Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 januari 2022, 20:16   #21
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Wat denk je zelf?
Ik ben geen (forum)viroloog. Ik zou het niet weten als je net besmet bent dat bijwerkingen van het vaccin meer of juist minder zullen zijn.

Je ziet nu al dat er de besmettingscijfers recordwaarden halen, maar ook het aantal mensen die gevaccineerd zullen worden zullen de komende week recordwaarden halen. Daar zullen ongetwijfeld een grote hoeveelheid mensen tussen zitten die dubbel geboosd zullen worden zonder dat ze het zelf beseffen.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 5 januari 2022 om 20:17.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2022, 20:17   #22
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Kan het eigenlijk kwaad dat je vlak na covid besmetting een booster prik krijgt ?

Krijg je daarvan meer of juist minder bijwerkingen ?
Meer natuurlijk. Da's nogal evident. Hoe scherper uw immuunsysteem staat, hoe heviger het reageert op een vaccin dat een "besmetting" AFDWINGT.

Met een klassieker vaccin is dat het geval niet. Als je met een klassieker vaccin een verzwakte ziektekiem inspuit, en uw immuunsysteem "staat scherp", dan maakt uw immuunsysteem gewoon direct dat vaccin af, en het is alsof er niet veel gebeurd is. Uw vaccin werd vernietigd, en dat is het gewoon.

Maar met een RNA vaccin gebeurt dat niet, want bij injectie is er "niks" om aan te vallen. Het vaccin gaat het RNA in cellen brengen, die gedwongen worden om antigenen te produceren, iets wat niet HAD KUNNEN VOORVALLEN op natuurlijke wijze, want uw scherp immuunsysteem had die "infecties" verhinderd, maar met deze RNA vaccins wordt het RNA TOCH uw cellen binnengesmokkeld.

Je krijgt dus een ganse hoop 'geinfecteerde' cellen ondanks dat uw scherp immuunsysteem dat nooit had laten passeren. De reactie om die cellen af te maken is dus vrij hevig.

Als uw immuniteit afgenomen is, en de booster "heeft zin" dan gaat dat extra spuitje uw cellen "infecteren" en antigenen laten maken, die dan vrij snel uw immuunsysteem haar geheugenfunctie wakker maken, en stimuleren, er wordt dan een immuunreactie op poten gezet en hierbij krijg je het gewenste "boost" effect. Maar als uw T cellen sterk aanwezig zijn (kort na besmetting) in grote getallen, ga je een vrij hevige aanval krijgen op de geinfecteerde cellen en een zeer sterke signalisering. Je mag je dus aan een nogal hevige bijwerking verwachten van overdreven reactie.

Natuurlijk hoe ouder je bent, hoe minder dat speelt. Bij jongeren zal het wel nogal hard gaan.

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 januari 2022 om 20:17.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2022, 20:20   #23
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ik ben geen (forum)viroloog. Ik zou het niet weten als je net besmet bent dat bijwerkingen van het vaccin meer of juist minder zullen zijn.

Je ziet nu al dat er de besmettingscijfers recordwaarden halen, maar ook het aantal mensen die gevaccineerd zullen worden zullen de komende week recordwaarden halen. Daar zullen ongetwijfeld een grote hoeveelheid mensen tussen zitten die dubbel geboosd zullen worden zonder dat ze het zelf beseffen.
Max,

Heb je die vraag ooit aan je huisarts gesteld?
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2022, 20:27   #24
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Ik heb covid gehad en ben in het ziekenhuis terecht gekomen. Daar heb ik stootdosissen cortisone gehad om het virus te bestrijden. Na ontslag moest ik een maand wachten om mijn vaccin te gaan halen. Simpelweg omdat die cortisone dat in m'n lichaam zat het vaccin zou afbreken.

Het heeft ook geen zin om dadelijk nadat je covid hebt gehad het vaccin te laten zetten, je lichaam heeft immers antistoffen gemaakt. Daarom zegt die dokter het om die booster niet te halen.
hier se, nog zo’ne afvallige wappie
Oud 5 januari 2022, 20:29   #25
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Puur theoritisch heeft die huisarts gelijk.
Een besmetting veroorzaakt een natuurlijke booster en dus voor je na een besmetting een vaccin(booster) laat zetten, moet men dus via het bloed eerst nakijken of het wel zin heeft een booster te laten zetten.

Want de booster zou wel eens voor overdaad kunnen zorgen.
En overdaad schaad.
wappie
Oud 5 januari 2022, 20:40   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Als ik om mijn booster ging, hebben ze me nog eens gevraagd of ik de periode ervoor niet ziek geweest was.

Verder vraag ik me af wat het verschil is tussen een vaccin in uw kloten krijgen, of een flinke dosis corona-virus binnen slikken op bus, tram, kantine, café ...

en het verschil tussen die twee situaties, als je een maand ervoor reeds besmet geweest zijn, of reeds gevaccineerd werd.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2022, 20:53   #27
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als ik om mijn booster ging, hebben ze me nog eens gevraagd of ik de periode ervoor niet ziek geweest was.

Verder vraag ik me af wat het verschil is tussen een vaccin in uw kloten krijgen, of een flinke dosis corona-virus binnen slikken op bus, tram, kantine, café ...

en het verschil tussen die twee situaties, als je een maand ervoor reeds besmet geweest zijn, of reeds gevaccineerd werd.
Na bijna twee jaar begin je je elementaire vragen te stellen. Doe zo voort. Daarna ook nog de antwoorden vinden, en je komt er wel.
Oud 5 januari 2022, 21:33   #28
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Familie van me werd vorige maand besmet met duidelijke symptomen, nu rade zijn huisarts expliciet af om die booster te nemen. “We gaan later wel eens bloed afnemen om je antistoffen te bekijken.”

Hoe algemeen deze raad gegeven wordt is niet duidelijk maar de huisdokters ruiken volgens mij dat er iets niet pluis is met vaccineren na besmetting.

Tot nu toe hoorden we het omgekeerde en kwamen Covid patiënten in de krant die na opname bijna onmiddellijk een booster kregen.
Dat laatste, welke uitleg geven ze om dat te doen?
Je hebt covid-19, je immuunsysteem is ermee bezig, en dan een vaccin inspuiten, om immuunsysteem "nog" wat werk bij te geven?
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2022, 21:44   #29
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Meer natuurlijk. Da's nogal evident. Hoe scherper uw immuunsysteem staat, hoe heviger het reageert op een vaccin dat een "besmetting" AFDWINGT.

Met een klassieker vaccin is dat het geval niet. Als je met een klassieker vaccin een verzwakte ziektekiem inspuit, en uw immuunsysteem "staat scherp", dan maakt uw immuunsysteem gewoon direct dat vaccin af, en het is alsof er niet veel gebeurd is. Uw vaccin werd vernietigd, en dat is het gewoon.

Maar met een RNA vaccin gebeurt dat niet, want bij injectie is er "niks" om aan te vallen. Het vaccin gaat het RNA in cellen brengen, die gedwongen worden om antigenen te produceren, iets wat niet HAD KUNNEN VOORVALLEN op natuurlijke wijze, want uw scherp immuunsysteem had die "infecties" verhinderd, maar met deze RNA vaccins wordt het RNA TOCH uw cellen binnengesmokkeld.

Je krijgt dus een ganse hoop 'geinfecteerde' cellen ondanks dat uw scherp immuunsysteem dat nooit had laten passeren. De reactie om die cellen af te maken is dus vrij hevig.

Als uw immuniteit afgenomen is, en de booster "heeft zin" dan gaat dat extra spuitje uw cellen "infecteren" en antigenen laten maken, die dan vrij snel uw immuunsysteem haar geheugenfunctie wakker maken, en stimuleren, er wordt dan een immuunreactie op poten gezet en hierbij krijg je het gewenste "boost" effect. Maar als uw T cellen sterk aanwezig zijn (kort na besmetting) in grote getallen, ga je een vrij hevige aanval krijgen op de geinfecteerde cellen en een zeer sterke signalisering. Je mag je dus aan een nogal hevige bijwerking verwachten van overdreven reactie.

