![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De helft van de pensioenen wordt al gedekt door de autotaks alleen.. ![]() Waar is het belastingpotje van de SZ waarbij elke gepensioneerde aan bijgedragen heeft tijdens de loopbaan om later zijn rechtmatig pensioen te krijgen? Wie heeft indertijd zijn zakken gevuld en de afgedragen pensioenbijdragen van de hardwerkende mensen verspilt zodat nu de volgende generatie door de hoogste belastingen de pensioenen van zijn ouders moet betalen?! Gij wilt dus de hele sociale zekerheid op de schop uit afgunst op onvrijwillig werklozen die door wanbeleid van de falende regering om jobs te creëren allemaal te lui zouden zijn en geen uitkering verdienen waarvoor ze zelf al hebben bijgedragen door eerder gewerkt te hebben? ![]() Hoe gemakkelijk kortzichtig en jaloers klootjesvolk toch te manipuleren is om tegen elkaar op te zetten voor de aloude verdeel-en-heers strategie....tsssss En de profiteurs zouden niet kunnen profiteren als de politiek het niet zou toestaan - "profiteurs" maken enkel gebruik van de wettelijke mogelijkheden die de politiek zelf biedt. Dus wijs naar de schuldige en dat is de politiek, niet de werkloze. Misschien kunnen we de hele sociale zekerheid afschaffen en naar amerikaanse toestanden gaan met verzekeringen? Ieder voor zich en geen pensioen, dus werken tot je doodvalt of verhongeren terwijl je je blauw blijft betalen aan belastingen voor een pensioen dat je niet krijgt. ![]()
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Invaliden die niet echt invalide zijn aan het werk zetten zou ook al een borrel op de fles kunnen schelen. Vele beetjes helpen.
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is een discussie binnen de discussie maar heeft geen kloten van de Schoof te maken met het principe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ooit liep dat gelijk: werkenden droegen bij, de politiek had daar een belastingpotje voor om uit te betalen als ze op pensioen gingen. Maar de politiek verklootte het weer, ze hebben die belastingen die ze moesten beheren tot het pensioen, verkwanseld en ergens anders aan verspild zodat de huidige werkenden niet meer bijdragen voor hun eigen pensioen maar nu het pensioen van hun ouders moeten ophoesten! En de werkloosheidsuitkering is een récht, dat is een sociaal vangnet waarvoor wij allen belastingen betalen! Schaf dat af en gij als burger zult fors meer gemeentebelastingen gaan betalen voor al de ocmw-leeflonen van werklozen want elke inwoner in belziek heeft recht op een inkomen om menswaardig te kunnen leven! ![]()
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- Te oud. - Verouderde kwalificaties - enz...... De N-VA hakbijl erin zetten is verfoeilijk in dat geval. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Soit, wie wil werken die vindt werk.
![]() |
![]() |
#27 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Eigenlijk zeer slimme mensen!! Slimmer dan u en ik en alle politiekers samen. Laatst gewijzigd door Deo : 1 juli 2022 om 12:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zou moeten beginnen met: - Werkenden, ondernemenden verdienen een goed loon dat niet eindeloos afgeroomd wordt door belastingen; spaarders verdienen meer respect dan iemand die rekent op solidariteit zonder verantwoordelijkheid op te nemen. - ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zou helpen mocht de pensioenvorming transparanter zou zijn.
Zodat je duidelijk weet: ik betaal dit jaar 6.000 euro bijdrage, dat levert me x op voor mijn pensioen later. Die andere betaalde slechts 3.000 euro, die zal iets minder krijgen dan ik. Die ginder betaalde 9.000 en die zal iets meer krijgen dan ik. Maar vooral: in de loop van het proces gaan de politici niet lopen met de helft van mijn gestorte centen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Politiekers zijn dan toch niet zo slim dat ze zelf het profiteren tot aan het pensioen mogelijk maken.
![]() |
![]() |
#31 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
De omgekeerde wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie dus nu "meer pensioen" wil, zal wat meer moeten afpietsen van de huidige werkende. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De mensen die gespaard hebben, kunnen misschien een beter leven betalen dan deze die van de staat zouden afhangen. Mijn voorstel om naar het spaargeld te lijken gaat natuurlijk gepaard met een echt wel minimum uitkering voor deze werkonwilligen. Ik zou die momenteel 700 euro max per maand per gezin geven. Wie dus werkte voor een eigen huis en wat spaargeld zou daar voor beloond worden zonder parasiet te spelen op de overheid. Verantwoord leven zou dus echt wel beloond worden. Of zo u wil, ik demonstreer gewoon de rechtse asociale waanzin doorgetrokken naar alle maatschappelijke dienstverlening van de overheid zoals die binnenkort zal worden doorgevoerd bij sociale huisvesting op initiatief van erfgoedvernietiger en rechtse Mathias Diependaele (N-VA)
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 1 juli 2022 om 13:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onbegrijpelijk. Ze belasten liever degenen die werken dan dat ze degenen die vertikken om te werken, van den dop te zwieren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() op tijd dood vallen
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Soms moet ge mensen in de miserie duwen eer ze beseffen dat ze aan de slag moeten. Als ge echt wilt, kunt ge werken.
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is te oud?
|
|
![]() |
![]() |
![]() |