Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 december 2004, 17:09   #21
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Wie de ware betekenis van de dood wil begrijpen, moet eerst dit raadsel oplossen: "wanneer ben je uberhaupt begonnen?"
Mijn verhaal begint kort na een gelukzalig moment van mijn vader.

Als ik Jeshua zijn verzonnen verhaal lees, denk ik dat zulke postings in de buurt komen van hoe de hel eruit moet zien.
VlaamseBelg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2004, 17:43   #22
Phrea|K
Parlementslid

Phrea|K's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

Lekker rotten natuurlijk. De dood geeft zin aan het leven, want ze maakt tijd waardevol en belangrijk. 8)
Phrea|K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2004, 17:50   #23
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
Mijn verhaal begint kort na een gelukzalig moment van mijn vader.
Dat is 1 van de mogelijke antwoorden. Waneer begon je te zijn?

Op het moment van je vroegste herinnering? Ja, als je jezelf beschouwt als een menselijke ego geconstrueerd rond een verzameling herinneringen.

Op het moment rond je tweede levensjaar toen je ineens besefte dat er een soort scheiding bestaat tussen 'jij' en de rest van de wereld? Ja, als je jezelf beschouwt als menselijke cognitie.

Op het moment dat je navelstreng werd doorgeknipt? Ja, als je jezelf beschouwt als een zelfstandig levend organisme.

Op het moment dat de eicel en de zaadcel versmolten? Ja, als je jezelf beschouwt als een cellulair organisme.

Op het moment dat je vader knipoogde naar je moeder? Ja, als je jezelf beschouwt als een zich voortplantende levensdrift.

Op het moment dat een supernova de koolstof-atomen produceerde waaruit je bestaat? Ja, als je jezelf beschouwt als een verzameling koolstof-atomen. Is het niet grappig dat de nuchtere mensen die zeggen 'ik ben niet meer dan een verzameling atomen' eigenlijk zeggen 'ik ben meer dan 5 miljard jaar oud'?

Blijkbaar heb je een willekeurige geboortedatum afhankelijk van welk concept je hanteert op jouw 'zelf'. Maar wie is die geheimzinnige 'zelf' toch? Wat verenigt al deze concepten?

Dit is de meest fundamentele vraag, en de oplossing leidt tot uw enige juiste geboortedatum. Wie zijt gij? Wat is uw echte naam?

Citaat:
Als ik Jeshua zijn verzonnen verhaal lees, denk ik dat zulke postings in de buurt komen van hoe de hel eruit moet zien.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 24 december 2004 om 17:51.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2004, 20:35   #24
Leviathan
Provinciaal Statenlid

Leviathan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
Wat zou je verkiezen na de dood !

Een paradijs zoals dat in de koran een hadith gegeven is met name zoveel maagd vrouwen als je wilt , Rivieren van wijn , melk een honing , een alles wat je maar wilt een je gedachten verzint ( auto's , vliegtuig.....) Een nog andere zaken die onze verbeelding niet aankan enz.enz...
Rivieren van wijn? Mag dat wel van de Koran, of telt die regel alleen maar op aarde?

Vul die rivier met Duvel en het zou mijn eerste keus zijn.

Leviathan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be