Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 januari 2022, 13:38   #21
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ok. Het past niet in het verhaal dat je al decennia navertelt. Maar het is gewoon een feit dat ook de moslimwereld gaandeweg seculariseert.
Het grote verschil zit in de aard van de godsdienst. Terwijl het Christendom zich aanpast en evolueert is in de islam elke evolutie gedoemd te stuiten op zijn inherente inertiteit.
Bekijk het succes van de Taliban, IS, Boko Haram...
En telkens er een verliest aan invloed staat de volgende al klaar...
In de islam is er geen ruimte om 'een beetje islamiet' te zijn. Omdat alles valt en staat met de figuur Mohammed de duivel hebben zijn ziel...
Zonder Mo geen islam... En Mo de mottige is nu eenmaal de harde kern...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2022, 13:44   #22
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Het grote verschil zit in de aard van de godsdienst. Terwijl het Christendom zich aanpast en evolueert is in de islam elke evolutie gedoemd te stuiten op zijn inherente inertiteit.
In de islam is er geen ruimte om 'een beetje islamiet' te zijn. Omdat alles valt en staat met de figuur Mohammed de duivel hebben zijn ziel...
Het is al genoeg om de 'boegbeelden' van beide religies te vergelijken om het verschil aan te tonen. Mohammed was een gewelddadig persoon die ieder andersdenkende de kop insloeg, terwijl JC het tegenovergestelde was.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 3 januari 2022 om 13:45.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2022, 13:54   #23
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
elders, hier hebben we nog nooit zoveel geradicaliseerden gehad als nu

en minder interesse in religie wil nog niet zeggen dat men cartoons van de mo leuk vindt, ook hier was er 'verzet' tegen 'een baksken vol met stro' en andere ludieke zaken over het katholicisme
Er werden in de jaren 50 door pilarenbijters ook nogal weinig leraren de kop afgesneden voor hun school omdat ze die prentjes getoond hadden in de klas he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2022, 13:55   #24
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat klopt.
Maar ja, Rome is ook niet op één dag gebouwd.

Neem nu Turkije.
Als de Turken erin zouden lukken om Erdogan deftig buiten te sjotten, dan zou ik dat optimistisch wel een goede evolutie vinden.
Tegen dat de islamieten seculier zijn zijn wij al lang tot stof en as vergaan, en uw achterkleinkinderen evenzeer.
Oud 3 januari 2022, 17:42   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Tegen dat de islamieten seculier zijn zijn wij al lang tot stof en as vergaan, en uw achterkleinkinderen evenzeer.
Dat weet ik, ik zei al: Rome is niet op een dag gebouwd.
En of het nu moslims zijn of kaloten: vertrouw ze voor geen haar.

Maar ik persoonlijk ondervond dat het in het Turkije van voor Erdogan, toch heel wat leuker was dan nu.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2022, 18:03   #26
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het concept secularisering dringt niet goed door blijkbaar. Het maakt dan niet uit hoe strak of soepel die religie is als een hoop mensen niet meer meedoet.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2022, 20:18   #27
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of ze daarmee ook meteen hun barbarisme kwijt zijn is echter een ander paar mouwen.
Andere religies doen niets onder in barbarisme , het is slecht de vorm die bepaald dat u alleen barbarisme ziet bij moslims.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2022, 20:33   #28
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De bekende onzin weer

Elke godsdienst wordt geïnterpreteerd zoals het beste uitkomt onder de gegeven omstandigheden. Tijdens oorlogen bv komen extremisten boven drijven , dat is altijd zo.

U stelt een moslim bv uit Indonesië gelijk aan een extremistische Saudi Arabiër, bijvoorbeeld, omdat "een beetje islamieten niet bestaan".
Een leuk bedacht excuus om te kunnen generaliseren. Met de werkelijkheid heeft het echter bitter weinig van doen. De verschillen tussen Islamieten zijn enorm vanwege verschillende interpretaties over de meest fundamentele zaken zelfs .

Ook islamitische landen evalueren , als ze niet op achterstand gezet worden door interventies.
Oud 3 januari 2022, 20:35   #29
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Andere religies doen niets onder in barbarisme , het is slecht de vorm die bepaald dat u alleen barbarisme ziet bij moslims.
De koran, het levensdoel van de gerechtsaarde moslim. Niet aan te tornen. Tijdeloos, ultiem, onveranderlijk.
Kleine voorbeeldjes.
Hoofdstuk 4, An Nissa , "De Koe". Oftewel, hoe behandel je vrouwen.
Let wel, voornamelijk moslima's, en dan directer, echtgenotes alswel dochters en daarbij rechtspraak, waarde, erfenis en helemaal geniaal, hoe te slaan)
Hoofdstuk 8, An Anfal, de krijgsbuit. Hoe te plunderen, te roven, te verkrachten, en hoeveel de leider krijgt. Ook hoe krijgsgevangenen behandeld mogen worden.
Slavernij en de voordelen ervan voor de slavendrijvers.

Totaal niet barbaars.
Vind dat maar eens terug in de Code Napoleon of in het Nieuwe testament.
Laat staan de moderne wetgeving van West Europa.

Laatst gewijzigd door maddox : 3 januari 2022 om 20:36.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2022, 20:53   #30
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Daar denkt u dan toch zeer positief over. Als de oliedollars op zijn, en de technologie onbetaalbaar....

En eigenlijk, zolang die religieuze zever in het MO blijft, maakt het voor mij niet uit.

Helaas zien we hier net het tegenovergestelde, de kleine , maar agressieve minderheid die religie gebruiken om anderen in hun keurslijf te dwingen, wordt steeds luidruchtiger en demostatiever. En ze krijgen nog goedkeurende knikjes van ivorentorenwokers die het etiquet Racist even graag in't rond strooien.
Ik heb zo een sterk vermoeden dat de Turken en Marokkanen eenzelfde lot ondergaan als de Duitsers in Chili. Duitsers in Chili zijn nazies gebleven, idem veel van de Marokkanen en Turken in Belgie zijn weer niet los te trekken uit hun achterlijke instelling en incestueuze getto's.

De nieuwe die uit MO'ers die binnenkomen zijn een stuk moderner en kijken neer op hun landgenoten in Nederland. Zozeer blijkt dat verschil dat ik met hen op gelijke voet een vriendschappelijke relatie mee kunt aangaan en grappen over Allah kunt maken en zelfs de koran mag verfoeien Zelfs flirten met vrouwelijk nieuwkomers — in de vorm van wat zie je er mooi uit vandaag, of wat een geweldige lijn heb je — wordt door vrouwelijke collega's, uit den Islamitische landen ok bevonden. Tenminste dit is mijn ervaring en kan zo nog wel doorgaan.

Ik weet ; ik had dit 15 jaar geleden, bij vertrek uit Europa, niet voor mogelijk gehouden maar dit is wat ik om mij heen zie gebeuren op het huidige werk in Nederland...

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 3 januari 2022 om 21:14.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2022, 21:16   #31
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De koran, het levensdoel van de gerechtsaarde moslim. Niet aan te tornen. Tijdeloos, ultiem, onveranderlijk.
Kleine voorbeeldjes.
Let wel, voornamelijk moslima's, en dan directer, echtgenotes alswel dochters en daarbij rechtspraak, waarde, erfenis en helemaal geniaal, hoe te slaan)
Hoofdstuk 8, An Anfal, de krijgsbuit. Hoe te plunderen, te roven, te verkrachten, en hoeveel de leider krijgt. Ook hoe krijgsgevangenen behandeld mogen worden.

Totaal niet barbaars.
Terugkomend op het werk. Ik heb tijdens de laatste ramadan gezien dat Turken Iraniërs, Afghanen, Syriers de club 2e generatie Turken zover kregen om zich niet meer aan hun rammadan te houden..

Het kan dus..

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 3 januari 2022 om 21:21.
Oud 3 januari 2022, 21:29   #32
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Grootste fout in de Islam is het erfrecht. Omdat erin staat dat alle kinderen recht hebben op een erfdeel, ook de vrouwen, werd het praktische idee geboren om neven en nichten met elkaar te laten trouwen. Ipv het Romeinse of Joodse erfrecht toe te passen waarin 1 zoon de familie erfenis kreeg. Hierdoor kon een elite ontstaan die weer op hun beurt verlichte geestelijke leiders voortbracht. Deze verlichte leiders hadden bijvoorbeeld de koran op de achtergrond kunnen drukken en met een eigen versie over de Islam kunnen komen. Dit is dus niet gebeurd. Itt het Judaisme en Christendom die de hete randen erafgehaald hebben door met extra exemplaren heilige geschriften of uitleg te komen. Ergo chocola maken van eeuwenoude teksten met als doel om het aardse leven dragelijker en vooral vrolijker te maken.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 3 januari 2022 om 21:52.
Oud 3 januari 2022, 21:50   #33
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Andere religies spelen in het Westen geen enkele rol van betekenis meer. Het islamitisch barbarisme daarentegen wint terrein.
Oud 3 januari 2022, 21:56   #34
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Andere religies spelen in het Westen geen enkele rol van betekenis meer. Het islamitisch barbarisme daarentegen wint terrein.
Volgens mij wint het Woke barbarisme terrein. Nog even en we moeten ipv gedoopt worden een homoseksuele daad verrichten, veganistisch eten en ons huilend en smekend voor de voeten van den neger werpen om er iets meer zeker van te zijn in den wokehemel terecht te komen..

