![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Wat bent u? Wat vindt u? | |||
ik ben roker en ik vind het verbod op roken in de horeca bullshit |
![]() ![]() ![]() |
13 | 24,07% |
ik ben geweest roker en ik vind het verbod op roken in de horeca bullshit |
![]() ![]() ![]() |
5 | 9,26% |
ik ben niet-roker en ik vind het verbod op roken in de horeca bullshit |
![]() ![]() ![]() |
7 | 12,96% |
ik ben roker en ik vind het verbod op roken in de horeca een goede zaak |
![]() ![]() ![]() |
7 | 12,96% |
ik ben roker geweest en ik vind het verbod op roken in de horeca een goede zaak |
![]() ![]() ![]() |
5 | 9,26% |
ik ben niet-roker en ik vind het verbod op roken in de horeca een goede zaak |
![]() ![]() ![]() |
17 | 31,48% |
Aantal stemmers: 54. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik rook zelf niet, maar ik vind het allesbehalve leuk dat als je op café gaat, dat je uren in de wind stinkt, omdat er volop gerookt wordt. De niet-rokers zijn het slachtoffer - dus kunnen ook kanker en zo krijgen - omdat de rokers hun goesting doen.
Voor mij dus een totaal verbod op het roken in cafés, restaurants, ...!
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat je moet doen is er zo rap mogelijk komaf mee maken. Je gooit al je tabak of sigaretten samen met de aanstekers weg, en het geld dat je uitspaart steek je in een potje apart. Na een maand is de drang naar het roken weg (wel een maand volhouden: als het moeilijk is omdat je iets in je mond moet hebben, pak héel veel muntjes mee, zodra je neiging voelt: muntje eten!), en je bent een pak rijker geworden. Knoop altijd in uw oren dat je na het stoppen NOOIT éen sigaret mag aanraken, ook niet occasioneel, of omdat het aangeboden is (uit beleefdheid). alleszins, succes ermee. Toon karakter, en dat komt zeker goed. Laatst gewijzigd door Ambiorix : 19 december 2004 om 13:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
|
![]()
![]() |
![]() |
#24 |
Vreemdeling
|
![]() Wel, dit weekeinde was het Vaccin tegen Roken nog in het nieuws.
http://www.gezondheid.be/index.cfm?f...rt&art_id=2228 Vervotte overweegt om het vanaf 2007 te introduceren bij kinderen. Als het naar behoren zou werken dan wil dit zeggen dat mensen die gevaccineerd zijn, nog wel kunnen roken maar dat de nicotine geen effect meer heeft in hun hersenen : terwijl nu bij elke sigaret het genotscentrum van de roker in de hersenen gestimuleerd wordt wat het sterk verslavend maakt. Dit zou een grote vooruitgang zijn voor diegenen die willen stoppen, want dit is een veel beter middel dan al de nicotine-vervangers die toch hun beperkingen hebben. Als dit het roken kan imperken en rokers kan helpen om te stoppen ben ik er een voorstander van. Wel inenten met vrije keuze natuurlijk. Het zou ook een veel elegantere manier zijn om roken aan te pakken dan al de regeltjes waar men rokers nu mee probeert te overtuigen die vaak een averechts effect hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [size=6]Roken is cool![/size]
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||||
|
![]() Citaat:
Het is altijd een goed moment om te stoppen, want elke sigaret die je niet neemt, is winst. Citaat:
Citaat:
Zulke momenten van "trek" moet je koesteren, want dat zijn tekenen van ontwenningsverschijnselen. En als je die hebt, ben je aan het afkicken. De roker moet in zijn hoofd de mentale omslag maken om die momenten te appreciëren, niet om ze te doden. Citaat:
Rokers moeten 1 ding beseffen: je rookt niet omdat je het lekker vindt, je rookt niet voor de gezelligheid, voor te ontspannen of om je te concentreren. Een sigaretje hoort er niet bij op café, dat is enkel het resultaat van brainwashing, waarvan de roker zelf nog de grootste brainwasher is. Je rookt maar om 1 enkele reden: omdat je verslaafd bent aan nicotine. Niet meer en niet minder. Niet-rokers zijn ontspannen op café, rokers niet omdat ze verslaafd zijn aan nicotine en ontwenningsverschijnselen hebben die hen gestresseerd maken. Het is dus de sigaret zelf die zorgt voor het gespannen zijn op café. Het is een fabeltje, een mythe dat sigaretten voor een gezellige sfeer zorgen, want ze doen juist het tegenovergestelde: mensen gestresseerd maken omdat ze hun drug niet hebben. Citaat:
Ik kan van harte de Carr methode aanbevelen die ik gebruikt heb, maar je moet zelf echt wel willen stoppen natuurlijk. Maar wilskracht heb ik idd niet nodig gehad. En de periode was echt wel een contraindicatie. Althans, dat zou ik vroeger gedacht hebben. ![]()
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
In het Genste, iemand een idee?
