Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 januari 2022, 09:40   #21
Tyler Durden
Partijlid

Tyler Durden's schermafbeelding

Standaard

Niet alleen een totale mislukking op sanitair vlak maar ook nog eens de koord waaraan heel wat zelfstandigen zich hebben moeten ophangen.

Mijn moeder baat een koffiehuisje uit en ik kan je garanderen dat door de invoering van de CST ze vlot 20% van het cliënteel en omzet kwijt is. Sjoemelen is geen optie geweest want jammer genoeg lijkt het de enige uithoek van Vlaanderen te zijn waar er wel consequent gecontroleerd wordt op het naleven van het pasje.

En dat allemaal zonder enige compensatie. Broodroof zonder doel en zonder reden.
Oud 27 januari 2022, 09:46   #22
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyler Durden Bekijk bericht
Niet alleen een totale mislukking op sanitair vlak maar ook nog eens de koord waaraan heel wat zelfstandigen zich hebben moeten ophangen.

Mijn moeder baat een koffiehuisje uit en ik kan je garanderen dat door de invoering van de CST ze vlot 20% van het cliënteel en omzet kwijt is. Sjoemelen is geen optie geweest want jammer genoeg lijkt het de enige uithoek van Vlaanderen te zijn waar er wel consequent gecontroleerd wordt op het naleven van het pasje.

En dat allemaal zonder enige compensatie. Broodroof zonder doel en zonder reden.
Met alle begrip.
Hier ken ik geen enkele uitbater die al eens werd geconfronteerd met controle van het CST.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2022, 09:49   #23
Tyler Durden
Partijlid

Tyler Durden's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Met alle begrip.
Hier ken ik geen enkele uitbater die al eens werd geconfronteerd met controle van het CST.
Dat hoor ik vaker ja. In de afgelopen vier maand is ze al vijf keer gecontroleerd op het gebruik van het CST. Toen de horeca enkel take-away mocht doen is er twee keer politie binnen gevallen om te controleren of er niemand in de zaak aanwezig was (met zaklampen tuin doorzocht zelfs).

Komt daar nog eens bij dat de afgelopen drie maand ook de arbeidsinspectie over de vloer is geweest en de voedselinspectie. Geen idee welke likkebaardende etatist hier bij ons aan de knoppen draait maar het is op zijn minst opvallend.

Laatst gewijzigd door Tyler Durden : 27 januari 2022 om 09:53.
Tyler Durden is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2022, 09:51   #24
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch eens lezen over welke leeftijdsgroep het gaat en waarom ze dit doen.

Ze zouden zich dus wel laten boosteren om over een geldig CST te beschikken.
Dus: nul sanitaire redenen. Wel om het snoepje "op reis gaan". Waar is men eigenlijk mee bezig?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2022, 09:53   #25
gertc
Europees Commissaris

Standaard

La Dernière Heure heeft het gehad met CST en barometer:
Hieronder een vertaling van Doorbraak:
Citaat:
‘Het moest het grote succes van het overlegcomité worden. De beroemde barometer, zogenaamd “langverwacht”. Kom dat zien, kom dat zien. Alsof de burger niets beters te doen heeft.

De barometer, dus, het ultieme redmiddel. Het kompas dat het doornenpad van onze leiders moet begeleiden. We gingen eens nadenken over de lange termijn. Hersenschim. We kunnen de lange termijn in deze epidemie immers niet voorspellen, want ze heeft al meermaals haar onvoorspelbaarheid aangetoond.’

‘De Coronabarometer is suprasimplistisch, met al dat geel, oranje en rood – zeker geen groen, want dat is de kleur van de hoop! Ze voorspelt even goed het gedrag van een peuter in de kleuterklas als een epidemie, en zegt alleen iets over enkele ziekenhuisparameters. Een kunstgreep verkleed als pseudo-rationaliteit, een camouflage om toekomstige beslissingen die na veel onderhandelen door politici, nog altijd met de natte vinger zullen worden genomen, te rechtvaardigen.

Nee, de échte beslissing van het overlegcomité, is om de geldigheidsperiode van het ontzettend fout genoemde Covid Safe Ticket te verkorten. Door 150 dagen (in plaats van 270) na de tweede dosis ongeldig te worden, heeft de Belgische gezondheidspas maar één doel: zoveel mogelijk Belgen de mouw laten opstropen voor de ‘booster’. Zelfs al ben je jong, in goede gezondheid, en kan je met een bloedtest aantonen dat je immuniteit van staal is. Zelfs bij deze Omicron-variant, die, godzijdank, bijna niemand meer op intensieve doet terechtkomen… Nee, alles voor het heilige vaccin!

Met Omicron is de pandemie fundamenteel veranderd. Maar niet onze politici,’ zo besluit Carantonis.

Laatst gewijzigd door gertc : 27 januari 2022 om 09:53.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2022, 09:56   #26
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan zeg je eigenlijk dat ze zich wel zouden laten vaccineren indien er geen CST zou zijn.
Ik denk dat dit niet klopt.
CST zorgt mijn inziens nog steeds voor meer vaccinaties bij jongeren, met of tegen hun zin, om opportunistische redenen.
Zie bv het secundair onderwijs. De gevaccineerde scholier moet niet in quarantaine bij een risicocontact thuis.
Of hoe er hier weer een belofte wordt gebroken. Eind vorig jaar verzekerde Vandebroucke de bevolking nog dat er geen onderscheid zou worden gemaakt tussen gevaccineerde en ongevaccineerde min18-jarigen.

Hoe dit trouwens praktisch moet, weet niemand, want een school heeft geen enkel recht om de vaccinatiestatus van de leerlingen op te vragen en daarmee iets te doen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2022, 10:07   #27
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
CST zorgt mijn inziens nog steeds voor meer vaccinaties bij jongeren, met of tegen hun zin, om opportunistische redenen.
Zie bv het secundair onderwijs. De gevaccineerde scholier moet niet in quarantaine bij een risicocontact thuis.
Ten eerste is dat een moreel verwerpelijk onderscheid, dat bovendien niet te controleren valt - de school heeft niet het recht om de vaccinatiestatus te kennen.
Maar ten tweede staat die maatregel los van het CST. Je hebt geen CST nodig om naar school te gaan (gelukkig!). Analyses geven aan dat het CST niet heeft geholpen om het aantal vaccinaties te verhogen.
Oud 27 januari 2022, 10:09   #28
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan zeg je eigenlijk dat ze zich wel zouden laten vaccineren indien er geen CST zou zijn.
Ik denk dat dit niet klopt.
Maar in die groep is vaccinatie net totaal overbodig.

De beste resultaten bereikt men dus in de groep die helemaal niet gevaccineerd moet worden.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2022, 10:10   #29
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik moet eerlijk toegeven dat ik mijn booster enkel heb laten zetten uit praktische overwegingen. Niet uit gezondheidsoverwegingen.
Oud 27 januari 2022, 10:11   #30
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht

De beste resultaten bereikt men dus in de groep die helemaal niet gevaccineerd moet worden.
Inderdaad. Maar dat was destijds ook "nodig" omdat men wel door had dat die groep wist dat zij het niet nodig hadden, maar het nu toevallig "moest" omwille van "groepsimmuniteit".

Ondertussen is dat afgedaan, maar blijft men maar het ding zonder onderbouw promoten.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2022, 10:14   #31
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik moet eerlijk toegeven dat ik mijn booster enkel heb laten zetten uit praktische overwegingen. Niet uit gezondheidsoverwegingen.
Bij mij waren het indirecte gezondheidsredenen, naast natuurlijk opportunisme. De indirecte gezondheidsreden is dat ik verzorgers er serieus van verdenk om niet-gevaccineerden als het even kan het hoekje om te helpen. Het vaccin beschermt dus uw gezondheid tegen gevaarlijke verzorgers.

Laatst gewijzigd door patrickve : 27 januari 2022 om 10:14.
Oud 27 januari 2022, 10:17   #32
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hoe kan de school je dan naar huis sturen als je niet gevaccineerd bent ?
Ze moeten ook niet naar huis als er besmettingen in de klas zijn. Enkel als er thuis besmettingen zijn.

Vele van die ouders zullen zich waarschijnlijk niet laten testen omdat ze ziek zijn, maar misschien wel om thuis te kunnen blijven van het werk of om hun herstelcertificaat te krijgen.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2022, 10:19   #33
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

In de klas waar mijn vrouw lesgeeft, waren de niet-gevaccineerden (de meerderheid) de gevaccineerden aan het uitlachen: ha ha, wij mogen morgen thuisblijven en jullie lekker niet!
Oud 27 januari 2022, 10:22   #34
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
In de klas waar mijn vrouw lesgeeft, waren de niet-gevaccineerden (de meerderheid) de gevaccineerden aan het uitlachen: ha ha, wij mogen morgen thuisblijven en jullie lekker niet!
De gevaccineerden hebben dan weer het voordeel dat ze tijdens hun verlof kunnen gaan skiën.
Oud 27 januari 2022, 10:29   #35
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De gevaccineerden hebben dan weer het voordeel dat ze tijdens hun verlof kunnen gaan skiën.
Niet in Frankrijk als ze meer dan 16 zijn he Want geen booster...

Laatst gewijzigd door patrickve : 27 januari 2022 om 10:29.
Oud 27 januari 2022, 10:31   #36
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Niet in Frankrijk als ze meer dan 16 zijn he Want geen booster...
Juist. Waanzin.
Oud 27 januari 2022, 10:31   #37
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Walvader Bekijk bericht
schoolkinderen in het ziekenhuis voor corona ?
enkele per duizend is enkele per duizend he.

maar het risico van met uw kloten van een berg te donderen en met het vliegtuig naar huis te moeten is uiteraard groter.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2022, 11:05   #38
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Bij mij waren het indirecte gezondheidsredenen, naast natuurlijk opportunisme. De indirecte gezondheidsreden is dat ik verzorgers er serieus van verdenk om niet-gevaccineerden als het even kan het hoekje om te helpen. Het vaccin beschermt dus uw gezondheid tegen gevaarlijke verzorgers.
We verschillen ook wel wat in leeftijd natuurlijk.

Ik ben 29.
Oud 27 januari 2022, 11:06   #39
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyler Durden Bekijk bericht
Dat hoor ik vaker ja. In de afgelopen vier maand is ze al vijf keer gecontroleerd op het gebruik van het CST. Toen de horeca enkel take-away mocht doen is er twee keer politie binnen gevallen om te controleren of er niemand in de zaak aanwezig was (met zaklampen tuin doorzocht zelfs).

Komt daar nog eens bij dat de afgelopen drie maand ook de arbeidsinspectie over de vloer is geweest en de voedselinspectie. Geen idee welke likkebaardende etatist hier bij ons aan de knoppen draait maar het is op zijn minst opvallend.
Het volstaat dat er ergens een telefoontje wordt gepleegd naar de smurfen door een afgunstige of iemand die gewoon wat moeilijk wilt doen.
De gulden regel is dat de smurfen tussenkomen bij een klacht, terecht of niet.
Het volstaat dus dat iemand die bijvoorbeeld niet werd gecontroleerd op CST eens belt naar de politie.
Met andere woorden, er wordt niet systematisch gecontroleerd.

Waarom ik dit zeg. Ik herinner mij wel interventies met betrekking tot geluidsoverlast. Herinner je je nog toen het aantal decibels in de horeca werd beperkt ? Controles hieromtrent heb ik enkele keren mogen vaststellen in mijn stamcafé. Oh, een telefoontje van een buurtbewoner of van de concurrentie volstaat.
Oud 27 januari 2022, 11:10   #40
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dus: nul sanitaire redenen. Wel om het snoepje "op reis gaan". Waar is men eigenlijk mee bezig?
De jonge schaapjes doen het wel hé.
Hebben ze gelijk of niet ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be