Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 augustus 2022, 13:00   #21
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Dan moet wel de hebzuchtige, nietige mens, die denkt God te kunnen spelen, zich niet bemoeien met de natuur!

Zoals enorme wouden met volwassen bomen kappen om meer winst te kunnen maken of plaats te maken om beton te storten en dan nutteloos boompjes gaan aanplanten waarvan 3/4de kapot gaat.

Of zoals met h.a.a.r.p op knopkes drukken om het te laten regenen of proberen het weer te beïnvloeden door geo engineering etc...God weet met wat ze allemaal bezig zijn en al verkloot hebben...maar dan hebben ze altijd nog de dekmantel van "klimaatverandering" om zich achter te verstoppen..en daarvan krijgt het gepeupel dan nog wel de schuld.

Overigens is overbevolking ook bedrog als je ziet hoeveel ongerepte natuur op de hele planeet er nog is waar geen mens leeft...
De perceptie dat er plaats tekort zou zijn door overbevolking stellen ze bedrieglijk voor door de onbewoonde, vrije ruimtes te verzwijgen maar enkel mierenhopen van steden te laten zien, het uitvergroten waar miljoenen mensen bijeen kruipen en dat wordt dan nog geloofd ook.
Voor geld danst den beer. Ik wil ook die bomen laten staan, maar iemand die daar goed geld aan verdient kapt die gewoon om.

Wat die ongerepte natuur betreft,... wij leven in een tijd waarin we mensen kunnen laten leven en zelf voeding produceren etc... maar als je dat gaat uitrekenen naar hoevel land je nodig hebt om 2 personen te laten leven, dan wordt het spannend hoor, zeker als je ze biologisch wil laten leven.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2022, 13:03   #22
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jawadde....bekijk de hele planeet eerst nog maar eens voor je besluit dat er enkel "hier en daar" nog wat ruimte over zou zijn..

Ze nemen je bij de neus met de drogreden van overbevolking om massamoord en uitroeiing tot 500 miljoen te kunnen rechtvaardigen en daarvoor moet de publieke opinie erin geloven dat overbevolking bestaat en een gevaar zou zijn voor het voortbestaan van de mensheid.

1 voorbeeldje:
De oppervlakte van Mongolië is 1.565.000 vierkante kilometer.
De enige stad in Mongolië, ulaanbaatar, heeft een totale oppervlakte van ongeveer 4700 vierkante kilometer.

Mongolië heeft een populatie van 3,3 miljoen inwoners waarvan 60% reeds in de enige stad, ulaanbaatar, woont en steeds meer mensen naar die stad trekken.
1.560.300 vierkante kilometer is dus onbewoond.

Ziedaar de "overbevolking" als men enkel de stad bekijkt.
En dat is dan alleen nog maar Mongolië....
Zo wordt de overbevolking in de hele wereld ook voorgesteld, boerenbedrog dus.
Het staat u uiteraard volledig vrij om in de steppe van Mongolie te gaan wonen.

Ik woon op den buiten , als ik hier plek vrij wil maken om volledig van het land te leven , dan moet ik beginnen met al mijn geburen te liquideren, en liefst nog een kleine gemeenschap in het dorp hiernaast ook.
Oud 2 augustus 2022, 13:04   #23
Patrick M
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Inderdaad, binnen 1000 jaar kan het hier een grote ijsvlakte zijn van hier tot in New-York bij wijze van spreken.
Dat is dan de film 'The day after tomorrow' in werkelijkheid.
Patrick M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2022, 13:19   #24
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M Bekijk bericht
Dat is dan de film 'The day after tomorrow' in werkelijkheid.
ik wil hier niet de onheilsprofeet uithangen.

Maar die "global warming" dat is nog niet erg he, wat die zweedse autistische trol ook mag beweren.

De polen die shiften, een stevige metoriet of vulkaanuitbarsting dat is veel spannender en destructiever.

Ik spreek hier niet over wat stof van de ejafjajeukel, ... nee ik spreek hier genre ejafjajeukel of nog beter heel ijsland ontploft door een gigantische uitbarsting.

Onder Yelowstone en Gran Canaria bvb zitten zo een slapende vulkanen. Kaboem drukgolf die een keer of 2 rond de aarde gaat, een puin wolk die ons 3 opeenvolgende nucleaire winkels geeft. Ge gaat u kunnen houden van lachen hoor.
Oud 2 augustus 2022, 13:32   #25
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Maar die "global warming" dat is nog niet erg he, wat die zweedse autistische trol ook mag beweren.
Dat zeg jij. Het gaat in ieder geval veel sneller dan gedacht. Waar stopt de opwarming overigens? Wie zegt dat het niet onleefbaar kan worden hierdoor?

https://www.hln.be/milieu/wetenschap...rofe~acc54ee3/

Citaat:
De polen die shiften, een stevige metoriet of vulkaanuitbarsting dat is veel spannender en destructiever.

Ik spreek hier niet over wat stof van de ejafjajeukel, ... nee ik spreek hier genre ejafjajeukel of nog beter heel ijsland ontploft door een gigantische uitbarsting.

Onder Yelowstone en Gran Canaria bvb zitten zo een slapende vulkanen. Kaboem drukgolf die een keer of 2 rond de aarde gaat, een puin wolk die ons 3 opeenvolgende nucleaire winkels geeft. Ge gaat u kunnen houden van lachen hoor.
Die hebben meteen een grote impact. Doch als je moet kiezen tussen de korte pijn of de lange pijn?
Oud 2 augustus 2022, 18:47   #26
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Welke global warming? Dat willen ze niet meer gezegd hebben sinds ze gemerkt hebben dat het eigenlijk afkoelt.
Eerst was het klimaatopwarming en nu nog klimaatverandering, dan kunnen ze alle kanten op als het toch moest afkoelen of...opwarmen.

Onder Yellowstone liggen zomaar even 3 supervulkanen en als die uitbarsten, de ene zou de anderen kunnen triggeren, dan is de helft van de planeet eraan.
Dan is het game over voor de hele mensheid.
Oud 2 augustus 2022, 18:57   #27
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Het komt allemaal goed. Binnen twintig jaar hebben we 100% hernieuwbare energie. En dan barst er een vulkaan en verdwijnen zon en wind voor een jaartje ... oeps.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2022, 19:30   #28
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
De natuur zal zich herstellen door zich eerst op de zwaksten van de samenleving te richten en aldus een einde te maken aan de vergrijzing.
Met andere woorden: de natuur is een smerige, rechtse kapitalist. Dat zal de Grote Greet Turnbroek graag horen.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2022, 20:13   #29
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Het komt allemaal goed. Binnen twintig jaar hebben we 100% hernieuwbare energie. En dan barst er een vulkaan en verdwijnen zon en wind voor een jaartje ... oeps.
Uw fantasie is groot.

Dat was eens toen de mensen sowieso geen electriciteit hadden. En toen hebben de meeste het ook overleefd. Oepsje.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Jaar_zonder_zomer

Elk nadeel heeft zijn voordeel.

Laatst gewijzigd door Micele : 2 augustus 2022 om 20:15.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2022, 00:01   #30
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Wij gaan het universum nog verkennen.
Oud 3 augustus 2022, 06:16   #31
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De natuur zal zichzelf wel herstellen, misschien dat ze eens ergens op een reset knopje duwt om wat van die lastige aardlingen uit te roeien, we zullen dat op het moment zelf dan wel zien.
Ik weet niet hou oud jij bent maar de kans dat ik dat als 60+ nog ga meemaken lijkt me klein.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2022, 06:18   #32
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Uw fantasie is groot.

Dat was eens toen de mensen sowieso geen electriciteit hadden. En toen hebben de meeste het ook overleefd. Oepsje.

Om als mensheid te overleven volstaat een paar jaar. Juist genoeg om zich voort te planten.
Het leven is niet veel meer dan dat. Net tijd genoeg hebben om je voor voort te planten.
Oud 3 augustus 2022, 06:25   #33
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jawadde....bekijk de hele planeet eerst nog maar eens voor je besluit dat er enkel "hier en daar" nog wat ruimte over zou zijn..

Ze nemen je bij de neus met de drogreden van overbevolking om massamoord en uitroeiing tot 500 miljoen te kunnen rechtvaardigen en daarvoor moet de publieke opinie erin geloven dat overbevolking bestaat en een gevaar zou zijn voor het voortbestaan van de mensheid.

1 voorbeeldje:
De oppervlakte van Mongolië is 1.565.000 vierkante kilometer.
De enige stad in Mongolië, ulaanbaatar, heeft een totale oppervlakte van ongeveer 4700 vierkante kilometer.

Mongolië heeft een populatie van 3,3 miljoen inwoners waarvan 60% reeds in de enige stad, ulaanbaatar, woont en steeds meer mensen naar die stad trekken.
1.560.300 vierkante kilometer is dus onbewoond.

Ziedaar de "overbevolking" als men enkel de stad bekijkt.
En dat is dan alleen nog maar Mongolië....
Zo wordt de overbevolking in de hele wereld ook voorgesteld, boerenbedrog dus.
Waar het te veel aan mensen wonen of verblijven veranderd niks aan het feit dat 8 miljard mensen een veelvoud nodig hebben aan voedsel water en een pak meer energie verbruiken dan dat 4 miljard mensen zouden gebruiken. Met hoe meer je bent hoe meer overlast er is voor deze planeet.

Dit werd al uitvoerig onderzocht onder andere hoeveel M² we nu nog zouden ter beschikking hebben op deze planeet in verhouding met het aantal mensen. Dat de oppervlakte dat ieder individu nu ter beschikking heeft tegenover 100 jaar geleden drastisch is verminderd zal u niet verbazen.

75 % van deze planeet is ook al onbewoonbaar denk maar aan de oceanen.

