Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 28 april 2022, 10:33   #21
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ja, dat vonden ze in 1938 ook toen Hitler delen van Tsjechoslowakije annexeerde.

En uiteraard is die reactie tegen ons gericht. Heel het denkpatroon van Putin is anti-Westers. Hij blijft zitten in een soort irrationele angst dat het Westen - om wat voor reden dan ook - Rusland zou willen aanvallen.

Ongelooflijk jammer eigenlijk. Rusland zou zo'n goede bondgenoot kunnen zijn. Westerse technologie en financiële kracht gecombineerd met Russische grondstoffen + het enorme grondgebied... de mogelijkheden zijn enorm.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik vraag mij nog steeds af wie de agressor (Poetin in dit geval) wakker gemaakt heeft?

Was dat Zelenski zelf die koste wat kost bij de NAVO wilde gaan en juist dat zoals ik al eerder schreef in een verkeerd keelgat geschoten is.

Wat er zich op huidig ogenblik aan het afspelen is, de oorlog' valt langs geen kanten goed te keuren.

Had een gesprek of politieke gesprekken, een betere optie geweest?

Had er een oplossing voor gevonden geweest zijn voor de problemen dan had men géén oorlog moeten opstarten maar dan hadden de wapenleveranciers misschien weer niet blij geweest? *Kassa*kassa?*
U hoeft het van mij niet aan te nemen, ook anderen denken er zo over.
Oud 28 april 2022, 11:07   #22
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
gasprijs flink gestegen vandaag met 15 procent dus nu zal er oorlog komen in europa en hongersnood

inflatie zal toenemen alles duurder

POetin wil chaos in europa, armoede, honger, onrust, paniek volk en verdeeldheid zaaien
Poetin levert niet meer aan 2 landen waar hij al niet zoveel aan verkocht. De rest van zijn klanten betalen hem enkele percenten meer dus HIJ VERDIENT ER NOG AAN;
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2022, 17:31   #23
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Wat had je verwacht als Europa en masse wapens levert aan Oekraïne?
Dat Europa dat ongestraft zou kunnen doen?
De Rus had al weken geleden de kraan naar iedereen in de EU dicht moeten draaien, ook de oliekraan.
Keep on dreaming.
Wel, dat moet Rusland dan maar eens doen. Te beginnen met Duitsland. Dan loopt Poetin onmiddellijk ruwweg 4 miljard per maand mis. Dat is meer dan de opbrengst naar China.

Citaat:
De grootste gebruiker van Russische fossiele brandstoffen is Duitsland, dat sinds het begin van de oorlog voor 9,1 miljard euro importeerde. Italië (6,9 miljard) en China (6,7 miljard) volgen.
https://www.hln.be/buitenland/ruslan...olie~aeca843d/
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2022, 17:33   #24
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Poetin levert niet meer aan 2 landen waar hij al niet zoveel aan verkocht. De rest van zijn klanten betalen hem enkele percenten meer dus HIJ VERDIENT ER NOG AAN;
En als ik me niet vergis, is het alleen Hongarije dat bereid is om te betalen in Roebels. Al de rest blijft betalen overeenkomstig het contract: in Dollar of in euro.
Oud 28 april 2022, 17:34   #25
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die agressie is (op start) niet tegen ons gericht dus "onze" reactie is uit den boze.
De aanval op Polen was in 1939 ook niet tegen Frankrijk gericht. Toch vielen de dominostenen.
Oud 28 april 2022, 17:38   #26
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik vraag mij nog steeds af wie de agressor (Poetin in dit geval) wakker gemaakt heeft?

Was dat Zelenski zelf die koste wat kost bij de NAVO wilde gaan en juist dat zoals ik al eerder schreef in een verkeerd keelgat geschoten is.
Uit niets blijkt dat president Zelenksy "koste wat kost bij de NAVO wilde gaan". Het was eerder zijn voorganger die hier een veel militanter koers voer. Dat klopt dus niet.
Oud 28 april 2022, 19:28   #27
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U hoeft het van mij niet aan te nemen, ook anderen denken er zo over.
Leuk detail: Ik neem het wel aan.

p.s.

Nog meer leuks

Rusland probeerde al voor de invasie van Oekraïne het land met cyberaanvallen te ontregelen, blijkt uit rapport

Laatst gewijzigd door Universalia : 28 april 2022 om 19:34.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2022, 20:36   #28
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En als ik me niet vergis, is het alleen Hongarije dat bereid is om te betalen in Roebels. Al de rest blijft betalen overeenkomstig het contract: in Dollar of in euro.
Ze betalen allemaal in deze munt, de bank zelf wisselt het.