Natuurlijk hoe ouder je bent, hoe minder dat speelt. Bij jongeren zal het wel nogal hard gaan.
Concreet: cytokinestorm.
Oud 5 januari 2022, 21:47   #30
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat zijn vragen die we ons zouden moeten stellen ja.

Mijn ervaring is niets, nada. Nu bijna 2 jaar na m'n besmetting ben ik nog niet ziek geweest, van covid of iets anders. Nochtans kom ik met veel mensen in direct contact.

Dan lees je van die trippel gevaccineerde leraren die 2 en 3 keer ziek geweest zijn van covid in het laatste jaar alleen al. Echt, er klopt iets niet.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2022, 21:53   #31
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Dat laatste, welke uitleg geven ze om dat te doen?
Je hebt covid-19, je immuunsysteem is ermee bezig, en dan een vaccin inspuiten, om immuunsysteem "nog" wat werk bij te geven?
Naar het schijnt pompt die booster na vaccinatie je antistoffen op naar 50 tot 100 keer het niveau in vergelijking met een natuurlijke besmetting. Volgens hen ben je dan super beschermd.

Ik ben daar niet zo zeker van omdat die vaccin antistoffen maar een beperkte range hebben (slechts 3 eiwitten) en ze verdringen door hun omvang de natuurlijk aangemaakte antistoffen die reageren op het volledige virus.

Die boosters na een duidelijke besmetting zijn vooral nutteloos en misschien zelfs nadelig. De besmetting moet wel duidelijk zijn, niet slechts een positieve PCR-test zonder ziekte of antistoffen.
Oud 5 januari 2022, 22:16   #32
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Concreet: cytokinestorm.
Is toch iets meer voor virale besmetting dit.

Waar ik mij meer zorgen om maak is een mogelijke myocardititis na vaccinatie.
Je zal maar een ernstige hartritmestoornis krijgen ten gevolge.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 5 januari 2022 om 22:16.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2022, 22:17   #33
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Na bijna twee jaar begin je je elementaire vragen te stellen. Doe zo voort. Daarna ook nog de antwoorden vinden, en je komt er wel.
Herhaling: ik heb "personeel" om die vragen ernstig te bestuderen en fatsoenlijk te beantwoorden. Namelijk het gehele medische korps van Vlaanderen.
Want ik ken er zelf niets van. Ik heb daar geen jaren voor gestudeerd enz.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 5 januari 2022, 23:52   #34
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Herhaling: ik heb "personeel" om die vragen ernstig te bestuderen en fatsoenlijk te beantwoorden. Namelijk het gehele medische korps van Vlaanderen.
Maar je mag wel de elementaire vragen stellen en een antwoord verwachten.
Oud 6 januari 2022, 05:43   #35
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb jij jaren verkeerswezen gestudeerd om een opinie te hebben over rekening rijden ? Heb jij jaren sociologie en geschiedenis gestudeerd om een opinie te hebben over Vlaamse onafhankelijkheid ?

Wat denk jij nu dat die mensen allemaal geleerd hebben tijdens die studies dat je niet op enkele maanden tijd jezelf kan eigen maken ? Zo moeilijk is dat niet he.

Kijk, het gros van de medische studies is zo dat het puur theoretische maar 3 jaar duurt. Nadien gaat het hem er meer en meer om om praktijk ervaring op te doen en ziektes en behandelingen en diagnoses te leren. De theoretische basis is dan al binnengedaan. En op 3 jaar is dat de theoretische basis van ongeveer alles. Hier hebben we het over een klein onderdeel daarvan: immunologie. Een gemiddelde geneeskunde student zal daar 2 maanden studie aan besteed hebben, dat is het ongeveer.

Je overschat enorm de vakkennis van die mensen hoor. Dat hebben we trouwens gezien. Die is redelijk gemakkelijk zelf op te doen, toch op het niveau van een arts. Kom je trouwens uit een wetenschappelijk hardere richting, dan ben je veel en veel meer onderlegd in de modelbouw en de wiskunde dan die mensen.

