Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 september 2022, 10:02   #21
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
De echte vraag is, hoe kan ik zelf munt slaan uit al deze miserie.
kaarsenfabriekje
Oud 10 september 2022, 10:03   #22
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
De echte vraag is, hoe kan ik zelf munt slaan uit al deze miserie.
Boter smokkelen?
Oud 10 september 2022, 10:07   #23
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

depoetinisering van Rusland wie zal er aan willen beginnen?

Er zijn er nog teveel die hun oren naar Poetin laten hangen zelfs hulp bieden bij zijn strijd.

Dat zal waarschijnlijk met *kassa*kassa* te maken hebben.

Zoals ik de vraag al eerder stelde: "wil men hem wel stoppen?"

In deze gruwelijke oorlog begrijp ik niet dat de oliecentrales en gascentrales die Rusland heeft nog niet platliggen.

Zoals ik ook al eerder schreef is dat de keerzijde van de 'medaille' en zijn er waarschijnlijk vele anderen die belang hebben bij de gruwelijke oorlog georchestreerd door 'Poetin'.

Laat ik het even verder dramatiseren: stel dat er een bom verkeerd valt wat dan?

Laatst gewijzigd door Universalia : 10 september 2022 om 10:11.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2022, 18:43   #24
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat zal voor ons niet erg leuk zijn. We kunnen slechts hopen dat Europa op de zeer korte termijn er in slaagt duur gas te kopen bij alternatieve leveranciers. De Poet kan natuurlijk dan met veel slavische theatraliteit de gaskraan helemaal dicht draaien en zichzelf tot overwinnaar uitroepen. Maar de afrekening vanwege Europa volgt dan nog wel. Hij zal de EU als energie-afnemer voor goed kwijt spelen. Wat nu gebeurt is immers vanwege Rusland een chantage die zijn gelijke niet kent.
Er is toch wel iets dat ik niet in het Europese gejammer niet begrijp. WIJ gingen de gaskraan toch dichtdraaien om de Russen te straffen, nee ? WIJ gingen toch geen gas meer kopen en hem eens laten voelen wat dat doet ?

En nu bleiten omdat HIJ ons geen gas meer zou willen verkopen ? Euh ? Ik dacht dat WIJ het waren die de kraan dichtdraaiden om de Russische economie te kelderen ? Als hij dat aan zijne kant ook dichtdraait zouden we dat toch niet eens merken, bij ons stond die al dicht, nee ?

Of hoe zit het nu ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2022, 07:42   #25
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Er is toch wel iets dat ik niet in het Europese gejammer niet begrijp. WIJ gingen de gaskraan toch dichtdraaien om de Russen te straffen, nee ? WIJ gingen toch geen gas meer kopen en hem eens laten voelen wat dat doet ?

En nu bleiten omdat HIJ ons geen gas meer zou willen verkopen ? Euh ? Ik dacht dat WIJ het waren die de kraan dichtdraaiden om de Russische economie te kelderen ? Als hij dat aan zijne kant ook dichtdraait zouden we dat toch niet eens merken, bij ons stond die al dicht, nee ?

Of hoe zit het nu ?
Die zijn 'gasplantages' platbombarderen een optie??????
Oud 12 september 2022, 07:54   #26
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
(...)

Laat ik het even verder dramatiseren: stel dat er een bom verkeerd valt wat dan?
Dat zou worden beschouwd als een aanval. Verkopen als ongelukje zal niet pikken.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2022, 08:03   #27
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Of hoe zit het nu ?
Ik kan mij vergissen maar ik denk niet dat het bij Europa de bedoeling was of is om de gaskraan uit Rusland dicht te draaien, toch niet zonder alternatief.
En dat terwijl er gezocht wordt naar maatregelen om de energiefactuur betaalbaar te houden.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2022, 13:33   #28
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik kan mij vergissen maar ik denk niet dat het bij Europa de bedoeling was of is om de gaskraan uit Rusland dicht te draaien, toch niet zonder alternatief.
En dat terwijl er gezocht wordt naar maatregelen om de energiefactuur betaalbaar te houden.
Ah ok. Dus Europa dacht dat sancties maar in 1 richting werken of zo? Toch ongelooflijk dat Trump dit reeds wist in 2018 en dat de Duitsers hem toen stonden uit te lachen in zijn gezicht. We mogen lachen zoveel we willen met dat kieken, maar ondertussen blijkt dat Europa bestuurd wordt door nog veel grotere nitwits.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2022, 14:13   #29
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ah ok. Dus Europa dacht dat sancties maar in 1 richting werken of zo? Toch ongelooflijk dat Trump dit reeds wist in 2018 en dat de Duitsers hem toen stonden uit te lachen in zijn gezicht. We mogen lachen zoveel we willen met dat kieken, maar ondertussen blijkt dat Europa bestuurd wordt door nog veel grotere nitwits.

Oké, de facturen doen nu wat pijn omdat we het in sneltreintempo moeten doen maar uiteindelijk gebeurt er nu wat sowieso moest gebeuren op middellange termijn: ons volledig onafhankelijk maken van Russisch gas.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2022, 16:15   #30
XenApp
Parlementslid

XenApp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Oké, de facturen doen nu wat pijn omdat we het in sneltreintempo moeten doen maar uiteindelijk gebeurt er nu wat sowieso moest gebeuren op middellange termijn: ons volledig onafhankelijk maken van Russisch gas.
Op korte termijn kan Europa alle gas opkopen die op de vrije makrt te koop is en in Europa geleverd kan worden omdat we rijk zijn en geen scupules hebben om armere landen te laten rotten.

Op middelange termijn, zeg maar een horizon van 10 jaar, gaan wij ons volledig van ruski gas kunnen afkoppelen. Maar voor wat er dan gaat gebeuren, moet je even olie als referentie erbij halen. Wij minimalizeren de import en stellen sancties in tegen Russische olie. Ondanks de sancties kunnen de ruski's nog altijd exporteren - weliswaar tegen mindere prijzen - maar hey, de olie staat hoog, dut dat maakt niet veel uit. De landen die en masse ruski olie exporteren kunnen dezelfde olie met een premium verder exporteren. (of hun eigen olie om volledig clean te zijn zoals KSA)
nettoresultaat voor de europese consument: meer betalen en de facto onze vijanden sterker maken. Op middellange termijn is dit scenario perfect mogelijk voor gas aangezien Rusland nu al bezig is met gaspijplijnen richting China, India en het MO. Zet hier nog nog een paar LNG fabrieken en je kan dat ruski gas perfect exporteren over heel de wereld aan de hoogste bieder.

Olie en gas zitten aan hun limieten qua capaciteit, enkel zware investeringen zal de capaciteit naar boven kunnen brengen, enkel schiet de westerse wereld liever in hun voet met hun achtelijk ESG gedoe.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2022, 18:05   #31
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Wie helpt Poetin hier een regime change te pushen zoals die barbaren van hier ze pushte en daarbij de grootste migratiegolf ooit veroorzaakte?
Oud 13 september 2022, 18:39   #32
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
We hebben het niet over kiekens maar over krapuul dat een oorlog begint op Europese bodem.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2022, 19:00   #33
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

Misschien ondergaat Poetin het zelfde lot als Raspoetin, je weet maar nooit.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2022, 09:46   #34
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat zou worden beschouwd als een aanval. Verkopen als ongelukje zal niet pikken.
Dat zal inderdaad niet lukken, het zien te verkopen als een 'ongelukje'.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be