Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 maart 2022, 21:59   #21
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Je bevestigt mijn argument (waarschijnlijk onbewust). Waarvoor dank.
Welk argument? Dat een internationaal paspoort niet voldoet als verplicht vaccinatiebewijs tegen gele koorts?
Jouw cst tegen corona immers ook niet.
Oud 24 maart 2022, 12:03   #22
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wie geen conclusies trekt uit deze pandemie, zal de volgend keer (hopelijk duurt dat zeer lang ...) dezelfde moeilijkheden opnieuw ondervinden.

Het cst is een van de vele mogelijke tools. Net zoals het beperken van verplaatsingen, sluiten van installaties allerhande ...

Die tools moeten best opgesomd zijn in een wet.

En zoals de nva vraagt: in die wet zou iets in de volgende aard moeten staan. De regering mag en moet alle dringende maatregelen kunnen treffen, maar vervolgens binnen een korte tijd de verlenging vragen aan het parlement.
De conclusie is net dat al die tools niet gewerkt hebben.

Ondanks CST en het allegaartje aan maatregelen is toch intussen het gros van de Belgen besmet geraakt met corona.

Maar ezels stoten hun graag aan dezelfde steen zekers.
Oud 24 maart 2022, 12:08   #23
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie geen conclusies trekt uit deze pandemie, zal de volgend keer (hopelijk duurt dat zeer lang ...) dezelfde moeilijkheden opnieuw ondervinden.

Het cst is een van de vele mogelijke tools. Net zoals het beperken van verplaatsingen, sluiten van installaties allerhande ...

Die tools moeten best opgesomd zijn in een wet.

En zoals de nva vraagt: in die wet zou iets in de volgende aard moeten staan. De regering mag en moet alle dringende maatregelen kunnen treffen, maar vervolgens binnen een korte tijd de verlenging vragen aan het parlement.
Vreemd dat je eerst zegt dat we hetzelfde gaan tegenkomen als we geen lessen trekken, waarna je vervolgens alle maatregelen opsomt die niet gewerkt hebben. Alvast duidelijk dat jij geen lessen getrokken hebt.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2022, 13:21   #24
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Vreemd dat je eerst zegt dat we hetzelfde gaan tegenkomen als we geen lessen trekken, waarna je vervolgens alle maatregelen opsomt die niet gewerkt hebben. Alvast duidelijk dat jij geen lessen getrokken hebt.
Inderdaad, we willen niet in hetzelfde schuitje komen, dus moeten we onze fouten institutionaliseren...

Naam: einstein.jpg
Bekeken: 1249
Grootte: 7,7 KB
Oud 24 maart 2022, 13:24   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
De conclusie is net dat al die tools niet gewerkt hebben.

Ondanks CST en het allegaartje aan maatregelen is toch intussen het gros van de Belgen besmet geraakt met corona.

Maar ezels stoten hun graag aan dezelfde steen zekers.
De tool heeft zeker wel gewerkt !
Maar net zoals dat ander forum-geval (op wie ik nooit meer reageer), moet je wel beseffen wat het doel is van de tool.
Jij doet alsof je een hamer moet weggooien, omdat je er geen metaal mee kan zagen.

Weet je eigenlijk wel waarvoor het cst diende?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2022, 13:33   #26
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar net zoals dat ander forum-geval (op wie ik nooit meer reageer), moet je wel beseffen wat het doel is van de tool.
Jij doet alsof je een hamer moet weggooien, omdat je er geen metaal mee kan zagen.

Vertelt gij het dan eens...... wat was het doel van het CST..?
Wat heeft het CST voorkomen of welk nut heeft het gehad..?

Want mijn inziens is/was het enige nut van dat instrument: zoveel mogelijk mensen er toe aan te zetten zich te laten vaccineren door ze allerlei lekkers te ontzeggen indien ze zich niet lieten vaccineren. En het laatste halve/drie-kwart jaar trachtte men dat met een vaccin dat hopeloos verouderd is en een marginaal effect heeft op de nieuwe varianten.

Maar zoals al vaak geschreven: mensen waren helemaal niet extra 'safe' met zo een ticket eh.. en dat was het uitgangspunt! Men hoopte dat het vaccin besmettelijkheid zou voorkomen. Maar het vaccin hield geen besmettingen tegen.. hoogstens had het tijdens de eerste weken een beetje meer effect als bij niet-gevaccineerden, maar verwaarloosbaar weinig.

Moest het vaccin effectief besmettingen voorkomen, dan -en enkel dan- zou zo een CST echt nuttig zijn.

Maar als het vaccin echt goed werkt, heb je dat CST ook niet nodig..

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 24 maart 2022 om 13:39.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2022, 13:44   #27
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Mij lijkt het van wel volgens dat artikel.
Wat een bleiters. Ik zie nog velen hun verantwoordelijkheid nemen. Op drukke plaatsen worden nog altijd mondmaskers gedragen behalve door mensen die dommer zijn dan bavianen met een zware mentale beperking.

In ziekenhuizen ook, in apothekers ook. Mensen met een IQ hoger dan een theedoek vermijden nog steeds drukke plaatsen door bvb om te lopen of even te wachten.

Over wie heeft ze het dan eigenlijk vraag ik me af.

Mensen nemen hun verantwoordelijkheid. We zijn geen kleuters, maar volwassen mensen die respect tonen naar anderen hun gezondheid.
Oud 24 maart 2022, 13:53   #28
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat "ander forum-geval" waartegen je nog steeds geen enkel weerwoord kunt verzinnen, verhinder je toch niet om je vraag te beantwoorden.
Een openbaar forum, weetjewel?
Citaat:
Toestemming vd staat om een pint te mogen gaan drinken?
Toestemming vd staat om te mogen reizen?
Toestemming vd staat om naar een concert te mogen?
Toestemming om te mogen wat ons normaal recht is?
Om ongevaccineerden te dwingen tot vaccinatie?
Om ongevaccineerden te straffen voor ongehoorzaamheid aan de staat door medische discriminatie en uitsluiting?
Of misschien voor het geloof om veilig te zijn voor besmetting door het coronavirus?
Een gedacht is veel waard, ook al is het een waan.
Oud 24 maart 2022, 14:03   #29
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Wat een bleiters. Ik zie nog velen hun verantwoordelijkheid nemen. Op drukke plaatsen worden nog altijd mondmaskers gedragen behalve door mensen die dommer zijn dan bavianen met een zware mentale beperking.

In ziekenhuizen ook, in apothekers ook. Mensen met een IQ hoger dan een theedoek vermijden nog steeds drukke plaatsen door bvb om te lopen of even te wachten.

Mensen nemen hun verantwoordelijkheid. We zijn geen kleuters, maar volwassen mensen die respect tonen naar anderen hun gezondheid.
"....behalve door mensen die dommer zijn dan bavianen met een zware mentale beperking."
Inderdaad, zeer volwassen en zeer respectvol..
Verantwoordelijkheid neem je voor jezelf, dat kun je niet voor een ander nemen.
U draagt nog steeds het mondmasker om anderen te beschermen?
U laat zich vrijwillig vaccineren zodat anderen geen corona krijgen?
U neemt dan ook pijnstillers voor de hoofdpijn van uw buurman?
Oud 24 maart 2022, 14:07   #30
IJsboer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
"....behalve door mensen die dommer zijn dan bavianen met een zware mentale beperking."
Inderdaad, zeer volwassen en zeer respectvol..
Verantwoordelijkheid neem je voor jezelf, dat kun je niet voor een ander nemen.
U draagt nog steeds het mondmasker om anderen te beschermen?
U laat zich vrijwillig vaccineren zodat anderen geen corona krijgen?
U neemt dan ook pijnstillers voor de hoofdpijn van uw buurman?
Waarom een verzekering nemen op je auto, als je een voetganger aanrijdt is er toch niet zó veel schade aan je wagen?
Oud 24 maart 2022, 14:09   #31
IJsboer
Europees Commissaris

Standaard

Waarom "pas op" roepen als iemand dreigt te verongelukken? Van luid roepen kan je keelpijn krijgen.

Waarom lopen naar iemand die valt? Je zou je enkel kunnen verstuiken.

