Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 maart 2022, 12:26   #21
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ridderke Bekijk bericht
Vanaf Karel de Grote is volgens mij het Westen de leidcultuur!

Ik reken tot de Westerse beschaving alle landen waar blanken de baas zijn of nu nog zijn, het is belangrijk te erkennen dat zonder de blanke Westerse beschaving we waarschijnlijk nog geen internet of dit forum hadden, ik ben geen supremacist, maar lees veel over politiek en geschiedenis en verbaas me steeds over de geringe niet blanke invloed op het wereldgebeuren op de Mongoolse dynastie na, maar daar blijft ook niets meer van over!
Ja wadde.

Karel de Grote was niet eens keizer van de meest dominatie westerse maatschappij.
En nee, Europa had tot voor 1500 geen leidcultuur.
En zelf toen hadden het Ottomaanse, Chinese en Tsarische rijk wereldwijd meer invoeld dan het westen.

De westerse cultuur en beschaving waarop jij het hier doelt, is zelfs pas ontstaan na, 1700.
En heeft zijn huidige vorm pas aangenomen na 1991 bij de ineenstorting van de USSR.

En door de Oekraïnse oorlog zijn we nu aan het terugkeren naar een cultuur en beschaving vergelijkbaar met die vanuit de koude oorlog.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2022, 12:32   #22
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik reken tot de Westerse beschaving alle landen waar blanken de baas zijn of nu nog zijn, het is belangrijk te erkennen dat zonder de blanke Westerse beschaving we waarschijnlijk nog geen internet of dit forum hadden
Ja, voor de doorbraak van het internet, zo'n 25 jaar geleden, sloegen we elkaar allemaal de hersens in met knoestige takken en kokosnoten. Nu doen we dat met gescheld, getrol en zeuren bij de moderator. Een hele vooruitgang.

Citaat:
ik ben geen supremacist, maar lees veel over politiek en geschiedenis en verbaas me steeds over de geringe niet blanke invloed op het wereldgebeuren op de Mongoolse dynastie na, maar daar blijft ook niets meer van over!
De vraag is natuurlijk of "invloed op het wereldgebeuren" zo'n loffelijk criterium is. De wereld zou een stuk aangenamer zijn geweest als we elkaar nu eens allemaal met rust hadden gelaten.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2022, 12:43   #23
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Ik vraag me af hoe jullie denken over de stelling dat de westerse cultuur uniek is en zal ze uniek blijven?
De cultuur van de Sentinelezen, de Bajau, de Yanomamö, de Toengoezen, de Vuurlanders, de Omaha, de Bosjesmannen... is even uniek, hoor.

Citaat:
Voor mij is het meest uniek aan de westerse cultuur dat ze beschaving over heel de wereld gebracht heeft en dat ze in grote mate nog steeds wereldweid de leiddraad is!
Wat versta je hier onder beschaving? Kapitalisme? Eten met mes en vork? De bom? Big Brother?
Oud 23 maart 2022, 12:45   #24
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Denken dat ze beter zijn dan de rest van de wereld. En dat ook willen opdringen aan de rest.
En vooral: dat nog kunnen ook.

Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 23 maart 2022 om 12:51.
Oud 23 maart 2022, 13:04   #25
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daarom een rechts en liberaal vrij Vlaanderen! (meer info, zie mijn site in handtekening)!
Het valt me op dat je de begrippen liberaal en libertarisch blijft dooreen klutsen, terwijl dat toch echt verschillende zaken zijn...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2022, 14:13   #26
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik reken tot de Westerse beschaving alle landen waar blanken de baas zijn of nu nog zijn, het is belangrijk te erkennen dat zonder de blanke Westerse beschaving we waarschijnlijk nog geen internet of dit forum hadden, ik ben geen supremacist, maar lees veel over politiek en geschiedenis en verbaas me steeds over de geringe niet blanke invloed op het wereldgebeuren op de Mongoolse dynastie na, maar daar blijft ook niets meer van over!
En ik dacht net...."dat lijkt wel een schoolvoorbeeld"
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2022, 21:06   #27
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een beroemd Belgisch historicus, Henri Pirenne (wegens zijn "Histoire de Belgique" verguisd in Vlaams-nationale kringen) vergeleek de westerse cultuur ten tijde van Karel de Grote met de mohammedaanse cultuur uit die tijd: "Mahomet et Charlemagne". De mohammedaanse cultuur stond toen veel hoger, daarover bestaat in het Westen een vrij grote consensus, en het zou nog lange tijd zo blijven. Pirenne verklaart de neergang van het Westen, niet na de val van het West-Romeinse rijk maar een paar eeuwen later, door de opkomst van de islam, waardoor Europa afgesneden werd van de papyrushandel en boeken dus op duur perkament moesten worden geschreven, waardoor dan weer steeds minder mensen konden lezen en schrijven.

