Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 december 2004, 13:04   #21
Lone Wolf
Burger

Lone Wolf's schermafbeelding

Standaard

Ongelooflijk dat je al kan veroordeeld worden omdat je zelf wil beslissen wie je toelaat in je EIGENDOM !!!

Een beter bewijs dat anti-racisme de nieuwe ideologische naam voor communisme is, bestaat er toch niet ?

Laatst gewijzigd door Lone Wolf : 21 december 2004 om 13:05.
Lone Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2004, 13:15   #22
CutTheCrap
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Het is niet op basis van het ras dat men bepaalde allochtonen weert, wel op basis van vooroordelen. Vooroordelen die vaak correct zijn en het resultaat zijn van de houding zelf van de betrokken groep. Ik heb het hier over respect voor de bedrijfscultuur. Uit ervaring weet ik dat bepaalde allochtonen daar moeite mee hebben. Ik denk bij vb aan het naleven van de arbeidstijden.
Verder kan ik er inkomen dat werkgevers moslims weren. Voor je het weet spannen ze een rechtszaak aan om hun hoofddoek te mogen dragen of andere religieus-gerelateerde eisen te stellen.
De term racist wordt keer op keer schaamteloos misbruikt.
Ik heb ooit een Marokaan in dienst gehad en mijn ervaring daarmee is dat ze tijdens de ramadan volledig waardeloos zijn. Op basis daarvan neem ik geen islamieten aan in mijn bedrijf, wat mijn goed recht is.
CutTheCrap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2004, 13:21   #23
MVB
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CutTheCrap
Ik heb ooit een Marokaan in dienst gehad en mijn ervaring daarmee is dat ze tijdens de ramadan volledig waardeloos zijn. Op basis daarvan neem ik geen islamieten aan in mijn bedrijf, wat mijn goed recht is.
MVB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2004, 13:29   #24
Towelie030981
Gouverneur

Towelie030981's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlomsBelang
Wat mij gisteren opviel was weeral het beeld dat we te zien kregen.

De "sukkeltjes" migranten die geen kansen kregen.
Bijvoorbeeld met dat verhuren van Appartementen.
Het is toch niemeer dan logisch dat men eerst een AUTOCHTONE BEWONER verkiest boven een Moslim.

Ik stel voor dat men deze test eens uitvoert in Marokko.
Laat daar is een NIET-MOSLIM gaan horen voor een huis te huren, en een inwoner van Marokko zelf.
Wedden dat die verhuurder in Marokko die marokkaan zelf zou kiezen?
Dit is toch NORMAAL?!!!

En waarom moest telefacts zo nodig weer een moslim nemen?
Als ze die test hadden gedaan met een Spanjaard of een Italiaan, die ook hier geboren was, dan was er natuurlijk geen sensatie voor VTM.

Ik zou ook geen moslims in mijn huis willen als ik dat zou verhuren.
Die hebben een vreemde geur en spreken de taal niet of half zen gat.

En wat men ook niet EXPLICIET VERMELDDE was dat die vrouw van die marokkaan enkel BERBERS sprak (zogezegd), dus des te meer redenen om iemand die niet aangepast te weigeren.

Dit is gewoon logica en GEEN RACISME.
Elk land kiest toch zijn eigen mensen eerst???
Enkele fouten in uw redenering. De man was geboren in Belgie wat hem een AUTOCHTONE BEWONER maakt. U neemt Marokko als referentie wat impliceert dat u Belgie en Marokko gelijkstelt anders is geen vergelijking mogelijk. U spreekt over de vreemde geur van moslims, wat op zijn minst als racistisch kan aangeduid worden. En tenslotte u hanteert LOGICA terwijl er niets logisch in uw redenering zit.
Towelie030981 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2004, 13:32   #25
Towelie030981
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill
Als IK een bedrijf heb, bepaal IK en niemand anders wie ik aanwerf, dat lijkt mij heel erg logisch. Voor verhuring van een woning idem dito. Wat Mohammed Boukhari of anderen er verder nog wensen bij te slepen (=racisme uiteraard of wat dacht je?) is hun zaak. Mohammed desondanks toch door de strot van bedrijven / verhuurders rammen zal hoedanook een aveRECHTS effekt hebben.
Vraag. U neemt het IK als uitgangspunt ipv de maatschappij. Mijn vraag is nu:''Neemt u ook het IK als uitgangspunt voor geloof en levensvisie?"
Oud 21 december 2004, 13:34   #26
Towelie030981
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Het is niet op basis van het ras dat men bepaalde allochtonen weert, wel op basis van vooroordelen. Vooroordelen die vaak correct zijn en het resultaat zijn van de houding zelf van de betrokken groep. Ik heb het hier over respect voor de bedrijfscultuur. Uit ervaring weet ik dat bepaalde allochtonen daar moeite mee hebben. Ik denk bij vb aan het naleven van de arbeidstijden.
Verder kan ik er inkomen dat werkgevers moslims weren. Voor je het weet spannen ze een rechtszaak aan om hun hoofddoek te mogen dragen of andere religieus-gerelateerde eisen te stellen.
De term racist wordt keer op keer schaamteloos misbruikt.
Het woord ''vooroordeel'' houdt in dat men een associatie maakt tussen twee of meer feiten die op zich niet gerelateerd zijn. Vooroordelen zijn dus NIET CORRECT.
Oud 21 december 2004, 13:35   #27
Bitweiser
Provinciaal Statenlid

Bitweiser's schermafbeelding

Standaard

Deze reportage vond ik een schoolvoorbeeld van de huidige politieke journalistiek. Ik geeft toe dat ik enkel de intro tijdens het nieuws heb gezien en niet de volledige reportage. Deze post heeft dan ook enkel betrekking op wat de meerderheid van televisiekijkend Vlaanderen heeft gezien. De nieuwsuitzending.

Wat hebben we gemerkt. Een allochtone man en zijn mooi gesluierde vrouw gaan op appartementenjacht. Het valt op dat enkel de man spreekt. Hij krijgt complimentjes van de verhuurder over diens taalgebruik en that's it.
Vervolgens komt een Vlaams koppel en de man refereert naar het allochtoon koppel. De man wil niet aan dit koppel verhuren omdat hij twijfelt aan het onderhoud van zijn te verhuren pand. (properheid...slachten van schapen, enz)
Ik geeft toe, zeer goedkope argumenten, maar toch.

Er werd echter compleet aan de essentie van het verhaal voorbij gegaan. Namelijk ook Vlaamse mensen moeten opboksen tegen vooroordelen. Laat een Vlaamse punker eens een stulpje zoeken. Of een alleenstaande moeder die er een beetje "alternatief" gekleed bijloopt. Het lukt hen niet!! Waarom!! Omdat de meeste verhuurders van oudere leeftijd zijn en nog opgevoed werden met bepaalde waarden en normen. Neusringen, groen haar, leren jekkers en jawel hoofddoeken horen niet in dit rijtje thuis, en bijgevolg zullen ze verhuren aan de eerste bezoeker die zich aanmeldt in kostuum met bijhorende das. Dat is de realiteit.

Persoonlijk vind ik dat iedereen moet kunnen verhuren aan wie hij wenst. Stel dat ik een huisje koop om te verhuren, dan moet men niet vergeten dat ik heel hard heb moeten werken voor dit tweede huisje te kunnen kopen. Wellicht heb ik nog wat moeten renoveren om het verhuurbaar te krijgen en heb ik ook terugkerende kosten. Ik vind het dan ook niet meer dan normaal dat enkel IK beslis wie er in mijn huis komt wonen. Wat is de volgende stap. Dat ook de staat de huur gaat bepalen?

Mvg.
Oud 21 december 2004, 13:36   #28
Towelie030981
Gouverneur

Standaard

Citaat:
U heeft een Marokaan in dienst gehad. Daar leidt u uit af dat alle Marokanen waardeloos zijn tijdens de ramadan. Dat is hetzelfde als zeggen elke Vlaams Belanger is een rascist.
Oud 21 december 2004, 13:37   #29
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lone Wolf
Ongelooflijk dat je al kan veroordeeld worden omdat je zelf wil beslissen wie je toelaat in je EIGENDOM !!!

Een beter bewijs dat anti-racisme de nieuwe ideologische naam voor communisme is, bestaat er toch niet ?
Mijn schoonzus is zo moeten gaan lopen uit Deurne. Om beroepsredenen moest ze enkele jaren elders wonen. Eerst dacht ze haar appartement te verhuren. Maar ze hoorde dat elk appartement dat te huur kwam te staan snel werd opgeëist door het OCMW om aan vluchtelingen en sociale gevallen te verhuren. Ze zou haar huurgeld wel gekregen hebben maar haar appartement zou gewoon afgeleefd worden en grotendeels vernield zijn.
Ze heeft dus maar wijselijk en met pijn in het hart haar mooi ingericht appartement verkocht.

