Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 mei 2022, 07:04   #21
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik ben nog van een generatie die zijn middelbare school,(bij mij was dat een Vrij Technisch Instituut)gedaan heeft toen iedere school PER DEFINITIE "zijn plan" trok.
Inderdaad, en het werkte ook zonder inmenging en regelneverij van gasten als Weyts.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2022, 07:06   #22
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Inderdaad, en het werkte ook zonder inmenging en regelneverij van gasten als Weyts.
Het zijn de "progresieven" he die met ons onderwijs zijn beginnen knoeien, laat ons dat niet vergeten. Nu is er een generatie misschien 2 nodig om het terug op een deftig niveau te brengen, maar ja ze hebben hun spelletje kunnen spelen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2022, 07:07   #23
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Niet alleen de bakfietsmoekes, maar ook de vis- en cafeewijfmoekes en alles ertussen staan onmiddellijk bij de directie als hun hoogsensitief en hoogbegaafd ADHD en ASS kweeksel ook nog maar denkt dat de leeraar misschien eventueel iets verkeerds zou gedacht hebben.

Idd maak de leraar terug baas in de klas. En vele problemen zullen opgelost geraken.

Maar daar past Weyts voor. Hij zegt gewoon "trek uw plan" tegen de scholen.
Experimenteren als oplossing voor een tekort aan leraren ? Waar haalt die man het, wie verzint het nog maar ? Artsentekort...experimenteren beste heer Weyts ?
Met de regel erop, tik op de vingers
Oud 4 mei 2022, 07:10   #24
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Het zijn de "progresieven" he die met ons onderwijs zijn beginnen knoeien, laat ons dat niet vergeten. Nu is er een generatie misschien 2 nodig om het terug op een deftig niveau te brengen, maar ja ze hebben hun spelletje kunnen spelen.
En u denkt dat met het Weyts "experimenteer maar wat"-beleid het in de goede richting zal gaan ?
Nou moe....

Hoe gaat volgens u dat "esperimenteer maar wat" beleid van Weyts ervoor zorgen dat het grootste porbleem volgens u (en mij) namelijk de onredelijke inmenging van de ouders, gaat opgelost worden zodat er meer mensen gemotiveerd gaan worden om leerkracht te worden ?

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2022, 07:11   #25
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Die van de ouders neem ik aan
Anders steken ze u nog weg wegens kindermishandeling.

Dat was allicht de goede oude tijd waarover sommigen hier blijkbaar met heimwee mijmeren

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 4 mei 2022 om 07:12.
Oud 4 mei 2022, 09:41   #26
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met de bordenwisser gooien (het bord was te zwaar).
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2022, 09:42   #27
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die van de ouders neem ik aan
Anders steken ze u nog weg wegens kindermishandeling.

Dat was allicht de goede oude tijd waarover sommigen hier blijkbaar met heimwee mijmeren
Dat was met de knieën in de klompen op de knieën gaan zitten
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2022, 10:05   #28
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En u denkt dat met het Weyts "experimenteer maar wat"-beleid het in de goede richting zal gaan ?
Nou moe....

Hoe gaat volgens u dat "esperimenteer maar wat" beleid van Weyts ervoor zorgen dat het grootste porbleem volgens u (en mij) namelijk de onredelijke inmenging van de ouders, gaat opgelost worden zodat er meer mensen gemotiveerd gaan worden om leerkracht te worden ?
Ik ben ook niet voor dat beleid, ik ben voor duidelijke regels en afspraken.

Kinderen moet leren en bepaalde einddoelen halen. Er moet niet verkeuterd worden zodat een sukkelaar met een iq van 75 een universitair diploma kan halen.

Op school wordt er geluisterd naar de leerkacht en gewerkt, wie dat niet kan of de les blijft saboteren vliegt buiten, Ben je zo een paar keer buiten gevlogen dan ga je naar een speciaal opvoedings instituut waar je de nodige vaardigheden krijgt aangeleerd zoder daarbij de rest die het wel goed wil doen gaat afremmen. Al doe je 18 jaar over je lagere school, daar kan het.

Voor onderwijzend personeel geld hetzeflde, bepaalde doelstellingen halen ivm kwaliteit. les geven en al de rand zever is voor administratief personeel die daar voor getrained zijn.

