Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juli 2022, 20:41   #21
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Daar gaat het sowieso niet over.

Het zoveelste bewijs dat jij niet kunt lezen.
Hoe krijgen laadstations dan hun voeding, kwispel? Van de wind of de zon ter plekke?
Oud 14 juli 2022, 21:05   #22
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Hoe krijgen laadstations dan hun voeding, kwispel? Van de wind of de zon ter plekke?
Dat heb ik al uitgelegd clown.

Bij piekbelastingen worden ze gesteund door de nodige hybride batterijpower.

En de rest heb ik geciteerd:

This is the first of many “Energy Superhubs” Pivot Power is developing. These projects include batteries connected to the grid as well as the charging infrastructure. In this initial case, all of the power will be coming from clean renewable energy. I expect that to be the norm across future installations as well. Energy Superhub Oxford, located at Oxford’s Redbridge Park and Ride, has 10 megawatts (MW) of power capacity installed on site.

Laatst gewijzigd door Micele : 14 juli 2022 om 21:08.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2022, 21:09   #23
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat heb ik al uitgelegd clown.

Bij piekbelastingen worden ze gesteund door de nodige hybride batterijpower.
't is verloren met u, uw lobbygedoe is er over. 'k ga u op mijn negerlijst zwieren.

edit : done

Laatst gewijzigd door Skobelev : 14 juli 2022 om 21:10.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2022, 21:17   #24
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Kijk, je kunt optimistisch zijn of pessimistisch,
maar het voorzien van de nodige laadinfrastructuur is geen klein bier.
Dat is allemaal rapper gezegd dan gedaan.

Ik weet niet precies hoe het zal verlopen. Geen glazen bol.
Mijn conclusie is: ik kijk nog even de kat uit de boom. Voor mijn persoonlijke mobiliteitsbehoefte. Ik heb het niet over een tweede of derde gezinswagentje.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2022, 21:23   #25
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Ik weet niet precies hoe het zal verlopen. Geen glazen bol.
Mijn conclusie is: ik kijk nog even de kat uit de boom. Voor mijn persoonlijke mobiliteitsbehoefte. Ik heb het niet over een tweede of derde gezinswagentje.
Citaat:
Ja tot 400 BEV gelijktijdig laden, kent iemand een tankstation in de ganse fossiele geschiedenis die dat navenant ook kan?

200 tankzuilen ofzo? 50 inritten met 4 tankzuilen ofzo?
Bestaat dus niet.

Laatst gewijzigd door Micele : 14 juli 2022 om 21:23.
Oud 14 juli 2022, 22:55   #26
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is nodig? 70 % van de E-kilometers zal sowieso traag geladen worden aan de privé laadpaal, en 15 % tijdens het werk en-of openbare trage laadpunten (vooral 's nachts, en natuurlijk ook wanneer men lang parkeert, wagens staan nu eenmaal 95% niets te doen). Dat is dus allemaal klein bier, want trage AC-laadpunten 3,6 kW tot 11 kW. Zelfs aan het normaal stopcontact kan geladen worden, max 2,2 kW.

De echt heel snelle laadpunten (DC) is heel wat ander bier, maar zeker niet onoverkomelijk want ze groeien relatief traag maar zeker aan. En hoe sneller er opgeladen kan worden hoe hoger het debiet. Maar vele willen ook niet altijd heel snel opladen als ze tijd hebben.

Citaat:
Het moet ook helemaal niet rap gedaan worden.

Alhoewel er vandaag al meer openbare laadstations zijn dan openbare tankstations in UK, reeds in april 2019. Wie weet bouwen ze te snel (snel)laadstations, en breken ze de tankstations te rap af. lol.
Citaat:
https://www.zap-map.com/ev-charging-...or-first-time/
EV charging sites outnumber petrol stations for first time

References: Public EV charge point location information from Zap-Map’s database, both historical and current, covering the United Kingdom. Petrol station data from Experian Catalist Market Summary Report, April 2019, with historical downward trend highlighted by Statista.

Data from Zap-Map shows that as of 22 May, there are 8,471 charging locations across the UK, hosting a total of 13,613 charging devices. In contrast, as of the end of April, there are currently only 8,400 petrol stations in the UK, a figure which is continuing to decline.

There has been huge growth in the UK public EV charge point market in the past 12 months, with the number of locations increasing 57% in that time. Charging points can now be found across the length and breadth of the country, from the Shetland Islands to the Cornish Riviera, from Giant’s Causeway to the White Cliffs of Dover.
Hoe is het vandaag in UK? Zap Map zal dat wel weten?
Vwala, zelfs incl. juni 2022:
Citaat:
https://www.zap-map.com/statistics/

EV Charging Stats 2022

The UK’s electric vehicle (EV) charging infrastructure is continually growing and changing shape to meet the needs of EV drivers. Through the data collected to drive the Zap-Map app, Zap-Map tracks these myriad changes to provide the EV charging statistics below. The reports are updated on a monthly basis.

How many charging points are there in the UK?

Zap-Stats – June 2022

19960 LOCATIONS

32663 DEVICES

54158 CONNECTORS

829 LAST MONTH

At the end of June 2022, there were 32663 charging points across the UK, across 19960 charging locations. This represents a 34% increase in the number of charging devices since June 2021.

Last month, 829 new charging devices were added to the Zap-Map database.

These figures do not include the many charge points installed at home or at workplace locations, which are estimated to be more than 400,000. Some of these charge points are available to the public in some form via community or visitor charging.
Er zijn dus ~150 % meer laadstations dan tankstations en elk laadstation heeft gemiddeld bijna 3 laadpunten of -connectors. Elke laadpaal gemiddeld 1,7 laadconnectors.
En vooral UK heeft meer dan 400.000 laadpunten privé + werk waarvan de laatste ook nog deels semi publiek zijn.

En de snelheid waarmee ze bouwen mag er ook zijn (zie grafiek in de link):
De snelle laadpunten zijn ~ verviervoudigd op 3 jaar.
Citaat:
How is the UK charge point network growing over time?

As the chart reveals, the past few years have seen a significant increase in the number of public EV charge points in the UK. Between the end of 2016 and 2021 the charge point network grew four-fold from 6,500 to more than 28,000 devices and between 2020 and the end of 2021, close to 7,500 charge points were added to the UK network, a growth of 36%.

Number of public charging points by speed (2016 to date)

Laatst gewijzigd door Micele : 14 juli 2022 om 22:59.
Oud 15 juli 2022, 07:19   #27
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je gelooft sowieso wat je wilt als eeuwig-gisteren-gelovige die niet kan rekenen.

De Britten geloven ook graag aan grote tankstations op voorwaarde dat ze nu een heel korte pijplijn hebben naar een grote olieraffinaderij, best eentje van Vladimir. Anders krijgen die geen olie.

Een mugje bevoorradingsprobleem en je hebt al urenlange files aan de plofstations, de Britten weten dat maar al te goed.

https://www.hln.be/bizar/flinke-wrev...s-br~a9854602/
Daar gaat het niet over, het gaat over de "groene" stroom die ge naar uw 400 EV's tegelijkertijd gaat sturen.

Ik ben zo een initiatief genegen he, zeker niet tegen, ... het gaat hem over hoe gaan ze dit doen ? Zonder en gram of toch niet te veel grammen Co2 de lucht in te flikkeren, want dat is toch de bedoeling dacht ik niet ? Ah en zonder de nabije steden , dorpen, spoorlijnen zonder jus te zetten, of uw zekeringskast uit de muur te laten vliegen als er de helft plots afkoppelen omdat hun batterij vol zit.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2022, 10:36   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
't is verloren met u, uw lobbygedoe is er over. 'k ga u op mijn negerlijst zwieren.

edit : done
Ja, zijn missionaris-houding kan vervelend worden. In ouderwetse bewoordingen: die kan een zaag spannen.

Maar ik zet in principe niemand op de neger-lijst. Hoogstens reageer ik er nooit meer op. Zo heb ik er wel een paar.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 15 juli 2022, 10:38   #29
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, zijn missionaris-houding kan vervelend worden. In ouderwetse bewoordingen: die kan een zaag spannen.

Maar ik zet in principe niemand op de neger-lijst. Hoogstens reageer ik er nooit meer op. Zo heb ik er wel een paar.
Dat van een zaag spannen,
voor alle duidelijkheid,
geldt evenzeer voor de systematische criticasters.

Oud 15 juli 2022, 10:52   #30
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Daar gaat het niet over, het gaat over de "groene" stroom die ge naar uw 400 EV's tegelijkertijd gaat sturen.
Als ik deze draad start heeft dat een bedoeling dus daar gaat het ook over.

Mijn stelling is : kan men evenveel BEV gelijktijdig bedienen (snelladen) zoals men gelijktijdig ICE kan voltanken?

Zeker en vast is mijn antwoord.

Citaat:
Ik ben zo een initiatief genegen he, zeker niet tegen, ...
Dat initiatief bestaat al overal op de wereld, het zijn grote snellaadstations die ondersteund worden door zeer grote batterijpacks (megapacks). Er staan honderden fotos en video op het internet. Die grote batterijpacks moeten er zijn om het teveel aan wind- en zonne-energie regelmatig op te slaan anders wordt het net overbelast of kan er niet weg mee.
De grote daken van de laadstations zijn sowieso al volgelegd met zonnepanelen. Dus korte lijnen naar die megapacks. Overdag kunnen die megapacks opladen als de snellaadstations veel minder druk bezet zijn.
Dan druk pendelverkeer als het zonnetje weg is. Vele gaan nog snel 10-15 minuten aan de snellaadpaal hangen, piekvraag aan laadstroom, de geladen batterijpacks helpen mee aan de nodige vraag.

Citaat:
het gaat hem over hoe gaan ze dit doen ? Zonder en gram of toch niet te veel grammen Co2 de lucht in te flikkeren, want dat is toch de bedoeling dacht ik niet ? Ah en zonder de nabije steden , dorpen, spoorlijnen zonder jus te zetten, of uw zekeringskast uit de muur te laten vliegen als er de helft plots afkoppelen omdat hun batterij vol zit.
Ze doen het toch al vele jaren? Batterijopslag?

De reuzebatterijen wordt tijdens de piekvraag ontladen maak je maar geen zorgen. Dat wordt fijntjes gestuurd.

Pivot Power probeert het toch uit te leggen in de startlink. Bovendien wil UK zo snel mogelijk onafhankelijk worden van fossiele brandstoffen. Voor electriciteit zelfs in 2035.

Citaat:
“Het batterijsysteem, dat hernieuwbare energie opslaat in tijden van hoog aanbod, zal essentiële flexibiliteit bieden aan het Britse net naarmate hernieuwbare energie wordt opgeschaald. Tijdens periodes waarin de zon niet schijnt of de wind niet waait, zal de batterij ontladen, waardoor de elektriciteit de hele dag veilig en betrouwbaar is. Dit zal essentieel zijn als het VK zijn doelen van 50 GW offshore windenergie en 70 GW zonne-energie wil bereiken tegen 2030, en elektriciteit volledig koolstofvrij wil maken tegen 2035.”

