![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
edit: La vie est belle... pas la vue o_0 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goh, ik ben tenminste geen kweekzeug. Heb nooit 1 cent kindergeld getrokken. Dus bon. #profiteuse, moi? LMAO
Ha! https://www.hln.be/binnenland/steeds...omen~abb51c36/ Citaat:
En tja, misschien ook wat minder H&M en Jbc....... (er is btw niets mis met Zeeman re-lmao) ipv nu het arm schaap uit te hangen. Armoede in dit land is veelal door pech. OOK prior Corona, Oekraïne etc. En wie mij een profiteuse noemt, den boom in! #my2cents |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik circuleer hier op dit forum al langer dan vandaag, net zoals jij. Als je een probleem hebt met Bem dan is dit uiteindelijk uw probleem. We leven er niet mee samen. Wat over de schreef gaat kan worden gemeld. Daar is tot op heden ook geen reden toe. Ik denk dat je je vergist. De discussies van de topicstarter zijn een onderwerp waard. Terecht, zeker weten. Wat de topicstarter over zichzelf vertelt is voor eigen rekening. De geschiedenis van de postings ken ik al langer dan vandaag. Begrijp dat iemand al eens wilt provoceren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of u begrijpt het probleem niet. Het gaat er hem over dat een volwaardig geschoolde en werkende vrouw met haar loon niet meer rond komt. En haar uitgaven zijn geenzins buitensporig. Het probleem zit in een ontsporende stijgende prijzen spiraal met een dalende inkomsten spiraal. 1800 netto is ook een laag loon met 2 kinderen ten laste trouwens. Ze boekt bv geen reisjes naar Azië of zo.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 5 juni 2022 om 22:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Tja, sommigen kweken kids (1 kind = 1 huis zegt men wel eens), anderen gaan op reis.... That's life. #WelcomeToTheRealWorld~ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een mens volgt zijn biologisch geprogrameerd ritme. Niet de schedule van aankomsten op het vliegveld. Uwe eisprong kan je ook niet verhinderen.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 5 juni 2022 om 23:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om hen uit de criminaliteit te houden, geven we ze iedere maand een smak geld. Straf, heel straf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn er nog die dat ooit deden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het resultaat is dat er niet over het onderwerp gedebatteerd wordt, maar over de draadstarter. De draadstarter die veel aandacht eist van ons allemaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zij hebben redenen om zicht te schamen, niet de vrouw die niet rondkomt met haar geld. Degene die leeft op kap van de maatschappij daagt daarbij ook nog eens iedereen uit door haar provocerende manier om iets te posten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op 28 december 1944 wordt de besluitwet afgekondigd die alle werknemers in de privé-sector in ons land een ruime sociale zekerheid biedt. De wet zet een systeem op poten dat sociale bescherming biedt in de vorm van pensioenen, werkloosheidsuitkeringen, kinderbijslag en uitkeringen in geval van ziekte en invaliditeit.
Daar betalen we ook voor onder de vorm van 13,5% uit ons loon of 23% als zelfstandige.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 6 juni 2022 om 07:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bovenop haar loon moet ze toch nog kindergeld en bijdragen van haar man krijgen, maar daar wordt over gezwegen. Overigens zegt ze zelf dat ze naar de voedselbank gaat om de luxe te financieren he. Bosklassen, uw kinderen hebben dat niet nodig. Wat een onzin is dat? 4000 frank voor een schoolse activiteit? Welke school is dat?
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT? Laatst gewijzigd door Karel Martel B : 6 juni 2022 om 07:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister-President
|
![]() Vrijdag nog eens afgezakt naar Gent, de terrasjes zaten er bomvol als vanouds.
We kunnen al eens morren omdat we wat meer betalen aan de pomp en in de winkel, maar feitelijk verandert dat weinig aan onze manier van leven. Als de cafés binnenkort 3 euro voor een cola of een pint vragen, dan zullen de cafés nog altijd bomvol zitten. Voedselbanken (het is goed dat ze er zijn), maar dat heeft toch niks te maken met de leefwereld van de gemiddelde Vlaming? |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja dat is een bescherming tegen werkeloosheid, echter geen hangmat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Marie is een alleenstaande moeder van 52 en heeft twee kinderen ten laste. Zij werkt als secretaresse voor een lokaal bedrijf en verdient netto 2.100 euro per maand. Toch heeft Marie in het midden van de maand geen geld meer op zak. Nu haar rekening donkerrood kleurt, heeft ze geen andere keuze dan haar voeding bij de voedselbank af te halen.
“Ik woon in een sociale woning, maar omdat ik een vast inkomen heb moet ik een pak meer betalen dan andere inwoners,” aldus Marie. Maandelijks betaalt ze een huur van ongeveer 1.000 euro, daarbovenop moet ze haar auto op krediet afbetalen, wat 100 euro per maand kost. “En de kers op de taart, de stijgende energieprijzen en levenskosten. Dat is de nagel aan mijn doodskist geweest. Sindsdien leef ik een luxeloos leven: ik eet heel goedkoop, ga niet naar de kapper en koop geen nieuwe kleren,” vertelt Marie aan BRUZZ. 1000 euro / maand voor een sociale woning? Haar ex-partner verliet haar enkele jaren geleden en betaalt geen alimentatiegeld. Sterker nog, Marie heeft er nog kosten aan over. Haar man reed enkele jaren terug een voetganger aan met zijn wagen, die hem voor de rechter sleepte. De advocaatkosten betaalt Marie nog steeds af. Advocaatkosten afbetalen, een echtgenoot die geen alimentatie betaald, ... En dat is de schuld van de maatschappij? En het kindergeld, het kindergeld wat doet ze daar mee? |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Anton, gepensioneerd
Anton is een gepensioneerde man van 67, met een maandelijks inkomen van 1.600 euro per maand. Hij werkte heel zijn leven lang in een supermarkt, waar hij een netto-inkomen had van ongeveer 2.000 euro. De energieprijzen wegen voor Anton zwaar, waardoor hij sinds enkele maanden naar het afhaalpunt van de Sint-Vincensiusvereninging gaat. Hij betaald wel een lening af van 800 euro voor z'n ex vriend / partner. “Jaren geleden ging een lening aan bij de bank, voor mijn toenmalige partner. Ik had destijds geld op mijn spaarrekening, hij niet. Ik ben heel vrijgevig geweest voor die persoon en kocht hem alles wat hij wou. Hij kreeg toen een kind met een vrouw, en besloot om met haar en het kind te gaan samenwonen. Nu zit ik met de gebakken peren” vertelt Anton. Allemaal de schuld van de maatschappij! © AAB/BRUZZ | Het voedselpakket van Anton Maandelijks betaalt hij 800 euro terug aan de bank, met daarbovenop een huur van 400 euro. Toch zijn het, zoals veel andere middenklassers, de stijgende levenskosten die ervoor zorgen dat Anton om de twee weken naar de voedselbank trekt. “Vaak krijg ik echter te veel voor mezelf, en geef ik mijn overschot aan de Oekraïners, die hebben het meer nodig dan ik." 800 euro voor de lening, 400 euro voor de huur, en toch is de overheid (lees dure energieprijs) de schuldige. Laatst gewijzigd door reservespeler : 6 juni 2022 om 08:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het misbruik is er zeker.