![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
Bekijk resultaten enquête: Wenst u Oekraïne als lid van de EU? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
9 | 42,86% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
12 | 57,14% |
Que? |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 21. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is een zeer geschikt moment om Oekraïne mee in de EU te trekken.
Het momentum is er om Zelensky toe te laten schoon schip te maken intern zijn land. En om de Oekraïners duidelijk te laten kiezen: richting Oost of richting West, maar geen halfslachtige keuzes. Mijn voorkeur: Een voldoende lang pad dat heel goed controleert en monitort welke vooruitgang zij maken, om vb. binnen 20 jaar volwaardig lid van de EU te kunnen worden. In afwachting: vlug, veel en intense economische relaties. En veel hulp. Zeer veel hulp. De afgescheurde provincies, zeker de Krim e.a., moeten stikjaloers worden als een jaar na de oorlog Oekraïne enorm welvarend wordt, en zij ... blijven haperen op zijn communistisch in collectieve armoede.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wens er de medeforummers aan te herinneren dat naties die in "suspended animation" hangen voor onbepaalde tijd in die toetredingsprocedure,ik bedoel Turkije natuurlijk,ondertussen al serieuze voordelen ondervinden...Alleen al de bestaande economische douane-unie tussen de EU en Turkije mogen we rustig als "verworven" beschouwen en is ZEER waardevol,overigens voor beide kanten.....Dat betekent dat aan beide kanten alvast op dat punt weinig verschillende procedures(handelsrecht) meer zijn(dat komt er uiteraard ook niet vanzelf)
Dat is vermoedelijk ook een hoofddoel voor de Republiek Oekraine...Ongeacht eventuele politieke problemen kunnen economische zaken vooruitgaan... Tevens is er door de EU al verschillende malen uitgesproken dat er ambities zijn op het militaire vlak.Het zal van moetens zijn want anders wordt je gewogen en te licht bevonden op het geopolitieke vlak....Over de militaire waarde van Oekraine,in theorie en praktijk, moet niet meer gespeculeerd worden... |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoop wel dat die ambities zich beperken tot economisch-militair gebied. Samen aankopen doen. Laat al de rest van het militaire maar navo zijn.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard. Per direct. Oekraïne is een heerlijk land. Veel vrouwelijk schoon ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Op termijn ja, maar het land zou dan onder een soort van curatele moeten gesteld worden.
Oekraïne is en blijft een land geïnfecteerd door corruptie.
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oekraïners zijn ‘Roesen’, tribale nationalisten. We hebben al genoeg last met gelijkaardige mentaliteiten zoals die van de Hongaren en Polen.
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
NATO lid Turkije heeft,buiten haar lidmaatschap ook EIGEN militaire ambities. En waarom niet.... We hebben al gezien dat er soms consequenties zijn (zoals de ,overigens zeer ongelukkig uitgedraaide-,aankoop van Russische S-400 afweersystemen toonde ),maar we zien ook dat dit de rest van de samenwerking,en zelfs de status van het land in de NATO, niet echt hindert. Ook NATO landen Frankrijk en Groot-Brittanie hebben eigen prioriteiten buiten de NATO,in het geval van Frankrijk soms zelfs wel eens buiten de EU om.Ik bedoel maar,deze organisaties zijn,in tegenstelling tot wat sommige mede-forummers mededelen,GEEN gevangenissen... En waarom niet....Beide organisaties zijn nogal open-minded....vrienden mogen af en toe al eens ruzie maken dat de pluimen rondvliegen... ![]() Misschien zal het de EU moeten zijn die,gedwongen door de gebeurtenissen,een meer gecoordineerde Europese Poot van de NATO zal moeten organiseren.De kleine NATO-landen kunnen al het fundament leggen door steeds meer samen te werken en zo stilletjesaan een geduchte strijdmacht te vormen..... Laatst gewijzigd door kelt : 9 april 2022 om 09:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ja, samen met Rusland.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() Oekraïne in de EU is in feite een oorlogsverklaring aan Rusland door alle lidstaten.In de akkoorden van Lissabon staat dat leden van de EU met alle mogelijkheden hulp moeten bieden aan een lid dat aangevallen wordt.
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klopt en dat is zeer verontrustend.
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dit is het oude denken 'us & them' en zo ... Met dat oude denken gaan we het niet redden vrees ik. Er is dringend nood aan nieuwe denkpatronen. Dat vergt moed. Een ander soort moed dan hetgeen we nu zien.
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Had betrekking op:
Citaat:
Samen met de rest van de wereld. Bindende overeenkomsten Respect voor een aantal basiswaarden (helemaal haaks op wat nu gebeurd). Een hele sterke politieman die er voor zorgt dat iedereen zich goed gedraagt. Spijtig maar helaas noodzakelijk vrees ik
![]() |
![]() |
#33 |
Minister-President
|
![]() Bovenstaande is slechts stap 1 (als we al zo ver geraken).
Daarna moet er nog gezorgd worden dat er geen nood of behoefte meer bestaat tot barbaars gedrag. Basisvoorzieningen voor iedereen.
![]() |
#34 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister-President
|
![]() Krankzinnigheid kan altijd ontstaan, vandaar blijvende nood aan sterke en rechtvaardige politieman die diegenen die toch willen afwijken een corrigerende tik kunnen geven.
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en trots geen parasieten zoals dat afrikaans gespuis dat hier ronddwaalt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als die geen tik teruggeeft.
![]() |
#38 |
Minister-President
|
![]() Vandaar de nood aan sterke en rechtvaardige politieman.
Eéntje die eender welke tik kan weerstaan. Probleem is eerder om wereldwijd tot soort consensus te komen van welk gedrag aanvaardbaar is en welk niet kan getolereerd worden. Internationale/mondiale bindende afspraken (soort UN, maar ééntje die er wel toe doet maw)
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |