![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Spijtig genoeg weet oompje (r)overheid het dan. Waar denk je dat die eerst gaan komen sprokkelen in geval van hongerige politici?
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ze dat niet binnen de 24 uur opglost krijgen is uw 300 kg vlees voor de vuilbak, of ge moet a la minute nen BBQ weten te organiseren in uw buurt. Wat wordt niet direct slecht, zakken rijst, pasta, groenten in blik, doosjes corned beef, sardienen , casoulet en dozen worstjes, dat soort shit, ook dat wordt slecht, dus koop er niet te veel van in. Ik ga echt niet zoals een prepper mijn garage gaan volstouwen met dat soort spul. Maar stel realistischer gesproken we komen in een lockdown terecht, wel er is voor een week strategische stock aanwezig. ik zou dat nog kunnen rantsoeneren dan hou ik het wel een 14 dagen uit denk ik. Als er tegen dan geen oplossing is, wel, dan is het heel serieus en dan moet je je eigen de vraag beginnen stellen of het dat allemaal nog wel waard is. Maar zombie apocalypsen daar moet je geen schrik voor hebben, slimme wezens van outer space laten deze vuilbak ook best links liggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Allez, toch als't van die trage zijn. Enkel den opkuis daarna...
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Klink dat bekend? Dan ben je blij dat er iets in huis is of je springt door de venster van de honger. Schijnt in China ook een paar keer gebeurt te zijn. Dus nee wat extra voorraad preppen is heden ten dage geen surrealistische fictie meer. https://www.volkskrant.nl/kijkverder...eleid~v523753/
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 16 mei 2022 om 22:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dat niet handig? Dan weten politici waar ze weg moeten blijven, of waar ze hun loopjongens naartoe kunnen sturen. Meer ambtenaren dan zombies als kanonnenvoer nietwaar.
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meer dan een derde zal 2030 wellicht niet halen.
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Just! Condooms... en glijmiddel.
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik snap die preppers niet.
"Ik maak me klaar om een nucleaire aanval op ons land te overleven!" "Ik maak me klaar om de complete instorting van de economie te overleven!" "Ik maak me klaar om de uitbraak van een levensbedreigende ziekte te overleven!" Ik vraag me dan altijd af wat die mensen denken te gaan doen als die rampspoed dan weer voorbij is (als dat al voorbij gaat). Ik mag er niet aan denken dat ik als één van de laatsten bv een nucleaire winter zou overleven. Die voorraad geraakt vroeg of laat toch op? Ook altijd grappig: zo'n preppers hebben vaak (op tv) een heel arsenaal aan middelen opgepot om vuur te maken. Ik zag er ooit eentje die een holle spiegel had opgeslagen (veilig in een houten kist) om daarmee, vergrootglasgewijs, ten allen zonnige tijden, vuur te kunnen maken. Ik vraag me dan af waarom zo iemand die kist niet gewoon vult met aanstekers of lucifers. Soit, preppers... raar volk als je het mij vraagt
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meststoffen worden ook voor een groot deel door Rusland geleverd. Door de prijsstijging zaaiden boeren minder, dus minder oogst. De voedselreserve wereldwijd heeft een marge van 90 dagen. Als er een voedseltekort komt zoals een mondmasker en wc papier tekort; hebt ge wel een ander soort mensen voor u. Call me crazy now, ... TIJD
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() cereal and corn will start running out in 2023, UN warns. 'The world faces the risk of food shortages'. https://fortune.com/2022/05/13/world...raine-exports/ ![]() ![]() ![]() Als ze hun gemilitariseerde industrie hadden geruild voor een even strak geregelde voedselindustrie, geen mens had vandaag honger. We kunnen misschien niet altijd alles eten, maar een overvloed bereiken is politieke wil. “5 minuten politieke moed.” Repent ![]()
Job 13:5 Laatst gewijzigd door CUFI : 17 mei 2022 om 06:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor wie wat ongeregistreerde hardware nodig heeft, zoals verwacht kan je daar terecht :
https://dissident.one/2022/05/16/32373/
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 17 mei 2022 om 07:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Europees Commissaris
|
![]() Verkassen naar d'Ardennen ofzo en volledig zelfbedruipend worden?
In een stad zijt ge zeker een vogel voor de kat imo. Ge kunt dan ook nog altijd vallen zetten of gaan jagen in de bossen. Als't een nucleaire aanval is dan ben ik het liefst direct dood. Nog niet zo lang geleden de naar verluidt vrij realistische film Threads gekeken, awel, laat overleven maar zitten dan. Een ander mogelijk scenario lijkt mij een zonnestorm. Een superstorm komt ongeveer eens per eeuw voor en de laatste is ondertussen van 1921 geleden. Een beetje krachtig en goed gepositioneerd en zeg maar dag met je handje tegen het gros van de elektriciteitsnetwerken en dergelijke.
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans. Laatst gewijzigd door Het Verzet : 17 mei 2022 om 07:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Als dat het grootste probleem is maak ik me meer zorgen om Yellowstone....waar we ook al "overtijd" zijn. Al zit er ook een paar 1000 jaar marge op. Het is dus best mogelijk dat het mijn tijd nog wel zal duren...
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 17 mei 2022 om 07:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb tarwe gekiemd met een beetje lijnzaad en chia zaden, gemixt, zout bijgedaan, gekneed tot deeg en gebakken. Was echt lekker.
Nu moet ik dat leren maken op vuur zonder oven. Liefst houtskool omdat dat makkelijk stockeert.
![]() |
#38 | |
Europees Commissaris
|
![]() Het internet is 1 ding, maar volledig het elektriciteitsgrid weg is toch nog iets anders.
Citaat:
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans. Laatst gewijzigd door Het Verzet : 17 mei 2022 om 07:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zonder water is een ander verhaal. ![]() En dan hebt ge landen die gans hun watervoorraden afstaan aan gewassen omdat ze geld boven welzijn van de lokale bevolking plaatsen. ![]() Bovenstaande foto is een landschap dat stierf door de productie van avocado's.
![]() |