![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
kaarsenfabriekje
|
|
|
#22 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Boter smokkelen?
|
|
|
#23 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
depoetinisering van Rusland wie zal er aan willen beginnen?
Er zijn er nog teveel die hun oren naar Poetin laten hangen zelfs hulp bieden bij zijn strijd. Dat zal waarschijnlijk met *kassa*kassa* te maken hebben. Zoals ik de vraag al eerder stelde: "wil men hem wel stoppen?" In deze gruwelijke oorlog begrijp ik niet dat de oliecentrales en gascentrales die Rusland heeft nog niet platliggen. Zoals ik ook al eerder schreef is dat de keerzijde van de 'medaille' en zijn er waarschijnlijk vele anderen die belang hebben bij de gruwelijke oorlog georchestreerd door 'Poetin'. Laat ik het even verder dramatiseren: stel dat er een bom verkeerd valt wat dan?
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 10 september 2022 om 10:11. |
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En nu bleiten omdat HIJ ons geen gas meer zou willen verkopen ? Euh ? Ik dacht dat WIJ het waren die de kraan dichtdraaiden om de Russische economie te kelderen ? Als hij dat aan zijne kant ook dichtdraait zouden we dat toch niet eens merken, bij ons stond die al dicht, nee ? Of hoe zit het nu ? |
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En dat terwijl er gezocht wordt naar maatregelen om de energiefactuur betaalbaar te houden. |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ah ok. Dus Europa dacht dat sancties maar in 1 richting werken of zo? Toch ongelooflijk dat Trump dit reeds wist in 2018 en dat de Duitsers hem toen stonden uit te lachen in zijn gezicht. We mogen lachen zoveel we willen met dat kieken, maar ondertussen blijkt dat Europa bestuurd wordt door nog veel grotere nitwits.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Oké, de facturen doen nu wat pijn omdat we het in sneltreintempo moeten doen maar uiteindelijk gebeurt er nu wat sowieso moest gebeuren op middellange termijn: ons volledig onafhankelijk maken van Russisch gas. |
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Op middelange termijn, zeg maar een horizon van 10 jaar, gaan wij ons volledig van ruski gas kunnen afkoppelen. Maar voor wat er dan gaat gebeuren, moet je even olie als referentie erbij halen. Wij minimalizeren de import en stellen sancties in tegen Russische olie. Ondanks de sancties kunnen de ruski's nog altijd exporteren - weliswaar tegen mindere prijzen - maar hey, de olie staat hoog, dut dat maakt niet veel uit. De landen die en masse ruski olie exporteren kunnen dezelfde olie met een premium verder exporteren. (of hun eigen olie om volledig clean te zijn zoals KSA) nettoresultaat voor de europese consument: meer betalen en de facto onze vijanden sterker maken. Op middellange termijn is dit scenario perfect mogelijk voor gas aangezien Rusland nu al bezig is met gaspijplijnen richting China, India en het MO. Zet hier nog nog een paar LNG fabrieken en je kan dat ruski gas perfect exporteren over heel de wereld aan de hoogste bieder. Olie en gas zitten aan hun limieten qua capaciteit, enkel zware investeringen zal de capaciteit naar boven kunnen brengen, enkel schiet de westerse wereld liever in hun voet met hun achtelijk ESG gedoe. |
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wie helpt Poetin hier een regime change te pushen zoals die barbaren van hier ze pushte en daarbij de grootste migratiegolf ooit veroorzaakte?
|
|
|
#32 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Misschien ondergaat Poetin het zelfde lot als Raspoetin, je weet maar nooit.
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
|
|
|