Het is zever in pakjes en kolen op het vuur dat ze gooien om oorlog uit te lokken.
Men wilt oorlog.
Oud 29 april 2022, 15:39   #29
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Talking meewerken aan massa remigratie plan

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glennos1 Bekijk bericht
In de Duitse Waddenzee is er nog een enorm gasveld, Bedrijven staan te popelen om het gas te ontginnen daar al tientallen jaren.

Echter Duitse groene logica heeft altijd stokken in de wielen gestoken.
De groene logica is vooral NIMBY en hypocriet.

Onder Europese strenge regels is die ontginning net veel milieuvriendelijker dan in Rusland waar men lak heeft aan regels en waar er massas ontsnapt in de pijpleidingen.

Fracking is ook een optie.

Moest er een wil geweest zijn hadden wij Russisch gas totaal niet nodig.
Kerncentrales sluiten voor gascentrales is ook zo'n kemel in Duitsland en bij ons Gazprom "eigenbelangen" minister Tinne.

ja ook Nederlandse wadden hebben gasvelden geloof ik.

Ik vind de hele EU Politiek behoorlijk anti Europese Rassen en volkeren ok, en ik moet harder werken na juni om mijn project Expansie FB SS in boekvorm dus internationaal te publiceren, in het engels, een 100 % Groene Economie is haalbaar en eigen goedkoop Europees GAS is er genoeg, ref duitse wadden gasvelden. Even googlen:

dit is toch mooi, samenwerking Duits/ Nederlandse Joint venture:

-------------------------------
https://www.ad.nl/friesland/duitslan...kduckgo.com%2F

Duitsland gaat toch naar gas boren boven Schiermonnikoog

Duitsland gaat toch het gasveld op de Noordzee, vlak boven Schiermonnikoog, exploiteren. Burgemeester Ineke van Gent van Schiermonnikoog en haar collega’s van de Duitse Waddeneilanden zijn fel tegen het plan.
Redactie Friesland 20-04-22, 13:32 Laatste update: 20-04-22, 13:34

Aanvankelijk was Duitsland niet van plan om boven de Waddeneilanden te boren naar gas, maar door de dreigende gastekorten maakt het land toch een ommezwaai. Nederland maakt geen bezwaar tegen de Duitse plannen. Duitsland werkt voor het nieuwe project samen met het Nederlandse bedrijf ONE-Dyas.

https://www.ad.nl/friesland/duitslan...kduckgo.com%2F
-----------------------------

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2022, 15:44   #30
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ONderwerp:
Polen krijgt geen gas meer van Rusland, GASNOODPLAN Nederland??

1) zie dit Polen krijgt vanaf morgen dus geen gas meer van Rusland omdat zij weigeren in Roebels te betalen. En Alle Nato landen zijn nu eensgezind, niemand wil Rusland in Roebels of BAAR GOUD betalen voor het GAS.

2) IN nederland treedt GASNOODPLAN in werking als Rusland gaslevering dus deze week stopzet aan Nederland. Maar wat betekent dit dan?? Gas op Rantsoen, vele bedrijven moeten dan produktie en GAS gebruikt helemaal stopzetten. Verwarming op NUL?? UIT maken dus.

3) Nu zal Rusland echt Europa aanvallen als VERGELDING en dan begint officieel de DERDE Wereldoorlog met totalitaire mobilisatie vn alle europese ne nato legers. NOODTOESTAND afkondigen, en Staten Generaal zal dan per decreet regeren, Land in OORLOG, zo staat het in de Grondwet. Verplichte dienstplicht leger van kracht. Politie krijgt dan vergaande bevoegdheden en mag preventief arresteren en iemand in preventieve hechtenis nemen voor langere tijd. Bewapenings industrie zal geaktiveerd worden.

4) POETIN heeft gewonnen, en hij wil Chaos in europa, fatale nekslag Euro en dollar om zijn Roebel te laten winnen. Een Raket van POetin in Schengen Zone en de Chaos en Angst zullen exploderen. Beurzen kelderen ok. ......... reken maar na doemscenario een kleine Russische Raket op hartje Brussel.............. Russische gevechts vliegtuigen kunnen supersnel over zee naar kust Belgie vliegen en raketjes afvuren op Brussel zonder de continentale wateren te betreden.

------------------------------------
https://www.nu.nl/spanningen-oekrain...e-betalen.html

Polen krijgt geen gas meer van Rusland omdat het weigert in roebels te betalen
26 april 2022 19:48 Laatste update: 2 uur geleden
1.2K NUjij-reacties
Delen via Whatsapp Delen via Facebook Delen via Twitter Delen via Linkedin Delen via email

Polen krijgt vanaf woensdagochtend geen Russisch gas meer, omdat het land weigert de rekening in Russische roebels te betalen. Dat heeft het Russische Gazprom laten weten aan het Poolse staatsgas- en oliebedrijf PGNiG. Het is onduidelijk of Rusland dezelfde stap zal zetten als andere landen weigeren in roebels te betalen.

