![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bedrijven willen de stabiliteit en de omkadering van het Westen Maar ook de goedkope arbeidskrachten Het is mij al lang duidelijk dat niet de linkse winkies de vragende partij zijn voor migratie….maar de eerder rechts economische industriële club. Een ongemakkelijke waarheid….
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Op een openbaar forum mag eenieder mee discussiëren. Je obsessie tegen eigen werklozen om voor de politieke kar gespannen verdeeldheid te zaaien is duidelijk, net zoals het negeren van de miljoenen dat het kost aan de belastingbetalers om uitheemse, parasiterende oorlogsvluchtelingen uit veilige landen te pamperen. Ik kan er ook niks aan doen dat gij niet snapt dat (uitgenodigde en aangezogen) fortuinzoekers veel en veel meer belastinggeld kosten zonder iets bij te dragen dan eigen werklozen die wel bijdroegen.
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zijn er die meestal nogal snel op de eerste rij staan de 'goedkope werkkrachten' om de bedragen te laten optrekken. Wie juist als de schuldige moet aangewezen worden, zij die de migratie in de hand gewerkt hebben, daar valt nog over na te denken,. ![]() p.s. Naima Charkaoui en Pascal Debruyne: ‘We moeten echt anders kijken naar migratie’
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
Als de huidige niet goedkoop genoeg meer zijn, dan worden er wel andere aangetrokken. Desnoods illegaal zoals nu al een paar keer in en rond Antwerpen is gebleken. Wat er met die mensen gebeurt is helemaal geen zorg van die economisch eerder rechtse industriëlen...Zolang de aanvoer van goedkope werknemers maar op gang blijft. Ik vrees dat die twee met hun boek en hun artikeltje echt niet bepalen wat het migratiebeleid in Europa zal zijn...echt niet. Het is natuurlijk leuk voor rechtsen om een bliksemafleider te hebben om de aandacht van de echte motor achter de migratie af te leiden.
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 26 augustus 2022 om 09:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Je mag geen NEGER meer zeggen. Kom je er een tegen dan weet je echt niet hoe je hem moet aanspreken. De kleurenwaaier zorgt voor de oplossing??? De meesten in Nederland (bericht ook komende van een site uit Nederland)) heten RAL 8028 Waren er geen tijden dat je gewoon Yo! bro zei??? ![]() Tjawatte.. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 26 augustus 2022 om 10:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Straatarme migranten zijn bijna-gratis jobs gewoon en bereid om voor nog lager dan een minimumloon te werken, ze weten niet beter...ziedaar de goedkopere arbeidskrachten die de vervelende, dure, wettelijk beschermde en eigen arbeidskrachten uit de arbeidsmarkt naar de werkloosheid duwt. Voeg daarbij de afbraakpolitiek van het sociaal systeem door vermeend rechts, liefst selectief voor eigen volk, en dan blijft er van verworven arbeidsrechten en welvaart voor de werkende autochtoon (met intussen een ocmw-leefloon) geen spaan meer heel. Illegale asielzoekers worden zo reeds uitgebuit in een 'zwart' circuit (brussel) om voor een habbekrats zich de pleuris te werken om te kunnen overleven.
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
Hèi Bleekscheet ? Hallo Gele spleetoog ? Eih gij doar, neger ? Mensen spreekt u toch aan met mevrouw of meneer, als u ze niet kent ?! en anders toch bij de voornaam ? Wat heeft het aanspreken van mensen nu te maken met huidskleur ? Djeez...dat is pas ziekelijk racistisch.
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 26 augustus 2022 om 10:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
De industrie wil hier de goede omkadering en de zeer goedkope arbeidskrachten. Desnoods illegaal Maar vraag u ook eens af wie deze koehandel in stand houdt en tegen het optrekken van het minimumloon tot 14€ per uur is ? N-VA en VB !!!! Als u over de afbraakpolitiek van het sociale systeem praat, dan hebt u het allicht over de rechtse besparingswaanzin die ons getroffen heeft. En neen, stel u hoop niet op het VB. Kijk naar hun stemgedrag, zij zijn grote voorstanders voor het verder afbreken van dat sociale systeem. Maar dat had u allicht wel al lang door...en u stemt dan ook PvdA neem ik aan. De "misdaden" van de eerder rechts economische lobby (vb uitbuiting, te lage lonen, .....) kunnen maar gestopt worden als het verdienmodel erachter wordt door gesneden. Een officieel minimumloon waar iedereen toch een beetje van kan leven en zeer intensieve controles annex extreem zware straffen voor wie het welvaartsysteem van loon naar werken wil omzeilen. En ja daar mag van mij een strenge beperking in de tijd van alle steun aan mensen die nog kunnen werken bij horen. De inspanning mag ook van de wij-moeten-toch-ook-leven burger komen. En ja bedrijven zijn er om winst te maken. Hoe meer hoe beter. Natuurlijk niet door sociale uitbuiting. Men zou hier in België (Vlaanderen) eens kunnen beginnen met de werkgeversbijdrage bij de lonen sterk naar beneden te halen. Een serieuze taksshift (niet het niet-sluitend onding dat de N-VA ooit eens heeft geprobeert en de staatschuld nog doet oplopen) van arbeid naar consumptie en vervuiling zou een mooi begin zijn.
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 26 augustus 2022 om 10:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik botste er op tijdens mijn wilde surftochten. Mensen aanspreken, ik doe het nog maar raar of zelden en meestal ben ik dan beleefd. meestal spreken mensen mij aan of vragen wat: niet dat ik daar een boodschap aan heb) Mensen aanspreken heeft inderdaad niets met huidskleur te maken. In de meeste gevallen is het dan ook verkeerd om mensen om hun huidskleur te veroordelen. Het veroordelen gaat dan ook niet om een huidskleur maar om de instelling waar zij met komen in veel gevallen. p.s. Als ik boodschappen doe voor mijn ouders merk ik in het warenhuis soms dat de meeste mensen aanschuiven in de rij waar een blanke kassa bediende zit en niet in de rij waar er een donker getinte medewerkster zit. Met wat zou dat te maken hebben? ![]() Ik kan nog verder gaan... Vroeger (ver verleden) als ik nog al wel eens op café ging was er een neger die daar ook kwam. Wij groeten elkaar altijd met: Yo neger! en hij op zijn beurt Hoi witte. (hangt er juist maar vanaf of je er een probleem wil van maken of niet) Daarna nuttigden wij enkele biertjes onder het vertellen, met wat anderen, van wilde verhalen. Het gaat niet om iemands kleur maar om iemands zijn/haar instelling en die is in de meeste gevallen van zij die in de EU weten aan te spoelen niet echt goed.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 26 augustus 2022 om 11:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat zijn 2 verschillende dingen, hé? Overigens: wie kan nu in Godsnaam mij tegenhouden om eender welk woord te gebruiken? Neger, allochtoon of whatever.....als wij dat willen zeggen, dan doen we dat toch? ![]() En wie daarover leutert moet dan maar niet luisteren naar mijn vrije mening, simpel...
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
Hoeveel autochtone fybromyalgie / CVS neuters hier gewoon op de kap van de werkenden profiteren ? Hoeveel autochtonen vinden het gemakkelijker in een hangmat te worden gepamperd dan te gaan werken ? U moet die voedseluitdelingen eens zien ? Om dan nog maar te zwijgen van de gepensioeneerden...die van zichzelf vinden dat ze er nu maar eens ferm van mogen gaan profiteren ?
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Onderling in besloten kring zegt u wat u wil. Maar niet als u mensen aanspreekt, neem ik aan. Ik zie u al bezig...hei bleekscheet, ola zwartzak, gele rijstvreter....neen dat doet u niet als u de mensen niet kent. En ik durf wedden dat u, indien u ze wel kent gewoon hun naam gebruikt. Of gaan we dat uitbreiden...en mogen wij bvb VB'ers ook aanspreken met "zwartzak" ? Of pvda'ers met vuile communist ? CD&V'ers met kaloot ? Dus neen, niemand houdt u tegen in uw privé. En als u de regels van elementaire beleefdheid wil negeren in uw eventuele sociale omgang, dan kunt u dat ook als u wil. Natuurlijk niet verschieten dat iedereen dan met een grote boog om u heen loopt...en dat u tot de conclusie komt dat u helemaal alleen bent, op het klavier na. Oorzaak en gevolg !
