Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Dit filmpje wekt...
afschuw... maar je wist dit al en at het sowieso nooit 33 66,00%
afschuw... en nu ben je voorgoed overtuigd: nooit meer 5 10,00%
een irritatie op... je eet het toch maar zelden en enkel op restaurant 7 14,00%
totaal niets op... 't is gewoon lekker en wat kan het jou verdommen dat die beesten zo afzien 4 8,00%
ergernis op... nu ga je 't speciaal kopen, gewoon om tegendraads te doen 1 2,00%
Aantal stemmers: 50. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 22 december 2004, 02:45   #21
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door big bad wolf
idd. de mens is van nature uit een omnivoor: de ideale voeding bestaat uit 5 voedingsgroepen. door vlees uit je dieet te bannen, mis je noodzakelijke stoffen.
dat is niet juist.
het enige wat een vegetariër "mist" zijn de dierlijke vetten, en die kunnen gerust vervangen worden door plantaardige vetten, die je vooral in granen, zaden en noten vindt. en dié staan net te weinig op onze menu's.

het zal wel een feit blijven dat mensen vlees en vis zullen blijven eten, maar de vervreemding van het "productieproces" zorgt er wel voor dat de wreedheid-tolerantiegrens wel verhoogt. deze (en andere) praktijken gebeuren in fabrieken en gebouwen ver van ons bed, zodat we niet meer zien hoe de kweek en de slacht gebeuren, en zo kan het ons dus ook steeds minder schelen dat deze praktijken voorkomen, of weten we bijvb. niet dat dikbilkoeien niet meer natuurlijk kunnen geboren worden, maar enkel via keizersnede, en dat je niet meer stilstaat tussen het verschil van een grote kipfilet, en de werkelijke omvang van een normale kip...
Oud 22 december 2004, 11:42   #22
anti-hypocriet
Vreemdeling

Standaard

een mens heeft wél behoefte aan dierlijke eiwitten. plantaardige eiwitten zijn incomplete eiwitten.
anti-hypocriet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2004, 11:51   #23
SethMoN
Provinciaal Statenlid

SethMoN's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar SethMoN
Standaard

Hoe erg ik het ook vind van wat ze die lieve diertjes aandoen, ik kan het gewoon niet laten om foie gras te eten op een feestelijke aangelegenheid. Niet ver van mijn deur (Templeuve) is er een ganzenkweker die artisanale ganzelever bereidt, ik heb met hem er over gesproken en die vertelde me dat er altijd charlatans zullen zijn die de ganzen martelen (zeker vóór de feestdagen omdat ze dan extra moeten produceren), maar hij beloofde me zich nooit aan zo'n praktijken schuldig te hebben gemaakt.
Oud 22 december 2004, 11:52   #24
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doggy
dat is niet juist.
het enige wat een vegetariër "mist" zijn de dierlijke vetten, en die kunnen gerust vervangen worden door plantaardige vetten, die je vooral in granen, zaden en noten vindt. en dié staan net te weinig op onze menu's.

het zal wel een feit blijven dat mensen vlees en vis zullen blijven eten, maar de vervreemding van het "productieproces" zorgt er wel voor dat de wreedheid-tolerantiegrens wel verhoogt. deze (en andere) praktijken gebeuren in fabrieken en gebouwen ver van ons bed, zodat we niet meer zien hoe de kweek en de slacht gebeuren, en zo kan het ons dus ook steeds minder schelen dat deze praktijken voorkomen, of weten we bijvb. niet dat dikbilkoeien niet meer natuurlijk kunnen geboren worden, maar enkel via keizersnede, en dat je niet meer stilstaat tussen het verschil van een grote kipfilet, en de werkelijke omvang van een normale kip...
De homo sapiens is 'sapiens' geworden door vlees te eten.
Het is duidelijk de merken aan de onzin die fervente vegetariërs steeds weer uitbraken.
Menselijke gevoelens en waarnemingen projecteren op ganzen en dat als onomstotelijke waarheid voorschotelen.
Je moet meer dan mesjogge zijn!
Eet eens wat vlees man! Misschien is er nog hoop voor je.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2004, 12:02   #25
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Het is duidelijk de merken aan de onzin die fervente vegetariërs steeds weer uitbraken.
Menselijke gevoelens en waarnemingen projecteren op ganzen en dat als onomstotelijke waarheid voorschotelen.
we aten vroeger gezonde dieren.
ook meer wilde dieren, die in vrijheid geleefd hadden.
nu eten we in kunstmatig ijltempo gekweekte dieren die leven in veel te kleine hokken, constant onder stress lijden, en die men vol antibiotica, hormonen en andere rommel spuit.

je bent wat je eet hé.

