![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De privacy-regels vragen dat de opgenomen beelden van camera's in de metro (en elders natuurlijk) slechts publiek gemaakt mogen worden op welbepaalde voorwaarden. Daar moet door een toevallig personeelslid geen uitzondering op gemaakt worden. In uiterste nood zou men kunnen aanvaarden dat men zo'n beeldmateriaal wel ter beschikking stelt van flikken en gerecht, mocht dit nog niet gebeurd zijn. Of veel later, ingeval van echte doofpot, aan een journalist. Zo iemand als deze man hoort geen job te hebben op een dispatch waar privacy-gevoelige beelden bekeken en herbekeken kunnen worden. Persoonlijk zou ik zeggen: ontslag. Ge moet streng zijn voor ambtenaren. Die moeten onkreukbaar zijn.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ee metrostation is een publieke plaats. Elke dag komen daar duizenden mensen langs. Als daar zoiets vreselijks gebeurd moet dat ook publiek gemaakt worden. Wie die info wil verbergen voor het publiek zou gestraft moeten worden.
|
|
|
#23 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Verder is het zo dat de MIVB gebonden is aan de GDPR. Zij kunnen verantwoordelijk gesteld worden als zulke beelden publiek gemaakt worden.
|
|
|
|
#24 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#25 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dan begrijp ik nu waarom de politie zo incompetent lijkt.
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
U weet dus dat u hier iets schrijft dat absoluut niet met de waarheid strookt. |
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dus mag de politie de beelden wel verspreiden maar de werknemer daar die wordt voor hetzelfde gestraft?
|
|
|
|
|
#28 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#29 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#30 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Een verdachte. Xeno. Een verdachte.
|
|
|
#31 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Die beelden lieten anders geen mogelijkheid tot twijfel over.
Die kerel is schuldig over heel de lijn. Hij had zich enkel een beetje miskeken over de remafstand van het metrostel. Die was een meter korter dan hij verwachtte.
|
|
|
#32 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als we het hem met voorbedachte rade zien doen op de beelden, dan mogen we stilaan beginnen spreken van een dader.
Alleszins, hij werd maar na de daad in verdenking gesteld, dus tijdens de moordpoging, op de beelden, was hij overduidelijk de dader en nog geen verdachte. Ja, Belgische wet.
|
|
|
|
|
#33 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Toch is het nog altijd een verdachte.
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Minister
|
Vandaag werd de politie bestookt met dranghekkens en zelfs met een brandende container en dat stond onmiddellijk op internet!
Ik heb er dan ook geen enkel probleem mee dat ordediensten, beveiliging van eender wat crimineel gedrag ook onmiddellijk op internet enz. plaats! Want die handelen met voorbedachte rade maken wel dat ze moeilijk herkenbaar zijn op video beelden als ze hun crapuleus daden uitvoeren! Om hen dan te kunnen identificeren en om hen gerechtelijk te kunnen straffen moeten er ook veel beeldmatreaal getoond worden. Wie niets misdoet heeft niets te vrezen, punt uit! Waarom mag het Krapuul doelbewust vrij beelden verspreiden om ordediensten in een kwaad daglicht te Plaatsen. Maar mogen ordediensten enz. niet integraal de feiten laten zien! Die privé bescherming regels zijn steeds meer de bescherming van een kleine maar snelgroeiend crimineel Krapuul. Snel groeiend omdat er te beschermend tegen gereageerd word. Maar ja als de Vivaldi bende een staatsgreep pleegt om de macht te hebben en de goede huisvader/moeder hun kieskeuze compleet negeert, kan het crapule met zo een voorbeeld tuurlijk ook zen ding doen hier in dit sjoemel merk België.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 23 januari 2022 om 18:59. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
|
Dat is prejudicieel, Xeno.
|
|
|
#36 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Put yourself together man.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Een foto van de slachtoffers is geen probleem maar van de daders ha neen hé, dat mag niet. Die mensen hun privacy schenden zeker?
|
|
|
#38 | |
|
|
Citaat:
Als enkel een zijde van het proces wordt gevoerd in de media is er geen sprake van een eerlijk proces. Ik had gehoopt dat op zijn minst Xeno, als ervaringsdeskundige, dat zou begrepen hebben.
|
|
|
|
#39 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vooropgesteld dat de rechtszaken in dit land eerlijke procedures zijn.
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Definieer uw doofpot maar eens. Zonder deze beelden was die al een feit... En jij opteert toch vooraf om informatie voor het publiek achter te houden? Je bent een deel van de doofpot door die houding.
CLAESSENS Joris Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter Bron: de koran. |
|
|
|
|