Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 februari 2022, 18:08   #21
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Als ge VOOR objectieve vrijheid bent dan zijde ne goeie. Ik ben evenmin een café-loper, maar op café gaan dient géén privilege "wegens goed gedrag" te zijn.
Evenmin voor ALLE andere privileges.
De redenering van Gipsy is ook een vorm van navelstaren. "Als ik het maar goed hebt, wat kunnen de anderen me schelen". Je kan het immers ook doortrekken naar andere domeinen van onze rechten en vrijheden. Gipsy zou bijvoorbeeld kunnen zeggen: "Ik ben niet gelovig en ga nooit naar de kerk. Dus, wat kan het mij schelen als gelovigen niet meer naar de kerk zouden mogen gaan."
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2022, 18:17   #22
betabyte
Partijlid

Standaard

Brussel 14 feb, LETS GO.

https://t.me/s/convoy_eu

Laatst gewijzigd door betabyte : 9 februari 2022 om 18:17.
betabyte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2022, 18:19   #23
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De redenering van Gipsy is ook een vorm van navelstaren. "Als ik het maar goed hebt, wat kunnen de anderen me schelen". Je kan het immers ook doortrekken naar andere domeinen van onze rechten en vrijheden. Gipsy zou bijvoorbeeld kunnen zeggen: "Ik ben niet gelovig en ga nooit naar de kerk. Dus, wat kan het mij schelen als gelovigen niet meer naar de kerk zouden mogen gaan."
inderdaad.

ik moet naar de kerk kunnen
ik moet kunnen gaan vissen
ik moet kunnen gaan eten
ik moet kunnen gaan schilderen
ik moet naar de film kunnen
ik moet binnen kunnen gaan zitten
ik moet op familiebezoek kunnen
ik moet kunnen gaan reizen
ik moet kunnen gaan vogelen
ik moet naar het WZC mijn ouders/broers/zussen/grootouders kunnen gaan bezoeken
ik moet het gezicht van mijn nief lief kunnen zien
ik moet kunnen gaan dansen, en sjancen
ik moet buiten kunnen gaan wandelen, wanneer ik maar wil
....

Zijn allemaal "privileges" die met "code rood" kunnen afgepakt worden.
Oud 9 februari 2022, 18:19   #24
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Het is geen voetbalmatch en winnen is een groot woord. Die truckers gaan misschien genieten van lossere maatregels in hun provincie Alberta maar voor de andere provincies veranderd er nog steeds niets dus éénmaal buiten hun provincie gelden er andere maatregelen.

Bovendien was één van hun grootste grieven de miserie om de grens met de US over te steken dat gaat nu nog verstrengen in hun geval.
Gedaan krijgen dat maatregelen verdwijnen, is uiteraard wel winnen.

Het is winnen tegen een staat die zich op korte tijd veel te veel macht heeft toegeëigend. Vooral op het vlak van inmeningen in de privé-sfeer.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2022, 18:47   #25
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De redenering van Gipsy is ook een vorm van navelstaren. "Als ik het maar goed heb, wat kunnen de anderen me schelen". Je kan het immers ook doortrekken naar andere domeinen van onze rechten en vrijheden. Gipsy zou bijvoorbeeld kunnen zeggen: "Ik ben niet gelovig en ga nooit naar de kerk. Dus, wat kan het mij schelen als gelovigen niet meer naar de kerk zouden mogen gaan."
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2022, 19:57   #26
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is geen voetbalmatch en winnen is een groot woord. Die truckers gaan misschien genieten van lossere maatregels in hun provincie Alberta maar voor de andere provincies veranderd er nog steeds niets dus éénmaal buiten hun provincie gelden er andere maatregelen.

Bovendien was één van hun grootste grieven de miserie om de grens met de US over te steken dat gaat nu nog verstrengen in hun geval.
Je loopt nog wat achter:

FIRST READING: Everybody (except Trudeau) is abandoning COVID restrictions

"In just 24 hours, four provinces have announced major drawdowns on COVID-19 restrictions …"

https://nationalpost.com/news/canada...d-restrictions

Kortom, time out voor de vaxfascisten, de vallende domino's zijn niet meer tegen te houden.
Volgende fase: het aanklagen/beschuldigen, voorleiden en berechten van de Trudeau's van deze wereld.
Oud 9 februari 2022, 20:56   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Gedaan krijgen dat maatregelen verdwijnen, is uiteraard wel winnen.

Het is winnen tegen een staat die zich op korte tijd veel te veel macht heeft toegeëigend. Vooral op het vlak van inmeningen in de privé-sfeer.
Geen wappie of geen antivaxer lukt er in om een maatregel te doen verzachten of verdwijnen.
Het zijn dalende cijfers die dat doen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2022, 21:21   #28
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

We lezen dat truckers ook grensovergangen tussen de VS en Canada dichtzetten..

Canadese Ministers noemen dat "onwettig" en bovendien schadelijk voor de economie en voor de bevoorradingsketen...

Ik laat het aan de lezertjes zelf over eens te filosoferen over de enormiteit van wat ministers in functie DURVEN beweren,ook in het licht van wat ZIJ aan de economie en de bevooorradingsketens al aangericht hebben de laatste paar jaar.

tip: ,al die protesten kunnen IN VIJF MINUTEN gedaan zijn...just say it...

Elders in Canada waren er blijkbaar al politiechefs die het leger zouden willen inzetten om wegen vrij te maken.Hopelijk hebben voornoemde politiechefs van Canadese legerofficieren eens goed hun vet gekregen....

Laatst gewijzigd door kelt : 9 februari 2022 om 21:24.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2022, 21:34   #29
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht

Canadese Ministers noemen dat "onwettig" en bovendien schadelijk voor de economie en voor de bevoorradingsketen...

Ik laat het aan de lezertjes zelf over eens te filosoferen over de enormiteit van wat ministers in functie DURVEN beweren,ook in het licht van wat ZIJ aan de economie en de bevooorradingsketens al aangericht hebben de laatste paar jaar.

Elders in Canada waren er blijkbaar al politiechefs die het leger zouden willen inzetten om wegen vrij te maken.Hopelijk hebben voornoemde politiechefs van Canadese legerofficieren eens goed hun vet gekregen....
De US is wel de grootste klant voor Canada. Bedrijven hebben geen gevoelens of voorkeuren. Alleen rentabiliteit telt dat geld zowel voor de US of Canada of eender waar ter wereld. Indien er leveringsproblemen komen wordt automatisch uitgekeken naar nieuwe mogelijke leveringsbronnen. Het is altijd gevaarlijk met die knop te spelen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2022, 21:36   #30
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De US is wel de grootste klant voor Canada. Bedrijven hebben geen gevoelens of voorkeuren. Alleen rentabiliteit telt dat geld zowel voor de US of Canada of eender waar ter wereld. Indien er leveringsproblemen komen wordt automatisch uitgekeken naar nieuwe mogelijke leveringsbronnen. Het is altijd gevaarlijk met die knop te spelen.

Of anders gezegd....
Canada kan best verder zonder politici.
Zonder truckers echter zou ik nog wel eens willen zien.....

Nog eens,in VIJF MINUTEN kan het over zijn......

Laatst gewijzigd door kelt : 9 februari 2022 om 21:37.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2022, 21:40   #31
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
1 provincie die capituleert is wel wat vroeg victorie kraaien lijkt me wel. Ik zie die Trudeau nog niet rap capituleren vanuit zijn ivoren toren zenne.
1 zwaluw of het eerste dominosteentje?
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2022, 21:41   #32
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Beetje lachwekkend om de versoepelingen van de maatregelen niet toe te schrijven aan de cijfers van hospitalisaties, ic bedden en besmettingen,
maar wel aan een paar camioneurs.
Vandaar dat de gouverneur de "division" aanklaagt? En zelfs bij de goede cijfers zijn er hier die "het te vroeg vinden" om de maatregelen te beëindigen. Ik zou de impact van die protesten toch niet onderschatten.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2022, 21:44   #33
Walvader
Parlementslid

Standaard

Op Terzake van vandaag was een zekere jouhoernaliste, Janynce Mc Gregor van CBC, vanuit Ottawa behoorlijke aan het liegen over het Freedom Convoy en de protesteerders. Man man, wat een framing en fake news vanuit de pravda voor geprikt en geboosterd Vlaanderen.
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2022, 21:46   #34
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beetje lachwekkend om de versoepelingen van de maatregelen niet toe te schrijven aan de cijfers van hospitalisaties, ic bedden en besmettingen,
maar wel aan een paar camioneurs.
Het bewijst ook dat de regering het correct heeft als ze zei dat de truckers stommerikken waren om tegen de regering te protesteren. De maatregelen daar worden immers uitgevaardigd door de provincies.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2022, 21:51   #35
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Geen wappie of geen antivaxer lukt er in om een maatregel te doen verzachten of verdwijnen.
Het zijn dalende cijfers die dat doen.
Nee, het zijn random beslissingen van onverkozen ministers en kwakzalvers.
Oud 9 februari 2022, 21:54   #36
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Inderdaad, In Terzake was men bezig te neuten over het feit dat de truckers hun kinderen bij hadden en hoe schadelijk deze leefomstandigheden waren voor de kinderen. Na bijna 2 jaar maatregelen voor groepen die GEEN last hebben van covid. Wraak roepend zo'n uitspraken en die trut van Terzake knik braaf mee.
Oud 9 februari 2022, 21:54   #37
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of anders gezegd....
Canada kan best verder zonder politici.
Zonder truckers echter zou ik nog wel eens willen zien.....

Nog eens,in VIJF MINUTEN kan het over zijn......
Met het verschil dat bedrijven onmiddellijk uitkijken naar andere potentiele leveringsbronnen. Ze voeren de stap niet uit maar ze worden ineens geconfronteerd met een zwakte in hun actuele leveringsketen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2022, 22:09   #38
XenApp
Parlementslid

XenApp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1 provincie die capituleert is wel wat vroeg victorie kraaien lijkt me wel. Ik zie die Trudeau nog niet rap capituleren vanuit zijn ivoren toren zenne.
Probleem van Castro jr is dat hij z'n inzet telkens moet verdubbelen tot het moment dat hij full-nazi gaat of naar politiek irrelevant afzakt. Misschien krijgt hij wel een mooi postje toegeworpen van Klaus nadien (in beide cases)

Laatst gewijzigd door XenApp : 9 februari 2022 om 22:11.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2022, 22:12   #39
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gaap…

Trudeau heeft daar niks over te zeggen. De provincies beslissen daarover.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2022, 22:17   #40
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Gaap…
Trudeau heeft daar niks over te zeggen. De provincies beslissen daarover.
Let's go brundeau!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be