![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe krijgen laadstations dan hun voeding, kwispel? Van de wind of de zon ter plekke?
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij piekbelastingen worden ze gesteund door de nodige hybride batterijpower. En de rest heb ik geciteerd: This is the first of many “Energy Superhubs” Pivot Power is developing. These projects include batteries connected to the grid as well as the charging infrastructure. In this initial case, all of the power will be coming from clean renewable energy. I expect that to be the norm across future installations as well. Energy Superhub Oxford, located at Oxford’s Redbridge Park and Ride, has 10 megawatts (MW) of power capacity installed on site. Laatst gewijzigd door Micele : 14 juli 2022 om 21:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
edit : done
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 14 juli 2022 om 21:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk, je kunt optimistisch zijn of pessimistisch,
maar het voorzien van de nodige laadinfrastructuur is geen klein bier. Dat is allemaal rapper gezegd dan gedaan. Ik weet niet precies hoe het zal verlopen. Geen glazen bol. Mijn conclusie is: ik kijk nog even de kat uit de boom. Voor mijn persoonlijke mobiliteitsbehoefte. Ik heb het niet over een tweede of derde gezinswagentje.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 14 juli 2022 om 21:23. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De echt heel snelle laadpunten (DC) is heel wat ander bier, maar zeker niet onoverkomelijk want ze groeien relatief traag maar zeker aan. En hoe sneller er opgeladen kan worden hoe hoger het debiet. Maar vele willen ook niet altijd heel snel opladen als ze tijd hebben. Citaat:
Alhoewel er vandaag al meer openbare laadstations zijn dan openbare tankstations in UK, reeds in april 2019. Wie weet bouwen ze te snel (snel)laadstations, en breken ze de tankstations te rap af. lol. Citaat:
Vwala, zelfs incl. juni 2022: Citaat:
En vooral UK heeft meer dan 400.000 laadpunten privé + werk waarvan de laatste ook nog deels semi publiek zijn. En de snelheid waarmee ze bouwen mag er ook zijn (zie grafiek in de link): De snelle laadpunten zijn ~ verviervoudigd op 3 jaar. Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 14 juli 2022 om 22:59. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben zo een initiatief genegen he, zeker niet tegen, ... het gaat hem over hoe gaan ze dit doen ? Zonder en gram of toch niet te veel grammen Co2 de lucht in te flikkeren, want dat is toch de bedoeling dacht ik niet ? Ah en zonder de nabije steden , dorpen, spoorlijnen zonder jus te zetten, of uw zekeringskast uit de muur te laten vliegen als er de helft plots afkoppelen omdat hun batterij vol zit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik zet in principe niemand op de neger-lijst. Hoogstens reageer ik er nooit meer op. Zo heb ik er wel een paar.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
voor alle duidelijkheid, geldt evenzeer voor de systematische criticasters.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn stelling is : kan men evenveel BEV gelijktijdig bedienen (snelladen) zoals men gelijktijdig ICE kan voltanken? Zeker en vast is mijn antwoord. Citaat:
De grote daken van de laadstations zijn sowieso al volgelegd met zonnepanelen. Dus korte lijnen naar die megapacks. Overdag kunnen die megapacks opladen als de snellaadstations veel minder druk bezet zijn. Dan druk pendelverkeer als het zonnetje weg is. Vele gaan nog snel 10-15 minuten aan de snellaadpaal hangen, piekvraag aan laadstroom, de geladen batterijpacks helpen mee aan de nodige vraag. Citaat:
De reuzebatterijen wordt tijdens de piekvraag ontladen maak je maar geen zorgen. Dat wordt fijntjes gestuurd. Pivot Power probeert het toch uit te leggen in de startlink. Bovendien wil UK zo snel mogelijk onafhankelijk worden van fossiele brandstoffen. Voor electriciteit zelfs in 2035. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En dat men ook direct autos kan opladen aan een volgeladen mobiele megapack-batterij -op een trailer- (DC <> DC met het minste verlies) daar kan ik tientallen fotos van geven. Porsche en Tesla. (en nee daar hangen geen draden aan het net ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 15 juli 2022 om 12:35. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In deze tijden waarrond het allemaal rond het millieu draait, gigantische parken gaan opzetten om enorme hoeveelheden voertuigen door te laten passeren zodat ze kunnen snelladen van gigantische batterijen, .... Het klinkt allemaal nogal futuristisch en allesbehalve goed voor het millieu . Km's beton, honderden vierkante meters, afdak met zonnepanneel, die dus warmte opslorpen ipv weerkaatsen (nog geen witte zonnepanelen gezien) Honderden kub beton om die batterijen te ondersteunen, ... (ik zou die niet zomaar op t zand of in de klei parkeren) En als je dat dan vergelijkt met 1 benzinestation, is die voetafdruk toch wel een ietsie pietsie kleiner zou ik zo zeggen. Uw super electrificatie project is volgens mij simpeler op te lossen, zoals boven de botsauto's nen kiekendraad over de autostrade hangen en als ge stroom nodig hebt, doe je je laadmast omhoog en ga je al rijdend stroom tanken. Ik ga nu rap rap naar het patentoffice een briefke schrijven voor de teloscopische laadmast voor EV's Laatst gewijzigd door Herr Flick : 15 juli 2022 om 13:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien ook zonder electrische wagens zouden die batterijparken er komen. In feite heb je zelfs minder batterijparken nodig hoe meer BEV er komen. Aan uw eerste alinea kan ik lezen dat je het niet begrepen hebt. Men kan ook alle electrische wagens laden van het net hoor. Geen enkele extra batterij nodig. Laatst gewijzigd door Micele : 15 juli 2022 om 13:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar systematisch wagens aanprijzen die 2.5 keer zoveel kosten als een traditionele en die daar bovenop nog allerlei problemen vertonen qua laden en actieradius. Evenzeer batterijen aanprijzen waar je met wat geluk in de winter 's avonds een ei kan mee bakken en gans dat elektrificatie-gedoe als DE oplossing aanprijst terwijl er ongetwijfeld, als we dat met zen allen zouden doen, een tekort aan elektriciteit en een gebrek aan capaciteit om de elektriciteit tot bij de verbruiker te krijgen zou ontstaan. Die zever lees ik niet meer. Als je wil dat iedereen overschakelt dan moet je dat, met hetzelfde comfort, voordeliger maken voor de portefeuille van de consument, dan gaat dat vanzelf.
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is, zoals het er nu naar uit ziet, niet "ongetwijfeld", maar gegarandeerd, dat de snelle omschakeling naar EV persoonlijke mobiliteit naar de kloten helpt.
Maar ik ga het vel van die elektrisch geschoren beer nog niet verkopen, voor dezelfde moeite word die gestroopt met buskruit.
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar is een taak weggelegd voor de overheid. In dit geval dus voor de overheid. Niet voor Groen of Ecolo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vergeet vooral niet dat maar ~8% van de EV-kilometers aan snellaadpalen geladen wordt. (NL-laadonderzoek 2021)
Bij ICEs is dat ~100% aan tankstations. En bij de grote (snelweg)tankstations met voorzieningen (restaurant-wc-...) moet men ook grote parkings voorzien zodat de mensen hun ICE kunnen parkeren als ze een pauze nemen. Ook als ze niet tanken. Bij snellaadstations zal dat quasi nihil zijn. De parking is de laadplaats. Daarom ook die variatie aan vermogens van 50 kW tot 350 kW. Uiteraard gaan bij tankstations daar ook EVs parkeren, desnoods ook snelladen, en als het een "zonne-EV" is laadt die daar nog een paar kms bij in het zonnetje. Steeds meer klassieke tankstations gaan ook snellaadpalen plaatsen, zo zijn er al heel wat. Of denken er werkelijk normaal denkende mensen dat er in al die landen enkel idioten zulke grote laadstations aangelegd hebben en verder gaan aanleggen. Aan de nodige omgevings- en milieuvergunningen moet daar ook voldaan worden. Een gewone trage AC-laadpaal of -laadpunt zal wel geen vergunning nodig hebben, in NL is het alvast al geen inrichting: https://www.infomil.nl/onderwerpen/i...to-inrichting/ En in Vlaanderen is het ook niet nodig, want de wet verplicht het zelfs aan nieuwe of gerenoveerde gebouwen. Laatst gewijzigd door Micele : 16 juli 2022 om 08:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |