Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 februari 2022, 13:19   #21
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Denkt u dat oprecht?

De pandemiewet, de mogelijkheid van CST,... gaan allemaal blijven bestaan. Het zou me echt niet verbazen (en ik hoop dat ik me hierdoor niet kwalificieer als een wappie) dat bepaalde instrumenten die nu werden gebruikt ter bestrijding van COVID, op zijn minst gaan worden overwogen tijdens bijvoorbeeld zware griepseizoenen.
I beg to differ...

Dat het framewerk blijft bestaan is een feit.
Maar tenzij er ooit nog een vergelijkbare pandemie ontstaat gaat het parlement nooit instemmen met een heractivering van de CST voor futiliteiten zoals griep.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2022, 13:21   #22
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Inderdaad.
Je merkt -nu de grote covid-storm gaan liggen is- dat verschillende partijleden een andere taal spreken. Lachaert die zich nu plots uitspreekt tegen de corona-pas.. twee jaar lang zijn mond gehouden, maar nu is het moment aangebroken om terug steun te vragen van de bevolking. Ze beseffen goed genoeg hoe groot de electorale verliezen kunnen zijn, dus nu is de tijd er om 't volk te paaien.
Lachaert is niet bezig met 'uitslagen' aangezien er geen verkiezingen op til zijn. We gaan naar de laatste fase van het covid verhaal. Nogal logisch dat politici nu ook echt bezig zijn met het organiseren van die exit.

Het tegendeel zou pas echt verbazing opwekken.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2022, 14:28   #23
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
I beg to differ...

Dat het framewerk blijft bestaan is een feit.
Maar tenzij er ooit nog een vergelijkbare pandemie ontstaat gaat het parlement nooit instemmen met een heractivering van de CST voor futiliteiten zoals griep.
Maar de huidige variant zorgt voor veel minder zware zieken en doden dan een zwaar griepseizoen...

Toch blijft het framewerk actief.

Mijn vrees is gewoon dat de drempel verlaagt. De huidige variant kan al die maatregelen echt niet verantwoorden.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 21 februari 2022 om 14:29.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2022, 21:16   #24
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Maar de huidige variant zorgt voor veel minder zware zieken en doden dan een zwaar griepseizoen...

Toch blijft het framewerk actief.

Mijn vrees is gewoon dat de drempel verlaagt. De huidige variant kan al die maatregelen echt niet verantwoorden.
Inderdaad. Denk dat Van Gucht recent nog zei dat het CST in de gereedschapskist moet. Waarom ? Het CST werkt volgens de TV-kwakzalvers toch niet. Toch is het er nu nog steeds. Corona is allang weg, de dictatuur/grote gehoorzaamheidstest nog niet.Ik denk plots aan de reeks "de onfatsoenlijken".

Laatst gewijzigd door Walvader : 23 februari 2022 om 21:19.
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2022, 22:27   #25
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ja ja, die Rutte toch

“Ik had geen keuze."

“Mijn oproep is nu, naar mezelf en naar alle mensen: laten we elkaar weer opzoeken. Luisteren naar elkaar. Naast elkaar gaan staan.”
“Alsof het niet meer mogelijk is te praten over een QR-code, een booster of een vaccin, zonder dat het leidt tot heftige conflicten. Nederland heeft altijd stevig gediscussieerd. We kennen geen hiërarchie. We zijn direct. Maar de ondertoon was er altijd één met zelfspot, goed naar de ander luisteren.”

https://www.linda.nl/nieuws/premier-mark-rutte-oproep/ (geen pay site)

https://www.ad.nl/politiek/rutte-doe...taan~a067a624/

.
Een veel betere houding dan mensen of bevolkingsgroepen tegen elkaar opzetten hé.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2022, 22:41   #26
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Een veel betere houding dan mensen of bevolkingsgroepen tegen elkaar opzetten hé.
Ja, dat mag wel eens stoppen, je hebt gelijk maar effe zeggen dat je wil verbroederen maakt niet alles opeens OK.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be