Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 april 2022, 11:57   #21
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Dat hoeft niet meer...het kwaad is geschied.
De hyperinflatie, aangewakkerd door een Russische halve gare, is haar werk aan het doen. Het staat in de sterren geschreven dat het Westen katastrofaal gaat verarmen, het is de vraag hoe kort het gaat duren dat het de schijn zelfs niet meer zal kunnen ophouden.
jaja zoals ik toen al zei, laat de grieken gewoon failiet gaan, maar nee ze gingen geld bijdrukken ... Ja ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2022, 11:59   #22
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je bent wat dat betreft iets te bescheiden.
Na de aanvalsoorlog tegen Finland en de Baltische staten, begonnen de Russische communisten direct na de inval in Polen joden en Polen te vermoorden - sommige mensen doen nog altijd alsof het enkel Hitler was die zoiets deed, ze leren dat blijkbaar op school tegenwoordig.
Er is een grote lijst, denk maar aan communistisch Vietnam dat een aanvalsoorlog startte tegen Zuid-Vietnam, je weet wel, veel van de jongere clowns denken dat de US die oorlog begon...
Zo goed als alle Poolse officieren zijn door Joske Stalin geexecuteerd. de Polen zijn dat nog niet vergeten.
Oud 28 april 2022, 12:00   #23
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oef....bedankt
Als't moet wordt ik wel politiek transgender.
Als ge in mijn geheime gestapo martel kelder komt en ge kent het juiste wachtwoord wil ik wel een gilband afspelen, dan is het precies of ik druk bezig ben maar eigenlijk drinken we gewoon een pint.
Oud 28 april 2022, 12:14   #24
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Als ge in mijn geheime gestapo martel kelder komt en ge kent het juiste wachtwoord wil ik wel een gilband afspelen, dan is het precies of ik druk bezig ben maar eigenlijk drinken we gewoon een pint.
Ammai....wat een druk er nu van mijn schouders valt.
Maar als Xenophon gelijk krijgt en er komt een regering Hedebouw, dan moogt u op mijn clementie rekenen....en drinken we dezelfde pint.

PS wij hebben wel geen gilband...dus u zult een paar keer zelf hard moeten gillen. (zo maar hoor... ik beloof dat ik....)

PS 2 : U krijgt geen woord uit mij...hoeveel pinten u mij ook gaat laten drinken

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 28 april 2022 om 12:33.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2022, 12:17   #25
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
jaja zoals ik toen al zei, laat de grieken gewoon failiet gaan, maar nee ze gingen geld bijdrukken ... Ja ...
Men had ze uit de Eu moeten gooien
Er waren bewijzen genoeg om dat volledig conform met de Europese regels te doen.

Oud 28 april 2022, 12:44   #26
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ammai....wat een druk er nu van mijn schouders valt.
Maar als Xenophon gelijk krijgt en er komt een regering Hedebouw, dan moogt u op mijn clementie rekenen....en drinken we dezelfde pint.

PS wij hebben wel geen gilband...dus u zult een paar keer zelf hard moeten gillen. (zo maar hoor... ik beloof dat ik....)

PS 2 : U krijgt geen woord uit mij...hoeveel pinten u mij ook gaat laten drinken
gij neemt uw slachtoffers niet op , om zo s'avonds voor het slapen gaan ...

Iedereen heeft zijn prijs Rode Willem , there are way's to make you talk.
Oud 28 april 2022, 12:56   #27
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het is idd duidelijk grote paniek
Als het sossen zingend konijn al extreem rechtse praat gaat uitslaan
En CD&V (en N-VA) de communisten achterna loopt...

Dan hoeven wij niet meer te twijfelen. Het cordon met de extreem rechtsen en linksen is doorbroken. In woord en gedachten.
Hoe snel en gemakkelijk men toch gelabeld wordt als extreem rechts. Als men straks weigert om, bijvoorbeeld, een Marokkaan zijn ongewassen ballen te kussen, zal men uitgescholden worden voor een extreem rechtse rotzak. Leve de linkiewokie dictatuur.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 28 april 2022 om 13:09.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2022, 13:11   #28
De Rode Willem

Standaard

Citaat:

Iedereen heeft zijn prijs Rode Willem , there are way's to make you talk.
In Duvels, Karmelieten....of gaat u mij finacieel omkopen voor mijn informatie ?
Dat natuurlijk alleen als er geen regering Hedebouw komt natuurlijk....

want dan denk ik niet dat mensen een prijs hebben....een tang, een sigaret en tanden en ballen...en ik krijg wat ik wil horen.

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 28 april 2022 om 13:12.
Oud 28 april 2022, 13:52   #29
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Duvels, Karmelieten....of gaat u mij finacieel omkopen voor mijn informatie ?
Dat natuurlijk alleen als er geen regering Hedebouw komt natuurlijk....

want dan denk ik niet dat mensen een prijs hebben....een tang, een sigaret en tanden en ballen...en ik krijg wat ik wil horen.
Alleen al de schrik om eens deftig ondervraagd te worden, de meeste zullen al plooien als ge uw KGB frak aan de haak hangt en uw bureaulamp aansteekt.
Oud 28 april 2022, 14:49   #30
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
"Alles" ???
Het gaat over een "koopkrachtbijdrage" en NIET "alles".
Belgische beursgenoteerde bedrijven boekten vorig jaar record woekerwinsten van 21.000.000.000 € !!!
5 van de 7 Vivaldipartijen willen die rijkdom herverdelen. Dat zou jaarlijks 1 miljard € opbrengen.
Het is geven & nemen...
Je hebt de vennootschapsbelasting die gebruikt wordt om een deel van de winsten af te romen. En nadat dat gebeurd is wordt bij uitkering van die winst aan de aandeelhouders ook nog eens langs de kassa gepasseerd door de staat.

Op die manier zien we dat het probleem in Belgie nog steeds niet aan de inkomstenzijde ligt. Belgie is immers de belastingskampioen. Wat we ook zien is dat Belgie de kampioen van de uitgaven is. Het is dus aan die zijde dat onze staat eens zou moeten beginnen kijken ipv elke keer weer nieuwe inkomsten te zoeken om die vervolgens dan toch weer door ramen en deuren naar buiten te gooien.

De nutteloze strijd tegen een virus heeft ons bijvoorbeeld al een dikke 100 miljard gekost. Daar kan je wel al iets mee doen nietwaar.

PS: Hoe ga je bepalen wie tot de 1% rijksten behoort in dit land?
PS2: Ga je die mensen dan verplichten om bepaalde activa zoals bedrijven te liquideren om het geld te kunnen ophoesten? Ik denk niet dat ik tot die 1% behoor, maar mijn vermogen zit in vastgoed en in een bedrijf waar ik vennoot ben. Ik heb maar een beperkt bedrag in liquide staan. Als ik tot die 1% behoor, wat verlangt u dan dat ik doe. Mijn vastgoed van de hand doen of mijn bedrijf liquideren? Zegt u het maar hé.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 28 april 2022 om 14:52.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2022, 14:49   #31
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Na mevrouw Demir heeft nu ook Vivaldi het communisme ontdekt lijkt het wel
Laat de rijken de crisis betalen...Het is een toverformule blijkbaar van Groen over links tot rechts

https://www.hln.be/binnenland/vivald...zit~a2ad761b0/

https://www.demorgen.be/politiek/viv...-zit~b379bd3c/

Laat ons even kijken waar allemaal die pummels de mosterd halen
https://www.pvda.be/_ja_laat_de_cht_...crisis_betalen

In de laatste rechte lijn voor de jaarlijkse rode hoogmis (1 mei) is het normaal dat alle linkse partijen hun linkerflank wat afdekken door absurde eisen in de pers te gooien.

Vanaf 2 mei gaan we daar niets meer van horen vermoedelijk. Dan is het PS en FGTB feestje weer voorbij.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2022, 14:53   #32
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
In de laatste rechte lijn voor de jaarlijkse rode hoogmis (1 mei) is het normaal dat alle linkse partijen hun linkerflank wat afdekken door absurde eisen in de pers te gooien.

Vanaf 2 mei gaan we daar niets meer van horen vermoedelijk. Dan is het PS en FGTB feestje weer voorbij.
Ja, want Alexander heeft zoveel te zeggen dat hij dat eigenhandig gaat afblokken Ik ben zeer op mijn hoede als Alexander iets verkondigt, want in 99% van de gevallen gebeurt dan net het tegenovergestelde.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2022, 16:59   #33
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Je hebt de vennootschapsbelasting die gebruikt wordt om een deel van de winsten af te romen. En nadat dat gebeurd is wordt bij uitkering van die winst aan de aandeelhouders ook nog eens langs de kassa gepasseerd door de staat.

Op die manier zien we dat het probleem in Belgie nog steeds niet aan de inkomstenzijde ligt. Belgie is immers de belastingskampioen. Wat we ook zien is dat Belgie de kampioen van de uitgaven is. Het is dus aan die zijde dat onze staat eens zou moeten beginnen kijken ipv elke keer weer nieuwe inkomsten te zoeken om die vervolgens dan toch weer door ramen en deuren naar buiten te gooien.

De nutteloze strijd tegen een virus heeft ons bijvoorbeeld al een dikke 100 miljard gekost. Daar kan je wel al iets mee doen nietwaar.

PS: Hoe ga je bepalen wie tot de 1% rijksten behoort in dit land?
PS2: Ga je die mensen dan verplichten om bepaalde activa zoals bedrijven te liquideren om het geld te kunnen ophoesten? Ik denk niet dat ik tot die 1% behoor, maar mijn vermogen zit in vastgoed en in een bedrijf waar ik vennoot ben. Ik heb maar een beperkt bedrag in liquide staan. Als ik tot die 1% behoor, wat verlangt u dan dat ik doe. Mijn vastgoed van de hand doen of mijn bedrijf liquideren? Zegt u het maar hé.
Die 21 miljard woekerwinsten slaan alleen op Belgische beursgenoteerde bedrijven.
Ik weet niet of uw bedrijf op de beurs genoteerd is; ik vermoed van niet.
U moet zéker uw vastgoed NIET v.d. hand doen & ook NIET uw bedrijf liquideren.
U denkt dat u niet tot die 1% behoort. Des te beter voor wanneer politiekers hun idee doorvoeren.
Ikzelf moet NIETS "bepalen". Het is aan de regering om dat te doen...
Jij weet waarschijnlijk beter dan ik dat we in een moeilijke tijd leven.
Vandaar: nood breekt wet.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2022, 17:28   #34
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Mijmeringen:

Rijkentaks = het geld proberen te halen waar het al lang naar het buitenland is verdwenen nog voor de regering alexander decroo er de hand kan op leggen. Bjorn Anseeuw, N-VA parlementair

“Maar niemand had al een voorstel dat alleen de 1 procent rijken trof zonder de middenklasse ook te raken” (De Morgen)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2022, 17:41   #35
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is idd duidelijk grote paniek
Als het sossen zingend konijn al extreem rechtse praat gaat uitslaan
En CD&V (en N-VA) de communisten achterna loopt...

Dan hoeven wij niet meer te twijfelen. Het cordon met de extreem rechtsen en linksen is doorbroken. In woord en gedachten.
https://businessam.be/dramatische-vo...sche-economie/

Door decennia lang van uit de federale het met geld te smijten, dit jaren lang om hun politieke vriendjes te begunstigen om de zetel in de federale te behouden is dit land financieel compleet kapot.

businessam.be: De magere groeicijfers zouden de alarmsignalen moeten doen afgaan bij beleidsmakers. De handicaps van onze economie zijn al langer gekend: moeilijkheden om geschikt personeel te vinden (ondanks het feit dat 1,7 miljoen Belgen op beroepsactieve leeftijd niet aan het werk zijn)

Het IMF bevestigt daarmee wat we al langer weten. De huidige beleidsmakers lijken opmerkelijk weinig geïnteresseerd in de precaire toestand van onze overheidsfinanciën. Maar de noodzakelijke budgettaire opkuis zit er sowieso nog aan te komen. De beste manier om daar iets aan te doen blijft om via structurele hervormingen het groeipotentieel van onze economie op te krikken.

Maar het ziet er nu al naar uit dat die zware opdracht doorgeschoven wordt naar de volgende legislatuur.

Federaal, Zoals steeds weer, "we zullen problemen aanpakken als ze zich stellen" alleen gebeurd dat NOOIT en word alles in de schuif opgeborgen voor en tot de volgende verkiezing ...
>>>> mensen die leven op Vlaamse bodem die MOETEN gaan kiezen niet kunnen voor of tegen stemmen op Mensen van het Franstalige landsdeel die zo vastgekluisterd verzekerd zetelen in de federale regering, en nadien steeds meer geld op eisen om te verkwisten.

Wat dus de federale herleid tot dictatuur!!! Niets democratisch, Afrikaanse toestand van machtswellust !!!!

Ondertussen verdwijnt al ons geld al decennia lang in bodemloze putten en maffia achtige praktijken die zelf geruggesteund worden door politiek geplaatste rechters.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 28 april 2022 om 17:51.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2022, 07:19   #36
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als Groen, Rood en Oranje lustig mogen van de pot gerukte voorstellen doen zoals 'rijkentaks', dan mag Blauw niet ontbreken : Bouchez stelt voor om alle 18 tot 25 jarigen een kapitaal te geven van 25.000 euro.
Oh ja, en en passant de vergoeding voor kinderopvang te verdubbelen en de pensioenen op te trekken voor diegenen vanaf 1/3 volle loopbaan.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220429_91779832

1 mei in aantocht...
Oud 29 april 2022, 07:24   #37
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Als Groen, Rood en Oranje lustig mogen van de pot gerukte voorstellen doen zoals 'rijkentaks', dan mag Blauw niet ontbreken : Bouchez stelt voor om alle 18 tot 25 jarigen een kapitaal te geven van 25.000 euro.
Oh ja, en en passant de vergoeding voor kinderopvang te verdubbelen en de pensioenen op te trekken voor diegenen vanaf 1/3 volle loopbaan.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220429_91779832

1 mei in aantocht...
Bouchez doet dus ook een communistje....een groen weliswaar maar toch een communistje

https://groenlinks.nl/nieuws/groenli...dere-jongere-0

Oud 29 april 2022, 07:32   #38
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bouchez doet dus ook een communistje....een groen weliswaar maar toch een communistje

Het wordt tijd dat die beschutte werkplaats die ze de regering noemen, nieuwe begeleiders krijgt, want het begint nu wel echt de spuigaten uit te lopen.
Oud 29 april 2022, 07:43   #39
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het wordt tijd dat die beschutte werkplaats die ze de regering noemen, nieuwe begeleiders krijgt, want het begint nu wel echt de spuigaten uit te lopen.
Er staan de E.U. mooie tijden te wachten voor o.a. blijkbaar ook de interne wapenhandel. Benijdenswaardig schiereilandje, dat continent. Spijtig dat ik al zo lang emigreerde.

Maar ja, men kan niet altijd alles winnen. Da's ook een feit.
Oud 29 april 2022, 09:19   #40
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

In dit hysterische opbod ontbreken nu enkel nog CDH en Défi.
Die kunnen misschien voorstellen om iedereen een gratis electrische auto te geven, of driedubbel vakantiegeld ?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be