Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 31 maart 2022, 14:11   #21
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
'Wie niet voor ons is is tegen ons' houding. Wie niet mee gaat in de oorlogspropaganda en info durft te zoeken van de Russische zijde (wat quasi verboden is tegenwoordig) om een genuanceerder beeld te krijgen op de situatie wordt beschuldigd mee te heulen met 'de vijand'. Zo herkent men de fascisten.
Ja, eindelijk, het grote woord is er weer uit... De Poetintrollen apen weer hun grote idool na: wie niet juicht bij al dat oorlogsgeweld, is een fascist, een nazi, een verrader van Europa.

Nogmaals: het gaat er niet over welk standpunt Lira inneemt. Ook al was hij pro-Oekraïne, dan nog zou ik niet hoog oplopen met de man. De achtergrond van Lira is zo mistig dat je maar weinig geloof kan hechten aan de gegrondheid van wat hij schrijft.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2022, 14:23   #22
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat niet gecensureerd wordt probeert men te karaktermoorden. Niets nieuws onder de zon. Ik prefereer het kind niet met het badwater weg te gooien en zijn analyses en vooral info vanuit Oekraïne zelf (en dat is al dichter bij de bron dan wat elke forummer hier en zowat alle westerse media kunnen claimen) als een element van de puzzel te zien.

Het staat u natuurlijk vrij u te blijven informeren exclusief via anti Putin media (ik bedoel westerse main stream media) en vanuit die positie pogen zicht te krijgen op de situatie. Veel succes daarmee.

....
Amen.

Youtube is trouwens nog wel open voor Russen, dus daar vinden we eea aan info vanaf "de andere kant"

Mikhail Onufrienko
https://www.youtube.com/channel/UCXT...dNqgPhA/videos

Yuri Podolyaka
https://www.youtube.com/channel/UCSQ...zH1SEpzNerSLLg

Patrick Lancaster : embedded amerikaan in DonBas rebellenleger
https://www.youtube.com/channel/UCbj...6jMN5ZYgbqe2_w

https://www.youtube.com/watch?v=rLZ2ZzoD-W0
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2022, 14:50   #23
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
O ja, Lancaster, die zogezegde "onafhankelijke" journalist die wel het Russisch narratief rondstrooit dat Oekraïne een verbod heeft afgevaardigd op het spreken van het Russisch en er ondertussen een genocide aan de hand is op de Russischsprekenden.

Nul objectiviteit dus. 100% Poetinknuffelaar.
Oud 31 maart 2022, 15:00   #24
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ja, eindelijk, het grote woord is er weer uit... De Poetintrollen apen weer hun grote idool na: wie niet juicht bij al dat oorlogsgeweld, is een fascist, een nazi, een verrader van Europa.
Moest er ooit een eerlijke Europese McCarthy komen die ALLE buiteneuropese machten in Europa zou willen onderzoeken wil ik die graag in de ogen kijken. De Stasi forum ridder echter zou wel voor een probleem staan. En heel wat politici die zich al dan niet bewust hebben laten kopen met postjes of voordelen.

Fascist noem ik degenen die afwijkende meningen willen verbieden. Die insinueren mee te heulen met de vijand vanaf dat men wat nuance aanbrengt. Waarom doet u dat eigenlijk? Denk u echt dat er niet heel wat mensen zijn die niets met Rusland te maken hebben maar wel door hebben hoeveel belogen worden? En meestal zijn dat juist die mensen die niet willen meegaan in de oorlogophitserij.

Citaat:
Nogmaals: het gaat er niet over welk standpunt Lira inneemt. Ook al was hij pro-Oekraïne, dan nog zou ik niet hoog oplopen met de man. De achtergrond van Lira is zo mistig dat je maar weinig geloof kan hechten aan de gegrondheid van wat hij schrijft.
Op de man spelen om de bal niet te hoeven zien.
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2022, 15:11   #25
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Fascist noem ik degenen die afwijkende meningen willen verbieden. Die insinueren mee te heulen met de vijand vanaf dat men wat nuance aanbrengt. Waarom doet u dat eigenlijk? Denk u echt dat er niet heel wat mensen zijn die niets met Rusland te maken hebben maar wel door hebben hoeveel belogen worden? En meestal zijn dat juist die mensen die niet willen meegaan in de oorlogophitserij.
Ik verbied geen enkele mening. Ik geef alleen mijn redenen om sterk te twijfelen aan de geloofwaardigheid vann die zogezegde onafhankelijke blogger waarmee u en anderen komen aandraven.

Uw repliek verraadt trouwens nog eens diezelfde instelling: "Ze" liegen tegen ons. "Ze" is natuurlijk het Westen. "Ze" zijn de westerse media. Lekker alles over één kam scheren. Iedere blogger die dus aan ander geluid brengt, is dan natuurljk sowieso waar. Een beetje de redering van "ik vertrouw mijn rechterbuur niet, dus heeft mijn linkerbuur altijd gelijk".
Oud 31 maart 2022, 15:12   #26
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op de man spelen om de bal niet te hoeven zien.
Als de man geen voetballer blijkt te zijn, mogen hij en u het ook niet voorstellen alsof het om een voetballerr gaat. Ook al heeft hij een voetbal in de hand.
Oud 31 maart 2022, 18:39   #27
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik verbied geen enkele mening. Ik geef alleen mijn redenen om sterk te twijfelen aan de geloofwaardigheid vann die zogezegde onafhankelijke blogger waarmee u en anderen komen aandraven.

Uw repliek verraadt trouwens nog eens diezelfde instelling: "Ze" liegen tegen ons. "Ze" is natuurlijk het Westen. "Ze" zijn de westerse media. Lekker alles over één kam scheren. Iedere blogger die dus aan ander geluid brengt, is dan natuurljk sowieso waar. Een beetje de redering van "ik vertrouw mijn rechterbuur niet, dus heeft mijn linkerbuur altijd gelijk".
De propaganda komt idd van beide kanten.

Dan wil ik dus OOK die andere kant tot mij nemen.
Oud 31 maart 2022, 18:57   #28
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
https://www.youtube.com/channel/UCbj...6jMN5ZYgbqe2_w
Lancaster is DEEL van het "Donbas Rebellenleger", afdeling propaganda.

https://twitter.com/hdevreij/status/1508551349151088640

Hij heeft bvb. meegewerkt aan een aantal Valse Vlaggen in Februari die werden geensceneerd om de Oorlog tegen Oekraiene te rechtvaardigen, deze bvb. :

cf. https://www.bellingcat.com/news/2022...in-the-donbas/

parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2022, 19:44   #29
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Lancaster is DEEL van het "Donbas Rebellenleger", afdeling propaganda.

Hij heeft bvb. meegewerkt aan een aantal Valse Vlaggen in Februari die werden geensceneerd om de Oorlog tegen Oekraiene te rechtvaardigen, deze bvb. :

...
Bellingcat is zelf een tool in de propaganda-oorlog.

Dat wist je toch wel?
Oud 31 maart 2022, 20:05   #30
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De propaganda komt idd van beide kanten.

Dan wil ik dus OOK die andere kant tot mij nemen.
Geen probleem, ik kijk er ook naar, hoor. Daarom ook kan ik onmiddellijk antwoorden als nr. 10 of anderen komen aanzetten met een zogezegde "onafhankelijke blogger". Ik volg bijvoorbeeld ook een twitteraar die bijna fanatiek pro-Russisch is.
Oud 31 maart 2022, 22:57   #31
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Asemvs
Geyropeytsy betaalt geen euro's aan Gazprombank voor gas. Ze openen roebelrekeningen in Rusland en Gazprombank verkoopt ze gewoon roebels via de beurs. En dan zullen homoseksuele Europeanen gas kopen van deze roebelrekening.
Het hele punt is dat alle geldstromen voor energie onder de jurisdictie van de Russische Federatie vallen. Ze kan deze rekeningen op elk moment bevriezen, bijvoorbeeld als tegensanctie.

Cokie69
Ik heb het gevoel dat de vertragingen bij het vestigen van leven in de regio's Cherson, Zaporozhye en Mykolaiv precies worden verklaard door het feit dat deze gebieden verondersteld worden te worden gebruikt als ruilhandel. Ze zullen het inruilen voor concessies van Oekraïense kant.
Maar over het algemeen zijn er, zoals u waarschijnlijk voelde, twee partijen, om zo te zeggen: oorlog en vrede. De oorlogspartij concentreert zich bij de onderhandelingen op de zuidelijke richting en de vredespartij op de terugkeer in de zuidelijke richting.

SSN
Waar is de "frontlinie"?
Jongens, uh... kom van de bank af! Zoek naar literatuur over hoeveel een regiment/brigade/divisie in het defensief houdt. Kijk vervolgens naar het aantal personeelsleden dat bij de operatie is betrokken en concentreer u vervolgens op de belangrijkste punten. Denken. Meet de lengte van de kustlijn van de Zee van Azov tenminste met een liniaal.
Alles wat allerlei Podolians en Belinfo tekenen is volslagen spel, de recente kaart van de Generale Staf van de Strijdkrachten van de Russische Federatie is dichter bij de waarheid en er is niet veel rood daar, is het je opgevallen?
Verder. Nu over luchtverdediging. Hoe en waarmee moesten deze helikopters detecteren? Ze vlogen heel snel, er was geen continu radarveld, vooral op ultralage hoogten, ze kwamen daardoor vanuit zee binnen, maar sliepen toch.

Vrolijk
Vrijwilligers uit verschillende delen van Rusland bereiden zich op verzoek van het moederland en het hart voor om deel te nemen aan een speciale operatie tegen de boze geesten die zich in Oekraïne hebben gevestigd. Deze dappere kerels volgden cursussen aan de Russische Universiteit van Special Forces en zijn vastbesloten om zichzelf te bewijzen als echte mannen en verdedigers van het moederland. Dit is wat echte vechtlust en echt patriottisme betekenen! En dit is het belangrijkste in de strijd. Wapens zijn machteloos tegen zulke jagers. Op hun beurt dringen de jongens er bij de rest op aan te stoppen met computerspelletjes en een krachttest te doorstaan.

Shizz00
Generale Staf brengt 15.000 troepen over van nabij Kiev naar de Dnjepr om het oostfront te versterken. De speciale troepen van de strijdkrachten van Oekraïne en de veiligheidsdienst van Oekraïne zijn gisteren naar Donbas gestuurd.
Over het algemeen begrijpt iedereen al dat na de voltooiing van alle hergroeperingen een zware partij op Linkeroever zal beginnen. Het is moeilijk te zeggen wanneer precies, maar het lijkt vrij snel. Wat er nu buiten de Donbass gebeurt, lijkt op een normale operationele pauze. Grote gebeurtenissen in het verschiet.
Gehaktmolen vooruit

Posthuman2
Onze bronnen melden dat een groep Amerikaanse en Britse militaire adviseurs van het defensiehoofdkwartier van de Mariupol-directie, evenals verschillende Britse assistent-adviseurs van de SBU, die geen tijd hadden om de stad op tijd te verlaten, bij Azovstal werden omsingeld, met een totaal aantal van ongeveer 20 personen. Een poging om de Franse president Macron te betrekken bij hun evacuatie met het initiatief om alle omsingelde "Azovites" over zee op schepen uit te schakelen, mislukte vanwege de weigering van Moskou om te onderhandelen. Er worden nu pogingen ondernomen om ze te evacueren. (twee pogingen om helikopters te doorbreken).

Vrolijk
https://www.youtube.com/watch?v=kkLDD4-Hjpw
Deze tankinstructeur genaamd Alexander was de gelukkigste van allemaal - hij is springlevend. Hij vertelde veel nuttige informatie over de bewegingen van de strijdkrachten van Oekraïne, waardoor het werk van Russische jagers werd vergemakkelijkt. ?*? Hij was zo blij met de gevangenschap dat hij met plezier onze zegevierende motto's riep: "Glorie aan Rusland!" en "AKHMAT-POWER!". Welnu, daarover kunnen we het niet anders dan met hem eens zijn. Voorwaarts naar de overwinning, glorieuze Russische krijgers!

Lu4
Welnu, de wisselkoersrisico's werden van Gazprom naar zijn eigen bank verschoven. Die. de valuta wordt vandaag geaccepteerd tegen de MICEX-koers en morgen goedkoper verkocht - het wisselkoersverschil op de bank. De moeite is klein, er is een min en een plus. Maar Gazprom in de roebelregeling zal systematisch verliezen bij het kopen van vreemde valuta om materialen en apparatuur in het buitenland te kopen. In principe is het roebelschema in de stemhebbende versie een bevel aan Gazprom om 100% van de deviezeninkomsten op de MICEX te verkopen via een leggende bank. In statica gaat het schema nergens over. De dynamiek kan interessant zijn. Aangezien de Centrale Bank niet geïnteresseerd is in het terugkopen van vijandige valuta, kan hun wisselkoers ten opzichte van de roebel interessant zijn voor spelers uit andere regio's. Wankel, maar de mogelijkheid van groei van ons valutaplatform.

Vrolijk
Militaire analyse vanaf 31 maart.
Oost
Vandaag wordt deze richting de belangrijkste. Vanuit Gorlovka gaat de aanval op Avdiivka door. De voortgang is traag, en dit geeft een idee van hoeveel deze bewoner de afgelopen acht jaar is versterkt. De aanvallers moeten letterlijk in de verdedigingslagen van de Oekraïense strijdkrachten bijten en deze verwijderen.
Ten zuiden van Izyum is er aan beide kanten een opeenstapeling van krachten. Vermoedelijk zullen de meest felle gevechten plaatsvinden in deze delen. Ten zuiden van Izyum hebben de strijdkrachten van Oekraïne de dam van het Askold-reservoir beschadigd om het gebied te laten overstromen en het offensief van de Russische strijdkrachten in het gebied van Svyatogorsk te vertragen en te vertragen.

Militair expert Boris Rozhin met een korte samenvatting van de resultaten van de operatie om Oekraïne te denazificeren en demilitariseren op 31 maart 2022, speciaal voor het Voenkor Kotenok Z -kanaal @voenkorKotenok :
1.Mariupol.
Straatvechten. De ring blijft krimpen, maar de taak om Azovstal volledig te blokkeren is nog niet opgelost. De vijand bezit ook een stuk van het Links-Berzjni-district , het westelijke deel van de stad Primorski , de haven en de fabriek van Iljitsj.De afgelopen 2 dagen zijn de gewonden uit de haven geëvacueerd. Van de 6 Mi-8's en 1 Mi-24 werden 3 Mi-8's neergeschoten. De rest van de voertuigen waren in staat om een ??bepaalde hoeveelheid vracht af te leveren aan Mariupol en tot 30 gewonden weg te halen.
De overblijfselen van de vijandelijke troepen in Mariupol eisen hysterisch een deblokkade en stellen dat zonder deze de nederlaag in Mariupol de grootste schande van Oekraïne zal zijn.
2.Marinka.
Een beetje vooruitgang in het dorp zelf. Gevechten in het gebied van de terril. De gevechten gaan ook door ten zuiden van Maryinka in het gebied van Novomikhailovka en Slavny.
3. Koolstof.
De gevechten gaan door ten noorden van Zolotaya Niva en in het gebied van Velikaya Novoselka . Tot nu toe was het niet mogelijk om de snelweg Maryinka-Kurakhovo te bereiken .
4. Zaporozhye.
Op de lijn Kamenskoye-Orekhov-Gulyaipole zonder wijzigingen. Ten oosten van Gulyai-Pole werd gevochten in de regio Malinovka en nederzettingen in het oosten.
5. Nikolajev.
Pogingen om in deze richting actief te zijn, kwamen de strijdkrachten duur te staan, en na zware verliezen te hebben geleden, ging de vijand opnieuw in de verdediging. De RF Strijdkrachten blijven strijdkrachten opbouwen in het Kherson -gebied . In het noorden, nabij Krivoy Rog en Nikopol , werden geen significante veranderingen waargenomen.
Oud 31 maart 2022, 23:07   #32
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bellingcat is zelf een tool in de propaganda-oorlog.

Dat wist je toch wel?
Bellingcat is onafhankelijk en heeft meestal gewoon gelijk.

Dat is onvergelijkbaar met de domme en lompe leugencarrousel die ook wel de russische propaganda genoemd wordt
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2022, 10:30   #33
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er begint meer en meer kritiek te komen op Russische fora

Over Belgorod

Mistogun
Interessant is dat de speciale operatie, die geen oorlog kan worden genoemd, ook impliceert dat een olieopslagplaats op ons grondgebied wordt gebombardeerd? Peskov en anderen zullen opnieuw zeggen dat alles volgens plan verloopt?

Shwed
Ja, zelfs als Oekraïne morgen het gebouw van ons ministerie van Defensie in Moskou bombardeert, zal er een heel leger van uitleggers zijn die je zullen vertellen dat alles volgens plan verloopt. Hoe zouden ze Amerika daar weerstaan, als ze in het oorlogsgebied, aan de grens met Oekraïne, de Oekraïense luchtvaartaanvallen op Belgorod zouden hebben "vernietigd"?

5key
Ukry heeft ooit @ een tankfarm in de buurt van Belgorod geneukt. Waar is verdomme onze luchtverdediging?!

Redrik
Het is niet waar. Hier heeft het Ministerie van Defensie onlangs de resultaten van de maand samengevat - daar, alleen voor de bayraktars die aan een apart punt zijn toegewezen, nadert het percentage vernietigde 100, in al het andere, ergens rond de 50% +/-
U bent waarschijnlijk verwarrend de rapporten van het Ministerie van Defensie met de analytics van tg-channels. Wat mij betreft, de MO-gegevens zijn redelijk betrouwbaar - ze hebben een zeer bescheiden kaart zonder gedurfde kleuren in brede streken en de uiteindelijke cijfers zien er heel netjes uit.

Nachtstaddroom
Ik hoop dat deze afschuwelijke grap van de eigenaar hen duur komt te staan, en dat onze vredestroepen nog beslissender optreden.

Echt
In theorie zal het RF Ministerie van Defensie een aanpassing doen en zullen sommige raketten niet naar de achterkant van de ukroterroristen vliegen, maar naar de plaatsen waar deze gevechtshelikopters zich ophopen. Dus ik zie vanaf de bank

Suvor
Interessant is dat het Russische ministerie van Defensie al van 6-7 maart de vernietiging aankondigde van alle gevechtsklare luchtvaart in Oekraïne.
Wie regelde dan een speciale militaire operatie in Belgorod?

Prilop
AK - 176 vat art. Bovendien hebben onze patrouilles nog steeds luchtverdediging. Al was het maar iemand die slimmer was dan ik en laarzen voelde, wierp Marik tegen vanuit de zee-akiyan. Fuck ukry zou de haven zijn binnengekomen op propellervleugels.