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 3 januari 2022 om 22:04.
Oud 3 januari 2022, 23:13   #35
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Ik heb zo een sterk vermoeden dat de Turken en Marokkanen eenzelfde lot ondergaan als de Duitsers in Chili. Duitsers in Chili zijn nazies gebleven, idem veel van de Marokkanen en Turken in Belgie zijn weer niet los te trekken uit hun achterlijke instelling en incestueuze getto's.

De nieuwe die uit MO'ers die binnenkomen zijn een stuk moderner en kijken neer op hun landgenoten in Nederland. Zozeer blijkt dat verschil dat ik met hen op gelijke voet een vriendschappelijke relatie mee kunt aangaan en grappen over Allah kunt maken en zelfs de koran mag verfoeien Zelfs flirten met vrouwelijk nieuwkomers — in de vorm van wat zie je er mooi uit vandaag, of wat een geweldige lijn heb je — wordt door vrouwelijke collega's, uit den Islamitische landen ok bevonden. Tenminste dit is mijn ervaring en kan zo nog wel doorgaan.

Ik weet ; ik had dit 15 jaar geleden, bij vertrek uit Europa, niet voor mogelijk gehouden maar dit is wat ik om mij heen zie gebeuren op het huidige werk in Nederland...
Soortgelijke ervaringen had ik met buren in Molenbeek ook.
Diezelfde dansten wel letterlijk op de straten na 9/11 (wat zij als een keerpunt zien in de heilige jihad en wraak voor 1683/9/11) , waren en zijn pro IS en CO en delen snoepjes wanneer 'de islam' (dan ineens wel weer 1 islam) een bloedige overwinning boekt...

De 'vooruitgang' van de Taliban mét grote steun van de bevolking al eens bekeken in de laatste maanden?
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.

Laatst gewijzigd door CLAESSENS Joris : 3 januari 2022 om 23:14.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2022, 05:49   #36
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Soortgelijke ervaringen had ik met buren in Molenbeek ook.
Diezelfde dansten wel letterlijk op de straten na 9/11 (wat zij als een keerpunt zien in de heilige jihad en wraak voor 1683/9/11) , waren en zijn pro IS en CO en delen snoepjes wanneer 'de islam' (dan ineens wel weer 1 islam) een bloedige overwinning boekt...

De 'vooruitgang' van de Taliban mét grote steun van de bevolking al eens bekeken in de laatste maanden?
Mijn quote goed lezen svp. Gelieve daarna niet of beter reageren.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 4 januari 2022 om 05:51.
Oud 4 januari 2022, 12:04   #37
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kleine voorbeeldjes.

Totaal niet barbaars.
Waren de heksenverbrandingen, de beeldenstorm en nog zo wat van die vermakelijkheden, van voor of van na het 'schrijven' van het nieuwe testament?

Ik vertrouw geen enkele religieus geïnspireerde voor geen haar.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2022, 12:42   #38
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
De bekende onzin weer

Elke godsdienst wordt geïnterpreteerd zoals het beste uitkomt onder de gegeven omstandigheden. Tijdens oorlogen bv komen extremisten boven drijven , dat is altijd zo.

U stelt een moslim bv uit Indonesië gelijk aan een extremistische Saudi Arabiër, bijvoorbeeld, omdat "een beetje islamieten niet bestaan".
Een leuk bedacht excuus om te kunnen generaliseren. Met de werkelijkheid heeft het echter bitter weinig van doen. De verschillen tussen Islamieten zijn enorm vanwege verschillende interpretaties over de meest fundamentele zaken zelfs .

Ook islamitische landen evalueren , als ze niet op achterstand gezet worden door interventies.
Het grote verschil tussen de huidige Christenen en Moslims, is hun levenswijze in hun thuislanden.