Net zoals de directeur, best iemand is met een pedagogische achtergrond, maar ook in staat is een ploeg mensen te sturen. Gesprekken kan doen met ouders en ervoor zorgt dat zijn winkel draait.
Oud 4 mei 2022, 10:08   #29
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Met de bordenwisser gooien (het bord was te zwaar).
De emmers water die in de vorm van een spons douche uitgedeeld zijn wil ik ook niet tellen hoor.

Of agenda's en pennezakken die door leerkrachten door het raam werden gekeild na de zoveelste waarschuwing.

Zelf ne complete samsonite, ... (die zijn zo sterk niet hoor, een val van 3 verdiepingen is vrij nefast voor de sluiting)
Oud 4 mei 2022, 10:38   #30
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Ik ben ook niet voor dat beleid, ik ben voor duidelijke regels en afspraken.

Kinderen moet leren en bepaalde einddoelen halen. Er moet niet verkeuterd worden zodat een sukkelaar met een iq van 75 een universitair diploma kan halen.

Op school wordt er geluisterd naar de leerkacht en gewerkt, wie dat niet kan of de les blijft saboteren vliegt buiten, Ben je zo een paar keer buiten gevlogen dan ga je naar een speciaal opvoedings instituut waar je de nodige vaardigheden krijgt aangeleerd zoder daarbij de rest die het wel goed wil doen gaat afremmen. Al doe je 18 jaar over je lagere school, daar kan het.

Voor onderwijzend personeel geld hetzeflde, bepaalde doelstellingen halen ivm kwaliteit. les geven en al de rand zever is voor administratief personeel die daar voor getrained zijn.

Net zoals de directeur, best iemand is met een pedagogische achtergrond, maar ook in staat is een ploeg mensen te sturen. Gesprekken kan doen met ouders en ervoor zorgt dat zijn winkel draait.
2!

Oud 4 mei 2022, 12:24   #31
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Zou een van de forummers die iets plaatsen in deze draad, mezelf incluis, goed weten wat er precies aan experimentele vrijheid gegeven wordt aan de directeurs?

Geen ene denk ik.

Ik maak een fictief voorbeeldje.
De vakboungders en scholenkoepels willen niet weten dat een industrieel ingenieur die vier vijfde gaat werken in de privé of aan een gemeente of ... , en dat andere vijfde opvult met een beperkt aantal uren wiskunde en/of fysica te gaan geven.
Weyts is het beu dat daar zoveel starheid is, en geeft nu de mogelijkheid aan de directeurs om zo toch aan leraren wiskunde/.... te geraken.

Wie vindt zo'n initiatief van den hond zijn kloten?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2022, 12:32   #32
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zou een van de forummers die iets plaatsen in deze draad, mezelf incluis, goed weten wat er precies aan experimentele vrijheid gegeven wordt aan de directeurs?

Geen ene denk ik.

De vakboungders en scholenkoepels willen niet weten dat een industrieel ingenieur die vier vijfde gaat werken in de privé of aan een gemeente of ... , en dat andere vijfde opvult met een beperkt aantal uren wiskunde en/of fysica te gaan geven.
Weyts is het beu dat daar zoveel starheid is, en geeft nu de mogelijkheid aan de directeurs om zo toch aan leraren wiskunde/.... te geraken.

Dergelijke vakboungd-reacties zijn toe te schrijven aan een soort psychische en/of statutaire stramheid. Ze zijn dusdanig geïndoctrineerd in de “neen kameraden” (sos) en “neen vrienden” (tsjeef) dat het een soort bovenmenselijke inspanning vraagt om toe te stemmen in een oplossing die de evidentie zelf is.
Oud 4 mei 2022, 12:45   #33
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Geen ene denk ik.

Dien Industrieel ingenieur wordt daar via zijn belastingsformulier dik voor afgestraft, dus waarom zou die zich laten afzeiken door een een bende stoeme pubers, om minder op het einde van de maand over te houden...

i don't think so.