Kobalrus
Deze scheet zal veel schieten. We hebben niets groter dan 130 mm van marine-artillerie. En in het algemeen, zoals de eeuwenoude praktijk heeft aangetoond, is het beschieten van de kust met marine-artillerie bijna altijd ondoeltreffend. Luchtverdediging boven de zee - iets kan, maar daar is de vraag bij de vroege detectie en identificatie van het doelwit, hiervoor heb je de constante dienst van AWACS-vliegtuigen nodig, voor ons leger is dit technisch onmogelijk.

Redrik
Op 25 maart beweerde Defensie dat het 75 van zijn 149 helikopters had vernietigd. Sindsdien zijn er nog meer vernietigd - ongeveer een dozijn of zo. Hier zijn twee van de resterende 60 en hebben een staking gedaan op het oliedepot in Belgorod.

Prihlop
MAAR! Nou ja, het spijt me. Het verschil is voelbaar, wauw!
Het is alsof ik een buurman kwaad maak - een drugsverslaafde en een zoemer en ik zal het iedereen vertellen - ik heb hem geneutraliseerd! Alle buren ademden uit. Maar hij blijft rennen en iedereen bang maken met verschillende scherpe voorwerpen, en een vraag van moeders en oude vrouwen aan mij - kerel, goed gedaan, geneutraliseerd, maar hij rent nog steeds met een doordringend snijdend exemplaar! Ik trek een pokerface en zo - ik heb hem mentaal gebroken, maar let niet op het feit dat hij nog steeds messen heeft, het is bullshit. Het hoofdsysteem is dat niet.

5sleutel
Vrijdag is een slet?
Het belangrijkste is dat nadat ze de onze in het heetst van de strijd hebben ingehaald, ze hun eigen tank niet meer vullen. Laat ze uitademen en pas dan kun je @ maar.
Trouwens, in Belgorod, een paar dagen voor de aanval, verspreidde Khokhlyat TsIPSO psychose met sporen voor een luchtaanval op de sociale netwerken van Belgorod.

IvanovS
Elementair. Helikopter op lage hoogte is moeilijk te detecteren. Bekijk de operatie in Gostomel. Maar strategische voorzieningen in de buurt van de grens moeten worden afgedekt. S-400 is optioneel.

5sleutel
Ik kan me voorstellen wat voor militair luchtverkeer daar nu is. Het zit nog duidelijk vol met agenten, de regio is borderline. Er is geen staat van beleg, ga kijken waar de luchtverdedigingssystemen zijn. Bovendien gooien Amerikanen satellietbeelden online. Daarom is het mogelijk om een ??instaptraject op te bouwen.

Bevriezen
Ik bekeek de beelden van de camera's. Wat een lage hoogte daar, 20 meter boven de grond, niet minder. Grensgebied! Hij ziet geen luchtverdediging, waar zijn de berekeningen met MANPADS? De mensen zijn hier terecht ziedend mee

Redelijk
Schaamte! De ochtend begon met een knal. Het lijkt ook in Donetsk te zijn aangekomen.

Krasty
De avond wordt dus afgesloten met een overwinning

Kobalrus
En wat te doen als de MO tryndez het niet eens is met de realiteit? In hun briefings (huifings) is alles vernietigd, onderdrukt, de doelen bereikt. Maar in feite hebben we een hele infrastructuur van de vijand, waardoor hij versterkingen brengt, het gebrek aan vooruitgang met vermeende luchtoverheersing, lekkende luchtverdediging die draaitafels doorlaat (waar zijn verdomme onze AWACS-vliegtuigen?). Plus een complete mislukking in propaganda. Een soort weggeefspel in plaats van een normale militaire operatie. Dus ja, MO niet geloven.

Eric007
Interessant is dat in deze speciale operatie onder ons leger tenminste iemand ergens verantwoordelijk voor is?
Dus, betreed het luchtruim van de Russische Federatie, bombardeer en vooral... keer ongedeerd terug.
Hoe is het?

Dars DM
Nu is het absoluut tijd om het kantoor van de president in Kiev te kalibreren

5sleutel
Tanks, vliegtuigbrandstoffen en smeermiddelen, luchtverdediging, munitie - ik heb het hier over. Militaire en reparatiefabrieken werden ook uitgedund. Met speerwerpen en AK74's alleen kun je niet veel winnen. Ook het personeel van militairen wordt neergeslagen. Het zal nodig zijn, ze zullen het 2e echelon introduceren en de rotatie uitstellen. De helft van de brigade van mijn zoon vecht. Het is alleen dat Oekraïense verliezen met een veelvoud zullen groeien, en in Kiev lijkt het erop ..
Oud 1 april 2022, 14:18   #34
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

D'Egmont
Ik weet dat schrijven over de verschrikkingen van oorlog goedkoop populisme is. Maar als mensen over het algemeen van hun kinderen houden, waarom dan niet Russen, Osseten, Tsjetsjenen, Boerjaten, enz.? Welke Russische ouder ziet het nut van het rotten van het lichaam van zijn zoon ergens aan de kant van de snelweg naar Zjytomyr? Per slot van rekening hield iemand min of meer van deze zoon, iemand gaf een borst om te zuigen, droeg als hij ziek was. Misschien zong hij 's nachts liedjes voor hem, misschien viel hij met hem in slaap als hij nachtmerries had. Hij hield zijn hand vast als hij bang was voor vaccinaties of als hij hem troostte als zijn oudere vrienden een bal stalen of hen na schooltijd te eten gaven.

En in het algemeen besloot de wil van één persoon dat duizenden Russen nutteloos stierven in de bossen bij Kiev, in de Cherson-steppe. Autoritair bewind is tragisch voor iedereen. Zelfs Russen.

Iemand schreef hier al dat deze invasie eigenlijk een oorlog van Rusland is met de zegen van China om de wereldorde te veranderen, een oorlog tegen de westerse beschaving. Behalve dat Rusland deel uitmaakt van de westerse beschaving.
De afgelopen decennia was de meest fundamentele regel van de nieuwe wereldorde dat je je buren niet binnenvalt. Inbraak van buitenaf doe je niet meer.
Het Westen realiseerde zich dat als Poetin zou slagen, hij zou mogen winnen, wat de nieuwe norm voor de wereld zou zijn. Het zal de terugkeer zijn van de meest destructieve soort oorlog.
In deze oorlog staat een nieuwe wereldorde op het spel. En de hoofdprijs is voor China

SSN
Ik begrijp niet wat er in de hoofden van mensen omgaat. Tik tokers, verdomme - 1 gedachte.
MAAR!!!! Wij vuren niet vanuit de zee. Je hebt verloren. U zegt waarom, als antwoord - en ik las... Blah... hij las. Bank krijger.
MAAR!! 2 helikopters vlogen weg! Wij hebben verloren!!
MAAR!! Het oliedepot is vernietigd! Wij hebben verloren!!
MAAR!! Troepen worden teruggetrokken uit de buurt van Kuev! Wij hebben verloren!!
Voor-Dol-Ba-Lee, jullie verdomde alarmisten.

CofGod
Het menselijk brein werkt helemaal niet zo. Hij bouwt een zeer primitief en schematisch model van de wereld om hem heen, en al het andere probeert ofwel in dit Procrustean-bed te worden gestopt of volledig genegeerd op een onbewust niveau. Daniel Kahneman's " Think Slow... Decide Fast " beschrijft dit heel goed. Dit is een erfenis van de evolutionaire biologie, en in de savanne is deze benadering zeer effectief, want als alles zorgvuldig wordt overwogen, is het calorieverbruik voor neurochemische activiteit groot.

De gemiddelde Pool in dit model van de wereldRusland is een bloedige Aziatische/horde-tirannie die in plaats van te fuseren met het Westen het rijk/USSR2.0 wil herstellen; Russen met slaafs zelfbewustzijn voor de gek gehouden door domme propaganda; Het Westen is een unie van vredelievende, vrije individuen begiftigd met democratische macht en symboliseert het Fukuyama-einde van de geschiedenis (waarschijnlijk weten ze natuurlijk niets van Fukuyama zelf). Ik overdrijf natuurlijk, maar ergens zo.

