Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 april 2022, 09:13   #21
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Tja, wat is 'willen' he?

Er kan heel veel druk van de ouders komen. Die regelgeving is er om kinderen te beschermen. Ik vermoed dat toch weinig hier terug zouden willen naar de tijd dat kinderen naar de fabrieken werden gestuurd?
Beschaving blijkt slechts een heel dun laagje te zijn bij sommigen...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2022, 09:20   #22
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Idd, sommigen roepen zelfs op om medeburgers zomaar te vergassen. Zal ook wel met beschavings-niveau te maken hebben.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 22 april 2022 om 09:38.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2022, 10:11   #23
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moet jij veel zeggen. Uw belachelijke poging om deze kinderarbeid in de schoenen van extreem rechts te schuiven zegt trouwens ook weer veel over uw bedoelingen hier in dit topic.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2022, 10:33   #24
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nen medestander gevonden beertje, zou hij u ook volgen in het vergassen van extreem-rechtsen.
of zou het laagje toch iets dikker zijn.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2022, 12:55   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik ben oud genoeg om het destijds meegemaakt te hebben om als 14-jarige een vakantiejob van twee maanden min 14 dagen te kunnen doen. En 't jaar daarop hetzelfde, als 15-jarige. Aan 20 b. frank per uur. Plus 100 b frank in dat ene weekend als 't kermis was.
Dat was leerrijk op vele vlakken.

Maar ik vermoed toch bij post.nl dat er echt stront aan de knikker is. Die kinderarbeid is zeker niet zomaar een paar papa's die in de schoolvakanties hun kleine meetronen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2022, 14:57   #26
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ben oud genoeg om het destijds meegemaakt te hebben om als 14-jarige een vakantiejob van twee maanden min 14 dagen te kunnen doen. En 't jaar daarop hetzelfde, als 15-jarige. Aan 20 b. frank per uur. Plus 100 b frank in dat ene weekend als 't kermis was.
Dat was leerrijk op vele vlakken.

Maar ik vermoed toch bij post.nl dat er echt stront aan de knikker is. Die kinderarbeid is zeker niet zomaar een paar papa's die in de schoolvakanties hun kleine meetronen.
Uiteraard is hier stront aan de knikker. Het undercover onderzoek toonde dat al eerder aan, plus de vaststellingen van de speurders toen ze er binnen gevallen waren.

Maar dat er hier enkele extreem-rechtsen het concept kinderarbeid bagatelliseren terwijl het een misdrijf is, is een jammere vaststelling.
Oud 22 april 2022, 16:36   #27
wagner.666
Minister-President

Standaard

Citaat:
Uiteraard is hier stront aan de knikker. Het undercover onderzoek toonde dat al eerder aan, plus de vaststellingen van de speurders toen ze er binnen gevallen waren.

Maar dat er hier enkele extreem-rechtsen het concept kinderarbeid bagatelliseren terwijl het een misdrijf is, is een jammere vaststelling.
Oh, diefstal van de open vld (poedel) is vele x erger dan wa kindjes die een centje verdienen, hypocrisie ten top bij u., trouwens hoe oud zijn die gastjes, die in Brugge waren 14 &16 jaar die diene gast bijna vermoord hebben, oud genoeg om in een zeer streng strafkamp terecht te komen.
Weet ge, die gastjes die aan het werk waren zullen gene tijd hebben gehad om al die smeerlaperij uit te halen.
stop het jongen om het heiligste boontje uit te hangen.

Laatst gewijzigd door wagner.666 : 22 april 2022 om 16:37.
Oud 22 april 2022, 17:33   #28
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
Oh, diefstal van de open vld (poedel) is vele x erger dan wa kindjes die een centje verdienen, hypocrisie ten top bij u.,
Die poedel loopt hopelijk tegen een extreem zware straf aan, maar verder heeft dit geen kloten van de Schoof te maken met het onderwerp...

'Wa kindjes die bijverdienen' is hier een schandalig eufemisme voor kinderarbeid, wat uitbuiting is en een misdrijf vormt.
Extreem-rechtse mensen bagatelliseren dat blijkbaar graag, het gerecht denkt er anders over. De wetgever ook.

Citaat:
trouwens hoe oud zijn die gastjes, die in Brugge waren 14 &16 jaar die diene gast bijna vermoord hebben, oud genoeg om in een zeer streng strafkamp terecht te komen.
Zinloos geweld door uitschot jeugd uit Brugge heeft geen kloten van de Schoof te maken met een bedrijf dat kinderarbeid illegaal organiseert. Daarover gaat dit.

Citaat:
Weet ge, die gastjes die aan het werk waren zullen gene tijd hebben gehad om al die smeerlaperij uit te halen.
stop het jongen om het heiligste boontje uit te hangen.
Walgelijke poging tot vergoelijken van kinderarbeid...

Ik vraag me af hoe diep de bodem van de trog eigenlijk is bij extreem-rechts... Zelfs kinderen zijn blijkbaar 'voorwerpen' die mogen geëxploiteerd worden for money en wie daarvan walgt is een 'heilig boontje'.
Oud 22 april 2022, 18:48   #29
wagner.666
Minister-President

Standaard

Citaat:
Die poedel loopt hopelijk tegen een extreem zware straf aan, maar verder heeft dit geen kloten van de Schoof te maken met het onderwerp...

'Wa kindjes die bijverdienen' is hier een schandalig eufemisme voor kinderarbeid, wat uitbuiting is en een misdrijf vormt.
Extreem-rechtse mensen bagatelliseren dat blijkbaar graag, het gerecht denkt er anders over. De wetgever ook.

Zinloos geweld door uitschot jeugd uit Brugge heeft geen kloten van de Schoof te maken met een bedrijf dat kinderarbeid illegaal organiseert. Daarover gaat dit.

Walgelijke poging tot vergoelijken van kinderarbeid...

Ik vraag me af hoe diep de bodem van de trog eigenlijk is bij extreem-rechts... Zelfs kinderen zijn blijkbaar 'voorwerpen' die mogen geëxploiteerd worden for money en wie daarvan walgt is een 'heilig boontje'.
Ik mag veronderstellen dat gij dus hele dagen in ronse in uwen bloten rondloopt want uw kleren die gij zou moeten dragen zijn meestal gemaakt in zeer lage loonlanden waar kinderarbeid normaal is, nogmaals uw hypocrisie kent geen grenzen en ik heb nog altijd nergens gelezen hoe oud die kinders waren. of ga je nu zeggen dat ene van 17 nog een kind is.
voor de rest da zinloos geweld heeft er heel veel mee te zien, past alleen niet in uw kraam pandatje. en ook den poedel past er heel goed in maar het gaat er bij u niet in omdat je verblind van haat bent.
ps. nogmaals , slaapt gij nog goed, niet vergeten van door het raam te kijken want die bende extreem rechtse staan onder uw raam.
Oud 22 april 2022, 21:31   #30
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Idd, sommigen roepen zelfs op om medeburgers zomaar te vergassen. Zal ook wel met beschavings-niveau te maken hebben.
En zo iemand durft dan het woordje beschaving nog in de mond nemen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2022, 21:33   #31
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
Nen medestander gevonden beertje, zou hij u ook volgen in het vergassen van extreem-rechtsen.
of zou het laagje toch iets dikker zijn.
Bij mijn weten is hij hier de enige die politieke tegenstanders zou willen vergassen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2022, 22:07   #32
wagner.666
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Bij mijn weten is hij hier de enige die politieke tegenstanders zou willen vergassen.
vergeef het hem, hij zit nu eenmaal in dat hokjes denken, verblind door haat tegen een vermeende vijand, zou er daar therapie voor bestaan, kwestie dat hij toch een gevaar is voor de maatschappij.
Oud 23 april 2022, 05:41   #33
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Ik heb geen idee wat er bij de onderaannemers van postnl gebeurt.

Dat lijkt me, zolang er geen bewijs is dat postnl daar bij betrokken is, een zaak van de onderaannemers.

Er is zeker een aspect heksenjacht, de groenen zijn verzwakt door hun energiepolitiek en hebben nu iemand nodig om op te slaan.

Overigens worden voor zover ik weet, tot nader order postbodes ook uitgebuit. Maar dat is maar een detail.
Oud 23 april 2022, 06:14   #34
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het probleem begint hier, Arbeid is in den belziek te duur. Voor veel jobkes die hier moeten uitgevoerd worden kan dat in holland voor veel minder geld, omdat daar de wetgeving voor "studenten" veel losser is.

In de AH in holland nog nooit gezien dat de vakkenvullers daar allemaal jonge gasten zijn, kassieres inclusief. De enige die daar de 30 gepasseerd is, is de winkelmanager en misschien een magazijnier die de boel verder draaiende helpt te houden.

Om hun personeelskost zo laag mogelijk te houden nemen ze dan maar zelfstandigen, die hun camionetje moeten weten te versieren of er een paar moeten regelen om vervolgens voor een prijs die eigenlijk te laag is te gaan rijden. Post NL is immers geen beschutte werkplaats zoals de belgische pesterijen. Er moet dus wel degelijk winst worden gemaakt.

U wil uiteindelijk uw goedkoop paketje made in china voor zo min mogelijk geld op uw stoep afgeleverd zien.

De paketbestuurder die meer paketten kan meepakken als zijn 17 jarige neef in de stad de andere kant van t straat doet, of al dingen sorteert in t buske zodat ze snel kunnen leveren en meer kunnen meepakken of 2 of 3 toeren op een dag kunnen doen, ja die wrijft in zijn handen. Neef content met wat zakgeld en paketbestuurder kan er zijn diesel mee betalen en nog een maand langer overleven.

Dat is de realiteit. Maar als uw muis over Post.nl , of UPS zweeft, en u moet gaan klikken, ... dan weet u het wel he, ... Anders staat de paketbestuurder volgende week ergens met een lege camionet zonder diesel. Of thuis zonder eten.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2022, 11:21   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Er is zeker iets aan de hand.
Ik peins niet dat een onderzoeksrechter een ceo in den bak draait, omdat een onderaannemer een minderjarige tewerkstelt.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be