![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar mits "voldoende" goedkope energie, is dat hele spelletje gewoon voor den hond zijn kloten, al moeten we de zeldzame metalen uit de lijken van onze gepensioeneerden persen.
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De onderhoudskosten van een Skoda Fabia DSG incl. bandenwissels waren €69 per maand volgens ADAC
Citaat:
Citaat:
Eentje qua segment beter vergelijkbare Peugeot e-208 Active is met 44 €/maand zelfs 25 € goedkoper. Het zal alvast een samenzwering van ADAC zijn. ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 15 juni 2022 om 22:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar hoelang?
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Micele : 15 juni 2022 om 22:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ff vertaald uit deze oudere link van BMI (vandaag gebruiken ze nog meer LFP voor BEV, zoals Tesla voor al zijn standaard range versie ~62 kWh LFP, en BYD wslk allemaal, andere merken zetten ook veel in op LFP waarvan de chemie geoptimaliseerd is, links in overvloed, of het staal al hieronder in het niet-vertaalde stukje) Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 16 juni 2022 om 10:41. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Raar het positieve ben je snel om het te posten.....maar iets negatief dan ben je precies stom en doof en blind. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ford kan niet langer meer een winstmarge genereren op de Mach-E, ondanks de grote vraag. Reden: stijgende materiaalkost voor batterijen.
https://driveteslacanada.ca/news/for...h-e-inflation/ Vorig jaar had ik een nieuwe Li-ion batterij nodig voor de pedelec. Zelfde batterijpack, zelfde leverancier en ondertussen een prijsstijging van +40% op minder dan jaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben geen pessimist, maar er is wel een kans dat dit niet de goede kant uitgaat.
We zouden wel eens flink gaan moeten inboeten op onze mobiliteits-vrijheid. Uit centengebrek.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onze globalisten van het WEF weten het wel.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 16 juni 2022 om 17:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat wel het resultaat zijn. Geen energie meer voor wat dan ook.
Alleen hetgeen "we" uit direct omgezet zonlicht direct kunnen gebruiken. Citaat:
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 16 juni 2022 om 18:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor een bruikbare EV?
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, voorlopig enkel voor een ICE, en dat zal nog een tijdje kunnen duren tot er "bruikbare" EVs zijn voor die prijs.
9000 € voor een Nissan Leaf met 24 kWh batterijpack (huurformule extra 79 €/maand) van bijna 8 jaar oud, zal wel een van de goedkoopste zijn. Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Micele : 16 juni 2022 om 19:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn mobiliteitsvrijheid en dito luxe draaien nu rond iets meer dan het tienvoudige daarvan.
En dat is wat ik net bedoel. Ik ga begod, mogelijks, mijn oude lijf in zo'n klein autootje moeten proppen. Ik hoop dat ik me vergis. Ik ben nogal fan van wetenschap en techniek, maar ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En die ICE zijn al bijvoorbaat duurder in gebruik nietwaar; Waarom zou iemand die geen volwaardige EV kan kopen zonder te lenen, nog een eigen wagen mogen hebben, nietwaar?
Citaat:
Want met 24kw/u spring je niet ver in het gewone verkeer, met zo'n oude EV. 150 km, als de bestuurder een aerogel voet heeft. Citaat:
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs pakweg 100 km bereik of minder in een koude winter, want die oude Leafbatterijen hebben geen temperatuurmanagement. De huur heeft een bepaald voordeel want indien de capaciteit teveel zakt krijg je een nieuw huurexemplaar. Citaat:
Citaat:
https://www.12gobiking.nl/blog/koopg...-boven-de-5000 ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 16 juni 2022 om 21:22. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
150 km is quantité négligeable.
![]() |
![]() |
#40 | |||