![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Heb jij de burgerbevraging ingevuld? | |||
Ja, volledig |
![]() ![]() ![]() |
8 | 27,59% |
Neen, onvolledig, maar ik ga dat wel nog volledig invullen |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,45% |
Neen. |
![]() ![]() ![]() |
21 | 72,41% |
Ja, maar slechts 1 hoofdstuk |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,45% |
Ja, maar slechts een paar hoofdstukken |
![]() ![]() ![]() |
2 | 6,90% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 29. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister
|
![]() Als men de mening van de mensen wil weten moet er zoals in Zwitserland eerst ten gronde aangeleerd en verduidelijkt van uit een niet politiek gekleurde instelling volledig neutraal verduidelijkt opgebouwd worden over wat en waarvoor men zou kiezen.
Bovendien zijn de referendums in Zwitserland steeds wel afgetekend kwazie voorstel, ook wel kanton dus eigen regio gebonden voor de op en te kiezen strikt omlijnd als doel voorstel. Dus een opbouw via veel referendums om zo een maatschappij uit te bouwen. Geen waslijst van vragen even verraderlijk en onduidelijk als een verzekeringspolis waar en kat zen jongen niet in terug vind!! Wat hier nu gebeurd doet mij sterk denken aan de sjoemel Brexit referendum mistoestanden waar de bevolking vooral dom gehouden werd en kon kiezen.... waar na dat eenmalig referendum dan als een stok achter de deur gebruikt werden " een meerderheid koos" Pure democratische manipulatie was die volksbevraging..... Moest men eens beginnen het ondemocratische feit weg te werken via staats OMWENTELING >> het discriminerende ondemocratische feit dat wij die leven op Vlaamse boden niet kunnen of mogen kiezen op de Franstalige 1/2 helft van dit land. Waardoor die als dictators over ons kunnen dicteren. Eens dat gebeurd zou inderdaad stapsgewijs steeds eerst ondersteund en uitgelegd zonder politieke kleur voorkeuren, de hoe en wat .....gevraagd kunnen worden via volk raadpleging hoe wij onze maatschappij willen opbouwen!!!!! Dit na de lange aftakeling van het sjoemel merk België
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister
|
![]() Ik bedoel dat de politiek eerst eens bewijst dat ze van dit land een modern functionerende democratie maken. Zoals multinationals hen bedrijf onderverdelen in de verschillende productiewerken. Die dan zelf hun ding moeten doen....en bewijzen dat ze het goed doen!
Eens dat gebeurd kunnen de regio's via volksraadplegingen aanwijzen hoe hun regio verder moet uitgebouwd worden via keuze van de meerderheid. Wal zal de bevolking het geleerd moeten worden na decennia lang politiek genegerd en dom gehouden te zijn geweest. Geleerd dat hun keuze wel tellen en dat een regering doet waar een meerderheid voor koos zonder manipulatie te voordele van partij politiek. Er is inderdaad Tesla. MAAR dat bestaat uit Tesla VS, Tesla China, Tesla Duitsland, Tesla baterijen.....Idem met alle ander grote bedrijven die vooruitgang boeken. een ideeën bus is dan een een klankbord tot beter functioneren binnen en afdeling van de multinational
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 1 mei 2022 om 19:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk, zo'n repliek kan ik waarderen. Humor is het bloed van mijn geest.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben echt benieuwd of dat tweespan van ministers (dus aan Vlaamse zijde Liesje de Linde-lorelei) gaat durven publiceren hoeveel ingevulde items er binnen gestroomd zijn.
Ik zit erbij. Evenwel maar voor één item. Je mag één keer raden voor hetwelke.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarna hij het artikel van Bart Maddens publiceert. Wie niet doorheeft dat het niet mijn woorden zijn ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je op de link geklikt zou hebben, een link waar je steeds om vraagt, zou je weten dat het de journalist van dienst was die er angst aan verbond. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar wel om op de KUNNEN klikken, als je wenst om iets te checken enz.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je zit toch al in het juiste hoofdstuk. Goed zo, goed genoeg tenminste om op de reservebank te blijven zitten.
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat hebben wij deze middag ingevuld.
En niet op één van de 6 topics, maar een coherent verhaal door alle topics heen. één België en één regering (de federale) en de geldverslindende, niets positief met zich meebrengende splitsing terugdraaien en ongedaan maken. Het duurde eventjes, maar het is het waard een tegengewicht te vormen voor maolten die voor meer splitsing zouden gaan
![]() |
#32 |
|
![]() Dat zou ik een goed idee vinden. Maar die bevraging?? Eeen hoop gelul over de Brusselse bevoegdheden....ik begin er niet aan. Wat heeft dat met Belgische staatsinrichting te maken. Maar héééél weinig.
Laatst gewijzigd door pajoske : 2 mei 2022 om 21:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Is dat zo ?
Hij fietste graag
![]() |
#36 |
|
![]() U zegt maar wat is, nietwaar?
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Ik heb alle thema's ingevuld, maar ik moet zeggen dat het een marteling is.
