Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juni 2022, 17:34   #21
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Van die communistische blokken. Een kamer van 5m op 5m.

Ik begin al te koken....
25 vierkante meter! Kapitalist!
Oud 3 juni 2022, 17:38   #22
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Ook dat kan, het leven is elders vele malen goedkoper. Ook gepensioneerden geldt dat die met hun karige pensioen elders goed kunnen leven.

Natuurlijk niet altijd evident als je familie in de buurt wil.
Ja. Het vet is van de soep in België. Bedoel je dat?

Familie. Ja.

De gouden tijd was net na WOII tot 2000 ofzo.

Je moet gewoon besparen op onderhoud van je kot maar dat is DJ Palliativo.

Als je huurt moet je inderdaad opteren voor de communistische blokken. Maar dat is 5m op 5m ofzo. Dan zit je meer in de kroeg dan in je kot en verval je in de marginaliteit. Daar gaat je bloed van koken....

Reizen en gadgets dumpen... Dat was vroeger voor de elite.

Het is gewoon overleven. Meer doen de meeste mensen niet.

Leven is voor de elite.

Snel weg naar een ontwikkelingsland zonder dekking.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2022, 17:50   #23
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
25 vierkante meter! Kapitalist!
't is niet gezegd dat hij der alleen in woont hé.
De kameraden van het fabriek mogen hier komen slapen bij het wisselen van de shift.
Oud 3 juni 2022, 17:57   #24
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Ik reageerde op de topicstarter. Ik vind het ongeloofwaardig dat een alleenstaande zomaar 500 euro/ maand uitgeeft aan voeding.
Mensen die echt in armoede leven hebben mss maandelijks 200 euro te besteden.
Dat hangt er alf van af he, maar alle "voordeel" verpakingen zitten per 2 of 4 of meer...

allee ja zo koopt ge altijd een stuk vlees of wat dan ook teveel he. ge moet het wel betalen natuurlijk Ge kunt dan 2 dagen na elkaar hetzelfde fretten.

Allee ja, dus zo een op een vergelijken gaat al niet. Ja iemand die weinig overhoud, toevallig hebben we het deze week eens besproken op t werk, allee ja om te lachen he, ...

nen airfryer en een doos frituursnacks, van een goeiekoop merk, kunt ge voor 20 a 30 euro een hele maand eten... t is wel alle dagen t zelfde, maar dankzij den airfryer nog betrekkelijk gezond, .. (ahum) en goeiekoop want ge moet maar een beperkte ruimte voor korte tijd opwarmen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2022, 18:00   #25
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Als alleenstaande kan je gemakkelijker emigreren he.
Inderdaad, dan moet ge zo geen vrouw overtuigen en meeslepen, en hebt ge ook geen last van haren heimwee. ...

Maar ja af en toe denk ik er nog wel eens aan, maar ik ga niet meer naar t zuiden, noway ik wil ergens in de koude en in het donker gaan zitten. Als er ene is die mij het 3 dubbel wil betalen om op een laag permafrost te gaan zitten in een of andere uithoek boven de poolcirkel, ik teken.
Oud 3 juni 2022, 18:03   #26
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
't is niet gezegd dat hij der alleen in woont hé.
De kameraden van het fabriek mogen hier komen slapen bij het wisselen van de shift.
ge kunt daar mee gemak 2 stapelbedden achter mekaar zetten , misschien zelf 4 en 3 hoog als ge 2 man per bed kunt liggen zoals in die goeie barakken van in den tijd, ..tel uit uw winst. dat is 24 man op 25 vierkante meter.

Op nen duikboot in 12 uur shiften laten werken, dan kunt ge 48 bemaningsleden een slaapplek geven, ...
Oud 3 juni 2022, 18:31   #27
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
ge kunt daar mee gemak 2 stapelbedden achter mekaar zetten , misschien zelf 4 en 3 hoog als ge 2 man per bed kunt liggen zoals in die goeie barakken van in den tijd, ..tel uit uw winst. ;-) dat is 24 man op 25 vierkante meter.

Op nen duikboot in 12 uur shiften laten werken, dan kunt ge 48 bemaningsleden een slaapplek geven, ...
:-)

Barakken dat is voor militairen, gevangenen, vluchtelingen, armoedzaaiers, overschot.

Iedereen wil in zo'n omgeving snel door de rangen.

De vrouwtjes, de titels.

Veelal kunnen ze ook niet weg.

Het kan een hel zijn of je geraakt eruit on "top".

-lol-

Barakken...

Djezus.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2022, 18:55   #28
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
roommates zoeken zoals ze dat in de USA doen vanwege de hoge huurprijzen
Dan zoek ik liever een fuckbuddy.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2022, 18:55   #29
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dan is het eens tijd dat de Walen de rekeningen betalen in plaats van de Vlaming leeg te zuigen.
Zuigen is zuigen hé Xeno.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2022, 19:01   #30
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben van't straat, dus voor mij niet relevant. Maar ik vraag me wel af hoe een alleenstaande met pakweg 1700 euro netto in 2022 moet rondkomen.

