![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier 'zorgen' ommaken is tamelijk laat. Dat dit de dromen zijn van Putin en zijn handlangers, is al bekend sinds Putin daar de dienst uitmaakt. Toen hadden 'wij' ons zorgen moeten maken, om vervolgens van die zorgen brandstof te maken om onszelf te beschermen en te voorkomen dat Putin en zijn handlangers van dit fanatisch-utopisme realiteit kan maken.
Het is een geluk bij een ongeluk, dat Putin nu daadwerkelijk zo idioot is geweest om Oekraïne binnen te vallen. Want het heeft enigszins het slaap uit de oogjes van westerse leiders gewreven. Maar desalniettemin: het is erg laat allemaal. Anno 2022 artikelen schrijven over dat wij ons 'zorgen' maken is echt debiel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Putin weet alleen dat wij na 70 jaar+ vrede binnen Europa, vervreemd zijn van dreigende taal, bluf en realpolitiek'. Tenzij het gaat om Midden-Oosterse landen, die kunnen we wel naar de tyfus bombarderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Heerlijk al dat gas kopen uit Rusland ,terwijl er al jaren werd gewaarschuwd voor een te grote afhankelijkheid . Overigens deze onnozelheid geldt ook bij de handel met China De EU is er de afgelopen jaren er niet in geslaagd om volwassen te worden en haar positie in de wereld te verstevigen. Dit om onze vrijheid ,democratie en economische onafhankelijkheid te waarborgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat het tijd is dat ze het Kremlin even laten zien, dat ze nog kloten hebben.
Wacht tot ze weer eens het luchtruim schenden met een van hun Bear's en knal die kist vervolgens zonder al te veel waarschuwing gewoon uit de lucht. Of torpedeer een onderzeer die wat te dicht bij de terotorilale wateren komt. Liefst een hele moderne met kernwapens aan boord. Verder geen publiciteit rond maken , gewoon het ding opblazen en zien wat ze dan nog gaan zeggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Moest Putin alleen kunnen beslissen en handelen, dan mag je gerust zijn, dat die liever heel de wereld meesleurt, dan alleen op te draaien voor zijn misdaden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Binnen de westerse economie en politiek dacht men dat er geen grenzen meer waren aan de mogelijkheden. Men zag nergens nog gevaren. Men negeerde alle signalen dat er zich een enorme agresiviteit in het Kremlin aan het ontwikkelen was. Men negeerde dat het Kremlin zich door de economische ontwikkelingen in Azië steeds verder in de verdrukking voelde gaan. Men negeerde dat Aziatische landen die vroeger amper handeldreven met andere dan de USSR, een economische grootmacht werden. En dat die landen Rusland economisch niet enkel langst het oosten, maar ook langst het westen waren aan het insluiten. En zelfs de westelijke afzetmarkt in Rusland zelf begonnen te veroveren. Het grote Rusland is op 35jaar tijd een dwerg geworden. Het grote Rusland dat heerser was over 2/3 van de wereld, is op 35jaar tijd een onbelangrijke speler geworden en teruggedrongen binnen zijn eigen landsgrenzen. Maar er is vanuit Europa NOOIT rekening gehouden met het feit dat elke stervende stuiptrekkingen heeft. En door de economische en politieke ontwikkelingen in Azië, is Rusland economisch, politiek en militair op sterven na dood. En de samenwerking van Oekraïne met China en India, was de laatste druppel voor het Kremlin. En dat heeft men in Europa niet gezien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
![]() Citaat:
Dat Oostenrijks korporaaltje dat het tot Führer bracht, verklaarde in 1945 aan zijn inner circle, kort voor de nederlaag: "Als Duitsland de oorlog niet kan winnen, moet het maar volledig ten onder gaan".
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() 'Een vrijhandelszone van Lissabon tot Vladivostok' was het op aplaus onthaalde voorstel van Putin op de conferentie in München in 2007. Die historische toespraak deed ongetwijfeld alarmbellen afgaan in de Angelsaksische wereld, door een zee gescheiden van de Euraziatische landmassa. De verklaarde bedoeling van de VS is steeds geweest geen ander imperium naast zich te dulden, noch een Russisch, noch een Chinees, noch een Europees. De München droom ligt nu in duigen. Als Europa niet op past ligt het binnen afzienbare tijd in een relatie tot de VS zoals Latijns Amerika die heeft, wiens industriële basis ook onderuit gehaald werd.
Laatst gewijzigd door Bach : 6 april 2022 om 12:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
De komende jaren van energietransitie in Europa , zullen dat verouderde energie bronnen worden. Het Westen zal een stevig handelsblok vormen tegen Rusland en tegen China. Het "America First" zal ook "Europa First" gaan betekenen en zeker ook minder importeren uit China. Laatst gewijzigd door cato : 6 april 2022 om 12:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Herinner je je nog dat schip dat het Suez kanaal blokkeerde? Wat hier nog rest aan productie zat hier ei zo na aan de grond. ![]()
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 6 april 2022 om 13:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Deze mensen hebben niets te vertellen en kunnen alleen maar produceren. Al die goedkope producten die wij importeren, kunnen hier voor dat loon niet meer gemaakt worden. Daarom zal Europa geen geld kunnen verdienen met bulkproducten ,zeker niet in West Europa. Alleen hoogwaardige technologische en creatieve producten hebben nog toekomst hier. Laatst gewijzigd door cato : 6 april 2022 om 13:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
hhaa haha Jantje, Mensen moeten het WILLEN, de meerderheid he gistermiddag nog met Turkse vriendin zitten kletsen in haar kleding bedrijfje Hoven Delft en haar Turkse nichtje kwam even met mij kletsen, ja Islam alleen zal overblijven over 20 jaar denk ik, blanke europeaan sterft uit. Negers, koelies, arabische moslims nemen zaak over. Dus het zal EURABIA worden, straatbeeld Delft bewijst het al, Antwerpen ook, enz. Wil van Allah zal wet worden van Vladivostok tot Lissabon hahah haha Allah weet dat het goed is. Nu weet ik het ok honderd procent zeker: er zijn miljoenen Hogere Kosmische Machten en Energieen op aarde en eentje ervan is Allah, ik moet het nog in formule vorm afleiden. HEt is doodsimpel ok, net als lorentzkrachten in natuurkunde. Zal poetin nooit lukken, zijn legertje verloor van boeren minderheid hahar hhaha hele lachtertje, die Javelin raketjes flkten het lekker. en turkse anti tank drones hahha de Wapens van de Islam kan hij niet overwinnen, en Turkije is nu hard bezig nieuwe HI Tech Islamitische wapens te ontwikkelen. ik begrijp nu wat Allah is en daarom kan ik islamieten beter begrijpen en waarderen. ik ben in islam opgevoed door mijn moslim moeder. nu ben ik 100 % koelie apen afval ok maar Allah heeft mij toch gezegend nu met hoogste Darshan en zuiverste Gyaan uit Allahloka. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ja JOH Cato, 1) Addertje onder het gras voor china denk ik omdat zwart India nu op hoog tempo robotische full time produktie units uit de grond stampt en Duitsland heeft daar flink geinvesteerd. Die zwarten uit INdia kunnen nu china plat leggen. Er is al oorlog tussen india en china. 2) De wereld is niet homogeen ok je hebt honderden machtsblokken en clans. Blanken zijn nu een raciale minderheid op aarde en blanken zijn nu meest gehate RAS op aarde. Dit is zorgwekkend ok. 3) POetin heeft geen kennis, zijn nieuwe Sovjet rijk zal nooit komen, al schiet hij met 1 miljoen Hypersonische raketten. Poetin is zo DOM hahha hij kan liever de oceanen gaan veroveren haha haha daar wonen geen mensen, 80 % AARDE is zee, onbewoond gebied. Zuiver Technisch gezien is het haalbaar ok een groot Russch HI Tech RIJK in de oceanen?? Google seasteads maar, het is technisch al haalbaar ok. |
|
![]() |
![]() |