![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de meeste mensen staan dan ook niet meer op hun benen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar Alcohol is onschendbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor wat ik hier op het eerste gezicht vindt. Kijk ik ben niet tegen drinken of een joint smoren , maar kruipt niet in uw auto. Ik durf ook een paar whiskey's achterover mikken s avonds, maar ik kruip dan de eerstvolgende 6 uur niet achter het stuur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het heeft geen zin om als een gek achter een kwibus te lopen die een joint rookt of verkoopt terwijl de flessen wodka in ieder rek liggen. Maar ook ik geniet van drank op tijd en stond. Maar nooit als ik moet rijden. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 augustus 2022 om 12:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geloof mij, dat waren soms halucinante cijfers... waarvan ik dan snel even aan het rekenen ging hoeveel ge daarvoor moet binnenkappen op een periode van laat ons zeggen minder dan 4 uur. Aan de hand van uw cijfers is die gast dus serieus aan het hijsen geweest. Terwijl idereen de reflex zou moeten hebben , dat na meer dan 2 glazen de limiet echt wel bereikt is. Ik zal zelf niet meer dan 1 trappist drinken als ik op de baan ben en toevallig "In De Vrede" beland. Ja Alcohol is een drug, maar die Cannabis, Lachgas, LSD, Coke, noem maar op vertragen uw reactievermogen ook of zorgen ervoor dat u de dingen niet helder ziet. Substanties horen dus niet thuis in het verkeer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfde met coke, shit ,heroine, XTC of speed. Als je dat wil snuiven, smoren roken, of achter uw oorlel wrijven, weet ik veel dat is uw keuze, maar val er een ander niet mee lastig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En hoeveel mensen nemen dagelijks een Xanax of meer dan 1 ? In experimenteel onderzoek is wel aangetoond dat benzodiazepines de rijvaardigheid nadelig beïnvloeden. Men schat bovendien dat 10% (!) van de gewonde of overleden personen in een verkeersongeval onder invloed van een psychotrope stof zijn 2 Hoelang niet autorijden na oxazepam? Gebruikt u oxazepam af en toe? En gebruikt u dan 50 mg of minder per keer? Dan mag u steeds 16 uur niet autorijden nadat u oxazepam heeft gebruikt. Kan het rijden na gebruik van medicijnen met een gele sticker strafbaar zijn? Als u gaat autorijden onder invloed van medicijnen die invloed hebben op uw alertheid, bent u strafbaar volgens de Nederlandse wet. Dit betekent dat als u betrokken raakt bij een ongeval, u wettelijk aansprakelijk gesteld wordt. De verzekering vergoedt dan geen schade. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 augustus 2022 om 13:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Na een stroke bvb of eleptische aanval kan u ook het rijden ontzegd worden voor 6 maand of levenslang. De arts zal u dat zeggen, Diabetes moet u om de 5 jaar een attest van de dr vragen voor uw rijbewijs te verlengen enz... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Keihard vervolgen, nultolerantie.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 3 augustus 2022 om 13:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge ziet ik kan ook lol maken ![]() Maar bon .....ik weet dan niet hoe het komt dat het verkeer in Nederland Canada of de VS een pak veiliger is als hier en er minder criminaliteit rond SD is ? Zou dat komen opdat softdrugs daar harder worden vervolgt of enkel opdat het daar geen drugs zijn gezien legaal ? ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 augustus 2022 om 15:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je weet wel waarom. Sta me toe daar aan te twijfelen na meerdere berichten die we al van je mochten lezen ? ![]() Je mag gewoon eerlijk blijven. Fred kan daar tegen ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 augustus 2022 om 15:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor dit specifiek ongeval? Neen. Mag ik daarom niet pleiten om druggebruik keihard aan te pakken? Wil je hier Amerikaanse toestanden?
![]() |
#35 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Da's een land waar ze de prohibitie hebben geprobeerd. Ging dat even fout. Dat hebben ze teruggedraaid, maar met een paar erfenisjes. Onder andere de legale leeftijd om een pintje te mogen drinken. Maar nu nog, "the war on drugs" is een handenvol geld kostende strijd, die niet gewonnen kan worden. Iedereen die 3 hersencellen tegen elkaar heeft wrijven, en een roes wil bekomen, lukt daar prima in. En met 3 hersencellen en het geweten van een politicus, kan die er nog dikke poen mee verdienen door kiesvee ook een roes te bezorgen. En moeder natuur, die heeft voorlopig gist nog niet verboden om alcohol te produceren als afval.
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat er een GIGANTISCH drugsprobleem is in de USA, daar valt niet over te twijfelen. Met vertraging komt dat ook naar hier.
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat de oorzaak van het ongeval voor 99% is te wijten aan de overdosis harddrug Alcohol die de dader ophad (2,6) lijkt U liever niet te moeten beseffen. U wil het er blijkbaar zelfs niet over hebben. Dus mijn vraag is nog eens gaat U ook pleiten om de paters trappisten keihard aan te pakken ? Gaat u pleiten om in de café's alleen nog chocomelk te verkopen ? Want uw voorstel om (soft) drugs keihard aan te pakken maar de harddrugs blijven verkopen in den Aldi lijkt me niet direct een efficiënte oplossing inzake verkeersveiligheid. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 augustus 2022 om 08:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze draad gaat over een dodelijk ongeval en de onderliggende oorzaak. Schiet ik misschien onder uw duiven als ik vraag wat je zou doen na uw aanpak van die (soft) drugs met de (hard)drug dealers ? Want ja een verkoper van katapulten oppakken en een verkoper van machinegeweren vrij laten rondlopen is niet erg logisch als je het mij vraagt. Of ben je zelf een zwaar gebruiker ? Wat ga je nadien doen met de paters trappisten ? Lastige vraag ik weet het. Maar misschien je al even op weg zetten met wat drugsinfo. Is alcohol een harddrug? Ja. Alcohol is, vooral bij grotere hoeveelheden, een onvervalste hard drug: het is een middel dat een zogenaamde psychotrope werking heeft (net als de meeste andere drugs); dat betekent dat het middel invloed heeft op de psyche (geest) van de gebruiker; het is ook een verslavend middel net als de andere harddrugs (het kan zowel lichamelijk als geestelijke afhankelijkheid veroorzaken). https://www.drugsinfo.nl/alcohol/is-...l-een-harddrug Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 augustus 2022 om 12:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De paters verkopen dat edele zatsel enkel voor in hun eigen voorzieningen te voorzien.
Bovendien bezorgen ze ons deze heerlijke en eerlijke godendrank op ambachtelijke wijze. Vandaar 3 x heil voor de paters trappisten ! |
![]() |
![]() |