Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 december 2004, 18:54   #21
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R. Heydrich
Neen, waarom???
De vrouwen moeten zo te zien volgens jou een ondergeschikte rol spelen, of ben ik verkeerd ?
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2004, 19:05   #22
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
De vrouwen moeten zo te zien volgens jou een ondergeschikte rol spelen, of ben ik verkeerd ?
Neen, een vrouw moet de maatschappelijke rol vervullen die beantwoordt aan haar geslacht. Van "ondergeschiktheid" is geen sprake.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2004, 19:07   #23
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Neen, een vrouw moet de maatschappelijke rol vervullen die beantwoordt aan haar geslacht. Van "ondergeschiktheid" is geen sprake.
Wat is me dat, voor een boerenuitleg
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2004, 19:20   #24
Geertje

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Welke rol moet de man en de vrouw dan spelen ? Me dunkt zit er bij de geboorte van een meisje of een jongen toch geen handleiding bij welke rol ze dienen te vervullen.
Oud 20 december 2004, 19:39   #25
R. Heydrich
Banneling

R. Heydrich's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Wat is er in hemelsnaam ondergeschikt aan kinderen baren en huishoudelijke taken verrichten??? Als een man kiest voor huishoudelijke taken en de vrouw gaat werken voor mij prima maar speelt de man daarom een ondergeschikte rol?? Enkel wie carrière maakt is dus niet ondergeschikt, wéér zo zwakke liberale argumentatie blijkbaar...
R. Heydrich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2004, 19:40   #26
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Je moet dat allemaal in perspectief bekijken zoals de turk die zijn zaak op zijn vrouw haar naam laat zetten. Hij pakt de centen, zij de schulden en het als treintje stopt laat hij zijn blanke slavin opdraaien als "woman on top".
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2004, 19:42   #27
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de kelto-germaanse krijgers waren 'lui' inzake arbeidsethiek, maar spaarden hun krachten om zich te bewijzen in de strijd voor vrouw, heerd en clan.
oorlogsbuit was hun rechtmatige verloning.
Klinkt erg 'Afrikaans' hoor
Oud 20 december 2004, 19:55   #28
Geertje

Standaard

Citaat:
Maatschappelijke rol ? Een biologische rol, kan ik wel nog verstaan, maar een maatschappelijke rol is toch voor een groot deel verleden tijd, denk ik.
Oud 20 december 2004, 19:56   #29
Geertje

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R. Heydrich
Wat is er in hemelsnaam ondergeschikt aan kinderen baren en huishoudelijke taken verrichten??? Als een man kiest voor huishoudelijke taken en de vrouw gaat werken voor mij prima maar speelt de man daarom een ondergeschikte rol?? Enkel wie carrière maakt is dus niet ondergeschikt, wéér zo zwakke liberale argumentatie blijkbaar...
Kinderen baren, dat wel. Maar je gaat ze toch niet opsluiten in huis omdat ze als enige taak heeft kinderen en het huishouden.
Oud 20 december 2004, 20:32   #30
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Klinkt erg 'Afrikaans' hoor
oei, wat verveldend zeg.
je had misschien liever gehad dat ze elke morgen met de spade geschouderd in kolonnen ter noesten arrenbeid trokken.

Laatst gewijzigd door Mitgard : 20 december 2004 om 20:46.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2004, 21:07   #31
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Om een in een relatie te kunnen slagen is het niet zo dat een van de partners onderdanig is of zo.Vroeger was dit misschien zo maar de dag van vandaag hoort er vertrouwen te zijn in een goede relatie en een goed vertrouwen kan pas wanneer je mekander als gelijken beschouwt en dus daarmee is gelijkheid het meest belangrijke in een relatie.

Die mannen hadden misschien de secretaresse gekozen omdat deze meer tot hun gelijken hoorde en dus in gelijkheid meer kansen vinden dan in de bazin die meer voor ongelijkheid zou staan binnen een relatie.
Zou de man in kwestie ook een baas zijn zou deze hoogstwaarschijnlijk ook kiezen voor de bazin omdat deze dan zijn gelijke zou zijn.

Wat betreft de waarden van de man is het zo dat een mens evolueerd en dat dus ook waarden van een geslacht kunnen veranderen.
Een man moet de tijd van vandaag lief en teder zijn en zijn gevoelens durven tonen alsook de gelijkheid van man en vrouw kunnen aanvaarden alsook meer meehelpen in het huishouden en opvoeding van de kinderen.
Maar het belangrijkste bij dit alles blijft toch de vrije keuze van de partner en dit is in vele landen nog steeds niet het geval en juist dit zou moeten en kan leiden tot een betere wereld. bij een vrije keuze beslis je zelf op wat voor een soort type je valt en dat is nog altijd het beste.
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2004, 21:11   #32
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
oei, wat verveldend zeg.
je had misschien liever gehad dat ze elke morgen met de spade geschouderd in kolonnen ter noesten arrenbeid trokken.
Nee, ik bedoelde iets anders.
Oud 20 december 2004, 21:12   #33
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Nee, ik bedoelde iets anders.
ok.
Oud 20 december 2004, 21:35   #34
Yossarian
Parlementslid

Yossarian's schermafbeelding

Standaard

Ik (beroep: onduidelijk) vind dat wel geil als mijn lief (IT-manager op groot advocatenkantoor) uitgeput thuiskomt en mij met bodylanguage duidelijk maakt dat die ladder in haar panty best nog wat groter mag...wie zich enkele ogenblikken daarna on top bevindt is van geen enkel belang
Yossarian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2004, 23:02   #35
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yossarian
Ik (beroep: onduidelijk) vind dat wel geil als mijn lief (IT-manager op groot advocatenkantoor) uitgeput thuiskomt en mij met bodylanguage duidelijk maakt dat die ladder in haar panty best nog wat groter mag...wie zich enkele ogenblikken daarna on top bevindt is van geen enkel belang
sex.
the best way to say 'i love you'.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be