Een andere oorzaak is natuurlijk dat de mohammedaanse gebieden waar wél papyrus voorhanden was, nog lang overwegend joods en christelijk bleven. Pas na de kruistochten gingen de heersers de voorkeur geven aan mohammedaanse onderdanen, die minder belastingen betaalden. Zodra de bekering haar beslag had gekregen, zonken die landen af naar hun weinig benijdenswaardige niveau van de afgelopen eeuwen.
Oud 24 maart 2022, 21:50   #28
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Standaard 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Moeilijke definitie daar het geen monolitisch blok is, noch is het homogeen over de tijden heen.

Maar als we naar de hoogtepunten willen kijken.
Bevolkingsdruk zorgde voor oorlogen, en oorlogen zorgden voor technologische sprongen.
Door die technologie kwamen er wel tijd en middelen beschikbaar om kunst en onderwijs te promoten, wat de technologie bestendigde.

Het resultaat, een materiele levensrijkdom voor zovelen dat het in de geschiedenis nog nooit gezien is.

En de hoeveelheid havenots dat lijf en leden in gevaar brengen, en dat van hun kinderen wil opofferen om daarvan te kunnen genieten geeft wel aan dat er iets voor te zeggen is.

De 2 "andere" culturen die in de buurt komen, zijn de mensenmassa's van India en China. Waar technologie en mankracht inwisselbaar zijn, maar waar technologie nu ook de "critische" massa bereikt om de levensrijkdom van velen te bestendigen.

Maar voor de rest.
Religie kan voor een nucleus zorgen, maar dat is weerom gebonden aan de basispremisse van oorlog en technologie.

Ja dankzij de Technologie is er nu een heel hoge Welvaart hier in Nederland met een koopkrachtig sociaal vangnet,

het linkse denken maakt Nederland uniek,
hoe is de bijstand ABW in Frankrijk, Duitsland??

de rechten van het individu zijn wettelijk vastgelegd en worden toch aardig bewaakt in de Rechtsstaat, echte Hindoe Kaste Wetten en Hindoe Apen Apartheid kent Nederland niet.

Ik vind de Blank/ Westers/ Europese beschaving toch SUPERIEUR en mijn kat, Wieroe vindt dat ook. Ook een kat heeft in Nederland aardige Katten Rechten.

Ik heb hier in Nederland Hindoe Aap Rechten ok, en als ik in India zou wonen zou ik zeker nu in een boom wonen langs de oevers van de Heilige Ganges.

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2022, 23:52   #29
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
Ja dankzij de Technologie is er nu een heel hoge Welvaart hier in Nederland met een koopkrachtig sociaal vangnet,
Ja de volgende generaties zullen deze generatie immer dankbaar zijn voor de vervuilde lucht, vervuild water en vervuilde grond.
We keren beter terug naar het simpele boerenleven.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2022, 06:26   #30
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
De cultuur van de Sentinelezen, de Bajau, de Yanomamö, de Toengoezen, de Vuurlanders, de Omaha, de Bosjesmannen... is even uniek, hoor.
Uitgezonderd de Sentinelezen proberen die andere "voorbeeldvolkeren/culturen" toch ook van de 21ste eeuw te genieten.

Citaat:
Wat versta je hier onder beschaving? Kapitalisme? Eten met mes en vork? De bom? Big Brother?
Landbouw met moderne technieken, medische wetenschap...

