zogezegde humor aflevering van Ph. Geubels.

Aan de andere kant, wie zou ik zijn je dat recht niet te gunnen?
Oud 28 december 2021, 18:37   #35
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Artikel gelezen en gewaardeerd op zijn/haar niveau.
Inzicht verwerven via pure negatieve houding is wat mij betreft eenzijdige propaganda.
Kleurenrevolutie? correct: de naam zegt het ondubbelzinnig.
Dat soort inzicht is serieus gekleurd.

Voor het overige kan ik alleen mijn voorgaande post herhalen:
Live and let die

China is veel meer dan Hong Kong.
China verstevigt zijn greep op de "aardmetalenmarkt".
Die zgn.aardmetalen zijn zeldzame metalen die absoluut nodig zijn in de moderne technologie. Hightechfabrieken in China zien hun bevoorrading in deze grondstoffen beveiligd t.o.v. de V.S.
Boduo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2021, 05:25   #36
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
China is veel meer dan Hong Kong.

China verstevigt zijn greep op de "aardmetalenmarkt". Die zgn.aardmetalen zijn zeldzame metalen die absoluut nodig zijn in de moderne technologie. Hightechfabrieken in China zien hun bevoorrading in deze grondstoffen beveiligd t.o.v. de V.S.
Aha, een echte expert.
Wacht effe: gij moet -zoals gewoonlijk- zeker vrienden/familie/kennissen ter plaatse hebben/kennen die je inzichten en kennis ter zake kunnen beamen?
Oud 29 december 2021, 07:27   #37
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Te serieus hoog kanselgehalte om ernstig te nemen, die gedanken van jou, Patrick.
Het vergt wat inzicht om te begrijpen dat de vrijheid tot moord de hoeksteen is van elke vorm van akkoord: het is door die vrijheid vrijwillig te beperken in een akkoord, dat men voor de rest tot billijke overeenkomsten kan komen. Kortom, wanneer een (al dan niet kapitalistische) "overeenkomst" zodanig nadelig is voor U, dat ge er uw leven voor wilt laten om ze niet te maken, en dus ook het leven van anderen wilt nemen, om ze niet te maken, dan beseft ge dat die "overeenkomst" erger is dan moord, en ze dus een natuurlijke begrenzing heeft als je inderdaad inziet dat uw eerste vrijheid niet "eigendom" of zo is, maar "moord".

Het is pas als je vindt dat moorden en vermoord worden nadeliger is dan de afspraak in kwestie, dat de afspraak in kwestie bekeken kan worden. Als dat niet zo is, dan staat de vrijheid in die afspraak duidelijk onder die van de vrijheid van moord (en vermoord worden).

Als men dat niet inziet, dan gaat men zich tot systemen laten overhalen, waar afspraken gemaakt worden die erger zijn dan doden en gedood worden.
Oud 30 december 2021, 00:59   #38
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard zoals geschreven: kanselpraat van/voor Gelovigen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het vergt wat inzicht om te begrijpen dat de vrijheid tot moord de hoeksteen is van elke vorm van akkoord: het is door die vrijheid vrijwillig te beperken in een akkoord, dat men voor de rest tot billijke overeenkomsten kan komen. Kortom, wanneer een (al dan niet kapitalistische) "overeenkomst" zodanig nadelig is voor U, dat ge er uw leven voor wilt laten om ze niet te maken, en dus ook het leven van anderen wilt nemen, om ze niet te maken, dan beseft ge dat die "overeenkomst" erger is dan moord, en ze dus een natuurlijke begrenzing heeft als je inderdaad inziet dat uw eerste vrijheid niet "eigendom" of zo is, maar "moord".

Het is pas als je vindt dat moorden en vermoord worden nadeliger is dan de afspraak in kwestie, dat de afspraak in kwestie bekeken kan worden. Als dat niet zo is, dan staat de vrijheid in die afspraak duidelijk onder die van de vrijheid van moord (en vermoord worden).

Als men dat niet inziet, dan gaat men zich tot systemen laten overhalen, waar afspraken gemaakt worden die erger zijn dan doden en gedood worden.
Oud 30 december 2021, 03:41   #39
fbpolitics
Gouverneur

fbpolitics's schermafbeelding

Standaard

Hong Kong is verloren.

Ik schat dat we over zo'n 2-3 jaren daar niets meer van zullen horen omdat het volledig onder de Chinese dictatuur staat.
.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2021, 05:04   #40
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics Bekijk bericht
Hong Kong is verloren.
Ik schat dat we over zo'n 2-3 jaren daar niets meer van zullen horen omdat het volledig onder de Chinese dictatuur staat.
.
Een expert-visionair!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be