Dat anti-racisme in naam gebruikt wordt van de neo-communisten, staat als een paal boven water.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2004, 13:39   #30
Bitweiser
Provinciaal Statenlid

Bitweiser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet niet of jou stelling over Marokanen tijdens de rammadan correct is. Wellicht niet, maar in ieder geval vind ik dat je gelijk hebt wat betreft het recht om al dan niet Marokanen in dienst te nemen. Het is ten slotte jou bedrijf dat wordt gerund met jou kapitaal.

Mvg.
Oud 21 december 2004, 13:46   #31
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe was die Marokaan buiten die periode?
Ik zou de mensen wel aannemen, mochten ze het verschil buiten die periode ruimschoots goed maken.
Horus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2004, 13:48   #32
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

[quote=Bitweiser]Ik weet niet of jou stelling over Marokanen tijdens de rammadan correct is. Wellicht niet, maar in ieder geval vind ik dat je gelijk hebt wat betreft het recht om al dan niet Marokanen in dienst te nemen. Het is ten slotte jou bedrijf dat wordt gerund met jou kapitaal.

dat vind ik er ook van , bedrijfsleiders moeten toch kijken wie er rendabelst is in hun bedrijf
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2004, 13:55   #33
Jampie
Minister

Standaard

[quote=daiwa

dat vind ik er ook van , bedrijfsleiders moeten toch kijken wie er rendabelst is in hun bedrijf[/QUOTE]
Juist. Een bedrijfleider moet kijken wie het rendabelst is, niet wie de bleekste huid heeft.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2004, 14:00   #34
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kimbalé
Lijkt het jouw ook logisch dat een wergever een sollicitant met absoluut geen werkervaring die echter wel een Vlaams klinkende naam heeft verkiest boven een sollicitant met veel betere referenties die toevallig Mohammed Boukhari noemt?
Zo'n gedrag kan toch tot niets anders dan een enorme frustratie bij de allochtone gemeenschap leiden??
Alhoewel vergeet niet dat de allochtonen jaren zestig, begin jaren zeventig zijn binnengehaald door (of toch alleszins op vraag van) de werkgevers. Waarom ze er nu geen meer moeten hebben zal dan wel een discussie op zichzelf zijn. Maar mijn grote teen zegt mij dat het meer te maken heeft met franken en centiemen dan met racisme. Waarom denkt ge trouwens dat de werkgevers zo weigering staan tegenover quota ? Ook racisme ? Geloof er niets van.

Laatst gewijzigd door Bob : 21 december 2004 om 14:01.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2004, 14:02   #35
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie
Juist. Een bedrijfleider moet kijken wie het rendabelst is, niet wie de bleekste huid heeft.
Maar het probleem is, dat men er een probleem van maakt, als die met de bleekste huid het rendabelst is.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2004, 14:04   #36
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlomsBelang
Wat mij gisteren opviel was weeral het beeld dat we te zien kregen.

De "sukkeltjes" migranten die geen kansen kregen.
Bijvoorbeeld met dat verhuren van Appartementen.
Het is toch niemeer dan logisch dat men eerst een AUTOCHTONE BEWONER verkiest boven een Moslim.

Ik stel voor dat men deze test eens uitvoert in Marokko.
Laat daar is een NIET-MOSLIM gaan horen voor een huis te huren, en een inwoner van Marokko zelf.
W...edden dat die verhuurder in Marokko die marokkaan zelf zou kiezen?
Dit is toch NORMAAL?!!!

En waarom moest telefacts zo nodig weer een moslim nemen?
Als ze die test hadden gedaan met een Spanjaard of een Italiaan, die ook hier geboren was, dan was er natuurlijk geen sensatie voor VTM.

Ik zou ook geen moslims in mijn huis willen als ik dat zou verhuren.
Die hebben een vreemde geur en spreken de taal niet of half zen gat.

En wat men ook niet EXPLICIET VERMELDDE was dat die vrouw van die marokkaan enkel BERBERS sprak (zogezegd), dus des te meer redenen om iemand die niet aangepast te weigeren.