En wat nu vooral een rol speelt, is dat niet het Christendom, maar;
het kapitalisme een oorlog tegen de Islam aan het voeren is.
het westen, met de VS als aanstoker, overal een systeem van democratie wil opdringen.
het westen, met de VS als aanstoker, overal hun levenswijze wil opdringen.

Ook binnen het Christendom heb je trouwens groeperingen.

En dat zijn ook niet altijd de meest vredelievende groeperingen.
Binnen sommige van die sektes zijn vrouwen ook slechts een tweederangsburger.
En worden jonge meisjes ook sexueel misbruikt van dat ze geslachtsrijp zijn.

Alleen hoor je niet veel over hen in de media, want zij zitten niet in oorlog met de westerse maatschappij.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2022, 13:31   #39
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het grote verschil tussen de huidige Christenen en Moslims, is hun levenswijze in hun thuislanden.
Dat is dan ook zeer afhankelijk. Het verschil tussen Iran en Saudi Arabië alleen al is zo enorm groot, dat de verschillen tussen Zuid Nederlanders en Zuid Spanjaardenin't niets vallen. Dan gaan we nog niet kijken naar de verschillen tussen 1 van de corrupti-stans die losgekomen zijn van de Sovjet Unie en Marokko.
Wat ik wel weet is dat ik als West Europeaan zonder problemen in Dubai of Moskou kan rondwandelen, maar dat ik er nog niet eens aan moet denken aan Mekka te bezoeken.

Citaat:
En wat nu vooral een rol speelt, is dat niet het Christendom, maar;
het kapitalisme een oorlog tegen de Islam aan het voeren is.
De islam is al sinds dag 1 oorlog aan't promoten tegen alles wat niet Islam is, da's 1 van de basisregels van dat geloof. Dar-El-Islam en Dar-El-Harb. Huis van onderwerping, en huis van oorlog. Wij en zij. Als sinds de vroege jaren onder het leiderschap van Mo de geweldige.
Citaat:
Het westen, met de VS als aanstoker, overal een systeem van democratie wil opdringen.
Het westen, met de VS als aanstoker, overal hun levenswijze wil opdringen.
Dat is wederzijds nietwaar. Overal waar Moslims een beetje "rechten weten op te eisen" beginnen er ook daar "levenswijze muzels" de plak te zwaaien. Sharia gebieden in Londen opgeëist. No Go zones in Europese hoofdsteden
Om maar een kleine greep uit de feitjes te doen.
Citaat:
Ook binnen het Christendom heb je trouwens groeperingen.
De ene al wat zotter dan de andere.
Citaat:
En dat zijn ook niet altijd de meest vredelievende groeperingen.
Dat is dan wel niet in overeenstemming met wat Jezuske kwam promoten.
Citaat:
Binnen sommige van die sektes zijn vrouwen ook slechts een tweederangsburger.
Helaas , helaas. En wat stelt u voor, omdat er idioten zijn die ipv een tapijt te koppen, een weesgegroetje of 4 doen, die tapijtkoppende misantropen ook maar te laten doen en massaal te laten importeren?
Of wat vind u het idee van zulke groeperingen gewoon met wortel en al uit een moderne samenleving te rukken en te dumpen op een plaats waar dat wel gewenst is?
Citaat:
En worden jonge meisjes ook sexueel misbruikt van dat ze geslachtsrijp zijn.
Awel, volgens de Islam is het geen misbruik als het geen moslims betreft, dan maakt leeftijd en geslacht niet uit, zolang er geen moslim geen moslima wil zijn.
Citaat:
Alleen hoor je niet veel over hen in de media, want zij zitten niet in oorlog met de westerse maatschappij.
En wat je er van hoort is dat de veroordeelde misbruikers bestraft zijn.

Laatst gewijzigd door maddox : 4 januari 2022 om 13:33.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2022, 16:13   #40
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De islam is al sinds dag 1 oorlog aan't promoten tegen alles wat niet Islam is, da's 1 van de basisregels van dat geloof. Dar-El-Islam en Dar-El-Harb. Huis van onderwerping, en huis van oorlog. Wij en zij. Als sinds de vroege jaren onder het leiderschap van Mo de geweldige.
Weer een generalisatie die de plank volledig misslaat .

Hoe veel militaire basissen hebben moslims ook al weer in de VS of Europa ?

Laatst gewijzigd door atmosphere : 4 januari 2022 om 16:14.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be