![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aha, daar ligt het kalf gebonden: homo-vrees. Schrik dat het besmettelijk zou zijn?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De avatar insinueert dat, nu ge't zegt.
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Er komen ook steeds meer berichten over brandstichtingen in de recruteringsbureaus van het Russisch leger, op een plaats is een recruteringsofficier neergegeschoten, op een andere heeft een recruut zichzelf in brand gestoken uit protest
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In mijnen tijd kreeg je nog een jaar, dat was hoofdzakelijk zuipen en Duitse wijven bij de protter pakken in Duitse dancings en trokken in de wc cabine geven aan die duitse deernes. ik was ook romantisch ging de mooiste bloemen uitrekken in de duitse hofkes en wij hadden de mooiste kamer van de kazerne.. dank zijn Gipsy. Ja wij waren varkens van soldaten. Zelfs de Kanakken waren soms vrienden waren wel smeerlappen die hard konden slaan maar wij ook feitelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nogal wat Russische "volksvertegenwoordigers" durven het niet meer uitleggen in hun districten,de "mobilisering"....
Volgens het ISW zit er een reeks administratieve fouten in het Russische systeem (een understatement zeker? ![]() Tevens lopen er nu verschillende recruteringscampagnes door elkaar... Er is de standaard oproeping van een deel van de jonge mannen als dienstplichtige.(een onrechtvaardigheid die ook ondergetekende ondervonden heeft ,in Belgie welteverstaan ![]() Er zijn de activiteiten van de Wagner-recruteerders Er is de normale recrutering van de strijdkrachten ,zoekend naar "contractuelen". Er waren/zijn in verschillende Russische "entiteiten" (Oblasten of deelrepublieken) ,naar aanleidng van eerdere directieven vanuit het Kremlin,oprichtingen van lokaal gefinancierde vrijwilligersbataljons.. En nu,als toetje,is er de grotere interne mobilisatie waarvan sprake Sedert 2008 (luidens het ISW) heeft de Russische Federatie geen massamobilisatie-infrastruktuur meer(ook nav directieven van een zekere Mr Putin) .Dergelijke struktuur werd ooit regelmatig geoefend en gebruikt tussen 1895 en de jaren negentig...Hoewel,we zagen het,ze niet effectief meer bleek bij de uiteenrafeling van de soviet-unie,maar eigenlijk al eerder. Dat is ongeveer uitgestorven.....en we zien dat zelfs een "beperkte militaire operatie" net naast de deur feitelijk te hoog gegrepen is.....en een "beperkte militaire mobilisatie" ook niet bepaald vlotjes verloopt... Laatst gewijzigd door kelt : 27 september 2022 om 05:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In feite zou de NATO Putin een medaille moeten geven voor al Ivan's tekortkomingen die hij duidelijk maakt aan 't Westen. Ik schreef het reeds eerder: zo ne goeie agent hebben ze sinds Günter Guillaume niet meer gehad.
En die laatste was zelfs geen rus maar een kraut! (zoek de fout!)
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 27 september 2022 om 05:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rusland mag vrij kiezen tot welke verdragen / organisaties zij toetreedt, net zoals Oekraïne dat mag doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vroeg of laat moet ge ergens een lijn trekken en uw mannetje staan. Het moet nu toch duidelijk zijn dat oorlog onvermijdelijk was. Als China nu nog Taiwan binnen valt is het wereldoorlog. Laten we hopen dat die tiran wel nog zijn gezond verstand gebruikt.
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Ik vecht voor mezelf en m'n gezin. M'n gezin omdat ik daar nog een belangrijke verantwoordelijkheid voor voel.
En daar houdt het op.
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat doen gewone mannen uit Oekraïne ook. Ze zijn bereid om te vechten zodat zijzelf en hun gezin niet onder buitenlandse bezetting en terreur moeten leven.
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
Het is de opdringerigheid. Het "in your face" zelfs al je niet wil kijken. je MOET kijken. Het "als je niet voor bent - ben je tegen" verhaal.
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Ik vecht nu met de pen in plaats van het zwaard om onder geen van beide te moeten leven. Dat is het hele punt, en de hypocrisie waarvan ik voorstanders van "het westen" van beschuldig.
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() Ik vecht met de pen om niet te moeten kiezen tussen de pest en de pest.
Zowel de russen als de oekraïners als alle europeanen zouden dat ook moeten doen.
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zal zelf voor mezelf beginnen met concreet te zijn: - dat Di Rupo voor de venten is, heeft mij nog nergens gestoord of gehinderd - dat ik een koppel homo-venten ken die een jongetje en een meisje geadopteerd hebben en heel liefdevol opvoeden, heeft mij nog nergens gestoord of gehinderd. - een ambtenaar-collega van voor mijn pensioen heeft zich laten ombouwen van m naar v. Als ik het over "haar" heb, dan vergis ik me constant, maar dat komt wellicht omdat ik een oude pee ben. Maar het is en blijft een aangename ex-collega.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik geef er mijzelf rekenschap van dat deze post eigenlijk sterk afwijkt van het thema van de draad.
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 27 september 2022 om 13:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()