Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 december 2004, 16:19   #21
temp
Vreemdeling

Standaard

En Beethoven zat ook aan de cocaïne... pff... cultuur met kleine c dan maar he
temp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2004, 16:20   #22
SethMoN
Provinciaal Statenlid

SethMoN's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar SethMoN
Standaard

Ons Jantje kan al op zijn hurkje zitten en een pootje geven. Ook heeft hij al geleerd gen kaka meer te doen in zijn mandje!
Oud 20 december 2004, 16:21   #23
SethMoN
Provinciaal Statenlid

Standaard

Sociologie is duidelijk ook niet aan u besteed. Wat wel eigenlijk?[/quote]

Ons Jantje kan al op zijn hurkje zitten en een pootje geven. Ook heeft hij al geleerd geen kaka meer te doen in zijn mandje!

Laatst gewijzigd door SethMoN : 20 december 2004 om 16:22.
SethMoN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2004, 16:23   #24
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door temp
Al die rommel die heden voor kunst doorgaat is ook Cultuur met grote C. cultuur met kleine c verwijst namelijk naar alles wat de mens heeft verwezenlijkt in tegenstelling tot de dieren (die enkel natuur kennen), denk maar aan 'multicultureel' (voor zover dat begrip je iets zegt natuurlijk).

Sociologie is duidelijk ook niet aan u besteed. Wat wel eigenlijk?
Ochgottekes, mijnheer ken nog een beetje van zijne cursus! Culttur is nog meer dan dat! en goed dat je mij gelijk geeft dat hedendaagse Cultuur rommel is of andersom!

(trouwens de auteur van mijn stuk is socioloog! en jij nu!)
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2004, 16:24   #25
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SethMoN
Sociologie is duidelijk ook niet aan u besteed. Wat wel eigenlijk?

Ons Jantje kan al op zijn hurkje zitten en een pootje geven. Ook heeft hij al geleerd geen kaka meer te doen in zijn mandje![/quote]
Echt niets beter gevonden? Gisteren weer uw wekelijks jointje gepaft, derderrangsbasketballerke!
Oud 20 december 2004, 16:27   #26
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Jij hebt je naam echt niet gestolen he?
Misschien kan jij ook eens, voor 1 keer, proberen inhoudelijk te reageren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Ik kende hem niet, en als ik nu zijn korte biografie zie is het voor mij ook iemand om snel te vergeten
Nochtans Vlaamsche cultuur van de bovenste plank. Zeer vreemd dat een dappere verdediger van het Vlaamsche Volk, zijn cultuur en zijn waarden, één van de meest gelezen Vlaamse dichters zelfs niet bij naam kent.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Er is wel een verschil tussen gematigd gebruik en zichzelf kapot spuiten of drinken of wat dan ook. Iemand die zelfvernietiging verheerlijkt zie ik niet als cultuurverrijkend.
Da's natuurlijk uw goed recht. Maar los van de discussie omtrent het al dan niet legaliseren van cannabis, is Jotie 't Hooft wel een zeer bekend Vlaams dichter. Maakte op jonge leeftijd reeds grote indruk.

Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 20 december 2004 om 16:29.
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2004, 16:28   #27
SethMoN
Provinciaal Statenlid

Standaard

Nee, as matter of fact deed ik dat zaterdagavond. Hoe weet u iets over de prestaties van mij in het basketball? Blijkbaar nog een gebied waarover u geen bal weet.
Oud 20 december 2004, 16:30   #28
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Typisch scheefgetrokken logica van mensen die geen moer verstaan van statistiek. Ik ga dezelfde logica eens toepassen op anti-depressiva.

Uit onderzoeken blijkt ook dat mensen die anti-depressiva slikken statistisch meer kans maken om zelfmoord te plegen dan gewone mensen.

Besluit: anti-depressiva maken je labiel en moeten dus verboden worden.

Je hebt gelijk anti-depressiva zijn inderdaad smeerlapperij...

