![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als hij die verantwoordelijkheid niet kan dragen, wat zeker niet oneerbaar is, dan mag hij verwezen worden naar de sociale tewerkstelling. Ik geef een geforceerd voorbeeld: als gij alleen maar een diploma van master in de filosofie hebt, dan moet ge niet gaan janken dat uw beroepskeuze gene vette is. Ik ken zo een heel speciaal geval. Hij is regent godsdienst. Maar na enige jaren bekeert hij zich tot het protestantisme. Dat manneke vindt nu al meer dan 15 jaar vanzelfsprekend geen werk. Een snuggere vdab-medewerker kan die klungel zijn capaciteiten wel inschatten om hem diets te maken dat deze of gene bijscholing enig nut zou opleveren. Voor de rest voor zo iemand: geen eieren onder leggen. Na x maanden werkloosheid komt het leefloon. En that's it.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik blijf bij het principe: de rva zorgt voor uw dop, de vdab voor uw job. Maar als er onwil in het spel komt, moet iedereen ervoor zorgen dat hij met zijn luie kloten op de straatstenen ligt. Dat allemaal in afwachting dat Vlaanderen alle bevoegdheden krijgt, vanzelfsprekend.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is de vdab consulent die de werkloze moet verdedigen op de arbeidsmarkt. Dat is hun opdracht. Maar ze doen dat niet. Als ze geen job in huis hebben voor de werkloze is dat niet de werkloze zijn schuld. Hij komt daar als verzekerde zich melden. Omdat hij als werkende 13, 4% van zijn loon daarvoor betaalde. Als er al iemand in gebreke blijft is het de vdab. En als ze diploma's uitdelen die waardeloos zijn moeten ze de mensen ook niet jarenlang bezig houden op de schoolbanken.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 21 augustus 2022 om 09:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nope, het is gewoon wijzen op rechten en plichten. Hetgeen u doet is wijzen op "rechten" voor werkloze, en de plichten voor de (r)overheidsinstellingen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 21 augustus 2022 om 10:10. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb nog nooit een job aangeboden gekregen door de VDAB die maar in de buurt kwam van mijn diploma en zelf gevolgde cursussen.
Eigenlijk, de enige keer ik een job aangeboden kreeg door de VDAB was ik al 4 jaar in vaste loondienst , en het is al een paar keer eerder hier op het forum geschreven, en het was een job als "fotolasser" in een uitgeverij. In mijn CV staan een paar jaar als fotolasser. (Da's ondertussen al 23 jaar geleden.) Ik dacht, laat ons eens gaan babbelen daarover, het gras zou wel eens groener kunnen zijn. De verbazing van de jongedame toen ik vroeg, waarom een uitgeverij een fotolasser nodig zou hebben.... boekdelen. Haar uitleg "ah, om foto's in een collage aan elkaar te lassen". Korte uitleg later over fotolassen voor stoomketels later; "Oh, dat heeft niets met elkaar te maken". De enige keer ik me ingeschreven had voor een cursus kunststoflassen van de VDAB (in oktober 1992), kreeg ik bevestiging dat ik die kon volgen, in fucking januari 1997. De VDAB als organisatie is gewoon een tewerkstellingsproject zoals een beschermde werkplaats, maar dan voor duur betaalde ambtenaren.
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mogen die bureaucratische fascisten hun job verliezen en ook via interim vele overuren doen om op dopdagen te recupureren door iedere 8h die ze teveel arbeidden zwart te kleuren.
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat het bureauratten zijn, dat is wel duidelijk, ambetantenaren die hun eigen postje veilig stellen en zo middelen van de gemeenschap opsouperen zonder toegevoegde waarde.
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bureaucratische sadisten zijn het.
The narrative changes over time. Laatst gewijzigd door CUFI : 21 augustus 2022 om 12:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja een fascist is iemand die sadistisch beleid afdwingt.
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw mening maakt niet iets of iemand tot sadist of fascist, wat ook totaal andere dingen zijn.
Niet dat er geen sadistische fascisten zijn, of fascistische sadisten, maar er zijn even goed sadistische ecologisten, en gaan we eens historisch kijken, naar de inquisitie... Over sadistische religioten gesproken, die deden het echt wel "pedal to the metal".
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben ik het helemaal niet mee eens.
Een Fascist kan een Sadist zijn, maar dat moet niet. Een Sadist kan een Fascist zijn, maar dat moet niet. U heeft bij deze mijn vraag, die ik hieronder opnieuw stel, dus niet beantwoord. Weet u wel wat een Fascist is? |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hetgeen dat doet zijn de acties van die personen of groepen.
![]() |