Want je vergeet dat iemand die geneeskunde doet, ENORM VEEL totaal ANDERE dingen moet leren die hier niet relevant zijn. Kortom, de specifieke kennis die nodig is om "mee te volgen" is echt niet enorm. Een deftig leerboek lezen, wat je een goeie maand kost of zo, en je bent even goed up and running, en dan zie je ze lullen. Zoals we ondertussen hebben mogen vaststellen.

De beste mop is toch nog de lymfeknopen van Van Damme. DAT was tenminste een poging om een soort van wetenschappelijk onderbouwde uitvlucht te bedenken om de hokus pokus te verkopen dat er zo goed als geen natuurlijke immuniteit was, en wel een heel goeie vaccinale. Ja, zijn uitleg HAD KUNNEN kloppen had die wetenschappelijk vastgesteld geweest, maar spijtig genoeg voor de professor lagen er toen al tientallen studies op tafel die het omgekeerde aangaven.

En de klap op de vuurpijl is dat het inderdaad JUIST is dat corona trukken heeft om de natuurlijke immuniteit in de war te sturen ! Kortom, er WAS een mogelijkheid. En weet je wat de mop is ? Het is dat men ontdekt heeft dat het .... het S proteine is dat dat doet !! Kortom, het S proteine is precies het dinges dat immuniteit wat in de war stuurt. En wat doet het vaccin ? Jaja, het S proteine, en enkel maar dat, laten maken in uw lichaam

Gelukkig stuurt het S proteine het niet totaal in de war. Maar het is wel grappig dat het vaccin exact DAT element invoert, dat bij een infectie mede verantwoordelijk lijkt te zijn voor een verminderde immuunreactie he

Laatst gewijzigd door patrickve : 6 januari 2022 om 05:47.
Oud 6 januari 2022, 08:05   #36
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Gelukkig stuurt het S proteine het niet totaal in de war. Maar het is wel grappig dat het vaccin exact DAT element invoert, dat bij een infectie mede verantwoordelijk lijkt te zijn voor een verminderde immuunreactie he
Suggereer je nu dat een vaccin toch contraproductief kan zijn?
Oud 6 januari 2022, 08:51   #37
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Maar je mag wel de elementaire vragen stellen en een antwoord verwachten.
Er worden volop vragen gesteld; er wordt volop geantwoord.

Alleen: antivaxers en wappies blijken Oost-Indisch doof.

Oud 6 januari 2022, 08:56   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Je moet geen jaren gestudeerd hebben om aan te nemen dat het inderdaad zo is dat alcohol aan het stuur een gevaarlijke bezigheid is.
Je kan dan de overtuiging hebben dat de vrijheid al eens aan banden gelegd kan worden. Misschien wat strenger, 0,2 promille, misschien was losser, 0.5 ...
Je kan ook de overtuiging hebben dat er geen alcoholgrens moet zijn. Dan zijt ge een anti-alkoli of een wappie-dronkie.

Oud 6 januari 2022, 09:14   #39
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je moet geen jaren gestudeerd hebben om aan te nemen dat het inderdaad zo is dat alcohol aan het stuur een gevaarlijke bezigheid is.
Hazo ? En waarom dan ? Waar zit hem het verschil met epidemiologie of immunologie dan ?

Citaat:
Je kan dan de overtuiging hebben dat de vrijheid al eens aan banden gelegd kan worden. Misschien wat strenger, 0,2 promille, misschien was losser, 0.5 ...
En daar kan JIJ plots wel over oordelen, zonder een neuroloog te zijn ?
Oud 6 januari 2022, 09:50   #40
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Suggereer je nu dat een vaccin toch contraproductief kan zijn?
Een vaccin kan inderdaad contraproductief zijn.
Het coronavaccin is ontwikkeld op de Alfa-variant.
Het is niet geweten of het ook werkt tegen de Omikron-variant.
Het is niet geweten of het vaccin geen conflict veroorzaakt met de natuurlijke antistoffen tegen de Delta en Omikron-varianten.

Wat wel is geweten, is dat het vaccin niet efficent werkt tegen de Omikron-variant.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be