Dit doet mij wat denken aan een bepaalde leraar in het Middelbaar onderwijs, die geschiedenis en godsdienst gaf, een echt kl**tz*k. Die had ook van die examenvragen : De Franse revolutie, leg uit. En dan kreeg je daar een hele blanco A4 die je mocht volschrijven, en waar je op beoordeeld werd. Deze bevraging doet iets gelijkaardigs. Ze geven u enerzijds carte blanche om te schrijven wat je wilt, maar anderzijds proberen ze u wel degelijk te sturen. Je wordt voortdurend verplicht te denken vanuit het idee dat België moet blijven bestaan. Het zijn vragen van bijv. hoe de bevoegdheidsverdelingen tussen de deelstaten moeten gebeuren. Wie separatisme wil of confederalisme, zal elke vraag moeten beginnen met "Ik zou het land willen splitsen", of "ik wil confederalisme". Ik heb het bij een hele hoop vragen zo ingevuld, met name : In de eerste plaats wil ik België splitsen in Vlaanderen, Wallonië, een Europees gewest Brussel en een Duitstalige Gemeenschap die zelf mag beslissen waartoe ze wil bijhoren. Als tussenstap zie ik het confederalisme als mogelijkheid, waarbij de deelstaten alle verantwoordelijkheden krijgen, behalve diegene die ze beslissen nog samen uit te voeren, zoals Defensie. Als dat allemaal niet kan, en ik moet in het Belgische kader redeneren, dan... Waar ik voor vrees : 1) Verkeerd tellen van steun voor bepaalde ideeën. Zo heb ik bijvoorbeeld gezegd dat ik voorstander ben van een federale kieskring, maar dan wel op voorwaarde dat die alle andere kieskringen vervangt, en op basis is van het 1 man/vrouw 1 stem principe, zonder beschermings/blokkeringsmechanismes. Het zou mij niet verwonderen dat men dit dan als steun rekent voor een systeem waarbij de huidige kieskringen behouden blijven, met alle blokkeringsmechanismes, en er bijkomend nog eens een federale kieskring gemaakt wordt, waar dan een handjevol 'top'politici zich nationaal kan laten verkiezen. Als men immers met van die artificiële intelligentie (eerder artificiële domheid in dit geval) op zoek gaat naar voorstanders van de federale kieskring zal men mij dus als voorstander meerekenen, ook al is de inhoud van wat ik voorstel iets compleet anders dan wat zij ermee bedoelen. 2) Volgens mij kun je gemakkelijk meerdere gebruikers aanmaken om de indruk te geven dat veel meer mensen hetzelfde denken. Ik vrees dus een compleet vertekend beeld, waarbij bepaalde groepen als B plus de boel belazeren. 3) Het is heel moeilijk om als burger met een wit blad voor u, ineens een hele staatsstructuur uit te tekenen, zelfs als je in dat Belgische kader zou willen blijven. 4) De vragen zijn erg sturend en zeer selectief. Zo mag je wel bepalen wat er nog te cumuleren valt als parlementslid, maar over ministers word je niet gevraagd. Op de site kun je ook ideeën lanceren, en het valt op hoe vaak dezelfde ideeën terugkomen. Het zijn meestal de typische dooddoeners, zoals deze : "bilinguisme : pourquoi ne pas obliger chaque enfant a faire ses primaires dans la langue qui n'est pas la sienne et leur laisser choisir pour les études secondaires et les études supérieures. Le bilinguisme serait automatique. Les politiciens n'en veulent pas !" Je kunt die mensen ook contacteren. Als je dan zo iemand vraagt of ze zelf tweetalig zijn, dan vallen ze gauw door de mand. De tweetaligheid is precies altijd iets voor een ander. Er zijn trouwens nog nooit zoveel mogelijkheden geweest om een andere taal te leren als vandaag, met online klassen en zo. Waar mijn vader naar de krantenwinkel moest om eens een Franstalige krant te lezen, kan ik dat gewoon online doen, en alle gekende Franstalige zenders zijn in perfecte HD kwaliteit te zien. Hetgeen ontbreekt zijn dus niet kansen, maar interesse. De doorsnee Vlaming heeft maar weinig interesse meer in wat er in Wallonië gebeurt, en omgekeerd is dat ook zo. Bovendien is talenkennis totaal geen garantie voor interesse in of verbondenheid met de andere gemeenschap. Veel kans dat wie Frans wil oefenen naar een Franse zender kijkt, en niet naar een Franstalig Belgische, idem ditto met het Duits. Het is gewoon een illusie dat je met elkaar verbonden bent omdat je de taal begrijpt. Dat is een element, maar ook niet meer dan dat. Mocht dat werkelijk zo zijn, dan zou ik tot heel wat landen toebehoren. Verder heel veel keren "België unitair", of "1 land 1 regering". Ik zie er vooral een terechte zucht naar vereenvoudiging in. Ik zou echter eens willen zien wat die mensen ervan zouden denken mochten ze werkelijk weer in een unitair land leven. Een land waarin een Franstalige minister bepaalt wat in het Nederlands onderwijs moet gegeven worden, en waar binnen de kortste keren de blokkeringen en de koppelingen van het ene dossier aan het andere beginnen. Men lijkt ook te denken dat er op federaal niveau een grote eensgezindheid bestaat. Zaken als de kernuitstap bewijzen echter dat dit niet het geval is.
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 3 mei 2022 om 09:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() dubbel
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 3 mei 2022 om 09:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Nog zo'n hypocriet :
Citaat:
2 zinnen verder echter... : "Le seul regret que j'ai est de ne pas connaître le flamand ni l'allemand" ![]() Het is de drietaligheid van een Bouchez, België moet drietalig zijn, alleen slagen ze zelf er nog niet eens in tweetalig te zijn. Het zijn die anderen die drietalig moeten zijn, natuurlijk...
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 3 mei 2022 om 22:44. |
|
![]() |
![]() |