![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De staat ontvetten
Dat hebben we al gehoord Samen met het badwater een slag in het niets geworden
![]() |
#22 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik had destijds eens 100 aandelen van een bedrijf, waar ik eigenlijk vanaf wilde. Ik stond op winst maar ik had ze nog niet zo lang in bezit (alleszins minder dan 6 maanden.) Er noteerden opties op het bewuste aandeel. Ik heb toen een kortlopende in the money call optie geschreven met een strike lager dan mijn aankoopwaarde. Het verschil werd natuurlijk onmiddellijk geïnd in de vorm van een optiepremie en ik verkocht mijn aandelen zogezegd met verlies nadat de geschreven call optie in the money expireerde. Dat was een simpel trucje om die dekselse speculatietaks te omzeilen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Een meerwaardebelasting op aandelen is echt niet goed. Niet voor de ondernemer en niet voor de (particuliere) belegger in beursgenoteerde ondernemingen. Het zou de kracht van de samengestelde intrest gevoelig verzwakken en vermogensgroei zal veel trager geschieden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
De kaas lag ook te ver om er van gegeten te hebben blijkbaar. Die speculatietaks was een uitvinding van die rechtse gedrochtregering Michel om hun kompleet mislukte taksshift voor de schijn sluitend te maken.
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.wonenvlaanderen.be/faq?f...ms_per_page=60 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Kaarsje branden dat die verlaging van de vennootschapsbelasting er door komt.
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maffia praktijken op federaal niveau ,hier is de overheid niet meer en minder dan een roverheid die de middenklasse van de bevolking blijft plunderen om hun geldverslindend beleid verder te kunnen zetten... Hoog tijd om die politieke kaste te trakteren op een pot pek en veren... Ach ,in 2024 zullen we dan maar de rekening presenteren... Laatst gewijzigd door Svennies : 19 juli 2022 om 17:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 19 juli 2022 om 18:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben onvoldoende op de hoogte van belastingstechniek om nu al een oordeel te kunnen vormen. Het lijkt me daarenboven nog te vroeg ook, want we weten onvoldoende details hoe het een en het ander uitgewerkt gaat worden.
Maar, wat altijd goed is: - verlichting van belastingen op arbeid - vereenvoudiging
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, als de belastingsvoeten dalen, dan zijn we wel een goed eind op weg.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Speelt de concurrentie op de huurmarkt onvoldoende?
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al duusd keers uitgelegd, maar nog nooit (willen) begrijpen. Dus nog eens, heel simpel: De Vlaamse regering voorziet twee zaken: 1) geld. Dat is meer geld dan ooit voorheen 2) een betere organisatie van de sociale woningsmaatschappijen. Zodat die eindelijk eens wat beter kunnen gaan werken. De vertraging in de bouw van sociale woningen, DOOR de woningsmaatschappijen stokt nu, tijdens de duur van die reorganisatie. Dat is tijdelijk. Dat is een noodzakelijk kwaad. Heb je dat nu eindelijk eens begrepen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
https://vanpeteghem.belgium.be/sites...wdruk%20NL.pdf
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
Het beleid van de Vlaamse regering is een groot fiasco en niet alleen wat sociale huisvesting betreft. Eigenlijk is die Vlaamse een totale puinzooi die liever op vakantie vertrekken dan Vlaanderen enige energiezekerheid te geven. Schandalig
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Btw er wordt trouwens niet alleen gesproken over meerwaarden op financiele producten, doch ook op vastgoed. Maar om een beetje correct te zijn zou men niet alleen rekening moeten houden met de minwaarden, doch ook met de inflatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
Ik begrijp volkomen, als ik het rechtse relativisme lees, dat wij in een landsdeeltje wonen waar bedrijven geen normale electriciteitsaansluiting meer kunnen krijgen door de rechtse puinzooi mentaliteit. Vlaanderen is goed bezig met het slecht te doen. Want de anderen doen het slechter slecht.
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rijken moet hard aangepakt worden. Vooral die debielen van The Sky Is The Limit !
|
![]() |
![]() |