Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 december 2004, 21:20   #21
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Er is onderhandeld dat Turken niet vrij kunnen reizen en dat de EU landen vrij kunnen bepalen of en wanneer ze Turken binnen laten of niet.
Wat is er hier juist over afgesproken of niet afgesproken. Dit lijkt me in de ganse discussie wel het allerbelangrijkste.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2004, 21:25   #22
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hrafnar
1) Wat bedoel je met je eerste zin?
2) Het aantal remigranten dat terugkeert naar Turkije zal in het niets vallen vergeleken met het aantal Turken dat Turkije gaat verlaten en in europa gaat wonen. Zie ook dit nieuwsbericht van een aantal dagen geleden.

Daar staat onder andere het volgende te lezen:
Dat is dus bij elkaar opgeteld 44% van de Turken in Turkije. Er van uitgaande dat van die 21% van de Turken die het "waarschijnlijk" acht om in de huidige EU-landen te gaan wonen, ongeveer de helft af zal vallen (en dan ben ik nog optimistisch ook), blijft er evenwel zo'n 34% van de totale bevolking in Turkije, oftewel vijfentwintig miljoen (25.000.000 !!!) over, die zeer waarschijnlijk naar Europa gaan komen, wellicht zelfs nog meer.

Ik spreek dan ook de wensch uit dat die onzalige onderhandelingen zo spoedig mogelijk, en voor eens en voor altijd op de klippen mogen lopen.
Ik heb in mijn eerste post al aangegeven dat onderhandeld is dat Turken NIET VRIJ in Europa kunnen reizen. Turken kunnen dus NIET naar Europa komen nadat ze toegetreden zijn. Je hoeft je dus nergens zorgen over te maken. Overigens denk ik dat dat percentage zal dalen als de Turkse economie sterker wordt. Nu al laat de Turkse economie een spectaculaire groei zien.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2004, 21:27   #23
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Kadhafi heeft nog nooit aanstalten gemaakt om een lidmaatschap aan te vragen. In geen enkele toespraak heeft hij zoiets gesuggeerd.

U liegt dus. Liegen op z'n Turks, zal ik maar zeggen...
Kadhafi zou zelfs anaal liefde willen bedrijven om meer Italiaanse bedrijven te kunnen bezitten. Het zou wel dom zijn, een land dat 100% in Afrikaanse grondgebied ligt dat zou doen en aan de eisen van EU nooit zal kunnen voldoen. Wat ik bedoelde was dat hij zelf meer contact wilt met Europese landen maar er niet in slaagt. En dat Turkije er wel in slaagt kan Arabian Pedo niet verdragen.
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2004, 21:29   #24
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Wat is er hier juist over afgesproken of niet afgesproken. Dit lijkt me in de ganse discussie wel het allerbelangrijkste.
De Nederlandse minister Zalm van Financien was een aantal uren geleden nog op tv. In feite blijft het zoals het nu is. De EU landen hebben alle vrijheid. Er zal vrije handel zijn maar niet vrije verkeer van personen. Dit is voor iedereen acceptabel lijkt me.
Oud 17 december 2004, 21:33   #25
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
U liegt dus. Liegen op z'n Turks, zal ik maar zeggen...
Een zeer discriminerende en uiterst onnodige opmerking Jan. Wat zou U ervan vinden wanneer ik zou zeggen "Liegen op z'n Vlamings" wanneer ik U zou betrappen op het zeggen van een onwaarheid?
Oud 17 december 2004, 21:34   #26
Hrafnar
Banneling

Hrafnar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Nederlandse minister Zalm van Financien was een aantal uren geleden nog op tv. In feite blijft het zoals het nu is. De EU landen hebben alle vrijheid. Er zal vrije handel zijn maar niet vrije verkeer van personen. Dit is voor iedereen acceptabel lijkt me.
Als dat zo acceptabel voor iedereen zou zijn, snap ik niet waarom Erdogan en trawanten geen genoegen willen nemen met de status van bevoorrechte partner van de EU.

De werkelijke redenen hiervoor zijn wel degelijk een Turksche volksplanting in europa, alsmede het binnenhalen van EU-gelden. Anders is die hele onderhandelingsfarce helemaal niet nodig.

Laatst gewijzigd door Hrafnar : 17 december 2004 om 21:35.
Hrafnar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2004, 21:36   #27
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een zeer discriminerende en uiterst onnodige opmerking Jan. Wat zou U ervan vinden wanneer ik zou zeggen "Liegen op z'n Vlamings" wanneer ik U zou betrappen op het zeggen van een onwaarheid?
Feit is dat u aan het liegen was.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2004, 21:38   #28
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Feit is dat u aan het liegen was.
Lees je eigen bericht eens nogmaals. Je reageerde niet op een bericht van mij.
Oud 17 december 2004, 21:39   #29
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lees je eigen bericht eens nogmaals. Je reageerde niet op een bericht van mij.
Al die Turken hou je op den duur niet uit elkaar.
Oud 17 december 2004, 21:43   #30
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Neen, daar Turkije al zoveel jaren aan de EU-deur staat te kloppen, maar nog niets heeft veranderd in haar houding ten opzichte van de christenen. Er is geen tekenen dat het zal veranderen...
Op tv zag ik een aantal parlementsleden verklaren dat de christenen in Turkije voor toetreding zijn. Volgens de parlementsleden waren de christenen van mening dat de eigen situatie de afgelopen paar jaar flink verbeterd is. Overigens kan Turkije niet toetreden zolang de situatie van hen niet tevreden is. Turkije moet ook 70.000 paginas Europese regelgeving invoeren. Deze zullen zeer zeker ook een positieve invloed op de christelijke minderheden hebben.
Oud 17 december 2004, 23:28   #31
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
(buiten het paard van Troje misschien, zoals Kadhafi, een terroristenkenner, beweert. Hopelijk vergist Kadhafi, die onlangs als een prins in ons parlement werd ontvangen, zich...).
Is Khadhafi, de teroristen opleider, nu opeens heel belangrijk??
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2004, 23:30   #32
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat ik bedoelde was dat hij zelf meer contact wilt met Europese landen maar er niet in slaagt. En dat Turkije er wel in slaagt kan Arabian Pedo niet verdragen.
Gaat niet zo makkelijk blijkbaar, wij zijn er al sinds het einde van 19 eeuw mee bezig en het resultaat is niet buitengewoon goed.
Kadhafi (door velen onder jullie als minderwaardig mens gezien,alleen opeens belangrijk als hij zich negatief uitlaat over Turkije) is gewoon heel erg jaloers.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2004, 01:42   #33
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Kom mannen, we drinken een paar op deze heuglijke gebeurtenis.

En laten we ook een vreugdedanske uitvoeren.

Oud 18 december 2004, 03:32   #34
Seb
Vreemdeling

Standaard

"Kadhafi heeft nog nooit aanstalten gemaakt om een lidmaatschap aan te vragen. In geen enkele toespraak heeft hij zoiets gesuggeerd.

U liegt dus. Liegen op z'n Turks, zal ik maar zeggen..."

Los van je mening, vind ik deze laatste zin een degoutante, zinloze, weinig tot de discussie bijdragende uitspraak.

Sebastiaan

Laatst gewijzigd door Seb : 18 december 2004 om 03:34.
Seb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2004, 07:19   #35
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seb
Los van je mening, vind ik deze laatste zin een degoutante, zinloze, weinig tot de discussie bijdragende uitspraak.
Daar is niet "degoutant" aan, daar de man nu eenmaal liegt. En daar de man nu eenmaal graag uitpakt met zijn "Turk-zijn"...
Oud 18 december 2004, 07:22   #36
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik ben sterke voorstander om Turkije bij de EU te trekken.
Kwestie, zo'n 2de rangs land met zoveel interne problemen gaat de nu al geriatrisch verkalkte politieke ideologie helemaal verstarren. En zoals geweten , te groot en te log is een teloorgang.
Oftewel, laat onze leiders hun eigen graf graven, en een roemloos einde kennen zoals het grote Romeinse rijk dat versplinterde nadat het te groot werd.
Oud 18 december 2004, 07:34   #37
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Erdogan werd bij zijn aankomst in Turkije, terecht (vanuit Turks standpunt) als een overwinnaar en held ontvangen...

Kent toevallig iemand een EU land waar een Europese leider als held en/of overwinnaar werd ontvangen?

[size=1]Erdogan: 10/10[/size]
[size=1]Onderhandelaars EU (waaronder ons land op de eerste plaats): 0/10[/size]
[size=1]Stijging democratisch gehalte EU: 0/10 (-10 op 10 zal niet gaan zeker).[/size]

[size=1]Alleszins is men met die uitbreidingen 'goe bezig'... En hier krijgt men HLV nog niet gesplitst (maar splitsen is precies moeilijker dan samenvoegen)... [/size]

Laatst gewijzigd door Chipie : 18 december 2004 om 07:36.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2004, 09:20   #38
Oeteke
Banneling

Oeteke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is onderhandeld dat Turken niet vrij kunnen reizen en dat de EU landen vrij kunnen bepalen of en wanneer ze Turken binnen laten of niet. Bovendien zal de economische hulp aan Turkije beperkt worden. Jullie verliezen dus niets maar verdienen alleen maar. De export naar Turkije zal immers toenemen.
DIKKE FLATER VAN EUROPA!!
Hebben daarvoor mijn voorouders gevochten?
Wij, Hongaren hebben die Turken uit Europa verdreven, en NU nemen we ze terug met open armen binnen, zoals het Paard van Troje!

Er zijn genoeg redenen om Turkije niet te aanvaarden:
- schending van de mensenrechten
- moslimland = achterlijk tav onze Westerse cultuur
- Turkije ligt NIET IN EUROPA, net zoals Israel!

We kennen de gevolgen van Turken in Europa.
Zie maar naar :

http://www.google.be/search?q=cache:...ongarije&hl=nl

MOESTEN HIERVOOR MIJN VOOROUDERS STERVEN OPDAT ENKELE DOMME POLITICI WA GELD WILLEN VERDIENEN!!!

TURKEN UIT EUROPA!!
EUROPA VOOR DE EUROPEANEN!!!!
Oeteke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2004, 15:30   #39
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oeteke
DIKKE FLATER VAN EUROPA!!
Hebben daarvoor mijn voorouders gevochten?
Wij, Hongaren hebben die Turken uit Europa verdreven, en NU nemen we ze terug met open armen binnen, zoals het Paard van Troje!

Er zijn genoeg redenen om Turkije niet te aanvaarden:
- schending van de mensenrechten
- moslimland = achterlijk tav onze Westerse cultuur
- Turkije ligt NIET IN EUROPA, net zoals Israel!

We kennen de gevolgen van Turken in Europa.
Zie maar naar :

http://www.google.be/search?q=cache:...ongarije&hl=nl

MOESTEN HIERVOOR MIJN VOOROUDERS STERVEN OPDAT ENKELE DOMME POLITICI WA GELD WILLEN VERDIENEN!!!

TURKEN UIT EUROPA!!
EUROPA VOOR DE EUROPEANEN!!!!
Zoals eerder gezegd kunnen Turken niet vrij door Europa reizen. Daar is reeds over onderhandeld. Je uitspraken zijn dus voorbarig.
Oud 19 december 2004, 15:05   #40
Oeteke
Banneling

Oeteke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals eerder gezegd kunnen Turken niet vrij door Europa reizen. Daar is reeds over onderhandeld. Je uitspraken zijn dus voorbarig.
zever ,
ze kunnen wel vrij door europa reizen als ze hun papieren bijhebben, wat niet meer dan normaal is.

10 jaar geleden stond ik aan de grens met OOStenrijk-Hongarije meer dan 12u aan te schuiven, omdat al die Turken perse via Hongarije moesten gaan ipv Joegoslavie.

Allemaal waren ze natuurlijk hun visum vergeten, en het kantoor ging pas om 6u open.

Als we zo'n mensen in Europa binnenlaten, dan zal de efficientie en welvaart snel zakken.

Die mannen trekken op reis zonder zich te informeren.
Idem voor andere zaken.

Turkije ligt btw in AZIE!!!!
Laten we China en Japan ook vragen om lid te worden.

Waarom doet Verafstoot eigenlijk geen REFERENDUM over TURKIJE?
VOlgens mij omdat die goed weet dat de Belgen Turkije er niet bij willen, en dan doet die maar gewoon zijn eigen goesting!!

DEMOCRATIE???
MEN VOETEN JA!!!
Oeteke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be