Huur rap 700/maand. Eten pak 500/maand. Auto afbetalen (pak basic 200/maand), verzekeren minimaal 50/maand, voltanken om naar het werk te gaan (misschien 250/maand), internet minimaal 100/maand. Gas water elektriciteit, je zegt het maar. Af en toe nieuwe kleren kopen..

Ik weet niet hoe alleenstaanden het doen momenteel. Gaan we naar een samenlevingsmodel waarbij alleenstaanden terug bij hun ouders moeten intrekken?

Of gaat de staat meer cadeaus uitdelen (sociaal tarief, uitkeringen, sociale woningen) die de middenklasse maar weer moet betalen tot we gemeenschappelijk failliet zijn en de maatschappij ontwricht wordt door harde besparingen? Zoals Griekenland eigenlijk.

Een soort communisme 2.0, you will own nothing but you will be happy.
Ik vraag me gewoon af hoe de toekomst voor die mensen eruit ziet. Er is een groot tekort aan sociale woningen en dat tekort zal heel snel groeien.
dat ze een lief zoeken

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2022, 19:32   #31
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Zuigen is zuigen hé Xeno.
Ja, maar dat zijn algemeenheden.
Oud 3 juni 2022, 19:50   #32
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
dat ze een lief zoeken
Een lief zoeken omdat je anders geen huis kan betalen, is de reden waarom 70% van de huwelijken uitdraaien op een echtscheiding.

Ik geloof absoluut dat veel mensen alleen maar bij hun partner blijven omdat ze anders het huis moeten verkopen. Een alleenstaande kan in de huidige samenleving helemaal niks.

Ik denk dat we naar een toekomst gaan met kangoeroewoningen, waarbij de ouders en kinderen samenwonen maar toch zo veel mogelijk gescheiden leven. Het model dat iedereen een eigen woning moet kunnen kopen, is in razendsnel tempo onhaalbaar aan het worden.

Voor de jaren 80 was de man meestal de enige kostwinner. Vrouwlief deed het huishouden, zorgde voor de kinderen. De decennia daarna ging de vrouw meestal ook werken om het wat beter te hebben. Door de inflatie werd het leven systematisch wat duur voor slechts 1 kostwinner.
De afgelopen 10 jaar is de vrouw quasi verplicht om te werken als het gezin het goed wil hebben.

De volgende stap is, logischerwijze, dat zelfs 2 mensen die hard werken samen de rekeningen niet meer kunnen betalen. De banken creëren zodanig veel inflatie dat de kleine man buiten spel wordt gezet. Ik zie het binnen dit en 10 jaar gebeuren dat mensen onteigend worden omdat de staat alles gaat "privatiseren" zodat ze die problemen kunnen oplossen. Privatiseren is dan een acceptabel woord voor stelen.

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 3 juni 2022 om 19:51.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2022, 22:21   #33
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een lief zoeken omdat je anders geen huis kan betalen, is de reden waarom 70% van de huwelijken uitdraaien op een echtscheiding.

Ik geloof absoluut dat veel mensen alleen maar bij hun partner blijven omdat ze anders het huis moeten verkopen. Een alleenstaande kan in de huidige samenleving helemaal niks.

Ik denk dat we naar een toekomst gaan met kangoeroewoningen, waarbij de ouders en kinderen samenwonen maar toch zo veel mogelijk gescheiden leven. Het model dat iedereen een eigen woning moet kunnen kopen, is in razendsnel tempo onhaalbaar aan het worden.

Voor de jaren 80 was de man meestal de enige kostwinner. Vrouwlief deed het huishouden, zorgde voor de kinderen. De decennia daarna ging de vrouw meestal ook werken om het wat beter te hebben. Door de inflatie werd het leven systematisch wat duur voor slechts 1 kostwinner.
De afgelopen 10 jaar is de vrouw quasi verplicht om te werken als het gezin het goed wil hebben.

De volgende stap is, logischerwijze, dat zelfs 2 mensen die hard werken samen de rekeningen niet meer kunnen betalen. De banken creëren zodanig veel inflatie dat de kleine man buiten spel wordt gezet. Ik zie het binnen dit en 10 jaar gebeuren dat mensen onteigend worden omdat de staat alles gaat "privatiseren" zodat ze die problemen kunnen oplossen. Privatiseren is dan een acceptabel woord voor stelen.
ik ben mijn hooivork al aan het slijpen.
Oud 3 juni 2022, 22:22   #34
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik denk wel dat je als alleenstaande met 1500 of 1700 rond kan komen.

Veel luxe zal er niet zijn.
Maar door de tering naar de nering te zetten zal het inhoudelijk wel redelijk zijn.
Oud 3 juni 2022, 22:46   #35
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht

Veel luxe zal er niet zijn.
Maar door de tering naar de nering te zetten zal het inhoudelijk wel redelijk zijn.
Als je niet voldoen aan de "overheidsopgelegde" normen, is €1500 niet slecht.

