![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Betrouwbare bronnen, die onbekend wensen te blijven, weten te melden dat het hoogste bod ontvangen werd van een eigenaar van een vermaard Chinesisch restaurant in Londen. Naar aanleiding van de begrafenisplechtigheden in verband met wijlen koningin Elizabeth II zou naar aloude Chinese gewoontes een koninklijk hondenfestijn georganiseerd worden. Ook Fransen hebben zich gemeld in verband met de koninlijke renstal. Daar lijken eendere motieven een rol te spelen. Koning Charles III bevindt zich in een lastig parket en hij zal de knoop dienen door te hakken.
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mij een acute massale inwendige bloeding wegens te hoge dosis anticoagulantia ,confr haar "blauwe handen" vol subcutane bloedingen.
Zij zag er nog tamelijk goed uit toen zij de nieuwe Britse premier begroette en plots is ze twee dagen nadien overleden. Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 9 september 2022 om 20:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Member of Parliament Boris Johnson,tot voor kort de 14de Premier die Koningin Elisabeth heeft zien passeren ,nu een gewone volksvertegenwoordiger ergens halfweg in de banken(vandaar een backbencher) ,gaf toch een gesmaakte afscheidsrede in het Parlement.
https://www.youtube.com/watch?v=J5PDlQ-VT9U Laatst gewijzigd door kelt : 12 september 2022 om 05:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.demorgen.be/meningen/een...s-op~b59811fb/
Een monarchie is een gênant overblijfsel van een achterlijk verleden. Doek dat hele circus op Frederik De Backer is columnist. 12 september 2022 “De Queen was er altijd voor de mensen, in goede en slechte tijden”, snikte een Britse sukkelaar eerder in deze krant, de rede halfstok. Je moet veel kunnen verdragen, zeker van mensen in rouw. De Queen was er altijd, dat klopt, in goede en slechte tijden. Maar niet voor de mensen. Iemand is heengegaan en dat moet nooit worden toegejuicht, hoe goed of slecht iemand ook was, maar laten we ons verstand niet mee begraven. Ik woon nu 35 jaar in dit land, in hoofdzakelijk slechte tijden, en nog nooit ben ik in Laken ontvangen om eens te horen hoe het met mij gaat. Nooit is mij onder een kroonluchter de vraag gesteld: “In een glas of uit het fleske?” Op welke manier is eender welke royal er ooit voor eender welke gewone sterveling geweest? Het is niet omdat er af en toe een opdaagt in zijn caoutchouc botten wanneer ergens een kelder onder water staat, of zich op een WK in een tribune afvraagt welke speler uit welke uithoek van een voormalige kolonie komt, dat hij ’s avonds niet blij is de armemensenstank van zich af te kunnen wassen. Op welke manier hebben deze sprookjesfiguren enige idolatrie verdiend? Iemand is geboren, een leven lang geld toegeworpen, en 96 zorgeloze jaren later in goede gezondheid overleden. Daags voor haar einde stond ze nog reactionaire rotwijven de hand te schudden dat het een lieve lust was. Het is een bestaan dat ik iedereen gun, waar ik mee worstel is dat het maar een heel select clubje op deze aarde is gegund, niet eens op basis van enige verdienste. Ik wérk voor mijn geld, maar mijn lijk werpen ze straks gewoon in de Dender. Een vorst is een vlag, meer niet. Een lap stof waarop onnozelaars verzinsels projecteren waarvoor ze zich vervolgens een leven lang laten beduvelen. Als die symboolfunctie dan toch zo aanzienlijk is, dan zou het koningshuizen aller landen betamen een emmertje toe te steken wanneer de wereld nog maar eens in brand staat. Ik lees dat Charles 28 miljard euro aan eigendommen krijgt – vrijgesteld van erfbelasting, natuurlijk. Half Engeland slaapt straks onder een brug, maar in Lancaster alleen al heeft de man 315 residenties. Redt hij het niet met pakweg 65? En wat te denken van een postzegelverzameling van 115 miljoen euro? Dat is toch om je bloot gat van te laten zien? Ergens onder de kathedraal van Saint-Denis kleurt de schedel van Marie Antoinette plaatsvervangend schaamrood. Doek dat hele circus op. Een monarchie is een gênant overblijfsel van een achterlijk verleden waarin een baarmoeder besliste wie beter was dan een ander. Dit kan echt niet meer. Hoe rechtvaardig je een gouden koets tegenover die zovele duizenden ‘onderdanen’ die op het punt staan alles te verliezen? Je spuwt iedere arme in het gezicht. Maar ja, wat hebben die ooit gedaan voor de natie, buiten hun hele leven wél belastingen betaald Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 september 2022 om 14:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een monarchie afschaffen. Hoe doe je dat ?
