![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Familie. Ja. De gouden tijd was net na WOII tot 2000 ofzo. Je moet gewoon besparen op onderhoud van je kot maar dat is DJ Palliativo. Als je huurt moet je inderdaad opteren voor de communistische blokken. Maar dat is 5m op 5m ofzo. Dan zit je meer in de kroeg dan in je kot en verval je in de marginaliteit. Daar gaat je bloed van koken.... Reizen en gadgets dumpen... Dat was vroeger voor de elite. Het is gewoon overleven. Meer doen de meeste mensen niet. Leven is voor de elite. Snel weg naar een ontwikkelingsland zonder dekking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't is niet gezegd dat hij der alleen in woont hé.
De kameraden van het fabriek mogen hier komen slapen bij het wisselen van de shift.
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
allee ja zo koopt ge altijd een stuk vlees of wat dan ook teveel he. ge moet het wel betalen natuurlijk Ge kunt dan 2 dagen na elkaar hetzelfde fretten. Allee ja, dus zo een op een vergelijken gaat al niet. Ja iemand die weinig overhoud, toevallig hebben we het deze week eens besproken op t werk, allee ja om te lachen he, ... nen airfryer en een doos frituursnacks, van een goeiekoop merk, kunt ge voor 20 a 30 euro een hele maand eten... t is wel alle dagen t zelfde, maar dankzij den airfryer nog betrekkelijk gezond, .. (ahum) en goeiekoop want ge moet maar een beperkte ruimte voor korte tijd opwarmen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ja af en toe denk ik er nog wel eens aan, maar ik ga niet meer naar t zuiden, noway ik wil ergens in de koude en in het donker gaan zitten. Als er ene is die mij het 3 dubbel wil betalen om op een laag permafrost te gaan zitten in een of andere uithoek boven de poolcirkel, ik teken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Op nen duikboot in 12 uur shiften laten werken, dan kunt ge 48 bemaningsleden een slaapplek geven, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Barakken dat is voor militairen, gevangenen, vluchtelingen, armoedzaaiers, overschot. Iedereen wil in zo'n omgeving snel door de rangen. De vrouwtjes, de titels. Veelal kunnen ze ook niet weg. Het kan een hel zijn of je geraakt eruit on "top". -lol- Barakken... Djezus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, maar dat zijn algemeenheden.
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister
|
![]() Een lief zoeken omdat je anders geen huis kan betalen, is de reden waarom 70% van de huwelijken uitdraaien op een echtscheiding.
Ik geloof absoluut dat veel mensen alleen maar bij hun partner blijven omdat ze anders het huis moeten verkopen. Een alleenstaande kan in de huidige samenleving helemaal niks. Ik denk dat we naar een toekomst gaan met kangoeroewoningen, waarbij de ouders en kinderen samenwonen maar toch zo veel mogelijk gescheiden leven. Het model dat iedereen een eigen woning moet kunnen kopen, is in razendsnel tempo onhaalbaar aan het worden. Voor de jaren 80 was de man meestal de enige kostwinner. Vrouwlief deed het huishouden, zorgde voor de kinderen. De decennia daarna ging de vrouw meestal ook werken om het wat beter te hebben. Door de inflatie werd het leven systematisch wat duur voor slechts 1 kostwinner. De afgelopen 10 jaar is de vrouw quasi verplicht om te werken als het gezin het goed wil hebben. De volgende stap is, logischerwijze, dat zelfs 2 mensen die hard werken samen de rekeningen niet meer kunnen betalen. De banken creëren zodanig veel inflatie dat de kleine man buiten spel wordt gezet. Ik zie het binnen dit en 10 jaar gebeuren dat mensen onteigend worden omdat de staat alles gaat "privatiseren" zodat ze die problemen kunnen oplossen. Privatiseren is dan een acceptabel woord voor stelen.
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 3 juni 2022 om 19:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk wel dat je als alleenstaande met 1500 of 1700 rond kan komen.
Veel luxe zal er niet zijn. Maar door de tering naar de nering te zetten zal het inhoudelijk wel redelijk zijn.
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ons "campementje" voor de middeleeuwen is zeer comfortabel, en heeft alleen een vrij plekje van 0.1km² compleet vrije natuur nodig om 6 mensen goed te laten leven. (dat is Cufi stijl in Vlaanderen dan) Maar helaas, als we dat kamp opzetten buiten de "goedgekeurde" zones, buiten "dure evemenenten" om, duurt het ongeveer 2 pinten voor de wouten het plezier komen verpesten.
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In den oude tijd was mijn pa als 110% oorlogs invalide van korea ook aangewezen op eigen creativiteit.
Hij had 150 konijnen vlaamse reuzen of kippen en wij hadden geen tekort. Integendeel zelfs. Later heeft hij toch als zwaar invalide bij fabricom werk gevonden en eerlijk gezegd als zwaar invalide er niet veel meer van gemerkt. Oersterk was hij. En wij aten kip of konijn.
![]() |
#37 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En liefst van al nog wat zwartwerk boven op die uitkering. Dan is het leven helemaal rooskleurig voor die mensen.
![]() |
![]() |
#38 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vaatwasmachine was een luxe, men kocht een diepvries voor men een afwasmachine kocht. Men had een kookvuur met oven en vier kookplaten op gas en elektriek, en een dampkap en een frigo, dat was uw keuken. Men ging EEN keer per jaar op reis, met de caravan. Zelfs als ge een droogkast had, hing de was buiten als het mooi weer was. Er werd geen eten weggesmeten.
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En daar moet ge nog drinken, rauwkost en de gas bij meerekenen. Kledij, hygiëne, verzekeringen, ... Ge leeft echt nog tiental jaren terug als ge peist dat 200 euro voldoende is om de maand te eindigen. Zeker een werkmens zou elke dag broodjes moeten kunnen kopen en nog veel geld overhouden. Sommige nemen misschien genoegen met kruimels, ik eis dat ze de wooncrisis oplossen en de voedselvoorraden op peil houden. Deze generatie -die alles beter wist en spuwde op de traditionele norm- laat ons continent en de wereld in puin achter en pakken nu de laatste zekerheden van hun kleinkinderen af om hun medemensen van vandaag te kloten. Wal-ge-lijk volk.
SOLUS CHRISTUS Laatst gewijzigd door CUFI : 4 juni 2022 om 07:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bijna iedereen kan studeren tot zijn achttien. Als ge die tijd gebruikt om uw broek te verslijten is dat uw schuld. Als ge hier toestuikt uit een achtergebleven gebied in afrika of pakistan, dan moet ge inderdaad werken aan het minimumloon en daarbij avondschool volgen. Als dat te veel is voor U, waart dan beter in uw achterlijk gebied gebleven, dat hoogstwaarschijnlijk achterlijk is omdat iedereen even lui is als gij.
![]() |