Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijfora > Vlaams Belang
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vlaams Belang Enkel sympathisanten van Vlaams Belang, die bovendien lid zijn van de gebruikersgroep 'Vlaams Belang' kunnen in dit onderdeel reageren. Je kan jezelf als groepslid voordragen via je control panel.

Discussietools
Oud 18 december 2004, 23:06   #21
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
Kleine relativerende noot: we leven in een land waarin mensen nogal makkelijk de neiging hebben om zich arm te noemen, dat staat sjiek. Als er dus iemand belt met de vraag of ze hebben moeten besparen het afgelopen jaar, kan dat zowel betekenen dat ze geen eten konden kopen, als dat ze nog een jaartje verder moesten met hun oud zwembad omdat de Bentley aan vervanging toe was.
Wij leven in een land waar een aantal mensen écht arm zijn en hulp moeten krijgen, maar waar constant beleidsmaatregelen worden genomen die die mensen verhinderen om uit de armoede te komen én die ervoor zorgen dat zij die niet arm zijn allerlei diensten consumeren die zogezegd dienen voor de armen.
Oud 19 december 2004, 00:03   #22
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Beurs sluit jaar juichend af

Sinds begin dit jaar is de BEL20 al met meer dan dertig procent gestegen, zodat de beurs van Brussel de beste omzet van de laatste tien jaar gaat boeken. De stijging is hoger dan de groei van de belangrijkste internationale beursindices.[/quote]
die forse beursstijging moet wel sterk gerelativeerd worden als men ziet dat de BEL-20 in 1999 op een hoger peil stond dan nu .
dus wie uitsluitend in BEL-20 aandelen heeft belegd zit gemiddeld nog altijd op verlies na 5 jaar
daiwa is offline  
Oud 19 december 2004, 00:07   #23
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

[quote=Jonas Elossov]Amai... Mijn spaarcentjes van verleden nieuwjaar hebben precies ni veel opgebracht met die 2% rente op mijn spaarrekening...

en als hun denkpiste van over 14 dagen doorgaat moogt ge op uwe intrest nog wa belasting betalen ook

maar we hebben ene troost, over 2 jaar krijgen dat we dat mss terug
daiwa is offline  
Oud 19 december 2004, 00:17   #24
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
Als 53% moet besparen dan zitten daar dus ook werkenden tussen, gepensioneerden die een leven lang sociale zekerheid hebben afgedragen. Als ge dan nog niet rond komt, is er iets greondig mis met de lonen en met de berekening van de pensoenen. Als het zelfde jaar de beurs een topjaar beleeft betekent dat niet dat er een crisis is, maar dat de kapitalisten met de winsten gaan lopen die de arbeiderkklasse heeft geproduceerd. Dan betekent dat dat de verhouding loon/winst grondig fout zit. Want de lonen, de uitkeringen en de pensioenen zijn geen door God vastgelegd gegeven, maar een weergaven van de krachtsverhoudingen tussen arbeid en kapitaal, en zijn dus aan verandering onderhevig. Dit illustreert de noodzaak aan een neuw linkse arbeiderspartij, die de arbeidersklasse organiseert om haar belangen echt te verdedigen, en niet zoals groen en SP.a onder een progressief sausje de ene aanval na de andere op de arbeidersklasse orchestreren.
Waarom denkt ge dat er zoveel kiezers overlopen?
Of het gaat helpen is natuurlijk een andere zaak!
doornroosje is offline  
Oud 19 december 2004, 00:18   #25
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Wij leven in een land waar een aantal mensen écht arm zijn en hulp moeten krijgen, maar waar constant beleidsmaatregelen worden genomen die die mensen verhinderen om uit de armoede te komen én die ervoor zorgen dat zij die niet arm zijn allerlei diensten consumeren die zogezegd dienen voor de armen.
Die mensen zijn er zeker, maar het gaat niet over de helft van de bevolking.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
die forse beursstijging moet wel sterk gerelativeerd worden als men ziet dat de BEL-20 in 1999 op een hoger peil stond dan nu .
dus wie uitsluitend in BEL-20 aandelen heeft belegd zit gemiddeld nog altijd op verlies na 5 jaar
Grappig, als de index 40 punten zakt hoor je niks, maar als ze dan terug 30 punten stijgt is het feest.
VlaamseBelg is offline  
Oud 19 december 2004, 00:23   #26
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Zuiveraar
1 Vlaming op 2 bespaart om rond te komen

53 procent van de Vlamingen heeft dit jaar meermaals moeten besparen om rond te komen, zo blijkt uit een enquête van Het Laatste Nieuws bij 998 gezinnen. 13 procent diende elke maand drastisch te snoeien om rond te komen.

De Vlaming bezuinigt vooral om schulden af te lossen, en bekibbelt vooral op kleding, restaurant en vakantie. Meer dan de helft van wie krap zit gaat in de decembermaand ook bezuinigen op geschenken.

En de vreemdelingen en de Walen leven in volle luxe !
Arena-suite : 300.000 euro
Service flat boma Youssef : 2.500 euro
Madam Fatima OCMW gezinshoofd : 1.000 euro
Menier van Fatima , de Mohamed met kindje apart : 866 euro op ander domiciel + 262 euro invaliditeit + alle andere kosten door OCMW betaald.

Dit wordt op lange termijn fataal, het eigen vok gaat kapot, Vlaanderen failliet,
de transferts.... de toekomst is pikzwart....</STRONG></EM></U></I></B>
zeveraar, de migranten en walen hebben een lagere levensstandaard dan de autochtone vlamingen
Oud 19 december 2004, 00:26   #27
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
Die mensen zijn er zeker, maar het gaat niet over de helft van de bevolking.

Grappig, als de index 40 punten zakt hoor je niks, maar als ze dan terug 30 punten stijgt is het feest.

ik moet zeker niet feesten met mijn BEL-20 aandelen

gelukkig heb ik ook andere
daiwa is offline  
Oud 19 december 2004, 00:26   #28
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Sinds begin dit jaar is de BEL20 al met meer dan dertig procent gestegen, zodat de beurs van Brussel de beste omzet van de laatste tien jaar gaat boeken. De stijging is hoger dan de groei van de belangrijkste internationale beursindices.
Citaat:
moeilijk te zeggen
de bel-20 is gewijzigd kwa samenstelling sinds dan

Laatst gewijzigd door gm10 : 19 december 2004 om 00:26.
gm10 is offline  
Oud 19 december 2004, 00:42   #29
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
moeilijk te zeggen
dat klopt idd, maar als ik de koersen vergelijk van de meeste aandelen die er toens en nu in staan scheelt dat toch bij de meeste nog een heel stuk.
HET zwaargewicht Fortis noteerde toens (als ik niet mis ben ) aan ongeveer 34-35 € en nu aan amper 20 € wat dus wil zeggen dat het aandeel nog 60 % moet stijgen vooraleer het terug op die koers staat
en de grootste reden voor die stijging was dat de BEL-20 de goedkoopste beurs was geworden en de aandacht van buitenlandse investeerders heeft getrokken.
daiwa is offline  
Oud 19 december 2004, 00:55   #30
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
en als hun denkpiste van over 14 dagen doorgaat moogt ge op uwe intrest nog wa belasting betalen ook

maar we hebben ene troost, over 2 jaar krijgen dat we dat mss terug
Bedoelde je daar solidarnosc of driewerf mee... Waarschijnlijk had je er niet op gelet, maar het zijn toevallig wel kameraden van me...

En mijn eigenopmerking was sarcastisch bedoeld... Want ik heb eerlijk gezegd liever geen geld op een spaarrekening staan, al was het maar uit ethische redenen... Maar ja, ouders hee...
Oud 19 december 2004, 01:08   #31
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

[quote=Jonas Elossov]Bedoelde je daar solidarnosc of driewerf mee... Waarschijnlijk had je er niet op gelet, maar het zijn toevallig wel kameraden van me...