Als ik de Britten bezig zie dan kan ik niets anders dan vaststellen dat er nog steeds veel sympathie is. Het volk mort nog niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij is dat zelfs de overgrote meerderheid. Alles is maar zo belangrijk dan de aandacht die de media er aan besteed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind het ook maar idolatrie maar hindert het, is er een majoritaire tegenstand? Denk het niet. So let it be. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met Boudewijn was de monarchie in België ook nog populair (ik vraag mij nog altijd af waarom). Na hem was het al veel minder. De rijen die in '93 hem gingen groeten, zullen er garantie niet meer zijn wanneer Albert zijn kaars uitblaast.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 12 september 2022 om 19:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Who's your daddy?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
citaat telegraaf: De Britse koning Charles III heeft de afgelopen tientallen jaren middels belastingvoordelen, offshore-rekeningen en slimme investeringen in onroerend goed een portefeuille met miljarden dollars aan bezittingen opgebouwd. Dat meldt The New York Times na een eigen analyse. Charles was volgens de krant nauw betrokken bij de ontwikkeling van een privélandgoed dat bekend staat als het hertogdom Cornwall. De zoon van Elizabeth II heeft met een groot team van professionele experts de waarde van het gebied met 50 procent weten te vermeerderen. De vastgoedportefeuille van Charles beslaat 130.000 hectare. Ieder jaar worden er miljoenen dollars binnengehaald aan huurinkomsten. De portfolio bevat onder meer het historische cricketveld The Oval in Londen, landbouwgrond in het zuiden van Engeland, kantoorruimten in Londen en vakantiehuisjes aan zee. Charles erft na het overlijden van Elizabeth haar privébezittingen, die volgens The New York Times een waarde van 949 miljoen dollar hebben. De totale waarde van het fortuin van de Britse koninklijke familie is naar schatting 28 miljard dollar. Als Charles de portefeuille van zijn moeder krijgt, betaalt hij hierover geen successierechten. Gewone Britse burgers betalen ongeveer 40 procent successierechten. De nieuwe koning draagt Cornwall over aan zijn zoon William. Als deze het gebied verder gaat ontwikkelen, hoeft hij geen vennootschapsbelasting te betalen. De krant zet de rijkdom van de Britse royals af tegen de groeiende armoede in het Verenigd Koninkrijk. Het land worstelde de afgelopen tien jaar met ingrijpende bezuinigingen. De armoede nam toe, net als het gebruik van voedselbanken. https://www.telegraaf.nl/entertainme...jardenimperium Laatst gewijzigd door cato : 13 september 2022 om 23:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iedere nieuwsuitzending begint over de queen.
Het wordt tijd dat die commotie rond de queen stopt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog even doorbijten tot maandagavond vrees ik.
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De 'Britse Republiek' heeft het echter niet lang getrokken. De Fransen van hun kant hebben zich niet laten doen, en houden hun Republieken al meer dan een eeuw in stand.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() Ondertussen een file van 8 km lang, 8 uur wachttijd, voor een laatste groet te brengen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe zit het ondertussen met dat medische toezicht van de queen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |