Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 december 2021, 12:19   #21
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het heet "ritsen",en nog recent werd het via overheidspropaganda zelfs aangemoedigd als een methode om het verkeer bij op- en afritten vlot en veilig te doen verlopen.....
Dat heeft nu eens de kloten van Schoof te maken met ritsen.
Ritsen doen we als we van twee rijstroken naar één rijstrook gaan.

Laatst gewijzigd door reservespeler : 28 december 2021 om 12:20.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2021, 12:21   #22
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
lol

Zoals deze mevrouw enkele jaren geleden ook wilde ritsen op de afrit E40 te Aalter. Het was een goede poging, daar niet van..
Er was namelijk een "ritssluiting" ontstaan..
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2021, 12:23   #23
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
't Is wreed wat gij allemaal tegenkomt op de baan eh.. over de snelle witte busjes had je het nu niet, maar ik weet dat die er nog steeds zijn..

Het wordt dringend tijd dat ze wat technologie gebruiken om ons rijgedrag te verbeteren eh.. het vermogen van de wagen koppelen aan gps, zodat je niet sneller kan rijden dan toegestaan.. telkens wordt dit dan automatisch aangepast afhankelijk van de zone waarin je rijdt. En ook de mogelijkheden van de chauffeur beperken zodat die niet zelf plots van vak kan wisselen, maar enkel in 'technologisch overleg' met andere wagens.. of met andere woorden: communicerende computersystemen.
Uiteraard kan je de auto pas starten als je alle taksen betaald hebt, je voertuig gekeurd is en recent werd onderhouden in erkende service-centra.. evident dat je niet onder invloed mag zijn, je minstens x-aantal uren geslapen moet hebben, geen medische aandoeningen mag hebben die ook maar enigszins een belemmering kunnen leveren..

Gewoon geen vrijheid meer geven aan mensen als ze zich in 't verkeer begeven.. 't is duidelijk dat ons gezond verstand niet gezond genoeg is om ons verantwoordelijk met motoren te gedragen.

Geen doden meer in het verkeer.. geen accidenten meer.. geen vapeurkes bij oudjes achter het stuur.. leg je rijgedrag niet aan banden voor jezelf, maar voor anderen.
Ik heb verkeersbordherkenning.
Als ik sneller wil rijden, krijg ik een waarschuwing.
Is veiliger dan plots de juiste snelheid te laten rijden, bijvoorbeeld bij voorbijsteken.
Oud 28 december 2021, 12:31   #24
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dat heeft nu eens de kloten van Schoof te maken met ritsen.
Ritsen doen we als we van twee rijstroken naar één rijstrook gaan.
Awel.. van linkervak naar midden en van midden naar rechts en van rechts naar afrit.. multi-vak-ritsen eh gast..! voor de rappen onder ons..

Al steekt er zoals bij alle ritssluitingen soms wel eens iets tussen en zit de rits vast..

Edit: ik denk dat je de humor van Kelt gemist hebt..

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 28 december 2021 om 12:34.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2021, 12:33   #25
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik heb verkeersbordherkenning.
Als ik sneller wil rijden, krijg ik een waarschuwing.
Is veiliger dan plots de juiste snelheid te laten rijden, bijvoorbeeld bij voorbijsteken.
Die waarschuwing is niet voldoende, die kan je immers negeren.
Je mag niet voorbijsteken aan een snelheid hoger dan toegestaan. Dus computer says no en je blijft achter je voorhanger rijden.. Het is een 'en-en-en-verhaal' he.. alle beetjes helpen om elke bluts te vermijden.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2021, 12:56   #26
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die waarschuwing is niet voldoende, die kan je immers negeren.
Je mag niet voorbijsteken aan een snelheid hoger dan toegestaan. Dus computer says no en je blijft achter je voorhanger rijden.. Het is een 'en-en-en-verhaal' he.. alle beetjes helpen om elke bluts te vermijden.
Dat is dubbel hé.
Als mijne snelheidsmeter 70 aangeeft, dan rij ik eigenlijk maar 67 ?* 68 km/u, maar mijne wagen geeft aan dat ik aan de snelheid zit die ik mag rijden.

Als ik dan iemand voorbij wil steken, die 63 rijdt, dan geef ik efkes gas bij, zodat ik vlotter voorbijsteek, zonder een boete te riskeren (vanaf 76 km/u).
Oud 28 december 2021, 14:26   #27
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Die titel weer, crash op levensgevaarlijke afrit, ... wat is daar levensgevaarlijk aan ?

Als ge als ne gestoorde mongool nog van het linkse vak, vlak voor de afrit nog naar rechts gaat , ja dan loopt het fout he, zelf gezocht.
Geluk nog dat hij niemand anders heeft geraakt (of erger) door zijn debiel rijden.
Oud 28 december 2021, 14:35   #28
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Geluk nog dat hij niemand anders heeft geraakt (of erger) door zijn debiel rijden.
Komkomkom ge moet dat zo scherp niet stellen.

Die persoon demonstreerde gewoon een modern hormonaal gedreven dynamisch rijgedrag,helaas tenietgedaan door het toch wel slome rijtjesrijgedrag van de rest van de gaande rally.....
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2021, 14:39   #29
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Komkomkom ge moet dat zo scherp niet stellen.

Die persoon demonstreerde gewoon een modern hormonaal gedreven dynamisch rijgedrag,helaas tenietgedaan door het toch wel slome rijtjesrijgedrag van de rest van de gaande rally.....
Daarom dat het bij kalfveren en koetjes zit waarschijnlijk (en niet bij verkeersveiligheid).
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be