Laatst gewijzigd door Mitgard : 22 december 2004 om 12:03.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2004, 13:32   #26
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Nou ja, kikkerbilletjes worden ook van levende kikkers afgerukt. Garnalen en scampi's worden ook levend gekookt. Kreeften ook. Kippen worden ook de kop afgerukt. Vissen liggen ook te stikken. Als we zo gaan doorgaan zullen we het moeten doen met een geraspte wortel in plaats van een gebraden maaltje.
't Verschil met vroeger is dat ge aan die isomo bakskes met plastic over uit het koelvak geen verband met beesten zelf meer ziet.
Meeste jonge mensen zijn vies van bloed, knoken, darmen enzovoort. Bouillon trekken ze gdvd van liebig blokskes!

'n Dier rap en proper doden is gewoon efficiënter (voor mij niet echt een kwestie van gevoel) en die ganzenlever is bij ons sowieso flauwe en te dure chi-chi.

Ik eet alles wat mensen ter plaatse eten (die kuikens nog in hun schaal voorlopig uitgezonderd) en besef terdege dat de keuze om vegetariër te zijn enkel mogelijk is door de enorme toename in welvaart bij ons.
Ik heb er geen enkel probleem mee, heb maten genoeg die geen leed kunnen zien, maar mijn keuze is het niet.
Oud 22 december 2004, 14:02   #27
anti-hypocriet
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
we aten vroeger gezonde dieren.
ook meer wilde dieren, die in vrijheid geleefd hadden.
nu eten we in kunstmatig ijltempo gekweekte dieren die leven in veel te kleine hokken, constant onder stress lijden, en die men vol antibiotica, hormonen en andere rommel spuit.

je bent wat je eet hé.
het waren dan ook enkel de rijksten die zich dat vlees konden permitteren. vlees kweken op een diervriendelijke manier is economisch niet haalbaar. en ons vlees gaan zoeken in het wild is geen optie, de natuur kan uit zichzelf niet genoeg vlees produceren om onze gigantische vleesconsumptie bij te houden.
Oud 22 december 2004, 14:15   #28
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Ik vind die methode ook maar wreed, maar je moet ook eens naar de andere kant luisteren. In die grote bedrijven gebeurd het inderdaad op een wreedaardige manier om er zo veel mogelijk winst uit te kloppen. In de kleine traditionele bedrijven waar het dus op kleine schaal wordt gedaan is dit echter niet het geval. Daar komen de eenden zelf aangelopen om gevoerd te worden. Het gevolg is dat de productie natuurlijk lager ligt, maar beter dat dan het op een wreedaardige dwangmatige manier doen.
Er moet dus inderdaad opgetreden worden tegen die methodes maar er moet ook een dialoog zijn met de betrokken mensen.

Dat gedoe over hoe dieren behandeld worden in andere sectoren vind ik wel zo'n tipisch cliché. Informeer jezelf eens voor je zo'n uitspraken doet, alles afschilderen als wreed is net zo stom als alle allochtonen afschilderen als criminelen. Het is inderdaad zo dat sommige mensen hun dieren mishandelen, dat betekent niet dat het overal zo is. De meeste landbouwers die ik ken hebben een emotionele band met hun vee, vooral bij melkveehouderijen. Zelf ben ik opgegroeid op een pluimveehouderij en ik kan je verzekeren dat er enorm veel aandacht werd besteed aan het welzijn van de dieren. Ik weet nog goed dat ik als kind eens een kip een schop had gegeven en achteraf het mocht horen van m'n vader.

Mensen hebben inderdaad soms wreede trekjes als het om dieren gaat. Maar besef ook goed dat dit in de dierenwereld net hetzelfde is. Kippen gaan ook de zwakkere te lijf en pikken ze dood; het zijn geen lieve diertjes die gezellig rondscharrelen, het kunnen moordmachines worden als ze in contact komen met onbekende soortgenoten die zwakker zijn.

Laatst gewijzigd door instromaniac : 22 december 2004 om 14:22.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2004, 14:20   #29
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Gaan we dan heel konsekwent ook geen biefstuukje of kortletje meer eten?
In Anderlecht gaan ze met deze andere dieren ook niet bepaald zachtzinnig om......

Ook fruit en groenten zijn levende organismen.
Blijven we op wreedaardige wijze uien fijnhakken?
Blijven we wortelen sadistisch schillen?
Blijven we doorgaan met het schroeien van champignons, snerpensd in de hete boter?
Stoppen we dan ook maar met het eten van schimmelkaas?
We vermalen immers miljoenen micro-organismen tussen onze tanden.......

