![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Veelal is het ook geen probleem van centen op zich, wel van waar de prioriteiten liggen. Ze kopen liever de nieuwe Iphone of gaan op reis dan dat ze dat budget gebruiken voor hun energie factuur te betalen. Klagen kunnen ze uiteraard als de beste. Vandaar dat men met dergelijke egoïsten ook niet teveel medelijden moeten hebben. Zwaar bestraffen zou goed zijn, doch we leven helaas in het land van melk en honing voor criminelen.
![]() |
![]() |
#22 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Europees Commissaris
|
![]() Nee, de wet overtreden ten koste van andere burgers.
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Iedereen die dat ontkent is een onmens. Nu moet jij maar eens zien af ook jij daar bij hoort.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 2 maart 2022 om 10:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als U in een ivoren toren leeft , ja, dan begrijp ik dat het verbranden van allerlei in de sloppenwijken onder uw raam u ten zeerste stoort.
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de jaren tachtig werden er massaal allesbranders geplaatst.
Schoonbroer had gecarboliende planken van treinwagons, man dat brandde goed. Nu is dat blijkbaar ondenkbaar, maar ik zou het begrijpen als mensen terug van deze praktijken zouden toepassen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als u dat begrijpt, is het al goed dat u geen belangrijke, leidinggevende functie hebt.
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En in XX+10 leefden mensen in hutten, want er waren niet genoeg grotten meer.
Citaat:
De wereldbevolking blijft aangroeien, en die willen allemaal in uw ivoren toren kruipen. Of op zijn minst dat proberen na te apen, al kost u dat uw comfort.
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is geen enkele objectieve reden waarom verwarming op hout niet dezelfde regels moet volgens als gas en oliebranders.
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Je zegt zomaar wat. Som ze even op zodat we ze even aan de realiteit kunnen toetsen.
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik zou eerst kijken dat de laatsten in het peloton ook toegang hebben tot de basisbehoeftes. Pas dan zou ik gaan eisen dat ze ook de bloemetjes en plantjes in MIJN weide respecteren. En dat heeft niks met egoïsme te maken maar alles met overleven. Ook van mezelf in mijn grote weide met mooie bloemetjes en plantjes want als morgen mijn buurman zijn kinderen afzien van de kou dan moet ik niet versteld staan dat die eens zotte dingen gaat doen.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 2 maart 2022 om 23:23. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Hopelijk een minderheid.
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
Er is geen enkele objectieve reden waarom de regels hetzelfde zijn voor het verwarmen van een klein huis of een groot huis.
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de CO boven de norm de VOC’s boven de norm de PAK’s boven de norm En met ‘boven’ bedoel ik ‘ver boven’.
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
En nu even echt concreet, wat veranderd er als die worden overschreden? In de directe omgeving? In de gemeente? In de provincie? Landelijk? Wereldvlak?
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie is dan de vervuiler? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
En naar wie moeten we de beschuldigende vinger uitsteken als het gaat over de explosie aan afstand die elke burger MOET afleggen? -Gemeentehuis in het dorp bestaat niet meer. -Alle kleine handelaars uit de dorpskern zijn verdwenen. -Elke werknemer moet zich open stellen voor X-aantal flexi jobs. -Weiger je een jobaanbod binnen een straal van 60 km (!!??) rond je woonplaats dan ben je een werkweigeraar. -Openbaar vervoer is onmogelijk gemaakt. (veel te duur, cash geld wordt niet meer aanvaard en ondermaatse connectie) -Banken en geldautomaten verdwijnen uit de buurt. Enz. enz. enz..... En op de koop toe doet de Belgische overheid er alles aan om de arbeider zijn wagen te ontzeggen. Enkel de hogere middenklasse mag nog gebruik maken van een auto, de rest moet de fiets maar gebruiken of gaan bedelen bij iemand van de hogere middenklasse om de boodschappentas (die kilometers verder is gevuld) mee te brengen.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 3 maart 2022 om 08:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als ik hier dan schrijf dat m'n zus om te mogen gaan werken ... |
|
![]() |
![]() |