Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 september 2022, 10:20   #21
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Misschien toch niet minimaliseren hoor
Dhr De Wever heeft volkomen gelijk
De Croo is onbetrouwbaar.
Bij de start van zijn Vivladi verwachtte niemand iets.
En de loeder heeft de BTW op electriciteit en gas verlaagd, het sociale tarief uitgebreid, een pensioendeal gemaakt, de kernuitstap terug gedraaid, de covid crisis goed beheerst....U ziet de man voldoet niet aan de verwachtingen. Is onbetrouwbaar.

Rechts is daarentegen de betrouwbaarheid zelve. U weet dat u niets mag verwachten, en dat niets maken ze dan ook waar. Een waar baken van betrouwbaarheid die rechtsen.
Met zo'n palmares zal Alexander een verkiezingsoverwinning te beurt vallen zoals we die in Europa nog nooit gezien hebben. Ongetwijfeld haalt hij op zichzelf een meerderheid in Vlaanderen.
Oud 3 september 2022, 10:26   #22
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien toch niet minimaliseren hoor
Dhr De Wever heeft volkomen gelijk
De Croo is onbetrouwbaar.
Bij de start van zijn Vivladi verwachtte niemand iets.
En de loeder heeft de BTW op electriciteit en gas verlaagd, het sociale tarief uitgebreid, een pensioendeal gemaakt, de kernuitstap terug gedraaid, de covid crisis goed beheerst....U ziet de man voldoet niet aan de verwachtingen. Is onbetrouwbaar.

Rechts is daarentegen de betrouwbaarheid zelve. U weet dat u niets mag verwachten, en dat niets maken ze dan ook waar. Een waar baken van betrouwbaarheid die rechtsen.
Pensioendeal ? Die is volgens zowat alle politieke commentatoren en economisten zo hol en leeg als een vat bier na middernacht op een studentencantus.

De kernuitstap teruggedraaid ? De kernuitstap is niet terug gedraaid, ze is met de rug tegen de muur en de grootste tegenzin uitgesteld voor twee van de zeven reactoren.

Btw op elektriciteit en gas verlaagd en het sociaal tarief uitgebreid ? Inderdaad en dat zou elke anders samengestelde regering in dezelfde omstandigheden ook gedaan hebben. Misschien wel op een iets voorzichtigere wijze want ik ken mensen die hun Tesla aan sociaal tarief opladen.

De covidcrisis goed beheerst ? Meegelopen in de foute gele mars van de WHO, de wereldeconomie in de knoop gedraaid met veel meer schade, doden en miserie tot gevolg dan wanneer men niets had gedaan. Daarbij het geld met bakken door de raam gesmeten waarna het veelal bij de verkeerde mensen is terecht gekomen. De democratie behoorlijk wat schade toegebracht. En dan zwijgen we nog over de gevolgen op de volksgezondheid van twee jaar lang de zorg zo goed als volledig gestaakt te hebben voor zowat alles niet corona gerelateerd.

Waar haat verschijnt de rede verdwijnt.

On topic: in het boek van Verschelden, De Doodsgravers van België, over de regeringsonderhandelingen bleek al hoe onbetrouwbaar De Croo wel is.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2022, 10:37   #23
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Pensioendeal ? Die is volgens zowat alle politieke commentatoren en economisten zo hol en leeg als een vat bier na middernacht op een studentencantus.

De kernuitstap teruggedraaid ? De kernuitstap is niet terug gedraaid, ze is met de rug tegen de muur en de grootste tegenzin uitgesteld voor twee van de zeven reactoren.

Btw op elektriciteit en gas verlaagd en het sociaal tarief uitgebreid ? Inderdaad en dat zou elke anders samengestelde regering in dezelfde omstandigheden ook gedaan hebben. Misschien wel op een iets voorzichtigere wijze want ik ken mensen die hun Tesla aan sociaal tarief opladen.

De covidcrisis goed beheerst ? Meegelopen in de foute gele mars van de WHO, de wereldeconomie in de knoop gedraaid met veel meer schade, doden en miserie tot gevolg dan wanneer men niets had gedaan. Daarbij het geld met bakken door de raam gesmeten waarna het veelal bij de verkeerde mensen is terecht gekomen. De democratie behoorlijk wat schade toegebracht. En dan zwijgen we nog over de gevolgen op de volksgezondheid van twee jaar lang de zorg zo goed als volledig gestaakt te hebben voor zowat alles niet corona gerelateerd.

Waar haat verschijnt de rede verdwijnt.

On topic: in het boek van Verschelden, De Doodsgravers van België, over de regeringsonderhandelingen bleek al hoe onbetrouwbaar De Croo wel is.
hij heeft "een aardje naar zijn vaartje", papa Herman deugde evenmin.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2022, 10:52   #24
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Met zo'n palmares zal Alexander een verkiezingsoverwinning te beurt vallen zoals we die in Europa nog nooit gezien hebben. Ongetwijfeld haalt hij op zichzelf een meerderheid in Vlaanderen.
Ondank is ’s werelds loon

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2022, 11:12   #25
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ondank is ’s werelds loon
Inderdaad, OVLD gaat electorale petsen krijgen als nooit tevoren.
Oud 3 september 2022, 11:23   #26
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Inderdaad, OVLD gaat electorale petsen krijgen als nooit tevoren.
Laat mij koud.
Net als alle andere petsen of beloningen.
Voor mij persoonlijk is er in mijn dagelijks leven nog nooit iets veranderd naar aanleiding van verkiezingsuitslagen. Behalve altijd maar meer belastingen betalen.

Het enige waar ik enig plezier in zou scheppen is een zware nederlaag van de N-VA om de arogante bakkes van De Wever dan live te mogen meemaken. Het leedvermaak van boontje dat zijn loontje krijgt....
Bij een van de vorige peilingen was dat het naderen van de kiesdrempel voor de CD&V...Die blaaskaak Coens zijn smoel was onbetaalbaar.
En het aftreden van den Beek...Ik heb ooit al veel meer uitgegeven om minder voldoening te krijgen dan bij het zien van die vent zijn smoel bij zijn aftreden.
Niets persoonlijks dus...gewoon het genieten van de afgang van klootzakken die mij jarenlang pesten met steeds meer van mij te pikken. En hoe arroganter ze zich gedragen, hoe groter mijn plezier bij hun afgang.

Maar ook dat geluk duurt maximaal enkele minuten op een zekere zondagavond.
Fundamenteel gaat dat mijn leven zeker niet beïnvloeden.

Oud 3 september 2022, 12:13   #27
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Begin anders nog eens een draadje over "foute" vlaggen en "saucissenvolk".
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2022, 13:02   #28
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Begin anders nog eens een draadje over "foute" vlaggen en "saucissenvolk".
Geen zorg : over extreem-rechts saucissenvolk en de collaborateursvlag valt inhoudelijk heeel veel te zeggen.

Maar niet hier, hier gaat het over de frustraties bij De Wever tgo De Croo en de liberalen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2022, 13:10   #29
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Fellatio-Bart is niet vies van straffe uitspraken : "De blauwe vrienden moeten op de knieën, de mond opendoen en dan zal er wat moeten doorgeslikt", aldus De Wever in 'Gert Late Night. Zijn pijpbeurt-allegorie tijdens prime-time televisie toont aan hoe die gast echt denkt.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2022, 13:15   #30
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Geen zorg : over extreem-rechts saucissenvolk en de collaborateursvlag valt inhoudelijk heeel veel te zeggen.

Maar niet hier, hier gaat het over de frustraties bij De Wever tgo De Croo en de liberalen.
Wij hebben hier geen interesse voor uw psychische problemen.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Zipper : 3 september 2022 om 13:17.
Oud 3 september 2022, 14:03   #31
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Fellatio-Bart is niet vies van straffe uitspraken : "De blauwe vrienden moeten op de knieën, de mond opendoen en dan zal er wat moeten doorgeslikt", aldus De Wever in 'Gert Late Night. Zijn pijpbeurt-allegorie tijdens prime-time televisie toont aan hoe die gast echt denkt.
En wij die dachten dat gij, gezien uw torenhoog moreel kompas, enkel keek naar academisch verantwoorde tv-programma's.

Citaat:
Oud 3 september 2022, 14:11   #32
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Bart De Wever (N-VA): “Ik vertrouw De Croo niet meer. Met hem zie ik mij in mijn leven niet meer samenwerken”

Ik denk dat hij echt niet de enige is die géén vertrouwen meer heeft in De Croo.
Ik denk niet dat de vertrouwensbarometer van Bart 100% oké is.

Hij wil met Magnette samenwerken.

Moet er nog meer bewijs zijn ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2022, 15:10   #33
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik denk niet dat de vertrouwensbarometer van Bart 100% oké is.

Hij wil met Magnette samenwerken.

Moet er nog meer bewijs zijn ?
Tja veel schiet er niet over he….
Als je ayathola bart zijn fatwa’s ernstig zou nemen, staat hij volledig alleen

Oud 3 september 2022, 15:28   #34
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weer eens een nutteloos draadje dat zich beperkt tot een krantentitel te copy-pasten, zonder quote van de tekst, zonder inhoud, zonder discussiepunt, zonder inbreng...
Een draadje over De Wever, met een gepeperde titel over Verafstoot, dat is nooit nutteloos.
Dat is altijd aanleiding tot discussie.

Ik denk dat De Croo zich nogal "eenzaam" voelt, zowel in zijn Vivaldi-tent als in zijn partij. Iedereen weet dat, en de eerste die het wist, was De Wever.
En dan is wat maagzuur uit de buik van De Wever dat over de kop van de Dweil gesmeerd wordt, machiavellistische bijdrage tot afrekening.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2022, 15:49   #35
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laat mij koud.
Net als alle andere petsen of beloningen.
Voor mij persoonlijk is er in mijn dagelijks leven nog nooit iets veranderd naar aanleiding van verkiezingsuitslagen. Behalve altijd maar meer belastingen betalen.

Het enige waar ik enig plezier in zou scheppen is een zware nederlaag van de N-VA om de arogante bakkes van De Wever dan live te mogen meemaken. Het leedvermaak van boontje dat zijn loontje krijgt....
Bij een van de vorige peilingen was dat het naderen van de kiesdrempel voor de CD&V...Die blaaskaak Coens zijn smoel was onbetaalbaar.
En het aftreden van den Beek...Ik heb ooit al veel meer uitgegeven om minder voldoening te krijgen dan bij het zien van die vent zijn smoel bij zijn aftreden.
Niets persoonlijks dus...gewoon het genieten van de afgang van klootzakken die mij jarenlang pesten met steeds meer van mij te pikken. En hoe arroganter ze zich gedragen, hoe groter mijn plezier bij hun afgang.

Maar ook dat geluk duurt maximaal enkele minuten op een zekere zondagavond.
Fundamenteel gaat dat mijn leven zeker niet beïnvloeden.
Ik begrijp u wel, ik herinner me de eerste keer dat Geysels Groen onder de kiesdrempel had gekregen. Die azijnzure smikkel toen Jos het van colere afbolde, de vernedering was totaal.

Een les dat de andere Groen-kopstukken ter harte hebben genomen toen men overtijd vroeg, wie wordt er de nieuwe voorzitter.

Daarom heeft men nu twee kwibusjes als covoorzitters, dat zijn diegenen die binnenkort, zoals Geysels verdwijnen.
Oud 3 september 2022, 15:54   #36
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Ik begrijp u wel, ik herinner me de eerste keer dat Geysels Groen onder de kiesdrempel had gekregen. Die azijnzure smikkel toen Jos het van colere afbolde, de vernedering was totaal.

Een les dat de andere Groen-kopstukken ter harte hebben genomen toen men overtijd vroeg, wie wordt er de nieuwe voorzitter.

Daarom heeft men nu twee kwibusjes als covoorzitters, dat zijn diegenen die binnenkort, zoals Geysels verdwijnen.
De Jos zijn ondergang was idd ook kostelijk

Oud 3 september 2022, 16:01   #37
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Jos zijn ondergang was idd ook kostelijk
Het leedvermaak met Geysels, daar denk ik nu nog steeds met veel plezier aan terug.

Het is zeer zeldzaam, maar Geysels was dan ook nog groter uitschot dan Verhofstad.
Oud 3 september 2022, 16:43   #38
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Bart De Wever (N-VA): “Ik vertrouw De Croo niet meer. Met hem zie ik mij in mijn leven niet meer samenwerken”

Ik denk dat hij echt niet de enige is die géén vertrouwen meer heeft in De Croo.
Degelijke premier is deze Alexander De Croo. Een premier in zeer moeilijke politieke tijden. Maar hij blijft hoffelijk, zoekt naar oplossingen, en laat zich niet van de wijs brengen.

Een heel andere type dus dan dat schreeuwerig Bartje die regelmatig bewijst door zijn persoonlijke aanvallen hoe zielig hij is. Toen hij in de regering (Michel) zat bakte de partij van Bartje er niet veel van. Bovendien ging Bartje lopen op de koop toe. Dat is pas onbetrouwbaar gedrag. Moest ik Alexander De Croo zijn, ik zou angsthaas De Wever in geen jaren meer vertrouwen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 3 september 2022 om 16:50.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2022, 16:51   #39
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Degelijke premier is deze Alexander De Croo. Een premier in zeer moeilijke politieke tijden. Maar hij blijft hoffelijk, zoekt naar oplossingen, en laat zich niet van de wijs brengen.

Een heel andere type dus dan dat schreeuwerig Bartje die regelmatig bewijst door zijn persoonlijke aanvallen hoe zielig hij is. Toen hij in de regering (Michel) zat bakte de partij van Bartje er niet veel van. En Bartje ging lopen op de koop toe. Dat is pas onbetrouwbaar gedrag. Moest ik Alexander De Croo zijn, ik zou De Wever in geen jaren meer vertrouwen.
Ik herinner me nochtans dat Alex ook al eens de stekker trok, om te vermijden dat het parlement ging stemmen over BHV.

Wat ik me niet herinner zijn uw scheldtirades tegen Alex zoals die tegen BDW.
Oud 3 september 2022, 16:55   #40
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik herinner me nochtans dat Alex ook al eens de stekker trok, om te vermijden dat het parlement ging stemmen over BHV.

Wat ik me niet herinner zijn uw scheldtirades tegen Alex zoals die tegen BDW.
Neen, niet om te vermijden dat men ging stemmen over BHV, wel omdat men de hele tijd ruzie maakte over Brussel-Halle-Vilvoorde. En toen zei de jonge De Croo: de stekker eruit totdat er een oplossing is voor BHV. En ja, BHV werd (zelfs vrij snel) gesplitst! Dat noem ik staatsmanschap.

Wat De Wever deed, was vluchten en de regering in de steek laten omdat hij bang was voor het VB. Een angsthaas is hij en nooit meer te vertrouwen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 3 september 2022 om 16:59.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be