Dit is gewoon logica en GEEN RACISME.
Elk land kiest toch zijn eigen mensen eerst???
Ik denk dat gij van die meneer nog wat Nederlandse les zoudt kunnen gebruiken.
Oud 21 december 2004, 15:00   #37
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bitweiser
Deze reportage vond ik een schoolvoorbeeld van de huidige politieke journalistiek. Ik geeft toe dat ik enkel de intro tijdens het nieuws heb gezien en niet de volledige reportage. Deze post heeft dan ook enkel betrekking op wat de meerderheid van televisiekijkend Vlaanderen heeft gezien. De nieuwsuitzending.

Wat hebben we gemerkt. Een allochtone man en zijn mooi gesluierde vrouw gaan op appartementenjacht. Het valt op dat enkel de man spreekt. Hij krijgt complimentjes van de verhuurder over diens taalgebruik en that's it.
Vervolgens komt een Vlaams koppel en de man refereert naar het allochtoon koppel. De man wil niet aan dit koppel verhuren omdat hij twijfelt aan het onderhoud van zijn te verhuren pand. (properheid...slachten van schapen, enz)
Ik geeft toe, zeer goedkope argumenten, maar toch.

Er werd echter compleet aan de essentie van het verhaal voorbij gegaan. Namelijk ook Vlaamse mensen moeten opboksen tegen vooroordelen. Laat een Vlaamse punker eens een stulpje zoeken. Of een alleenstaande moeder die er een beetje "alternatief" gekleed bijloopt. Het lukt hen niet!! Waarom!! Omdat de meeste verhuurders van oudere leeftijd zijn en nog opgevoed werden met bepaalde waarden en normen. Neusringen, groen haar, leren jekkers en jawel hoofddoeken horen niet in dit rijtje thuis, en bijgevolg zullen ze verhuren aan de eerste bezoeker die zich aanmeldt in kostuum met bijhorende das. Dat is de realiteit.

Persoonlijk vind ik dat iedereen moet kunnen verhuren aan wie hij wenst. Stel dat ik een huisje koop om te verhuren, dan moet men niet vergeten dat ik heel hard heb moeten werken voor dit tweede huisje te kunnen kopen. Wellicht heb ik nog wat moeten renoveren om het verhuurbaar te krijgen en heb ik ook terugkerende kosten. Ik vind het dan ook niet meer dan normaal dat enkel IK beslis wie er in mijn huis komt wonen. Wat is de volgende stap. Dat ook de staat de huur gaat bepalen?

Mvg.

Ge hebt volledig gelijk, de eerste vraag die mijn huisbaas ons stelde, : Wat doet ge voor werk ? ...

En dan was er natuurlijk nog een gesprekje, ik ken zelf mensen die een huis verhuren en eerst in de huidige woning van de huurder willen komen kijken, ... Maw hoe huren ze nu, ? eigenlijk nog nie zo stom ... Het is immers veel goedkoper problemen te vermijden door een goeie selectie van diegene aan wie je gaat verhuren.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2004, 15:05   #38
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Horus
Hoe was die Marokaan buiten die periode?
Ik zou de mensen wel aannemen, mochten ze het verschil buiten die periode ruimschoots goed maken.
Op ne werknemer moet je altijd kunnen rekenen...

Ik ken een geval, prima technieker, slime gast, maar altijd te laat, elke morgen te laat, pas op tot 's avonds laat blijven hé als het moest maar nooit op tijd uit zijn bed.

Sorry, daar kunde geen lap mee doen, want ge kunt er u nie op vertrouwen dat hij er gaat zijn. Dat weegt op de andere mensen in uw team. zo'n mensen moete eruit gooien. En dat is dan ook wat gebeurd is achter nen tijd.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2004, 15:09   #39
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Maar het probleem is, dat men er een probleem van maakt, als die met de bleekste huid het rendabelst is.
Ja, daarom is de werkloosheid ook veel groter bij de bleken dan bij de bruinen.
Oud 21 december 2004, 15:12   #40
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Op ne werknemer moet je altijd kunnen rekenen...

Ik ken een geval, prima technieker, slime gast, maar altijd te laat, elke morgen te laat, pas op tot 's avonds laat blijven hé als het moest maar nooit op tijd uit zijn bed.

Sorry, daar kunde geen lap mee doen, want ge kunt er u nie op vertrouwen dat hij er gaat zijn. Dat weegt op de andere mensen in uw team. zo'n mensen moete eruit gooien. En dat is dan ook wat gebeurd is achter nen tijd.
Niet meer dan normaal. Iedereen moet beoordeeld worden op basis van zijn geleverde werk. Wie zijn werk niet goed doet moet er uit.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be