Om selectiviteit te vermijden, eet ik een beetje van alles.
Geen racisme.
Het (dieren)leed een beetje verdelen.
't Is eten of gegeten worden.........
Oud 22 december 2004, 14:25   #30
anti-hypocriet
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac

Dat gedoe over hoe dieren behandeld worden in andere sectoren vind ik wel zo'n tipisch cliché. Informeer jezelf eens voor je zo'n uitspraken doet, alles afschilderen als wreed is net zo stom als alle allochtonen afschilderen als criminelen. Het is inderdaad zo dat sommige mensen hun dieren mishandelen, dat betekent niet dat het overal zo is. De meeste landbouwers die ik ken hebben een emotionele band met hun vee, vooral bij melkveehouderijen. Zelf ben ik opgegroeid op een pluimveehouderij en ik kan je verzekeren dat er enorm veel aandacht werd besteed aan het welzijn van de dieren. Ik weet nog goed dat ik als kind eens een kip een schop had gegeven en achteraf het mocht horen van m'n vader.
Niemand beweert dat in elke boerderij de dieren worden mishandelt. Maar het is wel een feit dat het véél gebeurt. Heb ik al vaak genoeg met eigen(!) ogen gezien. Mijn punt is: waarom inzitten met de ganzen en de rest van de dieren aan hun lot over laten?
Oud 22 december 2004, 14:27   #31
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik zal zeker geen foie gras vreten, zelfs al komt ie op mijn bord.

Ze doen die levers van die eenden zwellen door ze eenzijdig te voederen. In mensentermen: als ge teveel chokola eet, dan gaat je lever ook zwellen en krijg je pijn, word je ziek.
Van zulke levers moet ik geen afgeleide produkten hebben.

Voor de rest: ik ben opgevoed door mijn moeder. Een oerdegelijk maar gewoon Vlaams mens. Die me respekt bijbracht voor al wat leeft. Dieren nutteloos doen afzien behoort niet tot onze kultuur.
Liefhebbers van hanengevechten, veehandelaren die hun beesten eerst afslaan en dan afslachten ... ze zijn geen uiting van onze Vlaamse kultuur, ze zijn er alleen kankergezwellen van.
U amuseren op kap van dieren: idem dito. U amuseren met dieren: dik ok.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2004, 14:45   #32
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anti-hypocriet
Niemand beweert dat in elke boerderij de dieren worden mishandelt. Maar het is wel een feit dat het véél gebeurt. Heb ik al vaak genoeg met eigen(!) ogen gezien. Mijn punt is: waarom inzitten met de ganzen en de rest van de dieren aan hun lot over laten?
Het gebeurd zeker, maar veel dat zou ik niet echt durven stellen. Op internationaal vlak misschien wel, omdat er in veel landen te weinig aandacht wordt besteed in dierenwelzijn, maar bij ons toch niet. Dat veehandeleren er nogal hardhandig mee omgaan is inderdaad wel een feit, maar die kritiek daarop kwam niet alleen van Gaia, ook ABS heeft er kritiek op gehad en zelfs enkele leden erop aangepakt.
Het hangt er natuurlijk ook van af wat je beschouwt als dierenleed. Ik veronderstel dat mijn definitie wel een stuk afwijkt van de jouwe. Hoe kuikens worden geslecteerd vind ik bvb. niet wreedaardig, want in dat stadium zijn het immers wezens zonder een echt bewustzijn of psychologisch gevoel. Ik kan perfect begrijpen dat je dat anders ziet, zo heb je ook mensen die tegen abortus zijn of tegen het doden van vliegen (ik bedoel dit nu niet ironisch moest ik verkeerd overkomen).

Je moet ook wel oppassen met de "propaganda" van bepaalde dierenrechtenorganisaties. Ik weet nog goed toen ik nog op de middelbare school zat dat we een Engels krantje kregen over dierenmishandeling, met name de huisvesting van kuikens. Ze toonden een foto waar de kuikens allemaal op mekaar geperst zaten in een hoek, alsof ze nauwelijks plaats hebben om rond te lopen. Iedereen in m'n klas vond het natuurlijk een schandaal, maar het was een mooi staaltje van manipulatie.
Het was zo dat ten eerste ze in een hoek gedrumd zaten en ten tweede er ruimte onderaan de foto te zien was waar geen kuikens zaten. Uit eigen ervaring weet ik goed dat kuikens veel ruimte hebben en dat als er een onbekende naar ze toegaat zo uit angst allemaal samen in een hoekje gaan drummen.
Ik vond die foto trouwens ook wreed, omdat die fotograaf voor zijn eigen belang die diertjes doet stikken door ze zo bang te maken.

Het dierenleed moet trouwens niet alleen in de landbouw gezocht worden. Ik ben voorstander op beperkingen ivm huisdieren. Mensen die een hond kopen en die permanent in een hok stoppen zijn een stuk erger dan landbouwers die varkens of kalfjes in een box steken (waar ze trouwens tegenwoordig veel ruimte hebben in tegenstelling tot 10 jaar geleden). Tegenwoordig is het ook de mode om bvb Border Collies of Jack Russel Teriërs te kopen. Veel van die mensen houden die hond dan in een klein tuintje en denken dat hem af en toe uitlaten volstaat. Voor zo'n dier is het echter een mishandeling niet vrij te kunnen rondlopen omdat ze enorm veel ruimte nodig hebben.

Maar ik wil er toch de nadruk opleggen dat ik ook vind dat het nodig is begaan te zijn met het dierenwelzijn en dat er een doeltreffender beleid rond moet gevoerd worden. Maar de manier waarop bvb. Gaia dit doet vind ik in sommige gevallen schandalig en puur berust op sensatie. De beste manier is door in dialoog te treden met organisaties uit het milieu, niet door heimelijk kinderen te filmen en die beelden aan jan en alleman te tonen.

Ik vind het dus beter de positieve krachten aan beide kanten te bundelen, want zo kom je er wel. Ieder voor zichzelf resulteert alleen maar in fanatisme en weinig resultaten. Het is natuurlijk wel spijtig dat er met sommige mensen niet te praten valt, zoals de bondkwekers, waar Gaia terecht kritiek op heeft.

Laatst gewijzigd door instromaniac : 22 december 2004 om 14:51.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2004, 14:47   #33
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anti-hypocriet
een mens heeft wél behoefte aan dierlijke eiwitten. plantaardige eiwitten zijn incomplete eiwitten.
ik vermoed dat je vegetarisme verwart met veganisme.
vegetariërs eten namelijk wél dierlijke producten: melk eieren en zuivelproducten maken dat een vegetarische levenswijze wél evenwichtig is.
veganisten daarentegen, komen vooral ijzer tekort, dat ze moeten bijpakken.
Oud 22 december 2004, 15:01   #34
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
kalmeer al maar, want ik merk dat je bloeddruk en cholesterol enorm aan het stijgen zijn, maar dat zal wel niet door het vele gezonde vlees zijn?

de tijd dat vegetariërs "mesjogge" idealisten zijn is al lang voorbij.
ik eet ondertussen al 8 jaar geen vlees of vis meer, en niet uit dat "pure wereldvreemde idealisme", maar onder andere omdat ik het belachelijk vind dat zoveel dieren een nutteloze dood sterven. kijk maar eens wat er van vlees in je vuilbak verdwijnt. voor mij hoeft dat dus niet: daarvoor dient een dier niet te sterven. plus de schandalen die al bovengekomen zijn in de vleesindustrie: kippen die motorolie in het voer gekregen hebben, dioxines e.d.
zo'n 5 jaar geleden was er ook die duitse vleesfabriek waar het slachtafval, en ook de afvoer van de wc's en douches mee verwerkt werden in veevoer. (weet niet meer precies welk incident dat was, zal het nog eens proberen opzoeken). wel, ik wil dat spul niet in mijn lijf.

en voor de mensen die zo graag vegetariërs veroordelen:
ik hoef mijn eetgewoonten niet te verantwoorden.
ik weet dat het een luxe-keuze is in deze wereld, mag ik ze daarom niet nemen?
nee, ik voel mij niet flauw, zwak of ben niet bleek en mager, ik heb zelfs 3x de 100km van Bornem uitgelopen, en 2x de 20km van brussel in een meer dan deftige tijd.
nee, ik geloof niet dat vleeseters gezonder eten, want voor hen is er veel meer junkfood ter beschikking.
nee, ik wil niemand bekeren tot vegetarisch eten.
Oud 22 december 2004, 15:04   #35
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Gaan we dan heel konsekwent ook geen biefstuukje of kortletje meer eten?
In Anderlecht gaan ze met deze andere dieren ook niet bepaald zachtzinnig om......
nee je hoeft dat niet te laten, maar je kan wel streven naar een betere behandeling van die dieren. het één sluit het ander toch niet uit?

