![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat beweer ik nergens.
Maar als ik lees dat dokters of een dokter de sjoemelpoedel ineens maanden ziek kan schrijven ... Onlangs was er nog een reportage over dokters die mensen ziek schreven zonder dat ze ziek waren. Ze kenden de "patiënten" niet eens. Dan stel ik me vragen bij integriteit van die dokters. Bij veel dokters is het blijkbaar: "Om de poen is het te doen". |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister-President
|
![]() studie: langdurig zieken kostten overheid in 2019 meer dan 21 miljard
https://www.hln.be/werk/studie-langd...jard~a65ec1d6/
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En we vergeten dan nog de kapitaalvlucht doordat mensen, die hier tijdelijk komen werken, dat geld naar hun thuisland sturen. Geen enkele overheid kan dit blijven betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jullie zagen altijd op mensen die een burnout krijgen of werkloos zijn. Enfin, degenen die de tv aanwijst. Maar wie maakte het hier onleefbaar? Wie zorgde ervoor dat werken niet meer loont? Mensen verliezen een vierde leven door gewoon maar onderweg naar hun werk te zijn, en het openbaar vervoer is een sardienenblik (op elkaar gepropt, heb maar eens smetvrees in dit land, om dood van te gaan) Eerst de politiek hervormen, dan pas de burger. Het zijn de zotten die voor corrupte haatzaaiers, gestappo en andere ambtenaren werken. Den tijd van “ge kunt daar niets aan veranderen” is voorbij boomers, ge hebt ons land in de vernieling gereden en ge gaat dat voor ene keer niet op de volgende generatie afduwen. Maak de politiek aansprakelijk en transparant. Eerst de politiek hervormen en het beroep beperken in tijd. Pensioenpremies van honderdtalduizenden euro’s met duizendtal erbij iedere maand is de waanzin voorbij en een slag in ons gezicht. Ze zijn dat zekerlijk niet waard en leveren al decennia geen enkele meerwaarde. Waar is dat geld van corona naartoe? Ons tot op de komma volgen, maar wij kunnen geen eurocentiem van hun corrupt beleid opvolgen... Niet eerlijk verdeeld.
SOLUS CHRISTUS Laatst gewijzigd door CUFI : 18 maart 2022 om 09:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is dus een inspanningsverbintenis, geen resultaatverbintenis.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zijn ze werkmoe? Wie zijn degene die de werkmensen afrippen? Ik vind dat ongemakkelijke waarheden blootleggen het vergif er louter uitzuigen en blootleggen. Don’t hate the messenger, wees eens vergevingsgezind en genadevol om naar het hele plaatje te kijken. Met corona zijn ze echt te ver gegaan. Die ons de vernieling in rijden worden beloond met hoge pensioenpremies. Degene die met openbaar vervoer dan onderworpen worden aan die roof en reeds overprikkelt op hun werk toekomen, hebben als logisch gevolg een burnout. De mens heeft meer nodig dan brood alleen.
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is standaard gedrag, bijvoorbeeld omdat men nieuwe dingen ontdekt, ook de medische wereld is aan verandering onderhevig.
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vroeg mij enkel af waar je bijscholing plaatst binnen het onderwerp van de discussie. Dat verandert hun voorschrijfgedrag niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, los daarvan, pruldokters gaan niet veranderen, eender wat we doen. Ik herinner me een dokter die, toen ik zei dat ik pijn had in mijn rug, me een briefje schreef voor drie dagen. Ik vroeg hem waar dat op sloeg, tenslotte had hij me niet eens onderzocht. Ah lumbago, zei hij. Neen, zei ik, ik heb pijn ter hoogte van mijn schouderbladen. Zuchtend en blazend, duidelijk tegen zijn goesting, vroeg hij me om mijn T-shirt uit te doen. Hij keek zo eens en zei, ik ga het toch op die drie dagen houden. Ik vertelde hem dat hij zijn briefje in zijn reet mocht stoppen, ik zal wel bij een echte dokter gaan. Die echte dokter stuurde me trouwens gelijk voor platen naar het ziekenhuis en schreef me drie weken thuis. Het bleken geknelde zenuwen te zijn tussen mijn ribben.
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door edwinp : 18 maart 2022 om 20:58. |
||
![]() |
![]() |