Waarom een mondmasker dragen als je ziek bent? Dat pakt op je adem.
Oud 24 maart 2022, 14:59   #32
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom een verzekering nemen op je auto, als je een voetganger aanrijdt is er toch niet zó veel schade aan je wagen?
Waarom?
Autoverzekering is verplicht.
Oud 24 maart 2022, 15:13   #33
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom "pas op" roepen als iemand dreigt te verongelukken? Van luid roepen kan je keelpijn krijgen.

Waarom lopen naar iemand die valt? Je zou je enkel kunnen verstuiken.

Waarom een mondmasker dragen als je ziek bent? Dat pakt op je adem.
Waarom een pijnstiller nemen als de buurman keelpijn heeft? Daarmee is de buurman zijn keelpijn niet verholpen.
Waarom een vaccin nemen als die na 1 keer toch niet werkt, niet beschermt, ook niet tegen besmetting en dus ook niet kan werken voor een ander want het zit in jouw lijf?
Waarom in quarantaine gaan als je niet ziek en besmettelijk bent en dus geen virus kunt verspreiden?
Waarom een mondmasker dragen als je niet ziek maar gezond bent maar wel ziek kunt worden door je zuurstoftekort en uitgeademde bacillen in je mondmasker?
Waarom een mondmasker dragen als het niet hoeft en bewezen niet werkt?
Waarom een kiekendraad voor je gezicht spannen om een mug proberen tegen te houden voor iemand anders?
Oud 24 maart 2022, 16:50   #34
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Eerst diende het CST om besmettingen te vermijden, tot duidelijk werd dat die vaccins nauwelijks besmettingen tegenhielden. Dan werd de CST omgevormd om vaccinaties (die besmettingen niet afdoende tegenhielden) te verplichten aan een bevolking die ze niet nodig hadden.

Dus
Vaccins hielden geen besmetting tegen
Dus
Laten we vaccins opdringen aan jongeren om besmettingen te vermijden

Dat vat het zowat samen, totale debiliteit dus.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2022, 17:07   #35
StV
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Eerst diende het CST om besmettingen te vermijden, tot duidelijk werd dat die vaccins nauwelijks besmettingen tegenhielden. Dan werd de CST omgevormd om vaccinaties (die besmettingen niet afdoende tegenhielden) te verplichten aan een bevolking die ze niet nodig hadden.

Dus
Vaccins hielden geen besmetting tegen
Dus
Laten we vaccins opdringen aan jongeren om besmettingen te vermijden

Dat vat het zowat samen, totale debiliteit dus.
Zeg maar gerust, CRIMINEEL !

Laatst gewijzigd door StV : 24 maart 2022 om 17:07.
StV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2022, 17:08   #36
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Vertelt gij het dan eens...... wat was het doel van het CST..?
Wat heeft het CST voorkomen of welk nut heeft het gehad..?

..
Dat is al 1000 keer uitgelegd op dit forum; door mij en vooral door anderen.
Wat helpen kaars en bril ....

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2022, 17:29   #37
StV
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Neen dus. Een link is ook goed.
StV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2022, 17:54   #38
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:

Ik weet niet in welke uithoek van het land jij leeft, maar hier zijn mondmaskers nauwelijks te bespeuren.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2022, 18:54   #39
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen hoor.
Maar dat het al 1000 keer werd uitgelegd, dat heb je inderdaad al meerdere keren geschreven. De uitleg zelf nog niet. Er is thans al meerdere keren naar gevraagd.. Het enige wat we van u hebben mogen lezen, is dat je er niets van kent, maar de mensen volgt waarvan jij denkt dat ze er iets van kennen.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2022, 19:29   #40
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Neen hoor.
Maar dat het al 1000 keer werd uitgelegd, dat heb je inderdaad al meerdere keren geschreven. De uitleg zelf nog niet. Er is thans al meerdere keren naar gevraagd.. Het enige wat we van u hebben mogen lezen, is dat je er niets van kent, maar de mensen volgt waarvan jij denkt dat ze er iets van kennen.
Ik twijfel of het gaat om onwetendheid. Ik vermoed dat koppigheid een belangrijkere rol speelt. Volharden in de boosheid.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be