Los daarvan heeft die mens ongetwijfeld een zekere verantwoordelijkheid, en kan die niet zeggen ja mannen als t fabriek uitvalt op den dinsdagmiddag, belt dan maar naar de Jos want ik ben les aan t geven ....
Oud 4 mei 2022, 15:04   #34
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Beste Rode Slets, ik ben oud genoeg om de vroegere toestand meegemaakt te hebben. In de tijd dat onderwijs nog zeer “Belgisch-Unitair” was heerste er in het Franstalig onderwijs reeds een chaotische toestand. Een onverklaarbaar chronisch verschijnsel was bv. het feit dat het Franstalig onderwijs nooit in staat bleek om aan het centrale onderwijsministerie mede te delen hoeveel leerlingen er in hun scholen ingeschreven waren. Ook de financiering was bij de Franstaligen een eeuwig probleem. Wanneer de splitsing van onderwijs een feit werd was de klachtenregen voor les francophones nog steeds niet voorbij. Het werd zo erg dat “het joenk” Guy Verhofstadt voor de vorming van zijn eerste paarse federale regering pas de steun van de Franstaligen kon krijgen mits de belofte aan vader Michel dat hij een smak extra geld naar hun onderwijs zou draineren.
Wees er maar van overtuigd dat de toenmalige Vlaamse politici van divers pluimage zeer blij waren dat Vlaanderen zeggenschap kreeg over zijn eigen onderwijs. En zo zal het blijven. “Ne vous en déplaise”.
Denk jij dat iemand die na 2010 is geboren en enkel van Vlaams onderwijs kan genieten op zijn pensioenleeftijd in staat zal zijn jou te evenaren in schrijfsels als bovenstaand ?

Mijn vrees is dat de geletterdheid van komende generaties tegen analfabetisme zal aanleunen.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 4 mei 2022 om 15:05.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2022, 16:38   #35
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Denk jij dat iemand die na 2010 is geboren en enkel van Vlaams onderwijs kan genieten op zijn pensioenleeftijd in staat zal zijn jou te evenaren in schrijfsels als bovenstaand ?

Mijn vrees is dat de geletterdheid van komende generaties tegen analfabetisme zal aanleunen.
Het is inderdaad een serieus probleem aan het worden. Het verklaart gedeeltelijk ook waarom bij internationaal georganiseerde testen ons onderwijs inzake begrijpend lezen achteruitboert. Mijn zoon doceert Italiaanse literatuur en stelt ook vast dat het verschuiven van aandacht ten voordele van de gesimplifieerde tekstjes uit stripverhalen zijn sporen nalaat. Ettelijke paginas proza uit een literair werk lezen wordt in het secundair onderwijs niet meer onthaald op nieuwsgierigheid en enthousiasme. Bovendien wordt een steeds groter percentage van de beschikbare tijd gestopt in informatica-toepassingen waar de kwaliteit van de taal van ondergeschikt belang is. “Teeners” die aangegrepen worden door een mooi stuk proza of een boeiend gedicht zijn uitzonderingen (en “zonderlingen” ). Het is een probleem van culturele achterstand geworden. Jammer, erg jammer…
Oud 4 mei 2022, 17:57   #36
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Een nieuwe dag!
Een nieuwe N-VA-zeurdraad!
Wat kan het leven mooi zijn en ook zo ...voorspelbaar.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Vindt u dat mooi?
Ach ! Ik ga ervan uit dat die mens telkens na het afschrijven van zijn frustatie zich daar een paar tellen gelukkig bij voelt.
Er is al zoveel ellende in deze wereld, dus waarom hem dit niet gunnen.
Trouwens het is allemaal dermate doorzichtig dat men zich over dit telkens terugkerend gezanik niet hoeft op te winden.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2022, 18:10   #37
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht

En komt dat dan door de splitsing van de bevoegdheden of door de gevolgen van de cultuuromslag in de jaren 1960 en de aanhoudende migratie ? Niemand met gezond verstand gelooft toch dat het aan aan de splitsing van bevoegdheden ligt.

Boycot BYD, MG, RAM, Dodge!

Breng het kolenwoud terug.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2022, 18:25   #38
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het moest "leuk" worden, en herexamens of dubbelen werden plots heel uitzonderlijk. Iedereen moest gedelibereerd worden zodat vriend(inn)en niet uit elkaar werden gehaald.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2022, 18:42   #39
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Het moest "leuk" worden, en herexamens of dubbelen werden plots heel uitzonderlijk. Iedereen moest gedelibereerd worden zodat vriend(inn)en niet uit elkaar werden gehaald.
Grammaticale analyse en studie van zinsbouw werd ook verketterd want dat was “saai en niet leuk”.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be