![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() van mij mogen professionele evenementen in een stedelijke omgeving blijven, dat amateurgeknetter is gewoon een debiele gewoonte, en landelijk zijn er honderdduizenden dieren die daar last van hebben of zelfs het leven laten
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hou jij van vuurwerk? Ga er dan hier van genieten: https://www.youtube.com/watch?v=v6S_mnRZwJI
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik slaagde er enkele jaren geleden in om een hondje, dat was weggelopen en van schrik zat de beven op een voor het beestje vreemde, ijskoude dorpel, terug thuis te brengen. Ik had de eigenares horen zeggen dat ze "haar ghond" kwijt was en ben gaan zoeken op de plaatsen in de buurt waarvan ik wist dat een hondje er zich zou kunnen verschuilen.
![]() |
![]() |
#26 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister-President
|
![]() Zou het kunnen dat onze dieren te lang overbeschermd/mismeesterd zijn?
Ik ben opgegroeid op het platte land zoals dat heet... Al eens in de buurt van een echte landbouwmachine gestaan? Bij elke doop, huwelijk, communie en een resem andere feesten werd er met 'het kanon' geschoten... Zelfs de schapen vielen daar niet dood van... Tegenwoordig zie je elk jaar bij goed weer juffertjes met hun little pony's op de baan... De helft van die beesten slaat al in paniek als er een blad van een boom valt... Je kan in woonzones geen 50 meter wandelen zonder met een hyperhysterische keffer geconfronteerd te worden. Geen enkele van onze huisdieren heeft ooit zo paniekerig gereageerd... Leggen we niet gewoon teveel eieren onder die 'schatjes'?
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onze bio diversiteit verdient beter, de vogeltjes ... de egels, de eekhoorntjes, de ratten, de konijntjes, zelfs otters nu.
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad de dieren gaan er psychisch van onderuit. Ik las dat in de omgeving van Tongeren een onnozelaar met vuurwerk knalde. Met als resultaat dat een paard panikeerde, over een afsluiting sprong en daarbij een poot brak. Ze hebben het arme beest ter plekke moeten afmaken.
![]() |
#31 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beetje zoals auto's, we verbieden die niet wanneer er een zatlap iemand doodrijdt.
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En trouwens, waar is dat lawaaierig gedoe voor nodig? Om anderen te laten horen dat je er ook nog bent? Er zijn vriendelijker manieren...
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben voorstander om particulier bezit van vuurwerk te verbieden, alsook de verkoop ervan. Geen winkels dus die vuurwerk kunnen verkopen, zonder risico op straffe boetes en sluiting.
Om domme mensen tegen zichzelf te beschermen, om dieren te beschermen, om negatieve milieu-gevolgen te minimaliseren ... en vergeet ik nog iets? Het speelt natuurlijk mee dat ik niet goed begrijp waarom iemand euforisch wordt als hij/zij iets flikt, waarmee ofwel een luide knal geproduceerd wordt, ofwel een lamentabel vuurwerkje getoond wordt. Ik begrijp het niet, en kan niets beter vinden dan: wie een klein pietje heeft, moet ergens toch compenseren. Maar de hoofdredenen heb ik dus in de eerste paragraaf beschreven.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eigenlijk begrijp ook ik niet wat daar nu zo leuk/onmisbaar aan is aan vuurwerk.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 3 januari 2022 om 12:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen ik bij vrienden logeerde in zwitserland, op hun nationale feestdag, kon je zien dat men om 12u massaal vuurwerk afstak. Ik denk dat de helft van het dorp vuurpijlen aan het afschieten was. Dat is daar blijkbaar de normaalste zaak van de wereld. En volgens mij zijn er in zwitserland niet minder honden, katten of andere dieren dan bij ons. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben daar akkoord mee hoor, maar in tegenstelling tot u ben ik dan ook geen fan van de verbiedingscultuur die hier sinds 2 jaar geinstalleerd werd.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeker voor de professionele bedrijven die weten waarmee ze bezig zijn en vuurwerk op maat aanbieden. De rechtse garde hier focust zich altijd maar op verbieden en afschaffen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb hier vuurwerk horen afgaan, bij de climax werd dat gevolgd door ambulances en pompiers.
![]() |