Wat zit er specifieker in het hybride energieopslagsysteem? Hier zijn de cijfers : "Het combineert een 2MW/5MWh vanadiumstroombatterij van energieopslagleider Invinity Energy Systems met een 50MW/50MWh lithium-ionbatterij van het wereldwijde technologiebedrijf Wärtsilä om een ??innovatieve energieopslagoplossing te leveren die de intermitterende energie. Het systeem zal worden gecontroleerd en beheerd door Wärtsilä's GEMS Digital Energy Platform en geoptimaliseerd door Habitat Energy's AI-enabled batterijhandelssysteem."
Oud 15 juli 2022, 12:13   #31
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
voor alle duidelijkheid,
En ook voor diegene die het vertikken te lezen:

Citaat:
Snellaadpunten (DC) geven nog altijd gelijkstroom af direct aan de batterij (DC) van de wagen. Hoe die gevoed worden zal een combinatie worden wat er beschikbaar is. Zoals te lezen in draadstarter worden die gesteund door een 52 MW hybride batterijsysteem, die op tijd en stond bijgeladen worden van windenergie en zonne-energie.

https://www.pivot-power.co.uk/what-w...ttery-storage/
En in post 15 en 19 de principeschemas. En post 5 ook een vb van Duitsland met 144 snellaadpunten en ook daar spelen batterijopslag van zon een regulerende ondersteunende rol van het net als het moet en kan. Zuuuuucht.

Citaat:
Gemeentelijke energieopslag zorgt ervoor dat hulpbronnen verstandig worden gebruikt

Naast het elektrische tankstation wordt in een netwerk van omliggende bedrijven en particuliere huishoudens in het innovatiepark duurzame energie opgeslagen voor gebruik op piekmomenten. Deze energie wordt verkregen uit zonnestraling via fotovoltaïsche systemen. Het overschot dat de bedrijven en particuliere huishoudens die op het netwerk aansluiten op piekmomenten niet kunnen gebruiken, wordt opgeslagen in het innovatiepark.

Dankzij dit station en de gemeentelijke energieopslag kunnen de gewonnen hulpbronnen worden gebruikt wanneer ze nodig zijn. Ofwel aan de laadpaal ofwel in bedrijven en particuliere huishoudens. Zo blijft de waardeketen van regeneratieve energieproductie in de regio behouden en wordt de efficiëntie van hernieuwbare energiebronnen in de regio verder verhoogd.

En dat men ook direct autos kan opladen aan een volgeladen mobiele megapack-batterij -op een trailer- (DC <> DC met het minste verlies) daar kan ik tientallen fotos van geven. Porsche en Tesla. (en nee daar hangen geen draden aan het net )

Laatst gewijzigd door Micele : 15 juli 2022 om 12:35.
Oud 15 juli 2022, 13:12   #32
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik deze draad start heeft dat een bedoeling dus daar gaat het ook over.

Mijn stelling is : kan men evenveel BEV gelijktijdig bedienen (snelladen) zoals men gelijktijdig ICE kan voltanken?

Zeker en vast is mijn antwoord.

Dat initiatief bestaat al overal op de wereld, het zijn grote snellaadstations die ondersteund worden door zeer grote batterijpacks (megapacks). Er staan honderden fotos en video op het internet. Die grote batterijpacks moeten er zijn om het teveel aan wind- en zonne-energie regelmatig op te slaan anders wordt het net overbelast of kan er niet weg mee.
De grote daken van de laadstations zijn sowieso al volgelegd met zonnepanelen. Dus korte lijnen naar die megapacks. Overdag kunnen die megapacks opladen als de snellaadstations veel minder druk bezet zijn.
Dan druk pendelverkeer als het zonnetje weg is. Vele gaan nog snel 10-15 minuten aan de snellaadpaal hangen, piekvraag aan laadstroom, de geladen batterijpacks helpen mee aan de nodige vraag.

Ze doen het toch al vele jaren? Batterijopslag?

De reuzebatterijen wordt tijdens de piekvraag ontladen maak je maar geen zorgen. Dat wordt fijntjes gestuurd.

Pivot Power probeert het toch uit te leggen in de startlink. Bovendien wil UK zo snel mogelijk onafhankelijk worden van fossiele brandstoffen. Voor electriciteit zelfs in 2035.