Citaat:
Ook fruit en groenten zijn levende organismen.
Blijven we op wreedaardige wijze uien fijnhakken?
Blijven we wortelen sadistisch schillen?
Blijven we doorgaan met het schroeien van champignons, snerpensd in de hete boter?
Stoppen we dan ook maar met het eten van schimmelkaas?
We vermalen immers miljoenen micro-organismen tussen onze tanden.......
LOL!
ik snijd mijn groenten met liefde, terwijl ze verdoofd worden door muziek van Britney Spears

Citaat:
Om selectiviteit te vermijden, eet ik een beetje van alles.
Geen racisme.
Het (dieren)leed een beetje verdelen.
't Is eten of gegeten worden.........
laat het u smaken!
Oud 22 december 2004, 15:11   #36
SethMoN
Provinciaal Statenlid

SethMoN's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar SethMoN
Standaard

Lap! Moet ik me nu schuldig voelen omdat ik een lekkere foie gras ga eten op Nieuwjaar met een lekker zoet wijntje erbij (Sauternes) en wat rozijnebrood (toast) en ajuinenconfituur?
Oud 22 december 2004, 15:11   #37
nou nou
Europees Commissaris

nou nou's schermafbeelding

Standaard

Ik ga hier toch even op reageren ook.

Ten eerste vind ik hetgeen er in dit filmpje gebeurt absoluut schandalig en wreed. Afschuwelijk en zou verboden moeten zijn. Wat ik er verkeerd aan vind is dat ze doen alsof dit de de facto manier van werken is om foie-gras te produceren, wat een grove veralgemening is.

Er bestaan nogal wat misverstanden over foie-gras. Een ervan is dat die beesten een zieke lever zouden hebben. Opnieuw, dat kan, maar dat is niet noodzakelijk. Die beesten zijn namelijk trekvogels, en van nature hebben die een lever die dient om massaal vet in op te slaan om die trektochten te kunnen maken. Gedurende een bepaalde periode van het jaar zwelt deze daardoor enkele malen op en vwala, foie-gras.

Er bestaan meer dan voldoende artisanale boererijen waar ze diervriendelijker manieren toepassen om aan die levers te geraken. Voor zoverre dieren produceren voor consumptie zowiezo diervriendelijk is, maar dat is dan een ethische kwestie op een ander niveau vind ik. Het is echter ook waar dat die levers dan wel stukken van mensen kosten. Dat zijn niet de blikskes die ge in den Aldi kunt vinden en die jammer genoeg ook massaal worden gekocht.

Het is een beetje dezelfde discussie als die van de legbatterijen. Persoonlijk tracht ik eieren te kopen die een biolabel dragen. Ik gun de producent dan ook wel het voordeel van de twijfel (maw. ik ga niet bij de leveranciers gaan kijken maar geloof de handelaar op zijn woord dat het inderdaad bioproducten zijn van loslopende kippen). Zelfde met dit soort zaken. Ik ben dat ooit gaan kopen in een gespecialiseerde zaak, waar mij werd verzekerd dat het van een kleine producent kwam die met de nodige dierenliefde voor het product zorgde. Geloof me, de prijs was er ook naar. Nu goed, ik heb die persoon dat vertrouwen daarin gegeven...

Ondertussen ken ik iemand (in Frankrijk) die dat op die boerderijtjes zelf gaat halen. Zijn verhalen hebben me verder gerustgesteld... Nogmaals, je betaalt ervoor...

Dus neen, ik zal niet stoppen met dat te eten, maar ik selecteer mijn bronnen wel in de mate van het mogelijke en om dat te doen moet je natuurlijk wel anderen voor een stuk op hun woord geloven. Maar dat geldt ondertussen voor zowat alles wat we eten...

Dus, Oriana, ik mis eigenlijk een beetje de optie: ik ben op de hoogte van dit soort praktijken maar probeer ernaar te handelen in het voordeel van de dieren terwijl ik dat toch kan eten.

[size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]
nou nou is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2004, 15:13   #38
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doggy
ik snijd mijn groenten met liefde, terwijl ze verdoofd worden door muziek van Britney Spears
Ik heb de dokter Mengele van de vegetariers gevonden!

[size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]
Oud 22 december 2004, 15:13   #39
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SethMoN
Lap! Moet ik me nu schuldig voelen omdat ik een lekkere foie gras ga eten op Nieuwjaar met een lekker zoet wijntje erbij (Sauternes) en wat rozijnebrood (toast) en ajuinenconfituur?
Als ge hem in den Aldi gaat halen wel

Oud 22 december 2004, 15:14   #40
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SethMoN
Dat moet je voor jezelf uitmaken.8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be