Er is een reden waarom zelfs China een hoop van de decadente westerse landbouwtechnieken overgenomen heeft... Om maar 1 voorbeeld te geven.
Oud 30 maart 2022, 01:37   #31
ridderke
Schepen

ridderke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het valt me op dat je de begrippen liberaal en libertarisch blijft dooreen klutsen, terwijl dat toch echt verschillende zaken zijn...
Panda, ik weet echt wel het verschil tussen libertarisch en liberaal, enkel is in Vlaanderen het woord libertarisme nog te onbekend en gebruik ik veel de woorden heel liberaal, rechts liberaal of nationaal libertair! Trouwens welke VB'er zegt openlijk dat hij fascist is? Alhoewel ik als libertarier me voor niets moet schamen, wat je van een Belanger niet kan zeggen alhoewel die laatste denken dat ze zich voor niets moeten schamen/ Meer nog VB"ers zijn boos als je kritiek op ze hebt of zelfs maar insinueert dat ze ultranationalist zijn. Enfin het blijven speciale mensen en dat weet jij Panda ook!
Enfin ik zie de N-VA niet direct samenwerken met die Belangers zelf niet in de kleinste gemeente alhoewel datzelfde VB kwaad is als je dat beweert, alhoewel ik gelijk heb!
Oud 30 maart 2022, 06:04   #32
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Panda, ik weet echt wel het verschil tussen libertarisch en liberaal, enkel is in Vlaanderen het woord libertarisme nog te onbekend en gebruik ik veel de woorden heel liberaal, rechts liberaal of nationaal libertair!
Een nog quasi onbekende term ga je heus niet kunnen uitleggen door dan maar te spreken over een totaal ander politiek concept toch ?

Citaat:
Trouwens welke VB'er zegt openlijk dat hij fascist is?
Dat is wat ik hier al jaren opmerk, en wat de Blok fanbase dan (op een paar uitzonderingen na) blijft ontkennen.

Ze zijn blijkbaar niet fier om hun eigen ideologie publiek te bevestigen.

Citaat:
Alhoewel ik als libertarier me voor niets moet schamen, wat je van een Belanger niet kan zeggen alhoewel die laatste denken dat ze zich voor niets moeten schamen/
Extreem-recht kent geen schaamte, kritiek loopt van hen af als water van een gans. De walging die ze veroorzaken bij hun niet extreem-rechtse politieke tegenstanders zien zij als een bevestiging van hun 'groot gelijk'

Citaat:
Meer nog VB"ers zijn boos als je kritiek op ze hebt of zelfs maar insinueert dat ze ultranationalist zijn. Enfin het blijven speciale mensen en dat weet jij Panda ook!
Zelf zou ik met absolute zekerheid nooit zo een opmerking maken.

Citaat:
Enfin ik zie de N-VA niet direct samenwerken met die Belangers zelf niet in de kleinste gemeente alhoewel datzelfde VB kwaad is als je dat beweert, alhoewel ik gelijk heb!
De Wever is daar al jarenlang glashelder over. Maar Blokkers die zijn daar potdoof voor en ontkennen het op een quasi religieuze manier. Dat is zoals aan een Getuige van Jehovah proberen uit te leggen dat Jezeke niet bestaat. Hopeloos.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2022, 07:34   #33
ridderke
Schepen

Standaard

Citaat:
Extreem-recht kent geen schaamte, kritiek loopt van hen af als water van een gans. De walging die ze veroorzaken bij hun niet extreem-rechtse politieke tegenstanders zien zij als een bevestiging van hun 'groot gelijk'
Haha, dat klopt zeker, meer nog ze beseffen NIET dat ze ook maar een deel van hun 'groot gelijk' willen halen ze compromissen moeten maken, ik belde laats nog met een VB-parlementslid, die zei me als het VB de grootste is en de N-VA met ons regeert moet 80% van het regeerakkoord VB-gezind zijn! Kijk zo werkt dat dus echt niet, maar wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil?
Oud 30 maart 2022, 07:39   #34
ridderke
Schepen

Standaard

Citaat:
De Wever is daar al jarenlang glashelder over. Maar Blokkers die zijn daar potdoof voor en ontkennen het op een quasi religieuze manier. Dat is zoals aan een Getuige van Jehovah proberen uit te leggen dat Jezeke niet bestaat. Hopeloos.
Dat klopt, enkel een Getuige van Jehovah mag niet kwaad worden van zijn geloof en een VB'er kan daar serieus kwaad over worden. Soms vrees ik wat er gaat gebeuren als ze nergens aan de macht komen!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be