Dat we met meer dan genoeg zijn zie eigenlijk al met veel te veel kan men niet meer ontkennen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 augustus 2022 om 06:28.
Oud 3 augustus 2022, 06:37   #34
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik weet niet hou oud jij bent maar de kans dat ik dat als 60+ nog ga meemaken lijkt me klein.
Fred, ge moogt zo pesimistisch niet zijn, het kan morgen al gedaan zijn.

Nee nu even serieus, we weten natuurlijk niet wanneer, maar als er dus morgen zo ne metoriet inslaat die Taiwan en een deel van China wegvaagt, dan is het de volgende ochtend hier heel donker.
Oud 3 augustus 2022, 06:43   #35
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Uw fantasie is groot.

Mijn fantasie is groot ... waarna je zelf een voorbeeld van enkele generaties geleden geeft van de mogelijkheid die ik opper ...

En het is niet omdat we toen zonder elektriciteit (energie toucours nu als die 100% hernieuwbaar is) konden dat we dat nu zomaar kunnen. De omstandigheden zijn veranderd ondertussen. Net zomin als je met de ogen van vandaag naar het verleden kan kijken (woke) kan je met de ogen van gisteren niet naar het heden kijken.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 3 augustus 2022 om 06:44.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2022, 07:09   #36
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Waar het te veel aan mensen wonen of verblijven veranderd niks aan het feit dat 8 miljard mensen een veelvoud nodig hebben aan voedsel water en een pak meer energie verbruiken dan dat 4 miljard mensen zouden gebruiken. Met hoe meer je bent hoe meer overlast er is voor deze planeet.

Dit werd al uitvoerig onderzocht onder andere hoeveel M² we nu nog zouden ter beschikking hebben op deze planeet in verhouding met het aantal mensen. Dat de oppervlakte dat ieder individu nu ter beschikking heeft tegenover 100 jaar geleden drastisch is verminderd zal u niet verbazen.

75 % van deze planeet is ook al onbewoonbaar denk maar aan de oceanen.

Dat we met meer dan genoeg zijn zie eigenlijk al met veel te veel kan men niet meer ontkennen.
De planeet biedt meer dan genoeg.
De rijkste één procent van de wereldbevolking bezit momenteel meer dan de helft van de rijkdom op de hele wereld en die willen niet delen, die willen nog meer.
Er is meer dan genoeg om de hele wereldbevolking en nog meer te voeden alleen is het slecht verdeeld en is het beleid en de wil er niet door...hebzucht.
Daarom maken ze die 99% wijs dat er tekort zou zijn door overbevolking en daar trappen velen in.
Oud 3 augustus 2022, 08:04   #37
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De planeet biedt meer dan genoeg.
De rijkste één procent van de wereldbevolking bezit momenteel meer dan de helft van de rijkdom op de hele wereld en die willen niet delen, die willen nog meer.
Er is meer dan genoeg om de hele wereldbevolking en nog meer te voeden alleen is het slecht verdeeld en is het beleid en de wil er niet door...hebzucht.
Daarom maken ze die 99% wijs dat er tekort zou zijn door overbevolking en daar trappen velen in.
Dat heet dan theoretisch mierenneuken. Strikt theoretisch hebt u gelijk en kan de aarde zelfs nog meer mensen huisvesten. Allemaal in hokjes van 15 m², elkeen één boterham per dag en wat rijstkorrels en er is geen enkel probleem!

De realiteit is natuurlijk dat de mens een bepaalde welstand wil en dus een behoorlijke ecologische voetafdruk heeft. Het volstaat even een blik te werpen op het aantal vuilniszakken dat al die gezinnen voor hun deur hebben staan met al hun kinderen, een hond en liefst ook nog een paar katten. Zij die welstand hebben opgebouwd willen het niet meer afgeven en zij die het niet hebben streven ernaar. Die arme Afrikanen van vandaag zijn de consumenten van morgen. In die realiteit is er natuurlijk wel een overbevolking en nog geen klein beetje.
Oud 3 augustus 2022, 20:40   #38
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Dat zeg jij. Het gaat in ieder geval veel sneller dan gedacht. Waar stopt de opwarming overigens? Wie zegt dat het niet onleefbaar kan worden hierdoor?

https://www.hln.be/milieu/wetenschap...rofe~acc54ee3/

Die hebben meteen een grote impact. Doch als je moet kiezen tussen de korte pijn of de lange pijn?
Ik kies voor de korte pijn van mijn eten.

Zolang ik brandstof heb, blijft mijn stoofpotje pruttelen.
Oud 3 augustus 2022, 23:14   #39
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Met andere woorden: de natuur is een smerige, rechtse kapitalist. Dat zal de Grote Greet Turnbroek graag horen.
Lees het katern coronacrisis eens.
Jongeren vinden dat ze moeten inbinden voor de ouderen, en daar zijn ze niet gelukkig mee.
Ouderen worden beschouwd als ballast.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2022, 00:41   #40
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
De natuur zal zich herstellen door zich eerst op de zwaksten van de samenleving te richten en aldus een einde te maken aan de vergrijzing.
Ik denk dat diegenen, die het verschil tussen jongens en meisjes niet meer kennen eerder zullen verdwijnen.
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 4 augustus 2022 om 00:43.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be