![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat die ongerepte natuur betreft,... wij leven in een tijd waarin we mensen kunnen laten leven en zelf voeding produceren etc... maar als je dat gaat uitrekenen naar hoevel land je nodig hebt om 2 personen te laten leven, dan wordt het spannend hoor, zeker als je ze biologisch wil laten leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik woon op den buiten , als ik hier plek vrij wil maken om volledig van het land te leven , dan moet ik beginnen met al mijn geburen te liquideren, en liefst nog een kleine gemeenschap in het dorp hiernaast ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar die "global warming" dat is nog niet erg he, wat die zweedse autistische trol ook mag beweren. De polen die shiften, een stevige metoriet of vulkaanuitbarsting dat is veel spannender en destructiever. Ik spreek hier niet over wat stof van de ejafjajeukel, ... nee ik spreek hier genre ejafjajeukel of nog beter heel ijsland ontploft door een gigantische uitbarsting. Onder Yelowstone en Gran Canaria bvb zitten zo een slapende vulkanen. Kaboem drukgolf die een keer of 2 rond de aarde gaat, een puin wolk die ons 3 opeenvolgende nucleaire winkels geeft. Ge gaat u kunnen houden van lachen hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
https://www.hln.be/milieu/wetenschap...rofe~acc54ee3/ Citaat:
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Eerst was het klimaatopwarming en nu nog klimaatverandering, dan kunnen ze alle kanten op als het toch moest afkoelen of...opwarmen. ![]() Onder Yellowstone liggen zomaar even 3 supervulkanen en als die uitbarsten, de ene zou de anderen kunnen triggeren, dan is de helft van de planeet eraan. Dan is het game over voor de hele mensheid.
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het komt allemaal goed. Binnen twintig jaar hebben we 100% hernieuwbare energie. En dan barst er een vulkaan en verdwijnen zon en wind voor een jaartje ... oeps.
![]()
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Met andere woorden: de natuur is een smerige, rechtse kapitalist. Dat zal de Grote Greet Turnbroek graag horen.
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat was eens toen de mensen sowieso geen electriciteit hadden. En toen hebben de meeste het ook overleefd. Oepsje. https://nl.wikipedia.org/wiki/Jaar_zonder_zomer Elk nadeel heeft zijn voordeel. ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 2 augustus 2022 om 20:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Europees Commissaris
|
![]() Wij gaan het universum nog verkennen.
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet niet hou oud jij bent maar de kans dat ik dat als 60+ nog ga meemaken lijkt me klein.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het leven is niet veel meer dan dat. Net tijd genoeg hebben om je voor voort te planten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit werd al uitvoerig onderzocht onder andere hoeveel M² we nu nog zouden ter beschikking hebben op deze planeet in verhouding met het aantal mensen. Dat de oppervlakte dat ieder individu nu ter beschikking heeft tegenover 100 jaar geleden drastisch is verminderd zal u niet verbazen. 75 % van deze planeet is ook al onbewoonbaar denk maar aan de oceanen. Dat we met meer dan genoeg zijn zie eigenlijk al met veel te veel kan men niet meer ontkennen. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 augustus 2022 om 06:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nee nu even serieus, we weten natuurlijk niet wanneer, maar als er dus morgen zo ne metoriet inslaat die Taiwan en een deel van China wegvaagt, dan is het de volgende ochtend hier heel donker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het is niet omdat we toen zonder elektriciteit (energie toucours nu als die 100% hernieuwbaar is) konden dat we dat nu zomaar kunnen. De omstandigheden zijn veranderd ondertussen. Net zomin als je met de ogen van vandaag naar het verleden kan kijken (woke) kan je met de ogen van gisteren niet naar het heden kijken.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. Laatst gewijzigd door Vlad : 3 augustus 2022 om 06:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De rijkste één procent van de wereldbevolking bezit momenteel meer dan de helft van de rijkdom op de hele wereld en die willen niet delen, die willen nog meer. Er is meer dan genoeg om de hele wereldbevolking en nog meer te voeden alleen is het slecht verdeeld en is het beleid en de wil er niet door...hebzucht. Daarom maken ze die 99% wijs dat er tekort zou zijn door overbevolking en daar trappen velen in. ![]()
![]() |
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De realiteit is natuurlijk dat de mens een bepaalde welstand wil en dus een behoorlijke ecologische voetafdruk heeft. Het volstaat even een blik te werpen op het aantal vuilniszakken dat al die gezinnen voor hun deur hebben staan met al hun kinderen, een hond en liefst ook nog een paar katten. Zij die welstand hebben opgebouwd willen het niet meer afgeven en zij die het niet hebben streven ernaar. Die arme Afrikanen van vandaag zijn de consumenten van morgen. In die realiteit is er natuurlijk wel een overbevolking en nog geen klein beetje.
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zolang ik brandstof heb, blijft mijn stoofpotje pruttelen.
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jongeren vinden dat ze moeten inbinden voor de ouderen, en daar zijn ze niet gelukkig mee. Ouderen worden beschouwd als ballast. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat diegenen, die het verschil tussen jongens en meisjes niet meer kennen eerder zullen verdwijnen.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 4 augustus 2022 om 00:43. |
![]() |
![]() |