![]() |
![]() |
#29 | |||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Herinner je je nog je eerste sigaret? Mij smaakte die absoluut niet, en ik voelde er niks van. En dat is ook het gevaar van dat ene sigaretje na je ontwenning: je voelt er ook niets van, want je bent afgekicked. Maar je induceert met de nicotine wel een drang naar nicotine, die leidt naar verslaving. Een sigaret geeft geen genot: ze smaken vies, ze stinken, ze prikkelen de neus, je krijgt er vieze slijmen van en ze maken je gestresseerd. Dus Z&G: je bent er nog niet vanaf. Citaat:
Want zoals ik je evalueer, zijn er twee mogelijkheden: of je hebt echt veel karakter, of je zal hervallen. Citaat:
Ik heb het enkel de eerste twee-drie weken "zwaar" gehad. En dan is zwaar nog een verkeerd woord. Dat is immers de periode van het fysieke afkicken. En al bij al valt dat nog mee: de afkickverschijnselen zijn relatief zwak in vergelijking met andere drugs zoals heroïne. Een soortement hongergevoel is het ergste wat ik had, ik heb geen pijn of zo gehad he... Psychologisch was ik echter direct afgekicked, en na die 3 weken heb ik nooit meer, en dan bedoel ik echt nooit meer, zin gehad in een sigaret. Ik vond dat maar gewoontjes. Wat wel was, was dat ik langzaam meer smaak begon te krijgen, beter kon ruiken, dat ik alerter werd, meer ontspannen,... Afkicken was echt een mooi proces, geen hel waar je door moest.
![]() |
![]() |
#31 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Dus misschien (nee waarschijnlijk) heeft de moeilijkheidsgraad om af te kicken te maken met de mate waarin men rookte. Maar dat je verslaafd bent, is wel duidelijk na uw eerste week onthouding. Ik heb het op mijn manier gedaan, en of dat nu karakter is of niet, ik ben er best trots op. Ik denk dat het psychologisch afkicken met de tijd zal komen, ik ben er alvast gerust op. Maar tov andere rokers ben ik zeer tolerant. Als exroker weet je goed genoeg wat er omgaat in de mensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#36 |
Parlementslid
|
![]() wij danken het BUBbelke: hij heeft geen respect voor politieke tegenstanders, geen respect voor zijn eigen land en geen respect voor zijn niet-rokende medemens
![]() |
#37 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Ik rook niet, heb dat nooit gedaan, en ben voorstander van een zo uitgebreid als mogelijk verbod.
"Roken is een relict van een liberale levensstijl!" Wat al lang geweten was, maar verzwegen werd en wordt |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Verder zou ik nog willen opmerken dat het in bepaalde gevallen juist is omdat er gerookt wordt in café's, dat niet-rokers afwezig blijven. Uiteraard krijgt men dan een rokers/niet-rokers verhouding ten gunste van rokers. Ten slotte is uw nuancering niet volledig: het gaat niet enkel over cafégaande mensen, maar over HO+RE+CA. Mijn aangehaalde verhouding 30/70 zal dan wellicht minder vertekend zijn. Ik vind niet dat mijn argumenten vallen of staan met de vermelde verhouding. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
Rokers gaan allerlei excuses uitvinden waarom ze dan wel roken: het is gezellig, ik heb wel een rokertje verdiend na het lange werk, het ruikt zo lekker, het helpt me ontspannen,... ZEVER! Je rookt omdat je verslaafd bent aan nicotine. Niet meer en niet minder. Al de rest maak je jezelf wijs om niet te moeten toegeven dat je verslaafd bent, om de waarheid niet onder ogen te hoeven zien.
![]() |