![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk is het onderwerp van de draad:
wat is nu eigenlijk de bedoeling van de bevoegde staatssecretaris-broertje-van ??
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ze een systeem zouden hebben enkel voor ‘overheidszaken’ zou ik het wel overwegen. Alhoewel, eID en kaartlezer werkt perfect voor mij. Ik hoef niet om de haverklap op mijn smartfoon met de Overheid te converseren.
Trump: ‘En wat met de koeien?’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 30 juni 2022 om 20:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik vermoed om het nepotisme in de politiek als grote Belgische traditie in ere te houden.
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel: Iemand die niet erg beslagen is met belastingsaangiftes vraagt aan een kennis om dat in zijn plaats te doen en geeft zijn Itsme pincode. Lap, die kennis heeft meteen ook toegang tot bankgegevens.
Trump: ‘En wat met de koeien?’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 30 juni 2022 om 21:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door pajoske : 30 juni 2022 om 21:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Smartphone (met Itsme erop) + pincode is hetzelfde als kaart + pincode. Het grote verschil: Itsme vervangt meerdere kaarten en pincodes door 1 kaart en 1 pincode. Uiteraard is dat gemakkelijker, maar het komt erop neer om voor alles dezelfde pincode of wachtwoord te gebruiken. Er waren tijden dat zoiets afgeraden werd. ![]()
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat hebben we vandaag geleerd 1 geef nooit uw pincode 2 geef nooit uw pincode 3 geef nooit uw pincode nee zelf niet aan uw vrouw, (eigenlijk zeker niet aan uw vrouw) Ik geef u gelijk he, het zou beter zijn om voor uw mijngezondheid.be en voor belastingen, en de overheidneuktugraaginuwgat.be allemaal eigen pincodes, loginnames en passwoorden te hebben, maar dat wordt onwerkbaar, wij mensen zijn nu eenmaal zo een loosers dat we dat niet kunnen of niet goed kunnen. Ik werk dagelijks met IT ers en zelf die zagen dat ze hun wachtwoord weer moeten reseten en dat het elvendertig karakters moet hebbern, niet optellend, enz... enz... enz... Dan moet ik altijd eens denken aan een gast die ooit eens wat klusjes kwam opknappen en die af en toe wel eens bij de NAVO rondhing, ... je wil niet weten uit hoeveel karakters die zijn wachtwoord bestond. Ah en ik ga het hier ook niet vertellen uiteraard. Maar laat ons zeggen dat ne Cray wel even tijd nodig had om het te gaan breken via brute force. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ja uiteraard. Maar ik zie liefst Overheidsshit gescheiden van bankgeld. Met Itsme stel ik mij vooral de vraag: waarom doen banken daaraan mee? Ze hebben allemaal hun eigen identificatiesysteem. En totnutoe hebben ze altijd moeten afdokken bij internetfraude. Is dat ook zo met Itsme? Kleine lettertjes? Edit: maar uiteindelijk doet iedereen wat hij wil. Ik ben perfect gelukkig met eID en kaartlezer voor de paar keer per jaar dat ik met de Overheid communiceer en bankkaart + pincode voor bankzaken. ![]() Edit2: ik herinner mij ook nog mijn eerste internetbankingaccount. Begin 2000? Een paswoord met 20 karakters ![]()
Trump: ‘En wat met de koeien?’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 30 juni 2022 om 22:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Als ik me niet vergis droeg ze zelfs het embleem van de politie. ![]()
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik las ergens dat Michel enkel doet bluft, om de kosten die de overheid aan itsme betaalt (800.000 euro als ik het me goed herinner) naar beneden te dwingen. Als hij werkelijk 50 miljoen euro over blijkt te hebben voor een nieuwe app weten we of dit waar was of niet, of, of de bluf gewerkt heeft of niet. We zullen het nooit weten dus. De Michels, lepe politici maar zeer slechte beleidsmensen.
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten eerste: Itsme werkt niet met een wachtwoord Ten tweede: het doet er niet toe dat u 20 wachtwoorden gebruikt als u de webbrowser of de software van uw apparaat (allemaal privé-ondernemingen) zelf niet vertrouwt. Google Chrome kan al uw wachtwoorden kennen, of het er nu 1 of 10 zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt itsme onvoldoende door.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn heksie perfeksie en ikzelf gebruiken exact dezelfde twee pincodes:
- één voor geldzaken (dus dezelfde voor bancontact, kredietkaart, internetbankieren op smartphone). Die is echt random gekozen. - één voor "andere zaken" (vb. destijds de pincode om onze auto te starten, die mochten onze kinderen vanzelfsprekend ook gebruiken, vb. de fietssloten, gsm-code ... gemakkelijkheidshalve mogen zelfs de kleinkinderen die kennen, en dus ook itsme ...) Ik spreek duidelijk niet over de inlogcode van forum.politics.be, de kranten, klantenkaarten of klanten-accounts en andere soortgelijke brol.
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Feit blijft: met 1 pincode (en de smartfoon uiteraard) kan je aan alle alles wat je aan Itsme toevertrouwd hebt. Met afzonderlijke pincodes/kaarten en wachtwoorden is dat niet.
Trump: ‘En wat met de koeien?’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 1 juli 2022 om 15:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Google (Chrome) heeft dus ook al die data. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 1 juli 2022 om 16:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat hebben ze wel (als ze van slechte wil zijn uiteraard). Het is hun app en ze programmeren die zoals ze willen.
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dus het gaat hier niet om afschermen van overheid tov privé bedrijven zoals bvb banken, het gaat erom om te checken "ben jij wel wie jij beweert te zijn". Als die persoon die je helpt bij je belastingsaangifte je itsme code kent, dan zal hij ook nog je toestel moeten hebben en de code tot je telefoon. Dus zo gemakelijk is dat niet. Hackers die rekeningen plunderen is omdat de mensen ZELF hun code geven, al of niet onder een voorwendsel van een louche website, er zijn er zelfs die dat telefonisch gewoon doorgeven ![]()
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is je persoonlijke vrijheid. Net zoals het mijn persoonlijke vrijheid is om het niet te doen en hier te zeggen waarom. Godspeed! ![]()
Trump: ‘En wat met de koeien?’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 1 juli 2022 om 23:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
|
![]() |
![]() |