Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 december 2004, 06:50   #21
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Of een misnoegd ex werknemer, of de echtgenoot van de gehoofddoekte dame. Beiden even goeie gokken als het op "daders" van deze afpersing en bedreigingspraktijken aankomt
Oud 23 december 2004, 07:05   #22
Isegrim
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie
Het zijn duidelijk amateurs.Ik heb een groot vermoeden dat het linkse provocateurs zijn.Neo-nazis zouden nooit niet zwaaien met een bedrag van 250.000.Dat hebben ze niet.Een linkse fantast,in zijn vooroordelen tegen het kapitalisme,zou wel met zulk bedrag kunnen provoceren.
"Een slechte BELG" is ook niet echt een VB terminologie.
Bovendien, waarom krijgen andere firma's die kopvoddendraagsters in dienst hebben, dan ook niet zulke dreigbrieven ?
Verzin toch eens iets origineels linkse zagemeelkoppen.
Isegrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2004, 08:17   #23
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bloxbuster
22/12 Ontslag moslimvrouw bij Ledegems bedrijf geweigerd

De moslimvrouw die bij de firma Remmery in Ledegem werkt, heeft woensdag haar ontslag ingediend nadat op het privé-adres van de zaakvoerder daags voordien een nieuwe dreigbrief -de vierde in de rij- aankwam. Het ontslag werd door zaakvoerder Rik Remmery niet aanvaard.

In de brief staat dat een kopie ook gestuurd werd naar enkele krantenredacties. De briefschrijver verwijt de zaakvoerder te collaboreren met de moslims en een slechte Belg te zijn. Er staat eveneens te lezen dat hij zijn doodvonnis heeft getekend. Volgens de briefschrijver looft Nieuw Vrij Vlaanderen aan haar leden een premie van 250.000 euro uit voor wie de zaakvoerder binnen het jaar kan vermoorden.

Na rijp beraad met de politie heeft de ondernemer beslist om een voorgenomen protestactie af te gelasten. Daarbij zouden al zijn vrouwelijke werknemers een hoofddoek dragen op de werkvloer. Naar eigen zeggen wil Remmery geen olie op het vuur gooien.

Het blijven verder bestaan van Vlaams Blok is nefast op allerlei terreinen.
Huurmoordenaar worden ingeschakeld , de economie kapotgemaakt, migranten die integeren en assimileren worden dag en nacht met fascistische praktijken
bedreigd.

Hoe is het zover kunnen komen ?

Dat is gewoon een of andere zot die zijn eigen interessant wil maken en die mens om een of andere reden ne kloot wil afdraaien, ...

nen ontevreden klant of werknemer, of zoiets.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2004, 08:27   #24
Betweter
Parlementslid

Betweter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bloxbuster
De briefschrijver verwijt de zaakvoerder te collaboreren met de moslims en een slechte Belg te zijn.
Moest jet een VB'er zijn, zou die spreken van slechte Vlaming. Bij deze dus bewezen dat de BUB achter de dreigbrieven zit
Oud 23 december 2004, 09:06   #25
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard Prijs op het hoofd van een zaakvoerder die hoofddoeken toestaat

DREIGBRIEVEN TEGEN HOOFDDOEKEN

bron VRT 23.12.2004

In West-Vlaanderen neemt de zaak van dreigbrieven alsmaar grotere vormen aan.

De zaakvoerder van een visbedrijf wordt al weken bedreigd omdat een Marokkaanse werkneemster een hoofddoek draagt.

Na de eerste dreigementen besloot de vrouw om geen hoofddoek meer te dragen. Daarna eiste de briefschrijver dat ze ontslagen werd, maar de werkgever heeft dat geweigerd.

Nu heeft de zaakvoerder een brief gekregen waarin staat dat er een prijs van 250.000 euro op zijn hoofd staat "omdat hij zou collaboreren met moslims".

De dreigbrieven zijn meestal ondertekend met N.V.V. wat staat voor Nieuw Vrij Vlaanderen. Het parket neemt de zaak ernstig.

Die N.V.V. zegt me wel iets, is dat ook geen deelnemer aan dit forum?

Bericht van 20.12.2004 uit De Morgen http://www.demorgen.be

Rik Vannieuwenhuyse, de zaakvoerder van de firma Remmery in het West-Vlaamse Ledegem die tot driemaal toe werd bedreigd omdat er een vrouw werkt met een hoofddoek, overweegt om volgende week al zijn werkneemsters gesluierd naar het werk te laten komen.

Na de tweede dreigbrief besliste de werkneemster haar hoofddoek af te laten op het werk. “Dat was geen gemakkelijk moment”, zegt Rik Vannieuwenhuyse. “Naïma werkt al acht jaar bij ons, nooit waren er problemen.

Ze heeft uren in de kleedkamer zitten huilen. Ze ervoer het als een vernedering.” Nadien werden het bedrijf en de werkneemster nog een keer bedreigd.

De twee laatste brieven kwamen aan op de Gentse redactie van Het Nieuwsblad. Vermoed wordt dat ze van een andere auteur afkomstig zijn. Die brieven werden immers gepost in Roeselare, terwijl de eerste zonder postzegel in de brievenbus van het bedrijf zelf werd gevonden.

Bovendien werden de laatste twee brieven ondertekend met ‘Nieuw Vrij Vlaanderen’, de eerste gewoon met ‘Vrij Vlaanderen’. “De eerste brief is op tv geweest”, verklaart Vannieuwenhuyse de bijnagelijkenis. “Het lettertype en de interlinie bij de laatste twee brieven waren lichtjes anders, alsof de auteur de originele brief zo exact mogelijk wilde benaderen.” Na de derde dreigbrief was het voor Vannieuwenhuyse welletjes. “Ik ben niet van plan dat zomaar (Foto Kurt Desplenter) over mij heen te laten gaan”, zegt de zaakvoeder van Remmery over de ‘verzwaarde’ dreigementen. Waren de bedreigingen in de eerste twee brieven persoonlijk gericht tegen de werkneemster en Vannieuwenhuyse, dan worden nu “alle Vlaamse ondernemingen” geviseerd. “In de brief staat dat niet voldaan is aan de eisen. Sinds ze haar hoofddoek afliet, werkt Naïma met een mutsje en een sjaal. Maar wij zijn een voedingsbedrijf, iedereen heeft hier een mutsje op.” Bovendien wordt het gezin van Vannieuwenhuyse extra geviseerd. “De schrijver dreigt mijn leven tot een hel te maken, en de maand december tot een nachtmerrie. Ik heb twee kinderen van achttien en twintig jaar die studeren.

Ik kan hen toch niet vragen om binnen te blijven?” Om duidelijk te maken dat het bedrijf niet gediend is met de dreigementen, overweegt Vannieuwenhuyse al zijn werkneemsters gesluierd naar het werk te laten komen. (SS)

Alle werkneemsters overwegen volgende week met een sluier te gaan werken

Bron De Morgen

Laatst gewijzigd door thePiano : 23 december 2004 om 09:09.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2004, 09:23   #26
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Dat krijg je door elke dag een portie haat in de harten te strooien, 1 miljoen racisten dat moet je verdienen, elke dag !

Laatst gewijzigd door Brugge Veilig en Leefbaar : 23 december 2004 om 09:24.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2004, 09:31   #27
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
Dat krijg je door elke dag een portie haat in de harten te strooien, 1 miljoen racisten dat moet je verdienen, elke dag !
Ik vind dat ze die anonieme bedreiger meteen een mandaat bij het VB moesten geven, die kerel zegt tenminste wat het VB verzwijgt. Dat ze daarna nog eens een miljoen stemmen meer zouden kunnen behalen, daar verschiet zelfs mijn kat niet meer van. Een pak van de Vlamingen is mentaal ziek en rot tot op het bot. Alleen een dokter kan hier misschien nog iets aan doen: valium en librium doen het nog steeds goed.
Oud 23 december 2004, 09:31   #28
janPieter
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
Precies,
Vlaanderen 2004 lijkt wel Duitsland anno 1932.
Twee jaar voor de verkiezingen.

De Duitsers die niet verwittigd waren kozen voor een Oostenrijkse zot.

Hopelijk kiezen de Vlamingen die wel verwittigd zijn niet voor een Antwerpse zot.
janPieter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2004, 09:33   #29
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door janPieter
Precies,
Vlaanderen 2004 lijkt wel Duitsland anno 1932.
Twee jaar voor de verkiezingen.

De Duitsers die niet verwittigd waren kozen voor een Oostenrijkse zot.

Hopelijk kiezen de Vlamingen die wel verwittigd zijn niet voor een Antwerpse zot.
Hij is eigenlijk een ingevoerde Brugse zot 8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2004, 09:41   #30
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Hij is eigenlijk een ingevoerde Brugse zot 8)
In de geschiedenis hebben Vlamingen (Bruggelingen, Gentenaars enz.) wel meerdere oorlogen en raids gevoerd tegenover de Brabanders (Antwerpen, Leuven e.a.).

Zo beschoot in de veertiende eeuw de Vlaamse vloot met de pas uitgevonden artillerie mijn koekestad Antwerpen en kwam de Brabantse Scheldestad zelfs, zij het tijdelijk, bij het Graafschap Vlaanderen terecht.

Nu gaan de Bruggelingen (FDW en zijn moaten) wel iets subtielers te werk maar het doel blijft hetzelfde: Antwerpen veroveren en inlijven bij Vlaanderen.
Oud 23 december 2004, 09:42   #31
Tegendradigaard

Standaard

Als ik helemaal in rechte lijn wil blijven met mijn eigen gedacht over vrije meningsuiting dan zou ik moeten vinden dat die briefschrijver dat mag schrijven.

En misschien, heel misschien is die dolgedraaide briefschrijver wel niet iemand die bijvoorbeeld door het arrest en de veroordeling van Gent wel eens tot de gedachte is gekomen dat, aangezien men via democratische weg zijn gedacht en zijn mening niet meer mag en kan uiten op straffe van ......., er andere middelen in de strijd moeten worden geworpen... zoals geweld enz...

zeg niet dat ik TOEN al niet gewaarschuwd heb he...

Geef de mensen een democratische uitlaatklep en je voorkomt veel geweld...

PS : ik hoop dat ze dat stuk crapuul van een briefschrijver vlug bij zijn pietje hebben.

aaaah over Pietjes gesproken..... Pietje hoe zit het nu weer is uw acod nu een afdeling van het ABVV of niet .....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2004, 09:43   #32
Tegendradigaard

Standaard

ik denk dat er al iemand te vroeg aan de sjampieter heeft gezeten...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 23 december 2004, 09:44   #33
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Als ik helemaal in rechte lijn wil blijven met mijn eigen gedacht over vrije meningsuiting dan zou ik moeten vinden dat die briefschrijver dat mag schrijven.

En misschien, heel misschien is die dolgedraaide briefschrijver wel niet iemand die bijvoorbeeld door het arrest en de veroordeling van Gent wel eens tot de gedachte is gekomen dat, aangezien men via democratische weg zijn gedacht en zijn mening niet meer mag en kan uiten op straffe van ......., er andere middelen in de strijd moeten worden geworpen... zoals geweld enz...
Toen Theo van Gogh en Pim Fortuyn werden neergelegd piepte je wel anders.
Oud 23 december 2004, 09:48   #34
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
aaaah over Pietjes gesproken..... Pietje hoe zit het nu weer is uw acod nu een afdeling van het ABVV of niet .....
Natuurlijk, de Algemene centrale voor Overheid is één van de grote centrales van het ABVV...
Oud 23 december 2004, 09:53   #35
Haiduc
Burger

Standaard

En wie zegt dat die brieven van een VB'er komen?

Stel je voor, van een Moslim die het VB gewoon wat wil nekken..

Wie bewiijst het tegendeel?
Het VB is dus nog altijd onschuldig tot hun schuld, al dan niet hierin bewezen zou worden.
Haiduc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2004, 09:56   #36
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Komaan zeg! Heb je al de brief gelezen die in de kranten gepubliceerd werd?
Nieuw vrij Vlaanderen? Dit is pure provocatie! Ik hoop dat men de daders van deze wansmakelijke daad zo snel mogelijk oppakt! En ik hoop dat de politie zal zoekn in extreem-linkse of islamitische kringen want daar zal men hoogstwaarschijnlijk de dader(s) vinden!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2004, 09:57   #37
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Betweter
Moest jet een VB'er zijn, zou die spreken van slechte Vlaming. Bij deze dus bewezen dat de BUB achter de dreigbrieven zit
Touché!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2004, 09:58   #38
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Toen Theo van Gogh en Pim Fortuyn werden neergelegd piepte je wel anders.
Begrijp jij nu echt niks of ben je echt zo dom ???

Ooit al gelezen van hetgeen ik zeg over het verschil tussen woorden en daden ?????

Oud 23 december 2004, 09:59   #39
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Komaan zeg! Heb je al de brief gelezen die in de kranten gepubliceerd werd?
Nieuw vrij Vlaanderen? Dit is pure provocatie! Ik hoop dat men de daders van deze wansmakelijke daad zo snel mogelijk oppakt! En ik hoop dat de politie zal zoekn in extreem-linkse of islamitische kringen want daar zal men hoogstwaarschijnlijk de dader(s) vinden!
Als het zover is dat de dader wordt geklist, ga ik je op deze uitspraak van je vastpinnen
Oud 23 december 2004, 09:59   #40
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Natuurlijk, de Algemene centrale voor Overheid is één van de grote centrales van het ABVV...
Dacht ik ook Jonas, maar toen ik dat zei tegen Pietje werd hij rood van woede...

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be