Dronken Aap
Hoe gaat het met ons jongens? Gaat alles volgens plan?

Redrik
Nog een manifestatie van je walgelijke superioriteitscomplex, waar je al mee bezig bent sinds het moment dat je verscheen. Nu ontken je de vrije wil aan het Russische volk, met het argument dat we allemaal gedwongen slaven zijn van één persoon.
Weet je zeker dat je iemand hier wilt bereiken door met zo'n onverholen minachting te prediken?
Mixen is niet nodig. "Westerse beschaving" bemoeit zich met niemand. Het verstoort de "wereldorde", waarin een beperkt aantal "westerse" landen meer rechten, kansen en macht hebben dan de rest van de wereld. En als je op zijn minst een beetje intelligentie van je overgrootvader hebt geërfd, dan zou je moeten begrijpen dat deze lelijke en verouderde, op de Atlantische Oceaan gerichte 'orde' zal worden doorbroken - zo niet nu en niet door ons, dan iets later door anderen. En het zou beter voor u zijn om er niet met klauwen en tanden aan vast te klampen, maar, met wijsheid, vooruitziendheid en initiatief, te zorgen voor een soepele overgang naar een meer rechtvaardig, proportioneel en rekening houdend met de belangen van een breed scala van landen . Maar je koos ervoor om je vast te houden en daarom zal er veel bloed zijn, veel gebroken tanden en gebroken klauwen.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 1 april 2022 om 14:18.
Oud 1 april 2022, 16:58   #35
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:

Noemt hij daar Poetin een fascist ? u weet wel iemand die effectief andere meningen strafbaar heeft gemaakt ?
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2022, 18:08   #36
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Door Corona weten we dat onze media liegt en propaganda levert, nu moeten we aan alles twijfelen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2022, 21:45   #37
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Dit bericht doet de ronde:

Citaat:
APPEAL TO THE RESIDENTS OF THE SOUTH-EAST, especially Donbass (living in the territories controlled by Bandera)

We always say what we think is the truth, no matter how hard it may sound. Today we urge you to leave your homes and go in any safe direction.

We think that the battle for the liberation of Donbass will be hard, the Nazis will hide in the cities and will hide behind the civilian population. It is necessary to wrest this trump card from their hands. We admit that the most modern types of non-nuclear weapons can be used against the Bandera people who have settled in urban areas. There may be casualties among civilians. The best solution is evacuation

In this post, we are not joking, and we consider it important to warn as many people as possible about the impending danger. Please take care of yourself and your loved ones and move to a safe place!
Lijkt wel alsof men het grootste en modernste NATO getrainde en geequipeerde Oekraïense leger (de opvallende blauwe vlek op vele kaarten reeds vanaf de aanvang van de invasie) dat in Donbass gestationeerd is (en dat volgens sommige berichten klaar stond om de separatistische regio's terug te veroveren en daarom in de dagen voor de Russische invasie hun bombardementen gevoelig had opgedreven) op het oog heeft. En dit keer precies wel op zijn Amerikaans. Hopelijk geraken burgers daar weg.

Laatst gewijzigd door Bach : 1 april 2022 om 21:55.
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2022, 22:35   #38
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Door Corona weten we dat onze media liegt en propaganda levert, nu moeten we aan alles twijfelen.
Door corona weten we dat we bronnen moeten checken. Ook als de Russen afkomen met een verhaaltje.
Oud 1 april 2022, 22:35   #39
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Door corona weten we dat we bronnen moeten checken. Ook als de Russen afkomen met een verhaaltje.
Oud 2 april 2022, 07:10   #40
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit bericht doet de ronde:
(...)
Waarom geeft u geen linkje?
U heeft dat toch ook vh internet gehaald?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be