Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 april 2003, 21:09   #21
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Ik zie anders wel de onderstroom in van uw redenering.
U ziet dan verkeerd. Geen enkele maatschappij is gediend met een ongecontroleerde en massale instroom van vreemdelingen: het ontregelt immers enerzijds het bestaande sociale weefsel in het land van herkomst als het gastland. En deze redenering heeft nu eenmaal niets te maken met een neerbuigende houding tegenover mensen van een ander ras of cultuur, een houding die u me toch maar al te graag zou willen aanmeten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2003, 21:31   #22
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Ik zie anders wel de onderstroom in van uw redenering.
U ziet dan verkeerd. Geen enkele maatschappij is gediend met een ongecontroleerde en massale instroom van vreemdelingen: het ontregelt immers enerzijds het bestaande sociale weefsel in het land van herkomst als het gastland. En deze redenering heeft nu eenmaal niets te maken met een neerbuigende houding tegenover mensen van een ander ras of cultuur, een houding die u me toch maar al te graag zou willen aanmeten.
Kan het u wat schelen of uw nieuwe buren uit een ander land komen?
Zo ja, hoe kwalificeer je dan je motieven om buren uit eigen land te prefereren boven buren van een ander land? Die voorkeur houdt toch een waardeoordeel in, niet?
Zolang er plaats is voor mensen speelt het toch geen rol vanwaar die komen?
Waarom een gezin van vreemde origine désavoureren, maar wél handenklappend staan juichen bij het twaalfde kindje in een gezin van Belgische origine? Toch niet omdat onze koning dan peter wordt, mag ik in uw geval veronderstellen?
Oud 2 april 2003, 21:43   #23
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan het u wat schelen of uw nieuwe buren uit een ander land komen?
Zo ja, hoe kwalificeer je dan je motieven om buren uit eigen land te prefereren boven buren van een ander land? Die voorkeur houdt toch een waardeoordeel in, niet?
Neen. De motieven heb ik eerder al uitgelegd. Een land en een volk zijn meer dan zomaar een structuur waar om het even wie in kan worden opgenomen. De menselijke samenleving werkt wel ietsje anders.

Citaat:
Jawel, daar cultuur, gedragingen, zeden en afspraken heel sterk onderling kunnen verschillen en dit niet zelden aanleiding geeft tot allerlei spanningen en problemen.

Citaat:
Waarom een gezin van vreemde origine désavoureren, maar wél handenklappend staan juichen bij het twaalfde kindje in een gezin van Belgische origine?
Bestaat er dan zoiets als "Belgische origine"? Heb ik trouwens ergens staan applaudiseren voor een zoveelste kindje in rij? Maar los daarvan: hebt u er dan zoveel problemen mee dat de regering een nataliteitspolitiek zou voeren die het bevolkingsprobleem moet oplossen?

En even tussendoor: aan moederzijde is mijn familie zelf van vreemde origine (al is dat wel meer dan een generatie geleden). Een van mijn voorvaderen bleef hier echter "plakken" en diens nageslacht ging op in het Vlaamse volk. Deze natuurlijk assimilatie zal echter niet gebeuren wanneer de instroom te groot wordt. Wie ogen heeft ziet dagelijks dat de integratie van de grote groepen niet-Europese vreemdelingen een totale mislukking is geworden, laat staan dat er iets van assimilatie is geworden...
Oud 2 april 2003, 22:33   #24
Kotsmos
Minister-President

Standaard

Citaat:
Neen. De motieven heb ik eerder al uitgelegd. Een land en een volk zijn meer dan zomaar een structuur waar om het even wie in kan worden opgenomen. De menselijke samenleving werkt wel ietsje anders.
ze werkt in elk geval niet met grenzen, laat staan met natiestaten.
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2003, 22:50   #25
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Weet je Staaf, in deze discussie ben jij het standaardvoorbeeld van hoe de intelligente linksen reageren op het migrantenprobleem.
Van den Berghe legt uiterst gedetailleerd uit waarom hij die migrantenstroom niet goed vind. Als links( en niet alleen links, maar ook de zogezegde neutralen) dan zonder degelijke tegenargumenten zitten, smijten ze de boodschapper direct bij de kliek van het Vlaams Blok.
Bart Somers ervaart nu ook weer hetzelfde. Ik ben tegen het Blok, gewoon voor alles wat ze staan. Maar ik krijg òòk de sijskens van die zogenaamde intellectuelen die tot in den treure blijven beweren dat er niets aan de hand is. Een politiek stelsel, zeker eentje dat zo sociaal is als het onze, is zeer kwetsbaar. Daarom dat ik ook steeds pleit voor meer en beter gestructureerde hulp in het land van oorsprong. Want als de kloof tussen rijk en arm blijft zoals het nu is, of nog groter wordt, zal die migrantenstroom blijven duren. En ooit zal het dus wél vol zijn.
Moeten we nu dus ineens het HELE VB-discours gaan volgen om de problemen op te lossen? TUURLIJK NIET! Maar men moet wel ophouden in de media, iedereen die het probleem nog maar wil aankaarten, te beschuldigen van extreem rechtse symphatieën. Dat is gewoon intellectueel oneerlijk.
Oud 3 april 2003, 07:03   #26
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U gaat uit van één van de vele (onbewijsbare) visies op land, en volk.
Ik deel ze niet.
Deze begrippen zijn nu echt wel aan een herdefiniëring en verruiming toe.
Immigratie en instroom (reeds eenoud verschijnsel) is nu door de mondialisering een gegeven dat nog veel onvermijdelijker geworden is dan vroeger.
Individuële vooroordelen zullen steeds voor tijdelijke problemen zorgen voor wie in zijn naaste omgeving met vreemden geconfronteerd wordt, maar mits flexibiliteit, door iedereen aan de dag gelegd, zal er op termijn, geen afkeer voor mekaar meer heersen op basis vande arbitraire factor: herkomst.

Citaat:
Citaat:
Jawel, daar cultuur, gedragingen, zeden en afspraken heel sterk onderling kunnen verschillen en dit niet zelden aanleiding geeft tot allerlei spanningen en problemen.
Ik heb vaak evenveel problemen met de cultuurverschillen aan de dag gelegd door medemensen van mijn eigen land en volk.
De zaak is om die gewoon niet te laten escaleren.
Weerom doe ik beroep op ons aller flexibiliteit.......

Citaat:
Deze natuurlijk assimilatie zal echter niet gebeuren wanneer de instroom te groot wordt.
't Is een stelling, maar ik wil ze eerst nog bewezen zien.
Misschien wordt het opportuun dat wij assimileren wanneer de instroom inderdaad zo groot wordt?
Ik krijg al zin om de studie van het Arabisch aan te pakken.

Citaat:
Wie ogen heeft ziet dagelijks dat de integratie van de grote groepen niet-Europese vreemdelingen een totale mislukking is geworden, laat staan dat er iets van assimilatie is geworden...
U fixeert zich op het probleemgedrag van een groep van vreemde herkomst.
U verliest uit het oog dat dergelijke fenomenen zich eveneens voordoen bij inlandse probleemgevallen, en u wijst herkomst en cultuurverschil als oorzaak aan, terwijl dit een stelling is die op los zand drijft. Ons discriminerend gedrag op sociaal-economisch vlak zou wel eens een veel grotere rol kunnen spelen in de aanwezige spanningen bij de door u geviseerde groep.
Oud 3 april 2003, 07:14   #27
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Als......(zogezegde neutralen) dan zonder degelijke tegenargumenten zitten,
Sorry dat ik even nachtrust nam vooraleer mijn argumenten neer te poten.

Citaat:
smijten ze de boodschapper direct bij de kliek van het Vlaams Blok.
Ik heb Jan nooit in het Blok-hok gestopt, hij ging daar braafjes zelf inzitten.
Deze positionering (van hem of om het even wie in hetzelfde hok) is voor mij nooit een reden geweest om zijn mening minder te appreciëren of te waarderen, noch om hem persoonlijk als racist of onmens te bestempelen. Ik pak enkel de argumenten aan (uiteraard na dagtaak en voor bedtijd)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demoicratsteve
Ik ben tegen het Blok, gewoon voor alles wat ze staan.
Sta jij na deze bewering in een positie om mij gebrek aan nuance of pseudo-neutraliteit te verwijten?
Ik ben b.v. volledig voorstander van het referendum, door het Vlaamsblok naar voor geschoven als enige partij, samen met Vivant om maar iets te noemen................

Citaat:
Maar ik krijg òòk de sijskens van die zogenaamde intellectuelen die tot in den treure blijven beweren dat er niets aan de hand is.
Op termijn is er niets aan de hand.
Wat individuele ongemakken ten spijt.
Ik sluit me voor deze keer dus aan bij de linksen hun mening.

Citaat:
Een politiek stelsel, zeker eentje dat zo sociaal is als het onze, is zeer kwetsbaar. Daarom dat ik ook steeds pleit voor meer en beter gestructureerde hulp in het land van oorsprong. Want als de kloof tussen rijk en arm blijft zoals het nu is, of nog groter wordt, zal die migrantenstroom blijven duren.
Echte hulp daar kan ik in vallen, maar verkapte subsidie aan bevriende bedrijven in den vreemde, die goedkopere werkkrachten behoeven, zoals nu maar al te vaak het geval is (eigenlijk een vorm van neo-kolonialisme) kan je bezwaarlijk structurele hulp noemen.
Oud 3 april 2003, 07:43   #28
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Superstaaf schreef:

Citaat:
Op termijn is er niets aan de hand.
Ben je wel zeker van de termijnwerking wat je glazen bol?

Als iedere "Belg" dezelfde bereidheid aan de dag gaat leggen om Arabisch te leren als jij zal er inderdaad zelfs op korte termijn geen enkel probleem zijn.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2003, 10:08   #29
ydde
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Knuppel:
Als iedere "Belg" dezelfde bereidheid aan de dag gaat leggen om Arabisch te leren als jij zal er inderdaad zelfs op korte termijn geen enkel probleem zijn.
ydde:
Vervang het vet woordje door "Frans" en héél Vlaanderen steigert! De taalgrens die ooit van Calais via Aken tot Monte Rosa liep, en waar onderaan de Lingua Romana en bovenaan het Diutisk geklapt werd, is gekrompen van, zeg maar Antwerpen (daar boven klapt men "Ghollanz" of "Neijterlanz") tot in Vilvoorde waar het Frans meer en meer zijn kop opsteekt, arm Vlaams!!! De sedert de 14de eeuwse begonnen romanisering van Calais, Boulogne en Freiburg en de voortgezette 19de eeuwse romanisering van Brussel woekert nog steeds!
De Vlaamse strijd tegen het Franse-taal-imperialisme, gekenmerkt door zò vele nederlagen en beschamende toegevingen, doen het bloed van elke rechtgeaarde, viert talen sprekende, Vlaming stollen.
En nu biedt de Supper de oplossing: laat ons allemaal Muzelmaans leren! Géén slecht idee, de Groenen zullen bezwijmen van euforie bij het lezen van Supper's pracht idee!!!
Alléé, dat denk ik toch!
Oud 3 april 2003, 22:35   #30
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb Jan nooit in het Blok-hok gestopt, hij ging daar braafjes zelf inzitten.
Deze positionering (van hem of om het even wie in hetzelfde hok) is voor mij nooit een reden geweest om zijn mening minder te appreciëren of te waarderen, noch om hem persoonlijk als racist of onmens te bestempelen. Ik pak enkel de argumenten aan (uiteraard na dagtaak en voor bedtijd)

.
Klopt Staaf. Doch, ik wou alleen maar opwerpen dat je moeilijk kan ontkennen dat de pers systematisch personen in het Blokhoekje drumt telkens ze kritiek uiten op het migrantenbeleid.
Zo geraak je dus nooit aan een deftig debat.
Tot slot. Tegen �*lles waar het Blok voor staat, daarmee bedoel ik hun ideologie. Samengevat, het stigmatiseren van minderheden gevoed door een zeer conservatief denken. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat élk "voorstel" van hun slecht is. Maar dat had mijn posting al duidelijk gemaakt dacht ik.
Oud 3 april 2003, 23:07   #31
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Superstaaf schreef:
Citaat:
Eens we vol genoeg zijn, zal de immigratiestroom vanzelf een eind nemen.
Ik denk dat de immigratiestroom pas zal stoppen als het sociale vangnet failliet is.
Maar dan zitten we inderdaad zelf met de gebakken peren.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2003, 23:09   #32
dinges
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ydde
De taalgrens die ooit van Calais via Aken tot Monte Rosa liep, en waar onderaan de Lingua Romana en bovenaan het Diutisk geklapt werd, is gekrompen van, zeg maar Antwerpen (daar boven klapt men "Ghollanz" of "Neijterlanz") tot in Vilvoorde waar het Frans meer en meer zijn kop opsteekt, arm Vlaams!!! De sedert de 14de eeuwse begonnen romanisering van Calais, Boulogne en Freiburg en de voortgezette 19de eeuwse romanisering van Brussel woekert nog steeds!
De Vlaamse strijd tegen het Franse-taal-imperialisme, gekenmerkt door zò vele nederlagen en beschamende toegevingen, doen het bloed van elke rechtgeaarde, viert talen sprekende, Vlaming stollen.
Amai, ydde. Voor een eenvoudige arbeider die op de koop toe naïef is en op zoek naar de partij waarvoor hij zou kunnen stemmen, kom je hier wel verrassend uit de hoek.

Of is de 19de eeuwse romanisering van Brussel, de originele loop van de taalgrens,... het dagelijkse gespreksonderwerp op de job ?

Nog een tip: om politiek-correct te zijn zeg je niet Calais maar Kales.
dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2003, 09:13   #33
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Deze natuurlijk assimilatie zal echter niet gebeuren wanneer de instroom te groot wordt.
't Is een stelling, maar ik wil ze eerst nog bewezen zien.
Misschien wordt het opportuun dat wij assimileren wanneer de instroom inderdaad zo groot wordt?
Ik krijg al zin om de studie van het Arabisch aan te pakken.
En dat laatste kan ik u maar aanraden. Arabisch is trouwens een heel mooie taal.

Kijk, de werkelijkheid laat duidelijk zien dat belangrijke volksverschuivingen het behoud van de ingeweken cultuur moet zich meebrengen. Blijkbaar ontgaan u de talrijke voorbeelden uit het verleden wanneer u stelt dat die stelling nog bewezen moet worden. Het mooiste voorbeeld zijn de naar Rusland ingeweken Duitsers. Tsarina Katarina, die zelf van Duitse afkomst was, trok tijdens haar bewind heel veel Duitse landbouwers aan om talrijke gebieden in het keizerrijk vruchtbaar te maken en te bewerken. Russische boeren achtte ze immers daarvoor niet geschikt. Welnu, deze Duitsers die in grote getallen kwamen en zich in eigen gemeenschappen gingen vestigen, assimileerden niet. Zelfs na vele generaties waren en bleven ze Duitsers. Stalin trachtte uiteindelijk die Duitse gemeenschappen te vernietigen door hele dorpen uit te moorden of de bevolking naar afgelegen plaatsen als Siberië te sturen. En omdat ze in Siberië elkaar weer opzochten, assimileerden ze ook daar niet. Tot op heden bestaan er in Siberië Duitse dorpen. De laatste jaren wijken echter velen naar de BRD uit.

Met de moslims in onze gewesten is dat niet anders. Maar terwijl de Duitse inwijkelingen in Rusland zich trouwe burgers toonden (en onder de tsaren trouwens als heel betrouwbaar golden), blinken de islamitische inwijkelingen niet onmiddellijk uit in aanhankelijkheid tegenover het gastland.
Oud 4 april 2003, 09:16   #34
ydde
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

dinges:
Amai, ydde. Voor een eenvoudige arbeider die op de koop toe naïef is en op zoek naar de partij waarvoor hij zou kunnen stemmen, kom je hier wel verrassend uit de hoek.
ydde:
Ik word opgestookt door een protagonist van het Blok zenne!
dingens:
Nog een tip: om politiek-correct te zijn zeg je niet Calais maar Kales.
ydde:
Calais dus
Oud 4 april 2003, 09:30   #35
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Wie ogen heeft ziet dagelijks dat de integratie van de grote groepen niet-Europese vreemdelingen een totale mislukking is geworden, laat staan dat er iets van assimilatie is geworden...
U fixeert zich op het probleemgedrag van een groep van vreemde herkomst.
Neen, ik fixeer me nergens op. Hierbij heb ik het trouwens niet over het probleemgedrag van de "jongeren", daar er in deze ook een aantal andere factoren een rol spelen. Het gaat uiteindelijk om bepaalde maatschappelijke mechanismen - die u blijkbaar niet wilt (h)erkennen maar gewoon deeluitmaken van de sociologische werkelijkheid - die op de voorgrond treden naarmate de instroom van mensen uit hetzelfde volk zullen optreden. Er ontstaat onvermijdelijk een "wij" tegenover een "zij". De VS is daarvan het mooiste voorbeeld: de uitgesproken dualiteit tegenover zwart en blank. Naarmate een ingeweken groep groter wordt plooit ze zich niet zelden op zichzelf terug. Dat is overduidelijk in de Arabische gemeenschap in ons land. Daar waar inwijkelingen echter alleen staan of in beperkte groep gebeurt de integratie niet alleen heel vlug en bijzonder vlot, maar is er na een generatie al sprake van assimilatie. Het mooiste voorbeeld ervan is een Roemeense familie die ik persoonlijk ken: ze wonen hier in de streek en hebben daardoor maar zelden contact met andere Roemenen. Welnu, de achttienjarige dochter vertelde me onlangs dat ze, alhoewel een groot deel van haar kindertijd in Roemenië doorbracht, zich hier thuisvoelt, dat ze zich veel beter kan uitdrukken in het Nederlands (ze spreekt vlot én het plaatselijk dialect én de standaardtaal). En de jongen waarmee ze optrek is een Vlaming. Hiermee wordt duidelijk dat losse inwijkelingen nooit een probleem voor welke maatschappij dan ook vormen. Grote groepen daarentegen wel.

Citaat:
U verliest uit het oog dat dergelijke fenomenen zich eveneens voordoen bij inlandse probleemgevallen, en u wijst herkomst en cultuurverschil als oorzaak aan, terwijl dit een stelling is die op los zand drijft.
Helemaal niet. Cultuurverschil is een belangrijk gegeven. Toen ik zelf in het buitenland woonde heb ik meermaals aan den lijve ondervonden hoe verrassend cultuurverschillen kunnen zijn en hoe ze op het doen en laten van mensen een grote invloed kunnen hebben.

Citaat:
Ons discriminerend gedrag op sociaal-economisch vlak zou wel eens een veel grotere rol kunnen spelen in de aanwezige spanningen bij de door u geviseerde groep.
Hoe kan dat nu? Uit linkse hoek stelt men voortdurend dat inwijking absoluut noodzakelijk is omdat de industrie krachten ontbeert. En nu komt men aandraven met het feit dat de vreemdelingen worden achtergesteld op economisch vlak... Bijgevolg worden ze dus niet ingeschakeld in het arbeidsproces. Blijkbaar zijn ze dan toch niet zo dringend nodig voor het goed functioneren van onze economie.
Oud 4 april 2003, 09:38   #36
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
U gaat uit van één van de vele (onbewijsbare) visies op land, en volk.
Ik deel ze niet.
Tja, dan deelt u ze niet, nietwaar. U gedraagt u dan als een blinde die uitroept dat kleuren niet bestaan... Of men het nu graag heeft of niet, er bestaan nu eenmaal bepaalde krachten en reflexen die in ieder volk aanwezig zijn, net als er elementen bestaan waarop een volk stoelt. Ik weet dat men in linkse hoek dat graag ontkent om op die manier - naar men hoopt - de basis van het Vlaamsnationalisme te treffen. Maar ik raad u aan even over het hoekje te kijken en even bij andere volkeren te polsen. U hoeft daarbij niet onmiddellijk bij sterk bewuste volkeren als de Grieken te rade te gaan, maar ook een bezoekje bij IJslanders of Noren leert heel veel. Laatstgenoemde volkeren staan als heel liberaal en open bekend, maar hebben wel een sterk identiteitsbesef. Met uw stelling van een totaal open staatsstructuur zonder voeling met de volkse werkelijkheid zult u daar bot vangen.
Oud 4 april 2003, 09:38   #37
ydde
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Jan van den Berghe:
... dat losse inwijkelingen nooit een probleem voor welke maatschappij dan ook vormen. Grote groepen daarentegen wel ...
ydde:
... zou door elke linkse (stoemerik, intellectueel, mandataris of ademhaler) 1000 keer per dag als straf moeten overgeschreven worden! Misschien zouden ze het dan begingen te snappen !!!!
Oud 4 april 2003, 12:56   #38
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe kan dat nu? Uit linkse hoek stelt men voortdurend dat inwijking absoluut noodzakelijk is omdat de industrie krachten ontbeert. En nu komt men aandraven met het feit dat de vreemdelingen worden achtergesteld op economisch vlak... Bijgevolg worden ze dus niet ingeschakeld in het arbeidsproces. Blijkbaar zijn ze dan toch niet zo dringend nodig voor het goed functioneren van onze economie.
Misschien duw jij me verkeerdelijk in linkse hoek?
Ik stelde nooit dat wie dan ook volgens afkomst of ras, een economische noodzaak zou uitmaken in onze maatschappij.
Er zijn wie er zijn, en we zouden er beter voor zorgen dat elk aan de slag kan, noch met positieve nog met negatieve discriminatie of quota.
Oud 4 april 2003, 13:03   #39
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, dan deelt u ze niet, nietwaar. U gedraagt u dan als een blinde die uitroept dat kleuren niet bestaan... Of men het nu graag heeft of niet, er bestaan nu eenmaal bepaalde krachten en reflexen die in ieder volk aanwezig zijn, net als er elementen bestaan waarop een volk stoelt.
Op net dezelfde basis kan ik u het verwijt maken dat u zaken ziet die er niet zijn. Hallucineren heet zoiets geloof ik.
Jammer voor u, maar ik merk rond mij niks relevants dat 'ons volk' meer gemeenschappelijk zou hebben of binden wat het samenleven met mensen van andere origine zou belemmeren.
Jammer voor u hangt u een stroming aan waarin men vaak de mensen dergelijke flauwekul i.v.m. volk(s), aard en verbondenheid heeft ingepompt. Het is echter een artefact dat verdwijnt zogauw die zwartgele leeuwebril wordt afgezet.
Ik kan enkel waarnemen wat mij al dan niet met bepaalde individuën bindt, ongeacht hun nationaliteit, ras, herkomst. Ik bedank om mij zulks te laten opleggen door linkse of rechtse stromingen. Wie mij ligt haal ik aan, wie mij stoort, ga ik uit de weg. Daar kan hun afkomst in geen enkele zin iets aan veranderen.
Oud 4 april 2003, 13:50   #40
ydde
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Laat het mij veroorlooft wezen terug te keren naar het onderwerp en, na zorgvuldig de meningen van alle inzendingen gewikt en overwogen te hebben, mijn standpunt te (her)motiveren.

De standpunten betreffende de criminaliteit.
De problematiek van de (islam-vreemdelingen) jongerenbendes, niet onderkent en sterk onderschat door diegenen die niet in de “probleemsteden” wonen, de problematiek van de oost-blok benden en de niet afnemende (ondanks de “het wordt steeds veiliger” boodschap van Verhofstad) ergernis tegen de “own” criminelen (Dutrouxen enz …) zorgen ervoor dat steeds meer respectievelijk lager- en middenklassers in de probleemsteden, midden- en rijkere klassers in de villawijken en (terecht) verontwaardigde burgers voor het Blok kiezen. De strijd tegen de criminaliteit wordt niet opgelost door commisies, vergaderingen en overleg! Slechts extreme maatregelen zullen crimineel gespuis stoppen.

Het verzet tegen het vreemdelingenstemrecht.
Ik hoop (en denk) dat niemand (zelfs de pro- denkende, maar niet extreme supperstaaf) mij, of gelijkgezinden met dit standpunt, hieromtrent géén racist zullen noemen.

Het VB standpunt betreffende het, voor het westen dreigende Islam gevaar.
Het is voor mij totaal onbegrijpelijk, dat er nog Europeanen zijn (zijn Russen en Turken echte europeanen?) die de groeiende agressie van de islam-fanatici en hun pogen de westerse regeringen met hun godsdienstige verlangens te larderen, niet onderkennen.

Het grenzeloze geknoei van de regenboog coalitie.

Zéér recent en onmiskenbaar, zie de Antwerpse (mini-België) arc-en-ciel; hun politiek besmet college is, op twee schepenen na, terug hetzelfde. Waar is de tijd dat politici veroordeeld werden wegens het niet dragen van een stropdas op hun werk? Niet dat dat nog nodig is, maar enige waarden zouden toch nog moeten blijven tellen, vind ik!

Het "de-strot-uitkomende" politiek correct zijn
Dat begingt hoe langer hoe meer op mensen van alle partijen hun “sijskens” te werken, maar dat had ik al eens gesteld nietwaar?

De vreemdelingen aanwezigheid
Mag ik Jan van den Berghe herhalen :... dat losse inwijkelingen nooit een probleem voor welke maatschappij dan ook vormen. Grote groepen daarentegen wel ... Ik wijs erop dat het “cultuureilandjes” systeem mij persoonlijk helemaal niet stoort!
Voorlopig Amen

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be