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 26 augustus 2022 om 11:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat valt natuurlijk ook niet goed te keuren maar ligt dat niet aan het systeem in de zin van zoals sommigen denken: anderen die hier totaal niet thuishoren alles geven en de autochtone burger er voor laten opdraaien via belastingen of wat anders? Misschien zie ik dat verkeerd/te dramatisch maar dan zocht ik ook een hangmat. p.s. Ik heb er niet echt een probleem mee dat er mensen zouden zijn die met een grote boog om mij heen lopen.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 26 augustus 2022 om 11:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Armoede is het wapen voor dictatoriale controle. Geen afbraak/beperking van het hele sociaal en verworven systeem voor iedereen die dat nodig heeft (én ervoor betaalt!) met de drogreden van profiteurs die niet willen werken maar die de politiek weigert eruit te filteren om het hele systeem voor iedereen te kunnen afschaffen en werklozen in leefloon-armoede te duwen waarvoor gemeente belastingen moeten worden verhoogd terwijl de burgers al federaal sz belastingen betalen voor werkloosheid en dan nog eens gemeentelijk moeten betalen voor leefloon-werklozen. Natuurlijk zijn er oplossingen, meer dan genoeg, maar die dienen dat doel niet van verarming en afbraak van de welvaart voor totale machtscontrole en worden daarom gesaboteerd...uiteraard op zodanige sneeky manier dat het gepeupel het niet merkt, zij moeten in de waan gehouden worden door misleiding dat de politiek het beste met hen voorheeft terwijl ze de boel vernietigen. Zoals het nu gaat willen ze wel nog een taksshift verleggen van arbeid naar consumptie en vervuiling, tenminste zo wekken ze de indruk terwijl ze in wezen zowel de belasting op arbeid behouden maar tegelijk ook een nieuwe belasting opleggen aan consument en vervuiler...let maar eens op. Overigens: wij betalen al volop voor alle consumptie door de btw, voor vervuiling door allerlei milieutaksen, vuilophaling-verwerking, betaalde containerparken, etc, etc.... ![]() In analogie van wat nva al eerder lapte: trots meer bevoegdheden voor vlaanderen bekomen (meer autonomie, nietwaar? Welke vlaming kan daartegen zijn?) maar het budget opzettelijk federaal laten om dan de vlamingen dubbel te laten betalen: zowel federaal blijven betalen als nog eens betalen voor de "werking" van de vlaamse regering..... nva: wat we zelf doen, doen we beter? Ook de vlamingen met bedrog bestelen... Het houdt niet op en hoe meer ze opsplitsen, hoe meer belastingen ze kunnen verzinnen voor elk minuscule detail waarvoor bijv. de burger/consument de schuld krijgt en belasting moet betalen omdat de industrie weigert hun verspillende en vervuilende verpakkingen duurzaam en milieuvriendelijk te maken.
![]() |
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Wie een opvoeding genoten heeft weet hoe mensen met fatsoen en beleefd dienen aangesproken te worden maar daarover gaat het helemaal niet. Het gaat erover dat vermeende moraalridders leuteren over bepaalde woordjes die in sociale omgang niet zouden gebruikt mogen worden omdat lange tenen en mierenneukers zich aan de ongezouten waarheid en alles en nog wat storen en onterecht aangesproken en beledigd voelen, enkel om anderen de mond te kunnen snoeren met drogredenen als racisme of discriminatie. Niemand heeft te bepalen welke woorden er wel of niet, in sociale omgang of niet, mogen gebruikt worden.
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het ontbreekt aan lef. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook Rousseau ''vergat'' dat verleden jaar te zeggen tegen Deborah toen hij vond dat ze meer moest verdienen. |
|
![]() |
![]() |