Volgens PGNiG houdt Gazprom zich daarmee niet aan de afspraken in het contract. Het bedrijf zegt dat het stappen wil zetten zodat de gasstroom hervat wordt en wil een schadevergoeding.

De Poolse minister voor Klimaat Anna Moskwa liet weten dat Polen voorbereid is en dat het de stopzetting van de toevoer van Russische energie kan opvangen. De Poolse gasvoorraden zitten voor drie kwart vol, waardoor consumenten en bedrijven gewoon kunnen worden bediend.

Minister voor Energiezekerheid Piotr Naimski liet weten dat het contract met Gazprom in december zou aflopen en dat Polen dus al voorbereidingen aan het treffen was om de Russische gasleveringen te vervangen.
Ontvang de Oekraïne-update
Volgen
Wil je één keer per dag een overzicht van de belangrijkste ontwikkelingen ontvangen?
Nederland heeft gasnoodplan paraat

Rusland dreigde al langer de gaskraan dicht te draaien voor landen die niet in roebels willen betalen. Als Nederland daarmee te maken krijgt, wordt in ons land het gasnoodplan geactiveerd, zei een woordvoerder van het kabinet eind maart.

De stap van Rusland werd dinsdagmiddag al verwacht. In de aanloop naar het definitieve besluit stegen de gasprijzen in Europa met 17 procent, meldt Bloomberg.

https://www.nu.nl/spanningen-oekrain...e-betalen.html
-------------------------------------
Ben jij een profeet ?

Boduo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2022, 15:45   #31
dewanand
Minister-President

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht

poetin speelt vuile marketing games en verdient zo het dubbele meer.

Gas hele EU op rantsoen, oorlogs economie, GASNOODplan alvast aktiveren

zo kan snel een gasbuffer opgebouwd worden denk ik.

dan in vijf tot tien jaar tijd gas rusland tot absoluut NUL afbouwen.

Oud 29 april 2022, 15:48   #32
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De aanval op Polen was in 1939 ook niet tegen Frankrijk gericht. Toch vielen de dominostenen.
Da's 100 % juist !
Alleen De Gaulle zag in dat Churchill de dans zou leiden.
In augustus 1944 paradeerde hij in het bevrijde Parijs.
Oud 29 april 2022, 15:51   #33
dewanand
Minister-President

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ben jij een profeet ?

haha haha mijn Kat, Wieroe kan tijdreizen denk ik, ik weet nu zoveel dingen, data in mijn biodata banken is zo explosief verhoogd.

Dieren weten vaak intuitief veel meer ok. Ik ben toch meer dierlijk, katachtige, aapachtige, hondachtige, qua gevoel. Voel mij EX mens. google gewoon Waldo en Wieroe dan zie je die 3000 foto's zelf, hele metamorfose van vijf jaar, verpoppings fasen, veel pijn. Nu kan ik Harde Metafysica beter voelen en begrijpen. Wij zijn niet enkel en alleen pure, 100 % fysica wezentjes ok. Praktisch Bewijs hiervan is doodsimpel ok.

Oud 29 april 2022, 15:54   #34
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
haha haha mijn Kat, Wieroe kan tijdreizen denk ik, ik weet nu zoveel dingen, data in mijn biodata banken is zo explosief verhoogd.

Dieren weten vaak intuitief veel meer ok. Ik ben toch meer dierlijk, katachtige, aapachtige, hondachtige, qua gevoel. Voel mij EX mens. google gewoon Waldo en Wieroe dan zie je die 3000 foto's zelf, hele metamorfose van vijf jaar, verpoppings fasen, veel pijn. Nu kan ik Harde Metafysica beter voelen en begrijpen. Wij zijn niet enkel en alleen pure, 100 % fysica wezentjes ok. Praktisch Bewijs hiervan is doodsimpel ok.
heb jij "De meeste mensen deugen" gelezen ?
Oud 29 april 2022, 18:20   #35
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ze betalen allemaal in deze munt, de bank zelf wisselt het.

Het is zever in pakjes en kolen op het vuur dat ze gooien om oorlog uit te lokken.
Men wilt oorlog.
Ze betalen niet in die munt. Duitsland betaalt de factuur in euro. Het is dan de bank die omwisselt.

De enige die oorlog wou en heeft gezocht, is Poetin. En als het tegendeel zou blijken, dan heeft Poetin alle sleutels in handen om dat zogezegde "vieze spelletje van het Westen" zo te stoppen. Tweemaal ongelijk dus.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be