Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 december 2004, 19:45   #21
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernesto
maar die christelijke geschiedenis werd wel wijselijk uit de grondwet gelaten 8)
Een enorme flater, zoals trouwens ook Otto von Habsburg heel terecht opmerkte in een recent gegeven interview.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2004, 20:20   #22
BJ
Vreemdeling

BJ's schermafbeelding

Standaard

Jan VDB, kan je ook reageren op de andere punten die ik naar voor bracht?
Oud 17 december 2004, 20:23   #23
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BJ
En wat zijn dat juist Europeanen? Kun je me dat even uitleggen? Get your head out of your arse and smell the roses!

Toen Portugal Europa vervoegde was dat een straatarm land met nauwelijks kennis van democratie. Zij zijn pas lid van de EG sinds 1986 en lid van de monetaire unie sinds 1999. Zijn we overspoeld door Portugezen? Neen. Heb jij er iets van gemerkt dat "wij" betalen voor "zij". Neen.

Dit verhaaltje kan herhaald worden voor Ierland, Spanje, ...
Dit alles is totaal irrelevant, daar het in mijn optiek helemaal geen rol speelt of een land nu relatief arm is of stinkend rijk. Wat telt is de beschavingscohesie, nl. het christendom en de christelijke waarden hebben Europa gevormd. Turkije hoort daar dan ook niet in thuis. Het behoort tot een andere beschavingskring gevormd door een andere religie.
Oud 17 december 2004, 20:36   #24
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Dit alles is totaal irrelevant, daar het in mijn optiek helemaal geen rol speelt of een land nu relatief arm is of stinkend rijk. Wat telt is de beschavingscohesie, nl. het christendom en de christelijke waarden hebben Europa gevormd. Turkije hoort daar dan ook niet in thuis. Het behoort tot een andere beschavingskring gevormd door een andere religie.
Wel wel, wat als Turkije toetreedt tot de EU? Ik ben benieuwd wat je houding dan zal zijn. Alé ja het absorberen moet pijnlijk zijn, niet?
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2004, 20:36   #25
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Stem: www.stand.nl
Vicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2004, 20:41   #26
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Wel wel, wat als Turkije toetreedt tot de EU? Ik ben benieuwd wat je houding dan zal zijn. Alé ja het absorberen moet pijnlijk zijn, niet?
Het absorberen zal voor het Westen inderdaad pijnlijk zijn.

Gisteren sprak ik nog met een vriend, half Grieks - half Assyriër.

Hij zei, waar de Turken komen kleurt de bodem rood van het bloed.
Ik hoop dat hij ongelijk heeft, maar de geschiedenis leert ons dat hij gelijk zal krijgen. En Cyprus is nog niet zolang geleden, hé!

Zelfs Kadhaffi zegt dat wij met Turkije het 'paard van Troje' binnenhalen.
Vicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2004, 20:48   #27
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn houding zal in niets veranderen. 't Is niet omdat abortus en euthanasie in België toegelaten zijn, dat ik nu plotseling voor abortus en euthanasie ben.
Oud 17 december 2004, 20:51   #28
Ernesto
Banneling

Standaard

Citaat:
Een enorme flater, zoals trouwens ook Otto von Habsburg heel terecht opmerkte in een recent gegeven interview.
Wie is die pipo nu weer ?? Aan "von" te zien, duidelijk iemand van adel.....Ik dacht nochtans dat een rechtgeaarde VB-er de adel naar de maan wenst.8)
Ernesto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2004, 20:55   #29
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernesto
Wie is die pipo nu weer ?? Aan "von" te zien, duidelijk iemand van adel.....Ik dacht nochtans dat een rechtgeaarde VB-er de adel naar de maan wenst.8)
Waarom zouden wij deze mensen naar de maan wensen? Bij mijn weten wensen we alleen de privileges die er vroeger (en nu nog gedeeltelijk) mee verbonden waren naar de maan. Dat is heel wat anders. Blijkbaar is nuancering niet echt aan u besteed.
Oud 17 december 2004, 21:02   #30
Ernesto
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom zouden wij deze mensen naar de maan wensen? Bij mijn weten wensen we alleen de privileges die er vroeger (en nu nog gedeeltelijk) mee verbonden waren naar de maan. Dat is heel wat anders. Blijkbaar is nuancering niet echt aan u besteed.
Nu weet ik nog altijd niet wie die kluiver is, en (belangrijker) in hoeverre hij een autoriteit is in de Europese politiek.
Ernesto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2004, 21:03   #31
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn houding zal in niets veranderen. 't Is niet omdat abortus en euthanasie in België toegelaten zijn, dat ik nu plotseling voor abortus en euthanasie ben.
Ik dacht dat je zou migreren naar Oostenrijk,Frankrijk of Denemarken. Die landen hebben het hardst geprotesteerd tegen volwaardige Turkse lidmaatschap.
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2004, 21:45   #32
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vicky
Het absorberen zal voor het Westen inderdaad pijnlijk zijn.

Gisteren sprak ik nog met een vriend, half Grieks - half Assyriër.

Hij zei, waar de Turken komen kleurt de bodem rood van het bloed.
Ik hoop dat hij ongelijk heeft, maar de geschiedenis leert ons dat hij gelijk zal krijgen. En Cyprus is nog niet zolang geleden, hé!

Zelfs Kadhaffi zegt dat wij met Turkije het 'paard van Troje' binnenhalen.
De Duitsers hebben in de jaren 40 de halve wereld in het bloed gedoopt. Moeten ze daarom ook maar uit de EU getrapt worden? Frankrijk heeft onder Napoleon geprobeerd Europa te veroveren. Zou Frankrijk ook uit de EU getrapt moeten worden?
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2004, 21:48   #33
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
De Duitsers hebben in de jaren 40 de halve wereld in het bloed gedoopt. Moeten ze daarom ook maar uit de EU getrapt worden? Frankrijk heeft onder Napoleon geprobeerd Europa te veroveren. Zou Frankrijk ook uit de EU getrapt moeten worden?
Volgens de VS wel...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2004, 21:48   #34
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Duitsland heeft afstand gedaan van het nazisme. In Frankrijk bestaat er geen enkele aanduiding dat men het Napoleontisch avontuur opnieuw wil beleven.

Turkije heeft evenwel geen afstand genomen van de gruwelen van Atatürk. Turkije heeft geen schuldbekentenis gericht aan de Armeniërs, Grieken of Assyriërs. In Turkije is het nog altijd staatsdoctrine dat er niets gebeurd is...
Oud 17 december 2004, 21:49   #35
Hrafnar
Banneling

Hrafnar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Frankrijk en Duitsland zijn Europese landen, Turkije is dat absoluut niet.
Hrafnar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2004, 00:12   #36
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
De 25 EU-lidstaten zijn het eens over Turkije. Momenteel doorlopen ze de rest van de ontwerpconclusies. Dat zou nog een half uur duren.

Voor het geval u had gehoopt dat de politiekers voor een keer naar de wensen van hun europese bevolking zouden luisteren.... wake up!
Ik zei het al en ik zal het nog eens zeggen:

Zolang er economische belangen zijn, is het eitje al gekookt!
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2004, 12:24   #37
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

Een toetreding van Turkije tot de EU is een zware klap voor Amerika. Ze doen alsof ze het steunen maar één van de grootste tegenstanders is Amerika.
Complete nonsens.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2004, 12:26   #38
BJ
Vreemdeling

BJ's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Ik zei het al en ik zal het nog eens zeggen:

Zolang er economische belangen zijn, is het eitje al gekookt!
En wat is de huidige EU eigenlijk meer dan dan een clubje dat de eigen economische belangen verdedigt?

Volgens Jan VDB zijn we 'verbonden' met elkaar (wat hij "beschavingscohesie" en "beschavingskring" noemt) door de christelijke waarden die we zouden delen. Laat me niet lachen. Christelijke waarden hebben er geen knijt mee te maken, monetaire waarden daar en tegen...

Als Jan VDB kan zeggen dat Turkije dan toch tot een andere "beschavingskring" is (wat een woord! doet me denken aan "lebensraum" denken om één of andere reden) met andere waarden kan hij zeker ook zeggen welke waarden dat zijn. En hoe die niet overeenkomen met 'onze' waarden.
Oud 18 december 2004, 12:29   #39
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:

Toen Portugal Europa vervoegde was dat een straatarm land met nauwelijks kennis van democratie. Zij zijn pas lid van de EG sinds 1986 en lid van de monetaire unie sinds 1999. Zijn we overspoeld door Portugezen? Neen. Heb jij er iets van gemerkt dat "wij" betalen voor "zij". Neen.

Dit verhaaltje kan herhaald worden voor Ierland, Spanje, ...
De toestand in de landen die u opnoemt is op geen enkele wijze te vergelijken met die in Turkije. Daar worden de opeenvolgende staatsgrepen van het leger nog altijd als een succes beschouwt, wat aantoont dat de democratie er niet stabiel is.
De Turkse economie is ook volkomen onstabiel en er is weinig of geen perspectief dat Turkije op middellange termijn ook maar enigszins zijn economische achterstand op Europa zal goedmaken.

Maar de redenen waarom Turkije geen EU-lid kan worden zijn natuurlijk veel fundamenteler. Het is nu éénmaal geografisch, cultuur-historisch en politiek geen Europees land. En evenmin is het wenselijk dat wij straks grenzen aan Iran, Irak en Syrië.
Oud 18 december 2004, 12:30   #40
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
En wat is de huidige EU eigenlijk meer dan dan een clubje dat de eigen economische belangen verdedigt?

Volgens Jan VDB zijn we 'verbonden' met elkaar (wat hij "beschavingscohesie" en "beschavingskring" noemt) door de christelijke waarden die we zouden delen. Laat me niet lachen. Christelijke waarden hebben er geen knijt mee te maken, monetaire waarden daar en tegen...

Als Jan VDB kan zeggen dat Turkije dan toch tot een andere "beschavingskring" is (wat een woord! doet me denken aan "lebensraum" denken om één of andere reden) met andere waarden kan hij zeker ook zeggen welke waarden dat zijn. En hoe die niet overeenkomen met 'onze' waarden.
Als uw redenering klopte dan waren Singapore, Japan en Zuid-Korea al lang lid van de EU.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be