![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heel oud worden is niet altijd interessant. Gezond zijn tot je 85 en dan sterven in je slaap....Maar t'ja daar zou iedereen wellicht voor willen tekenen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rusthuizen => institutionele beleggers.
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idd, veel stoere gasten hier. Maar als het erop aankomt zullen we zien.
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoog tijd dat de sector genationaliseerd wordt. De ‘luxe-rusthuissector’ ligt op zijn gat, serviceflats blijken waardeloos.
Tijd voor een Fins, Ijslands, Noors, Zweeds of Denemarks recept. ![]() De ‘radicaal’ ![]()
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 12 april 2022 om 21:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weg met beleggers en hun verzekerd rendement en fiscale gunst.
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de verhoging van de dagprijzen wordt niet gelinkt aan de loonindex. Er wordt een ander indexcijfer gebruikt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dagprijzen woonzorgcentra bleven stabiel in 2021
Elk jaar bevraagt Zorg en Gezondheid de Vlaamse woonzorgcentra over welke dagprijzen zij hanteren in mei. Daaruit blijkt dat tussen 1 mei 2020 en 1 mei 2021 de gewogen gemiddelde dagprijs in de Vlaamse woonzorgcentra steeg van 60,06 euro naar 60,80 euro, een verschil van 1,23%. In die periode steeg de consumptieprijsindex echter met 1,46%. Er is dus een reële dagprijsdaling van 0,23%. Het valt op dat de dagprijsstijging (+1,23%) minder hoog is dan de stijging van de levensduurte in diezelfde periode (+1,46%). Zorg en Gezondheid, legt uit hoe dat komt: “De procedure om de dagprijs te indexeren, houdt in dat de prijzen worden aangepast aan de stijging van de levensduurte uit het verleden. De stijging van de levensduurte wordt dus met vertraging in de dagprijs verrekend. In de periode van 1 mei 2019 tot 1 mei 2020 steeg de consumptieprijsindex minder dan afgelopen jaar. Dat verklaart dat de dagprijsstijgingen in 2021 minder hoog waren dan de stijging van de levensduurte in de periode van de meting. In de meting in 2022 valt dan weer te verwachten dat de stijging van de indexeringen sterker zal zijn vermits de inflatie intussen is aangewakkerd.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn moeder woont in een bejaardenflatje naast het rusthuis.
De dagprijs gaat met 2 euro omhoog, dat vind ik nog heel schappelijk. Maar: de warme maaltijden 's middags worden verhoogd van 7,5 euro tot 12 euro. Op zich nog geen groot probleem MAAR: er is vaak niet genoeg eten voorzien. Het valt regelmatig voor dat de flatbewoners bv geen aardappelen krijgen, een andere keer geen vlees/ vis. Ik vind dat schandalig! Onlangs kreeg moeder 2 kleine aardappelkes en 1 klein schepje groenten. Wat kost dat? Mss 1 euro. Maar bon, weldra moet ze er 12 euro voor betalen..... Vanaf volgende maand gaan Albeir en ik 's avonds wat meer koken en de overschot naar haar dragen. Dat is voor ons een kleine moeite maar ik blijf het schandalig vinden dat de "menskes" geen fatsoenlijke maaltijd krijgen! In de gevangenis krijgt ge gratis 3 maaltijden per dag! |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn zus is kok in een WZC, zij verzorgen ook de maaltijden voor de serviceflats. Ja, de kosten zijn ferm gestegen. Energie Producten Lonen Dat is geen excuus voor te weinig eten, wel voor het duurdere eten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik op donderdag in de Kapellestraat een dagschotel ga eten kost mij dat 11,95 euro, zijnde een goeie steak met goeie saus naar keuze en dikke kroketten of frieten. Ik heb de indruk dat er in die catering nogal serieus geprofiteerd wordt van de bewoners. Van 7,5 naar 12 euro. Pfff. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen ik fatique was op het vijfde van de B-vleugel kreeg ik op zekere morgen 2 chacha's. Die moest ik verdelen onder 78 gevangenen. Dat is een van die gratis maaltijden waar je over spreekt, één achtenzeventigste van een chacha... Het eten van volgend jaar wordt berekend op het aantal gevangenen dat er dit jaar zit. Als je wat oplet dan weet je dat de populatie elk jaar stijgt, er zijn dus sowieso dagen dat er geen eten is. Op zekere dag kreeg ik een soeptas met krieken in, normaal is er dan frikadellenkoek bij. Die ene tas moest verdeeld worden onder 80 gevangenen. Ik zei tegen de cipier dat hij dat zelf mocht doen, en hij deed dat ook. Hij ging de cellen een voor een langs en gaf elke gevangene één kriek als middagmaal. Als er over is dan kom ik nog eens rond, zei hij laconiek. Ik wil niks zeggen, maar de mensen die beweren dat de gevangene in luxe leeft, die zijn nog nooit in Belgie opgesloten geweest, en ik geef u op een briefke, de meerderheid zou na twee dagen wenen als een kind. Zelfs de hele resem veroordelingen van Belgie wegens schending van de mensenrechten in de gevangenis schijnt niemand te storen, tot ze er zelf zitten. Drie maaltijden per dag... - lol -
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die mensen eten drie tot 4 keer per weken gehakt met patatten en een klein schepje groenten. Het WZC is enkele jaren geleden overgenomen door een externe investeerder, die al 3/4 van de staf buitengooide en vervangen heeft door starters, en wie kritiek van de patiënten doorgeeft aan de directie plaatst zich op de lijst van de volgende ontslagronde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De laatste keer dat ik beelden over dat monster zag was hij zeker niet graatmager, eerder overgewicht. Van die 1 kers? ![]() En dan nog, ondanks dat u nonsens uitkraamt: een bejaarde in een rusthuis zou voor 12 euro voor 1 warme maaltijd gerust een keuzemenu mogen krijgen en een goedgevuld bord. Weet dat zelfs de soep gerantsoeneerd wordt; elke bewoner krijgt een half (!) taske. Schandalig gewoon! En dat voor menskes die niks misdaan hebben.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |