Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 september 2022, 23:46   #21
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Gelieve mij niet te verwarren met Wappie Willem Engel of Wappie veearts hee...
Dat is basis virologie, zelfs Van Ranst ziet een besmetting als een soort vaccinatie. Zonder bescherming na besmetting zou zo'n vaccin ook niet kunnen werken hoor, ze activeren beiden dezelfde immuniteit maar dan elk op een andere manier.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2022, 01:18   #22
XenApp
Parlementslid

XenApp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb kort geleden (3 weken) quasi zeker omicron gehad, alle symptomen klopten. Uiteraard niet gaan laten testen aangezien ik niet thuis wou gezet worden. (op kantoor doen ze daar nogal hysterisch over) Maar dan ga ik er nu wel vanuit dat ik in de eerstkomende maanden voldoende weerstand heb.

Ik ga er dus eentje skippen. We zien wel binnen een paar maand wat er dan op ons afkomt. Had ik recent niet die infectie gehad, zou ik er waarschijnlijk wel op ingegaan zijn.

Trouwens, de symptomen zijn ZO mild, dat het echt niet veel meer is dan een gewone 'valling' die jammer genoeg de smaak ook tijdelijk aantast. Dat laatste stoorde me nog het meest.
vintage antivaxxer
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2022, 05:34   #23
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, als we een paar maand verder zijn en er dan een vaccin zal/zou zijn dat recenter is dan ga ik het zeker halen.
Ik ook, maar er zal nooit geen vaccin meer komen dat "recenter" is.

Dit is zoals een spuitje tegen de griep van 2015, als je ondertussen al de griep van 2018 gehad hebt. En zelfs dat laatste is minder idioot dan een spuitje tegen omicron 1 als je omicron 2+ gehad hebt.

Laatst gewijzigd door patrickve : 4 september 2022 om 05:39.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2022, 05:35   #24
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Volgens Marc Van Ranst op zijn Twitteraccount zal de booster een aangepaste zijn. (Aan wat stond er niet bij.)
Tegen het einde van het jaar krijgen we normaal de vaccins die begin maart beloofd werden, tegen de eerste versie van omicron. Die zijn ondertussen dus allang verouderd, en elke besmetting die je ondertussen hebt opgedaan is meer "up to date" dan zo een spuit.

Als je ondertussen nog geen omicron hebt opgedaan kan dat eventueel een klein soelaas zijn. Als je wel omicron hebt opgedaan is het onnozel.

Zoals het onnozel was van mensen tot vaccinatie te dwingen met het Wuhan vaccin als ze ondertussen al iets recenters hadden opgedaan.

Dat is iets dat men vroeger NOOIT deed: mensen die ziek waren geweest, inenten met hetzelfde of met "ouder". Dat is gebaseerd op de absolute kwakzalverij dat vaccins het "beter" zouden doen dan een infectie, wat larie is.

Laatst gewijzigd door patrickve : 4 september 2022 om 05:38.
Oud 4 september 2022, 05:57   #25
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Ik begrijp niet goed waarom mensen die toch al aan het sterven zijn, nog eens te vaccineren?

Of gaat het niet rap genoeg?

Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 4 september 2022 om 05:58.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2022, 09:40   #26
StV
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Nee, als we een paar maand verder zijn en er dan een vaccin zal/zou zijn dat recenter is dan ga ik het zeker halen. Maar direct na een heel recente infectie die ik gehad heb, heeft het (voor mij specifiek) geen zin. Mijn madam bv, die heeft het niet gehad, en zij gaat haar spuit wel halen. Voor haar is het wel zinvol, zeker aangezien zij COPD heeft.
Kijk, je gebruikt dezelfde logica die mensen gebruiken die covid gehad hebben en dus een betere (alle eiwitten) langdurige (ondertussen al aangetoond minsten 15 maanden) bescherming genieten.
Waarom zouden die een vaccin MOETEN halen? Omdat een autoritaire psychopaat met duidelijk andere belangen dat zegt ?

Tegen dat je immuniteit vermindert is heb je het gegarandeerd al terug in je lijf gehad wat niet meer als een snotvalling is en je bent terug up to date.

Wat je madam betreft met COPD, inderdaad, daar zit ook logica in dat je daar een kosten / baten doet EN ZELF beslist om het vaccin / booster te nemen.
Maar bedenk ook eens het volgende.
Jij hebt covid gehad, dus het oh zo besmettelijke (meest besmettelijke variant tot nog toe) virus zat in huis, maar uw madam zou er niet mee in aanraking geweest zijn.
Bollocks ! Onmogelijk. Waarschijnlijk heeft ze het ook gehad, in mindere mate en niet merkbaar.
Alleszins is ze er ZEER zeker mee in aanraking geweest.
StV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2022, 10:30   #27
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Mijn madam bv, die heeft het niet gehad, en zij gaat haar spuit wel halen. Voor haar is het wel zinvol, zeker aangezien zij COPD heeft.
COPD'ers zijn mensen die hun eigen longen moedwillig naar de kloten hebben geholpen via rookgedrag á la Jean Pierre Van Rossem. Geestig dat er uit die hoek geluiden komen over wat andere mensen dwangmatig met hun gezondheid moeten doen via experimentele vaccins.

"Voor haar is het zinvol".. Voor haar was het vooral zinvol geweest om die kankerstokken niet dagelijks op te roken. De mutualiteit zou geen enkele terugbetaling bij COPD gerelateerde kosten mogen voorzien. Die mensen hebben het zelf gezocht.
Oud 4 september 2022, 11:24   #28
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Een "aangepast" vaccin of "up-to-date" vaccin BESTAAT NIET! Ieder zogezegd anti-corona vaccin (ook dat tegen de griep) loopt altijd achter de feiten aan!
Oud 4 september 2022, 11:45   #29
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Wat is de reden van vaxxers om deze booster nog te halen?
Deze aangepaste booster is enkel gebaseerd op de data van testen op 8 muizen.
Waarom? Omdat bedrijven nu pas klinische studies bij mensen uitvoeren maar die resultaten zijn pas eind oktober of begin november klaar.
En dat is te laat voor een herfstbooster want anders is ook dit aangepast vaccin al verouderd voor de volgende mutatie die ze nog niet kennen omdat omikron ook razendsnel kan muteren.

Zijn jullie dan niet bezorgd om een ongetest vaccin te halen dat mogelijk geen bescherming biedt tegen de momenteel circulerende omikron variant omdat het al verouderd is maar dat jullie dan wel door deze booster risico's gaan lopen op de schadelijke bijwerkingen van dat ongeteste vaccin?

Is hun gezondheid voor vaxxers zo onbelangrijk geworden of is hun angst nog steeds zo groot voor een banaal corona-griepvirus dat reeds gemuteerd is tot minder dan een snotneus dat vaxxers bereid zijn om nog eens proefkonijn te zijn voor vaccin-bijwerkingen?
Voor ongevaccineerden primeert hun gezondheid over de angst voor een verkoudheid door besmetting van een gemuteerd griepvirus zonder een nutteloze, ongeteste booster met mogelijke vaccinatieschade tot gevolg.
Gelukkig hebben we allemaal de vrije keuze zonder indirecte dwang en worden we niet respectloos beledigd door vaxxers als antivaxxers en wappies voor ook ons recht op vrije keuze, toch?

Dus: wat zijn de argumenten van vaxxers dan om nog eens onnodig te vaccineren - met een ongetest vaccin tegen een mutatie die nog verder zal verzwakken dan de omikron snotneus - en daardoor zich mogelijk zelf gezondheidsschade berokkent door de vaccin bijwerkingen?
Als vaxxers dat allemaal weten en begrijpen, waarom laten jullie die booster dan nog wel zetten?
Oud 4 september 2022, 16:48   #30
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Deze aangepaste booster is enkel gebaseerd op de data van testen op 8 muizen.
Waarom? Omdat bedrijven nu pas klinische studies bij mensen uitvoeren maar die resultaten zijn pas eind oktober of begin november klaar.
En dat is te laat voor een herfstbooster want anders is ook dit aangepast vaccin al verouderd voor de volgende mutatie die ze nog niet kennen omdat omikron ook razendsnel kan muteren.

Zijn jullie dan niet bezorgd om een ongetest vaccin te halen dat mogelijk geen bescherming biedt tegen de momenteel circulerende omikron variant omdat het al verouderd is maar dat jullie dan wel door deze booster risico's gaan lopen op de schadelijke bijwerkingen van dat ongeteste vaccin?

Is hun gezondheid voor vaxxers zo onbelangrijk geworden of is hun angst nog steeds zo groot voor een banaal corona-griepvirus dat reeds gemuteerd is tot minder dan een snotneus dat vaxxers bereid zijn om nog eens proefkonijn te zijn voor vaccin-bijwerkingen?
Voor ongevaccineerden primeert hun gezondheid over de angst voor een verkoudheid door besmetting van een gemuteerd griepvirus zonder een nutteloze, ongeteste booster met mogelijke vaccinatieschade tot gevolg.
Gelukkig hebben we allemaal de vrije keuze zonder indirecte dwang en worden we niet respectloos beledigd door vaxxers als antivaxxers en wappies voor ook ons recht op vrije keuze, toch?

Dus: wat zijn de argumenten van vaxxers dan om nog eens onnodig te vaccineren - met een ongetest vaccin tegen een mutatie die nog verder zal verzwakken dan de omikron snotneus - en daardoor zich mogelijk zelf gezondheidsschade berokkent door de vaccin bijwerkingen?
Als vaxxers dat allemaal weten en begrijpen, waarom laten jullie die booster dan nog wel zetten?
U bent zonder het te weten ontvoerd door Aliens. Die hebben het vaccin buiten uw medeweten op u getest.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2022, 21:57   #31
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Aangeleerd gedrag. Meelopen met de kudde en mekkeren tegen iedereen die onafhankelijk denkt.
Oud 4 september 2022, 22:58   #32
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U bent zonder het te weten ontvoerd door Aliens. Die hebben het vaccin buiten uw medeweten op u getest.
"Wie laat de aangepaste booster zetten?" is jouw vraag.
Mijn vraag is "waarom".....simpel, toch? Wie de booster laat zetten, weet hopelijk toch wel waarom?
Of is er helemaal geen pro-argument meer over?
Of begrijp je, naast uitleg met feiten, ook al niet eens meer die simpele vraag?
Alvast een hint: het gaat niet over mij.
Oud 4 september 2022, 23:07   #33
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Aangeleerd gedrag. Meelopen met de kudde en mekkeren tegen iedereen die onafhankelijk denkt.
Vaxxers weten blijkbaar zelf niet waarom ze nog, tegen beter weten en voortschrijdend inzicht in, zich vrijwillig laten blijven prikken.
Op een uitnodiging van de staat om te springen vragen ze zelfs niet eens meer hoe hoog, laat staan waarom...
Erg zielig dat mensen hun eigen gezondheid niet belangrijk genoeg vinden om eens serieus over na te denken.
Oud 5 september 2022, 11:07   #34
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Heb mijn uitnodiging had voor de 17de september en ik ga natuurlijk.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2022, 11:15   #35
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Vorige week een uitnodiging gekregen voor de 5de prik.
Ik twijfel.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2022, 11:23   #36
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Vorige week een uitnodiging gekregen voor de 5de prik.
Ik twijfel.
Bij mij is het nog maar mijn vierde maar wil geen immigration risico lopen als ik in October naar Azië ga. Bovendien geloof ik wel in het nut.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2022, 11:31   #37
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
COPD'ers zijn mensen die hun eigen longen moedwillig naar de kloten hebben geholpen via rookgedrag á la Jean Pierre Van Rossem. Geestig dat er uit die hoek geluiden komen over wat andere mensen dwangmatig met hun gezondheid moeten doen via experimentele vaccins.

"Voor haar is het zinvol".. Voor haar was het vooral zinvol geweest om die kankerstokken niet dagelijks op te roken. De mutualiteit zou geen enkele terugbetaling bij COPD gerelateerde kosten mogen voorzien. Die mensen hebben het zelf gezocht.
Ik kende die afkorting COPD nog niet. Heb het even opgezocht. Bij de omschrijving staat “meestal” veroorzaakt door roken. Wat mij betreft staat “meestal” niet gelijk met “altijd”. We mogen dus niet te vlug een anti-rokers fatwa afkondigen.
Oud 5 september 2022, 12:03   #38
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb kort geleden (3 weken) quasi zeker omicron gehad, alle symptomen klopten. Uiteraard niet gaan laten testen aangezien ik niet thuis wou gezet worden. (op kantoor doen ze daar nogal hysterisch over) Maar dan ga ik er nu wel vanuit dat ik in de eerstkomende maanden voldoende weerstand heb.

Ik ga er dus eentje skippen. We zien wel binnen een paar maand wat er dan op ons afkomt. Had ik recent niet die infectie gehad, zou ik er waarschijnlijk wel op ingegaan zijn.

Trouwens, de symptomen zijn ZO mild, dat het echt niet veel meer is dan een gewone 'valling' die jammer genoeg de smaak ook tijdelijk aantast. Dat laatste stoorde me nog het meest.

Als je je niet laten testen hebt dan zal je coronapas vervallen en ben je deze winter een untermensch.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2022, 12:04   #39
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

'k Heb nog geen enkele "prik" laten zetten, en ga dat zo houden.
Oud 5 september 2022, 12:14   #40
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Bij mij is het nog maar mijn vierde maar wil geen immigration risico lopen als ik in October naar Azië ga. Bovendien geloof ik wel in het nut.
Geloof is het belangrijkste in dat soort dingen
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be