In deze tijden waarrond het allemaal rond het millieu draait, gigantische parken gaan opzetten om enorme hoeveelheden voertuigen door te laten passeren zodat ze kunnen snelladen van gigantische batterijen, .... Het klinkt allemaal nogal futuristisch en allesbehalve goed voor het millieu .

Km's beton, honderden vierkante meters, afdak met zonnepanneel, die dus warmte opslorpen ipv weerkaatsen (nog geen witte zonnepanelen gezien) Honderden kub beton om die batterijen te ondersteunen, ... (ik zou die niet zomaar op t zand of in de klei parkeren)

En als je dat dan vergelijkt met 1 benzinestation, is die voetafdruk toch wel een ietsie pietsie kleiner zou ik zo zeggen.

Uw super electrificatie project is volgens mij simpeler op te lossen, zoals boven de botsauto's nen kiekendraad over de autostrade hangen en als ge stroom nodig hebt, doe je je laadmast omhoog en ga je al rijdend stroom tanken.

Ik ga nu rap rap naar het patentoffice een briefke schrijven voor de teloscopische laadmast voor EV's

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 15 juli 2022 om 13:13.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2022, 13:40   #33
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In deze tijden waarrond het allemaal rond het millieu draait, gigantische parken gaan opzetten om enorme hoeveelheden voertuigen door te laten passeren zodat ze kunnen snelladen van gigantische batterijen, .... Het klinkt allemaal nogal futuristisch en allesbehalve goed voor het millieu .

Km's beton, honderden vierkante meters, afdak met zonnepanneel, die dus warmte opslorpen ipv weerkaatsen (nog geen witte zonnepanelen gezien) Honderden kub beton om die batterijen te ondersteunen, ... (ik zou die niet zomaar op t zand of in de klei parkeren)

En als je dat dan vergelijkt met 1 benzinestation, is die voetafdruk toch wel een ietsie pietsie kleiner zou ik zo zeggen.

Uw super electrificatie project is volgens mij simpeler op te lossen, zoals boven de botsauto's nen kiekendraad over de autostrade hangen en als ge stroom nodig hebt, doe je je laadmast omhoog en ga je al rijdend stroom tanken.

Ik ga nu rap rap naar het patentoffice een briefke schrijven voor de teloscopische laadmast voor EV's
Je moet natuurlijk de hele fossiele keten tellen en niet enkel het tankstation an sich.

Bovendien ook zonder electrische wagens zouden die batterijparken er komen. In feite heb je zelfs minder batterijparken nodig hoe meer BEV er komen.

Aan uw eerste alinea kan ik lezen dat je het niet begrepen hebt. Men kan ook alle electrische wagens laden van het net hoor. Geen enkele extra batterij nodig.

Laatst gewijzigd door Micele : 15 juli 2022 om 13:56.
Oud 15 juli 2022, 21:54   #34
chris k
Staatssecretaris

chris k's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Lost die op met beton met weinig CO2 uitstoot ...... de milieu vriendelijke "Zwavel beton" maar weet alleen niet welke rommel er in die zwavel beton zit .
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2022, 22:05   #35
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
voor alle duidelijkheid,
Kijk, ik heb niets tegen vernieuwing en verbetering, integendeel.
Maar systematisch wagens aanprijzen die 2.5 keer zoveel kosten als een traditionele en die daar bovenop nog allerlei problemen vertonen qua laden en actieradius. Evenzeer batterijen aanprijzen waar je met wat geluk in de winter 's avonds een ei kan mee bakken en gans dat elektrificatie-gedoe als DE oplossing aanprijst terwijl er ongetwijfeld, als we dat met zen allen zouden doen, een tekort aan elektriciteit en een gebrek aan capaciteit om de elektriciteit tot bij de verbruiker te krijgen zou ontstaan.
Die zever lees ik niet meer.

Als je wil dat iedereen overschakelt dan moet je dat, met hetzelfde comfort, voordeliger maken voor de portefeuille van de consument, dan gaat dat vanzelf.
Oud 15 juli 2022, 23:07   #36
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Het is, zoals het er nu naar uit ziet, niet "ongetwijfeld", maar gegarandeerd, dat de snelle omschakeling naar EV persoonlijke mobiliteit naar de kloten helpt.

Maar ik ga het vel van die elektrisch geschoren beer nog niet verkopen, voor dezelfde moeite word die gestroopt met buskruit.
Oud 16 juli 2022, 07:16   #37
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk, ik heb niets tegen vernieuwing en verbetering, integendeel.
Maar systematisch wagens aanprijzen die 2.5 keer zoveel kosten als een traditionele en die daar bovenop nog allerlei problemen vertonen qua laden en actieradius. Evenzeer batterijen aanprijzen waar je met wat geluk in de winter 's avonds een ei kan mee bakken en gans dat elektrificatie-gedoe als DE oplossing aanprijst terwijl er ongetwijfeld, als we dat met zen allen zouden doen, een tekort aan elektriciteit en een gebrek aan capaciteit om de elektriciteit tot bij de verbruiker te krijgen zou ontstaan.
Die zever lees ik niet meer.

Als je wil dat iedereen overschakelt dan moet je dat, met hetzelfde comfort, voordeliger maken voor de portefeuille van de consument, dan gaat dat vanzelf.
Sommige dingen gaan wel degelijk vanzelf, maar dat gaat het wel veel te traag.
Daar is een taak weggelegd voor de overheid.

In dit geval dus voor de overheid. Niet voor Groen of Ecolo.

Oud 16 juli 2022, 08:16   #38
chris k
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Sommige dingen gaan wel degelijk vanzelf, maar dat gaat het wel veel te traag.
Daar is een taak weggelegd voor de overheid.

In dit geval dus voor de overheid. Niet voor Groen of Ecolo.
Het probleem is we hebben nu geen Overheid maar een "Roverbende".
Oud 16 juli 2022, 08:24   #39
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vergeet vooral niet dat maar ~8% van de EV-kilometers aan snellaadpalen geladen wordt. (NL-laadonderzoek 2021)

Bij ICEs is dat ~100% aan tankstations.

En bij de grote (snelweg)tankstations met voorzieningen (restaurant-wc-...) moet men ook grote parkings voorzien zodat de mensen hun ICE kunnen parkeren als ze een pauze nemen. Ook als ze niet tanken.

Bij snellaadstations zal dat quasi nihil zijn. De parking is de laadplaats.
Daarom ook die variatie aan vermogens van 50 kW tot 350 kW.

Uiteraard gaan bij tankstations daar ook EVs parkeren, desnoods ook snelladen, en als het een "zonne-EV" is laadt die daar nog een paar kms bij in het zonnetje.

Steeds meer klassieke tankstations gaan ook snellaadpalen plaatsen, zo zijn er al heel wat.

Of denken er werkelijk normaal denkende mensen dat er in al die landen enkel idioten zulke grote laadstations aangelegd hebben en verder gaan aanleggen. Aan de nodige omgevings- en milieuvergunningen moet daar ook voldaan worden.

Een gewone trage AC-laadpaal of -laadpunt zal wel geen vergunning nodig hebben, in NL is het alvast al geen inrichting: https://www.infomil.nl/onderwerpen/i...to-inrichting/
En in Vlaanderen is het ook niet nodig, want de wet verplicht het zelfs aan nieuwe of gerenoveerde gebouwen.

Laatst gewijzigd door Micele : 16 juli 2022 om 08:31.
Oud 16 juli 2022, 08:31   #40
chris k
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dat target 40% hernieuwbaar aandeel in 2030 is ergens in maart 2022 naar 45% bijgesteld, allemaal door Vladimir.
40 of 45 % hernieuwbaar .......als de rest wegvalt is er nog steeds 55 of 60 % tekort en dan meer EV's hoe ga je die laden met dromen ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be