Ons "campementje" voor de middeleeuwen is zeer comfortabel, en heeft alleen een vrij plekje van 0.1km² compleet vrije natuur nodig om 6 mensen goed te laten leven. (dat is Cufi stijl in Vlaanderen dan)
Maar helaas, als we dat kamp opzetten buiten de "goedgekeurde" zones, buiten "dure evemenenten" om, duurt het ongeveer 2 pinten voor de wouten het plezier komen verpesten.
Oud 3 juni 2022, 22:56   #36
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In den oude tijd was mijn pa als 110% oorlogs invalide van korea ook aangewezen op eigen creativiteit.

Hij had 150 konijnen vlaamse reuzen of kippen en wij hadden geen tekort.
Integendeel zelfs.
Later heeft hij toch als zwaar invalide bij fabricom werk gevonden en eerlijk gezegd als zwaar invalide er niet veel meer van gemerkt.
Oersterk was hij.

En wij aten kip of konijn.
Oud 4 juni 2022, 00:27   #37
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Als je maar 400 euro huur betaalt aan een sociale woning. Als je maar 200 euro/maand aan eten uitgeeft (elke dag boterhammen met choco). En als je met de fiets naar je werk kan, ofwel dop trekt. Of als je allerlei sociale tarieven (sukkelaarskorting) verkrijgt op kap van de belastingbetaler, dan kan het ja.

En liefst van al nog wat zwartwerk boven op die uitkering. Dan is het leven helemaal rooskleurig voor die mensen.
Oud 4 juni 2022, 05:27   #38
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor de jaren 80 was de man meestal de enige kostwinner. Vrouwlief deed het huishouden, zorgde voor de kinderen.
Ook, men had EEN auto, vaak ook maar een verwarmde kamer (tegelijk), een televisie, een telefoon.

Vaatwasmachine was een luxe, men kocht een diepvries voor men een afwasmachine kocht.

Men had een kookvuur met oven en vier kookplaten op gas en elektriek, en een dampkap en een frigo, dat was uw keuken.

Men ging EEN keer per jaar op reis, met de caravan.

Zelfs als ge een droogkast had, hing de was buiten als het mooi weer was.

Er werd geen eten weggesmeten.
Oud 4 juni 2022, 07:13   #39
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
-Wij besteden echt met 2 personen geen 12 euro aan "vlees, puree en groenten"per dag! Hooguit 6 euro voor ons beiden. Soms ook minder: een gevulde omelet of spaghetti bolognese kost veel minder.

-Soep; voor 4 euro maak ik 3 liter klaar. Dus 2 euro/pp voor 2 dagen= 1 euro per persoon.
Fruitdrankjes; kopen wij niet. Voor 3 euro per dag/ persoon eten wij vers fruit.
Tel daar de boterhammen en het beleg bij + 3 tussendoortjes ; man en ik eten heel lekker met 2 personen voor die 15 euro waarvan volgens u slechts 1 persoon kan van eten.
Een gebraden kip kost 8 euro. Dat is eten voor 1 man die meer dan 8h arbeidde.
En daar moet ge nog drinken, rauwkost en de gas bij meerekenen.
Kledij, hygiëne, verzekeringen, ...

Ge leeft echt nog tiental jaren terug als ge peist dat 200 euro voldoende is om de maand te eindigen. Zeker een werkmens zou elke dag broodjes moeten kunnen kopen en nog veel geld overhouden.

Sommige nemen misschien genoegen met kruimels, ik eis dat ze de wooncrisis oplossen en de voedselvoorraden op peil houden. Deze generatie -die alles beter wist en spuwde op de traditionele norm- laat ons continent en de wereld in puin achter en pakken nu de laatste zekerheden van hun kleinkinderen af om hun medemensen van vandaag te kloten. Wal-ge-lijk volk.

Laatst gewijzigd door CUFI : 4 juni 2022 om 07:23.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2022, 08:16   #40
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ge leeft echt nog tiental jaren terug als ge peist dat 200 euro voldoende is om de maand te eindigen. Zeker een werkmens zou elke dag broodjes moeten kunnen kopen en nog veel geld overhouden.
Tenzij ge achterlijk zijt, of lui, of contrair, is er geen reden voor een normale man om aan het minimumloon te werken.

Bijna iedereen kan studeren tot zijn achttien. Als ge die tijd gebruikt om uw broek te verslijten is dat uw schuld.

Als ge hier toestuikt uit een achtergebleven gebied in afrika of pakistan, dan moet ge inderdaad werken aan het minimumloon en daarbij avondschool volgen. Als dat te veel is voor U, waart dan beter in uw achterlijk gebied gebleven, dat hoogstwaarschijnlijk achterlijk is omdat iedereen even lui is als gij.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be