Als je gewoon al ziet dat die THC oplosbaar is in vet, dat weet je dat dat spul heel moeilijk uit uw lijf gaat, en god weet met wat verbind het zich nog allemaal, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2004, 16:32   #29
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
En wat dan ?

Op een dag zal ik weg zijn en
wat dan? Verdwenen zonder een
teken te geven of te nemen en
het puin dat ik achterlaat is
niet langer lachwekkend.

Want wie zoals ik nooit heeft
gebouwen laat niets achter dan
verwachting en verwarring en
wat dan?

Wellicht in uw herinnering zal ik
stollen verstijven, niet lang meer
blijven maar verbleken tot verleden
en wat toen? Te doen?
'Het was waar' zult gij zeggen 'hij speelde
met woorden als geen ander maar wat
heeft dat te betekenen.' Zo bleek zal
ik zijn.

In u ...

En wat dan...?

Jotie 't Hooft, junkdichter.

Die ondertussen al volledig vergaan is na een zelfmoord, ? of was het overdosis, ...
Oud 20 december 2004, 16:35   #30
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid
Misschien kan jij ook eens, voor 1 keer, proberen inhoudelijk te reageren.

Nochtans Vlaamsche cultuur van de bovenste plank. Zeer vreemd dat een dappere verdediger van het Vlaamsche Volk, zijn cultuur en zijn waarden, één van de meest gelezen Vlaamse dichters zelfs niet bij naam kent.

Da's natuurlijk uw goed recht. Maar los van de discussie omtrent het al dan niet legaliseren van cannabis, is Jotie 't Hooft wel een zeer bekend Vlaams dichter. Maakte op jonge leeftijd reeds grote indruk.
jaja, en Hugo Claus gaat de nobelprijs literatuur winnen!
Oud 20 december 2004, 16:36   #31
temp
Vreemdeling

Standaard

Citaat:

(trouwens de auteur van mijn stuk is socioloog! en jij nu!)
IK ben socioloog, gij nu...

Laatst gewijzigd door temp : 20 december 2004 om 16:37.
Oud 20 december 2004, 16:38   #32
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SethMoN
Nee, as matter of fact deed ik dat zaterdagavond. Hoe weet u iets over de prestaties van mij in het basketball? Blijkbaar nog een gebied waarover u geen bal weet.
Ik zie u al met een suffe blik en een stomme lach op uw gezicht de bal vastpakken en beginnen rondspringen al roepend "ik ben een vlinder, ik ben een vlinder"!
Oud 20 december 2004, 16:38   #33
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Elke alcoholieker is begonnen met één pint/glas wijn/sterke drank. Dus: verbieden die boel!! Ze zijn er toch mee begonnen! Harde aanpak! NO MORE ALCOHOL!

ps: zieligaards dat jullie Jotie 't Hooft niet kennen... Als ze alle druggebruikers uit de kunstwereld zouden schrappen, er zou niet veel meer overschieten hoor. Behalve Jo Vally enzo
Dat is dan ook geen kunst, ...

Hmm, waarom hebben veel van die kwibussen dope nodig eigenlijk, ?

Ik kan creatief zijn zonder shit ook, ik ben nu wel geen kunstenaar,... Maar hebde da, echt een mistig brain vandoen om te kunnen dichten, schilderen, ...

Zou Rubens, Dante, Boccaccio, de Gebr. Van Eyk, Rembrandt, enz... geblowed hebben, ? Of waren die alle dagen schijtezat als ze gingen schrijven, of schilderen...

Nu om veel van die moderne kunst schoon te vinden, ja, dat ge u daar eerst voor moet in coma blowen da kan ik wel verstaan.
Oud 20 december 2004, 16:39   #34
jan hyoens

Standaard

Citaat:
IK ben socioloog, gij nu...
Lees dan eens het stuk van uw collega goed! Hij is nog directeur van het Inloopcentrum voor Drugsverslaafden in Vlissingen geweest en jij!

Laatst gewijzigd door jan hyoens : 20 december 2004 om 16:40.
Oud 20 december 2004, 16:44   #35
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Tjee hier vind je echt wel kenners...

Nu beginnen ze hun eigen cultuur al uit te maken voor al 't vuil van de straat. 't Gaat duidelijk de goeie kant op.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2004, 16:45   #36
temp
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Lees dan eens het stuk van uw collega goed! Hij is nog directeur van het Inloopcentrum voor Drugsverslaafden in Vlissingen geweest en jij!
Kijk, ik zal mij eens van mijn 'objectievere' kant laten zien... Ik erken dat er wel degelijk veel drugsproblemen zijn. De ouders van drugsverslaafde jongeren trekken dus ook terecht aan de alarmbel (soms). Maar ik vind het te verregaand dat er uitermate repressief wordt opgetreden tegen iedereen die ook maar één jointje durft aan te raken. Als je in die logica consequent wil zijn, moet je dus effectief ook alcohol verbieden want believe me: dat heeft al voor veel meer miserie gezorgd dan drugs. En dat je zegt dat je niet 'slim' kan omgaan met eender welke drug, dat getuigt gewoon van onwetendheid.

Sterker nog, ik ben zelfs niet voor legalisering... Er lopen inderdaad teveel mensen rond die er niet mee omkunnen. Maar dus stellen dat niemand ermee omkan is te verregaand. En stellen dat alle druggebruikers per definitie losers zijn en niks goed kunnen doen is simpelweg dom...
Oud 20 december 2004, 16:46   #37
SethMoN
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ik zie u al met een suffe blik en een stomme lach op uw gezicht de bal vastpakken en beginnen rondspringen al roepend "ik ben een vlinder, ik ben een vlinder"!
Wow, Jan, dat was waarschijnlijk het grappigste dat uit u gemolken kan worden. Qua inhoud is het nog slechter met u gesteld. Geen nood Jan, de feestdagen komen er aan dan kan u zich stomdronken drinken en uw zinloos gelul zal daardoor minder op de korrel genomen worden.
Oud 20 december 2004, 16:50   #38
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Aaah de feestdagen, gratis wijn zoveel je opkan...
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2004, 16:50   #39
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Tjee hier vind je echt wel kenners...

Nu beginnen ze hun eigen cultuur al uit te maken voor al 't vuil van de straat. 't Gaat duidelijk de goeie kant op.
Ik bepaal nog altijd zelf wat voor mij Cultuur is en wat niet en laat me de les niet spellen door een onbenul die uit de hoogte komt doen omdat hij jotie hooft kent!
Oud 20 december 2004, 16:54   #40
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Kijk, ik zal mij eens van mijn 'objectievere' kant laten zien... Ik erken dat er wel degelijk veel drugsproblemen zijn. De ouders van drugsverslaafde jongeren trekken dus ook terecht aan de alarmbel (soms). Maar ik vind het te verregaand dat er uitermate repressief wordt opgetreden tegen iedereen die ook maar één jointje durft aan te raken. Als je in die logica consequent wil zijn, moet je dus effectief ook alcohol verbieden want believe me: dat heeft al voor veel meer miserie gezorgd dan drugs. En dat je zegt dat je niet 'slim' kan omgaan met eender welke drug, dat getuigt gewoon van onwetendheid.

Sterker nog, ik ben zelfs niet voor legalisering... Er lopen inderdaad teveel mensen rond die er niet mee omkunnen. Maar dus stellen dat niemand ermee omkan is te verregaand. En stellen dat alle druggebruikers per definitie losers zijn en niks goed kunnen doen is simpelweg dom...
zie je wel dat het kan! 1. Wat bedoel je eigenlijk met uitermate repressief optreden? En ik dacht dat er tegen overmatige alcoholgebruik opgetreden dient te worden? "Openbare dronkenschap" en "rijden onder invloed" worden toch bestraft?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be