En mijn eigenopmerking was sarcastisch bedoeld... Want ik heb eerlijk gezegd liever geen geld op een spaarrekening staan, al was het maar uit ethische redenen... Maar ja, ouders hee...

had ik wel gezien ja, maar dat wil niet zeggen dat ik ze gelijk geef hé

gij wel?
daiwa is offline  
Oud 19 december 2004, 01:13   #32
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
had ik wel gezien ja, maar dat wil niet zeggen dat ik ze gelijk geef hé

gij wel?
Niet noodzakelijk, maar als het op economisch terrein kom vrees ik dat we nogal dikwijls parallelle gedachten hebben... Anders zouden we immers ook geen lid zijn van LSP...
Oud 19 december 2004, 01:25   #33
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Niet noodzakelijk, maar als het op economisch terrein kom vrees ik dat we nogal dikwijls parallelle gedachten hebben... Anders zouden we immers ook geen lid zijn van LSP...
ik ben van geen enkele partij lid maar als ik belasting moet betalen, al eender wie aan de macht is, is dat altijd dik tegen mijn goesting
en dat veel bedrijven het terug goed doen na jaren van tegenvallende resultaten hangt volgens mij niet van de politiek af, maar wel dat ze zelf maatregelen hebben genomen op hun uitgaven, dikwijls met jobverlies voor veel arbeiders
daiwa is offline  
Oud 19 december 2004, 01:54   #34
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc

Sinds begin dit jaar is de BEL20 al met meer dan dertig procent gestegen, zodat de beurs van Brussel de beste omzet van de laatste tien jaar gaat boeken. De stijging is hoger dan de groei van de belangrijkste internationale beursindices.
Ge vergeet er wel bij te zeggen dat daarvoor de daling ook groter was dan deze van de belangrijkste internationale beursindices. Trouwens deze van de bel 20 bedroeg in 1999 (in volle D'haene tijd) een 3600 punten. En nu, vijf jaar later (in volle Verhofstadttijd) nog slechts een 2900 punten. Een beetje intellectuele eerlijkheid zou wel op zijn plaats zijn.
Bob is offline  
Oud 19 december 2004, 01:57   #35
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
So, wat is er mis met bezuinigen? Dat gaat tegenwoordig trouwens als maar beter door de vele goedkope producten uit de lage-loonlanden.
Ja, maar dan weer niet door de vele goedkope arbeidskrachten uit de lageloonlanden.
Bob is offline  
Oud 19 december 2004, 02:02   #36
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Ge vergeet er wel bij te zeggen dat daarvoor de daling ook groter was dan deze van de belangrijkste internationale beursindices. Trouwens deze van de bel 20 bedroeg in 1999 (in volle D'haene tijd) een 3600 punten. En nu, vijf jaar later (in volle Verhofstadttijd) nog slechts een 2900 punten. Een beetje intellectuele eerlijkheid zou wel op zijn plaats zijn.
Als ik de een tabel met de vermogens bekijk dan stel ik vast dat die bubbel daar alvast niet veel impact heeft gehad.
solidarnosc is offline  
Oud 19 december 2004, 02:03   #37
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob

volgens mij maakt het niet uit wie aan de macht is, het zijn tenslotte de bedrijven zelf die het moeten waarmaken
daiwa is offline  
Oud 19 december 2004, 02:03   #38
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge waart me voor. Was zover nog niet geraakt. Maar daar gaat het uiteindelijk om. Mensen die nog niet kunnen verdragen dat ge de helft van uw verliezen terugwint. Maar mens, waar gaan we naartoe.
Bob is offline  
Oud 19 december 2004, 02:06   #39
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
moeilijk te zeggen
De bel20 is gewoon gedaald sinds 1999 (van 3600 naar 2900). Wijzigingen in samenstelling worden shockloos uitgevoerd (dit wil zeggen dat de waarde dezelfde blijft na een wijziging in samenstelling).
Dit is trouwens noodzakelijk, niet alleen voor de historiek/eenvoudigheid... maar vooral om de lopende optiekontrakten niet te vervalsen.

Laatst gewijzigd door Bob : 19 december 2004 om 02:10.
Bob is offline  
Oud 19 december 2004, 02:14   #40
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Als ik de een tabel met de vermogens bekijk dan stel ik vast dat die bubbel daar alvast niet veel impact heeft gehad.
Ze zullen dan ook niet in Belgie geinvesteerd hebben.
Ernstig. Weet ook niet hoe men deze vermogens berekend, en hoeveel van deze vermogens ook nog echt in Belgie geinvesteerd zijn. Maar mijne grote teen zegt mij wel, dat het voor deze vermogens enkel ne druk op de knop is, om weg te zijn uit Belgie.
Bob is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be